1404/09/05
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
الگو های دو مرحله ای تدریس شد.
علوم دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های کتاب کار علوم انجام شد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
پایه دوم
آشنایی با کات (Cut)، کپی (Copy)، پیست (Paste) و کاربردهای آنها در Word
---
مباحثی که امروز آموزش داده شد
1 انتخاب متن
بچهها یاد گرفتند چطور با ماوس یا کیبورد یک کلمه یا جمله را هایلایت کنند تا بتوانند روی آن کار انجام دهند.
2 ابزار Copy (کپی)
به دانشآموزان توضیح داده شد:
Copy یعنی یک نسخهی جدید از متن گرفته میشود
متن اصلی سر جای خودش میماند
کودکان چند بار یک متن را کپی کردند و در جاهای مختلف پیست کردند
3 ابزار Cut (کات)
آموزش داده شد:
Cut یعنی برداشتن متن از جای قبلی
متن از محل اصلی حذف شده و در محل جدید قرار میگیرد
دانشآموزان متنها را جابجا کردند و تفاوت Cut و Copy را در عمل دیدند
4 ابزار Paste (چسباندن)
بچهها یاد گرفتند:
بعد از کات یا کپی، با Paste متن را در محل جدید قرار دهند
جایگذاری در خط بعد، بین کلمات و اول یا آخر صفحه تمرین شد
1404/09/04
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
دختران گلم با نیم در ساعت آشنا شدند.
تکلیف:
دختر مودبم با مهر ساعت 10 نمونه ساعت در دفترت تمرین کن.
علوم دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
دختران گلم با انواع صدا آشنا شدند.
فارسی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تند خوانی از متن درس هفتم انجام شد.واژه سازی تدریس شد.
تکلیف:
دختر مهربانم کتاب کار فارسی صفحه 58،59 را با دقت انجام بده.
هنر دوم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
آشنایی با انواع فرم و اشکال آموزش داده شد.
1404/09/02
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
الگو های عددی در دفتر تمرین شد
نگارش دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های کتاب نگارش صفحه 47،48 در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم کلمات مخالف و هم معنی چوپان درست کار و فصل چهارم علوم را از کتاب کار علوم بخوان سپس ارمغان هفته شماره 9 را انجام بده.
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
درس پنجم هدیه های آسمان مهربان تر از مادر در کلاس تدریس شد.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف لام واتصالاتش با الف در صفحات 22و23 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 22و23 تمرین وتکمیل شود
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس نوشتن اعداد از 1 تا 100 را با دختران گلم تمرین کردیم .
1404/09/01
ریاضی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
تمرین های ریاضی صفحه 42 انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم کتاب ریاضی صفحه 41 را با کمک بزرگتر ها انجام بده. باسلام خدمت اولیای گرامی، خواهشمند است دانشآموزانی که در مدرسه حاضر نمی شوند برای دریافت کتابها و مطالب درسی همان روز به مدرسه مراجعه کنند. ممنون از همراهی شما.
علوم دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
دختران گلم با انواع صدا ها آشنا شدند.
فارسی دوم
مدرس:
آیینه، یگانه
فعالیت:
از روی متن درس هفتم دوستان ما خوانده شد.
تکلیف:
دختر مهربانم از روی متن درس هفتم چند بار بخوان تا سریع و روان بخوانی فردا مسابقه ی تند خوانی انجام می شود.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
تمرین مینیوالیبال
در این جلسه با محوریت تقویت هماهنگی چشم و دست و آموزش پایهای پاس و دریافت با پنجه مجموعهای از تمرینات هدفمند اجرا شد.
کنترل توپ با پنجه برای ایجاد حس تماس صحیح با توپ
پاس به دیوار جهت افزایش دقت و مسیردهی
پاس دو نفره برای تقویت هماهنگی و زمانبندی
دریافت با پنجه و انتقال توپ برای تثبیت فرم بدن
در پایان جلسه، کودکان کنترل بهتری روی توپ پیدا کردند و توانستند اصول پایهای پاس و دریافت با پنجه را با دقت بیشتری اجرا کنند.
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
تمرکز بر تنفس تمرین شد . درس 8 تدریس شد و درباره ترس صحبت کردیم . تمرینهای صفحه 36 در کلاس حل شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند.
به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند .
با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد.
هدف اصلی بازی
افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانشآموزان در تعامل با گروه
اهداف جزئی و آموزشی
1.تقویت احساس ریتم
بچهها باید همزمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتمشنوی و ریتمخوانیشان تقویت میشود.
2.بهبود هماهنگی چشم-دست
هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر میشود.
3.افزایش توجه و تمرکز
کودک باید ریتم را دنبال کند، جابهجایی «حلقه» را بهموقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغلدستی را بگیرد.
4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت
چون حرکتها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و همریتمی در جمع بالا میرود.
5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور
پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث میشود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند