فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لیلیوم 2

ریاضی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: ابتدا مبحث زاویه ها پای تابلو با مثال یادآوری شد. سپس دانش آموزان گروه بندی شدند و با استفاده از نی و چوب بستنی از آن ها خواسته شد انواع زاویه ها را نمایش دهند.
تکلیف: تمرین 7 ، 8 ، 9 صفحه 16 جزوه تابستانه حل شود.

زنگ تفریح

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: زنگ آشپزی به کمک دانش آموزان در سالن ناهار خوری دسر بستنی درست کردیم و هر گروه با تکه های میوه و مغزی جات آن را تزیین کردند و در یخچال مدرسه قرار دادند .

نجوم

مدرس: احدی، سارا
فعالیت: آموزش مبحث «اتمسفر یا جو کره زمین»: با هم آموختیم که چرا آسمان آبی است؟ بدون داشتن اتمسفر هیچ موجودی روی زمین وجود نداشت،آسمان آبی نداشتیم و حتی صدایی ایجاد نمیشد و همه جا در سکوت مطلق بود!لایه ای که کره ی زمین را از برخورد تهداد زیادی از سنگ های آسمانی محافظت میکند. آموزش اجرامی که در آسمان میبینیم و ترتیب قرارگیری آنها : ابرها به ما نزدیک ترند یا ماهواره ها؟ ماه به نزدیک تر است یا جت ها؟ هواپیما ها در ارتفاع بیشتری پرواز میکنند یا ایستگاههای فضایی؟
تکلیف: اجرامی که در آسمان میبینیم را با توجه به لایه ای بودن جو به ترتیب قرار دهید: پرندگان، ابرها، بالون، هواپیما،شهاب ها، ماهواره ها و ایستگاههای فضایی،جت ها... و در نهایت ماه. تکلیف بالا می تواند به صورت نقاشی یا کاردستی باشد

ریاضی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: جلسه دوم ریاضی مبحث الگویابی یادآوری شد‌. سپس از دانش آموزان خواسته شد با استفاده از چینه، در گروه های خود دنباله های هندسی بسازند و رابطه آن را بدست آورند.

فارسی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: جلسه اول فارسی جمله و اجزای جمله تدریس شد . سپس از دانش آموزان خواسته شد با استفاده از مکعب های که در اختیار دارند نمودار های جمله ها را جدا کنند و روی مکعب بچسبانند.

علوم پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: دانشمند کوچک یادآوری اعضای بدن و وظایف آنها دانش آموزان را به گروه های دو نفری تقسیم کردیم سپس از آن ها خواستیم با استفاده از کارت های حروف الفبا اعضای بدن را درست کنند.
تکلیف: با توجه به نام هر یک از کارت های اعضای بدن، بصورت گروهی تصویر آن را (نقاشی یا چاپ) به کلاس آورید.

ریاضی پنجم

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: مبحث عدد نویسی با استفاده از روش گیمیفیکیشن یادآوری شد. بصورتی که دانش آموزان گروه بندی شدند سپس با استفاده از یک توپ کوچک اعدادی که پای تابلو چسبانده شده بود را هدف قرار دادند و یکی از هم گروهی ها اعداد را یادداشت کرده و بقیه اعضا سوالات مربوط به آن عدد مثل جدول ارزش مکانی ، به حروف و. .. را انجام دادند.
تکلیف: - سوالات 1 تا 3 صفحه 15 جزوه تابستانه را تا روز سه شنبه بادقت انجام دهید. - رضایت‌نامه ای که دانش آموزان امروز به منزل آوردند لطفاً به همراه امضا و اثر انگشت فردا بازگردانند.

زنگ تفریح

مدرس: سلیمی دهاقانی، نفیسه
فعالیت: صبحانه سالم در سالن ناهار خوری برگزار شد . بصورتی که دانش آموزان در گروه های خود با استفاده از نان باگت، پنیر ، گردو ، شوید و پیازچه ساندویچ مورد علاقه ی خود را درست کردند و آن را تزیین کردند و در کنار هم میل کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: