1404/08/13
فعالیت:
به اطلاع شما اولیای محترم میرساند؛ دبستان، هدیه روز دانشآموز را با هدف دوستی با طبیعت و جلوگیری از استفاده از سفرههای یکبار مصرف که آسیبهای جدی و فراوان به محیط زیست میرساند؛ سفرههای پارچهای و با هدف جلوگیری از گم شدن یا فراموشی کارت تردد؛ جاکارتی در نظر گرفتهاست. در نظر داشتهباشید از فردا حتما برای میل کردن ناهار سفرههای پارچهای مدرسه همراه دانشآموز باشد و هر روز به منزل برگردانند تا در صورت کثیف بودن شستهشود. لطفا از جاکارتیهای زیبایشان نیز برای کارت تردد استفاده کنند. آیندهسازان فردای ایران عزیز، روزتان مبارک.
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
زمینه سازی برای ساختن شکل متقارن با خط کش شابلون دار و همچنین صفحه ی آغازین تم (8) که در مورد آداب نماز و دعا بود آموزش انجام شد.
تکلیف:
لطفا عزیزان دل در منزل ،با کاغذ A4 و خطکش شکلهای متقارن که در کلاس آموزش و انجام دادند، را تمرین کنند.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
دربارهی جانوران، مکان و نحوهی زندگی، غذا و حرکت آنها گفتگو شد.
تکلیف:
پسران گلم در مورد هر جانوری که دوست دارند؛ با کمک بزرگترها تحقیق کنند و در کلاس برای جلسه ی بعد تحقیق خود را برای همکلاس های خود ارائه دهند. (تحقیق یک یا 2 دقیقه؛ از مکان و نحوهی زندگی ، حرکت، غذا و آیا مفید هستند یا خیر.)
( تحقیق می تواند در مورد جانوران اهلی. وحشی. خزنده. حشره. پرنده باشد. )
سپاس از همراهی شما عزیزان
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
روان خوانی کلمات نشانه ی ( م غیر آخر ، م آخِر) انجام شد.
تکلیف:
جدول دوستی و روان خوانی کلماتی که تا پایان نشانه ی ( م غیر آخِر ، م آخِر ) در کتاب "کلمه های کوچولو ، داستانهای بزرگ" صفحه ی 5 آموختند ، در منزل حداقل 3 بار تمرین کنند. با سپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
عزیزای دلم اولین املای خود را نوشتند ، با سواد شدن پسرای گلم تبریک عرض می کنم.
تکلیف:
عزیزای دل ، جدول دوستی خودشان کشیده و نشانه ها را باهم دوست کنند و لطفا املا شب از کلماتی که تا پایان نشانه ی ( م غیر آخِر ، م آخِر ) که در صفحه ی (5) کتاب کلمه های کوچولو،داستانهای بزرگ نوشته شده را 5 بار بخوانند و بنویسند.با سپاس
لطفا با نظارت اولیای گرامی ، پسرای گلم کتاب کار فارسی صفحات 57-56 انجام دهند.
با سپاس
ورزش اول
مدرس:
گل پرور بلوچی، محمدرضا
فعالیت:
حضور و غیاب و سپس تمرینات پایه ی ژیمناستیک از قبیل: پرشهای گربه و ماهی و قیچی و حرکات سرسره و میز و استقامت دست ها به منظور سیر پیشرفت تمرینات و بازی گروهی وسطی و در آخر سرد کردن و حرکات انعطافی انجام شد.
رایانه
مدرس:
کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت:
با مفهوم خط باز و خط بسته آشنا شدیم و استفاده از ابزار سطل رنگ را آموختیم.
تکلیف:
مرور و تمرین انجام شود.
1404/08/12
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
تم (7) الگو، شناسایی و نوشتن عددهای (2 و 1 ) آموزش داده شد.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار علوم و ارزشیابی تکوینی از تم های قبل انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
روان خوانی کلمات جدید انجام شد.
تکلیف:
لطفا عزیزان دلم جدول دوستی و کلماتی که تا اینجا آموختند را تکرار و تمرین کنند. املا شب فراموش نشود. باسپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان صفحهی 39 نشانهی ( م غیر آخر ، م آخِر ) تکمیل شد.
تکلیف:
لطفا عزیزان دلم صفحههای (55 و 54) کتاب کار فارسی را انجام دهند. با سپاس
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز به دلیل حضور در اردو، کلاس تشکیل نشد.
تکلیف:
به دلیل حضور در اردو، فعالیت در منزل (ساخت قلک) از دانشآموزان تحویل گرفته نشد؛ در صورتی که قلک را به منزل بردهاید؛ برای جلسه بعد، در هفته آینده روز دوشنبه همراه بیاورید.
1404/08/11
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
صفحهی آغازین تم (7) "آداب مهمانی رفتن و تولد" با فعالیت گفتگو و مشارکت دانشآموزان انجام گردید. همچنین مفهوم جمع و تفریق که پیش نیازی برای شروع نماد کمتر و بیشتر می باشد ،آموزش و تدریس انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
درس سوم ( مدرسه)؛ نشانهی ( م غیر آخِر ، م آخِر) معرفی، آموزش و تدریس شد. همچنین کلمات کلیدی واژههای درس ( مداد، میز، نیمکت، مدرسه، مدیر ، پرچم) بخش و صدای اول و آخِر آن تمرین گردید.
تکلیف:
لطفا کلمات کلیدی واژه در منزل بخش و صدای اول و آخِر نیز تمرین گردد. با سپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
معرفی ، آموزش و تدریس نوشتن نشانه ی ( م غیر آخِر ، م آخِر) در دفتر لوحه ، همچنین نوشتن نشانه و کلمات در کتاب نگارش نیز انجام شد.
تکلیف:
از دانش آموزان عزیز پرسیده شود امروز چه نشانه ای آموختند و اینکه ( م) با ( ا) چی میشه» دانش آموز که گفت (ما) لطفا از او بخواهید تا مثال بزند(مثلا بگوید مار) و اینکه ( م) با (َ) چی میشه ، دانش آموز جواب داد (مَ) از او بخواهید تا مثال بزند. ( مثلا مَریم، مَدرسه) تا در ذهن دانش آموز نشانهی جدید تثبیت شود و بعد آن جدول دوستی در دفتر نوشته شود. نشانهی جدید را با بالا جدولیها (نگهبانهای شهرک) دوست کرده و بنویسید. با سپاس
هنر اول
مدرس:
خداوردی، ندا
فعالیت:
نقاشی نمایشگاه دوسالانه و کاردستی انجام شد.
تکلیف:
تکلیف کاردستی انجام و در نقاشی استفاده شود،و آورده شود.
1404/08/10
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
در صفحه ی پایانی تم (6) "تقارن" تمرین و فعالیت با ابزار (خط کش شابلون دار و کاغذ ) در 6 مرحله آموزش داده شد.
تکلیف:
لطفا عزیزای دلم الگویی که در دفتر لوحه ها چسباندم را با دقت انجام دهند. سپاس
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
روان خوانی کلمات، ببین و بگو، گوش کن و بگو، به دوستانت بگو انجام و شعر مهربانتر از مادر نیز آموزش داده شد.
تکلیف:
لطفا جدول دوستی و روانخوانی کلمات تکرار و تمرین شود. با سپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار و کاردستی تثبیت یادگیری نشانه ها انجام شد.
تکلیف:
نوشتن املا شب لازم و ضروری است. هر شب پسرای گلم املای شب نوشته و فردای آن روز دفتر املا شب را با خود به مدرسه بیاورند با سپاس از عزیزانی که پیش از این با کلاس همکاری داشتند.
مهارت زندگی
مدرس:
اصغری، هدی
فعالیت:
تمرین صفحه 16 مربوط به مبحث تغذیه سالم انجام شد.
مبحث خوابیدن در زمان مناسب (9 شب)
آموزش داده شد، تمرین صفحه 20 و 21 مربوط به مبحث زمان خواب انجام شد.
1404/08/07
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار ریاضی تمرینات چوب خط، الگو.، مفهوم جمع( اضافه کردن)، مفهوم تفریق ( کم کردن, باقی ماند) انجام شد.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار علوم انجام گردید.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
صفحه ی 32 کتاب "ببین و بگو، به دوستانت بگو، گوش کن و بگو، بگرد و بگو و بازی حدس بزن انجام شد.
تکلیف:
عزیزای دلم روان خوانی کلمهای انجام دهند. روان خوانی از کلماتی باشد که شما اولیای عزیز در قسمت تکلیف نگارش (املا شب) به عزیزای دل می فرمایید. تکرار و تمرین لازم و ضروری است. لطفا پسرای گلم روان خوانی انجام دهند. همچنین ارمغان هفتهی چهارم نیز انجام گردد.با سپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
با انجام دادن صفحه ی 36 ، کتاب نگارش تکمیل شد.
تکلیف:
لطفا املا شب از نشانهها، ترکیبها و کلمات آب. با. بابا. آبا. باب . بابا آب (آ اول، ا غیر اول) اَبا. اَب.بَ ( اَ اول ، َ غیر اول)( ب غیر آخر، به آخِر )، دا، دَ، باد ،داد، بَد ،اَبَد، دَب، اَدَب، با اَدَب، آداب، اَدا، آباد، گفته شود. سپاس
قرآن اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
جشن قرآن برگزار شد.
شطرنج
مدرس:
رحمت پیشه، امیر حسین
فعالیت:
حرکت فیل در کلاس آموزش داده شد.