فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: نسترن

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
فعالیت: تدریس درس پنجم/ دوره ی تشبیه/ حل تست علوی
تکلیف: حل کارگاه متن پژوهی درس 5 به طور کامل

ریاضی دهم

مدرس: فتحی، عالیه
فعالیت: حل تمرین و آزمون پارسال
تکلیف: حل تست و تمرین برای آزمون جمعه

شیمی دهم

مدرس: جعفری، سمیرا
تکلیف: حل تستهای مول علوی تست 68 تا 93

ریاضی دهم

مدرس: فتحی، عالیه
فعالیت: تدریس روابط مثلثاتی
تکلیف: از ص42 تا46 فعالیتها و کار در کلاسها کامل شود و تمرینات در دفتر نوشته شود آزمون جامع علوی سال گذشته در دفتر نوشته شده و حل شود

فیزیک دهم تجربی

مدرس: رجبی، کتایون
تکلیف: فصل 1 سوالات 60تا80مبحث چگالی مجدداحل شود

زیست‌شناسی دهم

مدرس: رضایی، مرضیه
فعالیت: این هفته تکلیف فقط تمرکز روی مبحث آزمون جمعه خواهد بود. هر تستی از کتاب خیلی سبز مربوط به مبحث آزمون بودو باقی مونده و حل نکردین حل کنید و تحلیل کنید ولی نیاز به ارسال تستهای خیلی سبز به عنوان تکلیف نیست
تکلیف: حل و تحلیل تست های شماره 163 تا 171 صفحه 36و 37 کتاب همراه علوی و + تستهای 1 تا 18 صفحه 56 کتاب همراه علوی + و همینطور حل تستهای شماره 110 تا 123 از آزمون پایانی صفحه 73 از کتاب همراه علوی هر تستی که مربوط به مبحث آزمون جمعه بود .

عربی دهم

مدرس: آبیاری، محیا
تکلیف: پرسش شفاهی از کل جزوه و کلمات درس 1و 2 همراه با کلمات زیرنویس.تستهای 40 تا اخر 50 از درس 1 و 1تا 15 از درس 2 حل شود.

زبان انگلیسی دهم

مدرس: چهلتن، یاسمن
فعالیت: تدریس کتاب تا pronunciation
تکلیف: بچه ها بخاطر ازمون این هفته تکلیف‌سنگین‌نمیدم اگر کسی صفحات 27/28/29 کتاب کار حل کرده به انتخاب خودش سه تا متن و کلوز در ادامه بزنه اگر کسی این هفته انجام‌نداده همین صفحات 27/28:29 رو بزنه
7 آبان بزرگداشت کوروش گرامی باد

7 آبان بزرگداشت کوروش گرامی باد

رده: پرورشی
توضیح: کوروش هخامنشی همان ذی القرنین در قرآن کریم است؟! این نظر نخستین بار در میانه قرن سیزدهم قمری (نوزدهم میلادی) در پژوهش‌های غربی مطرح شد، هرچند راهیابی این دیدگاه به میان فارسی‌زبانان از طریقی دیگر در حدود شصت سال پیش صورت گرفت. عمده دلایل طرفداران این دیدگاه این‌هاست: 1. عدالت،رعیت پروری و سخاوت و مروت او در جنگ‌ها بر اساس عهد عتیق و مورخانی همچون هرودت(متوفی 425ق.م) و گزنفون(متوفی ح 354ق.م) و تطبیق شخصیت او با اوصاف قرآنی ذوالقرنین. 2. سفرهای کوروش به مغرب برای فتح پایتخت لیدیا و به مشرق برای مقابله با قبایل صحرانشین با سفرهای ذوالقرنین به مغرب و مشرق در قرآن تطبیق می‌کند. 3. کوروش در سفر به شمال ایران به درخواست اهالی آنجا سدی آهنی بر تنگه داریال، واقع در سلسله جبال قفقاز، ساخت که این سد با سد ساخته ذوالقرنین در برابر حملات یأجوج و مأجوج تطبیق‌پذیر است. 4. مجسمه‌ای سنگی از کوروش در مشهد مُرغاب در جنوب ایران کشف شده که تاجی بر سر دارد و دو شاخ مانند شاخهای قوچ بر آن دیده می‌شود که با لقب ذوالقرنین همخوانی دارد. 5. در کتاب مقدس یهودیان از قوچی با دو شاخ که اشارتی به پادشاهان ماد و پارس است، سخن رفته و مطابق روایات سبب نزول، یهودیان در سؤال از پیامبر درباره ذوالقرنین نقش داشته‌اند. بنابراین، بسیار محتمل است که یهودیان برای آزمون پیامبر خواسته باشند از پادشاهی بپرسند که پیش‌تر با او آشنایی داشته‌اند. براساس این دیدگاه، یأجوج و مأجوج قوم مغول دانسته شده‌اند.[39] مخالفان این نظریه در مستندات تمام ادله تردید می‌کنند. و مدعی‌اند که به عهد عتیق و به ویژه اصالت کتاب دانیال و نقل‌های تاریخی گزنفون نمی‌توان اعتماد کرد. ضمن اینکه در متن اصلی کتاب دانیال و نیز در ترجمه‌ها عبارت «پادشاهان» و نه «پادشاهِ» ماد و پارس آمده است و نمی‌توان آن را بر یک فرد اطلاق کرد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: