فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 2

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: سنجش مداد قرمز ریاضی برگزار شد.
تکلیف: کار در کلاس صفحه 53 کتاب ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس ورزش و نیرو از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس ورزش و نیرو مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: نگارش درس 6 حل شد.
تکلیف: فایل درس آزاد نوشته شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 8 مطالعه شود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: نقاشی نمایشگاه تکمیل شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1: حلقه ها را به صورت یک دایره چیده و‌دانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همین‌کار تا آخر تکرار میشود. اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتم‌وگیم 1.تقویت درک ریتم و ضرب‌آهنگ این بازی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا شمارش ریتم‌های پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیت‌های هماهنگ‌شده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند. 2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربه‌زدن با کاپ‌گیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی می‌شود. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف قدم‌برداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربه‌زدن دقیق کاپ‌گیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین می‌شوند. 4.افزایش تمرکز و توجه پایدار دانش‌آموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربه‌ها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز می‌شود. 5.تقویت مهارت‌های گروهی و یادگیری مشارکتی حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با هم‌کلاسی‌ها و حفظ نظم جمعی، مهارت‌های تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا می‌دهد. 6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک می‌شود. 7.افزایش اعتمادبه‌نفس در اجرا اجرای هماهنگ فعالیت‌ها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند. بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز با استفاده از نقشه ی تفاوت ِ مناطقِ زمانی که در صفحه ی 21 کتاب قرار داشت، تمریناتِ صفحه ی 22 کتاب را حل و چک کردیم.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: براساس گروههای چهار نفره ، 5 مورد به هر گروه داده شد ، هر گروه براساس اولویت بندی خود یک هرم تهیه کردند.( آموزش مفهوم اولویت)

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 65 حل شد.
تکلیف: ارمغان شماره 9 حل شود. ارزشیابی ریاضی از فصل های 1 و 2 برگزار میشود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: برگزاری پرسش خلاق درس علوم تدریس درس ورزش و نیرو از کتاب کار
تکلیف: قسمتی از درس ورزش و نیرو که تدریس شد مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس ای وطن مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: نگارش درس ای وطن کامل شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس دست در دست دوست تدریس شد‌.
تکلیف: هفته آینده درس سه درس آخر کتبی پرسیده میشود.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: اولیای گرامی، سلام و وقت بخیر امروز درس هفتم تدریس شد. کلیپ آموزشی مربوط به درس در گروه کلاس قرار داده شد. فعالیت‌های کلاسی با همکاری و مشارکت دانش‌آموزان عزیز انجام گرفت و مفهوم درس با مثال‌های متنوع و کامل برای بچه‌ها توضیح داده شد. با سپاس از همراهی همیشگی شما
تکلیف: لطفا تکالیف منزل مربوط به درس هفتم انجام شود و کتاب صوتی چطوری پول اسکیت را جور کنم در گروه گذاشته شد

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: بچه‌ها با مفهوم استاپ‌موشن (Stop Motion) آشنا شدن، یعنی همون جادوی تبدیل عکس‌های پشت‌سرهم به فیلم موضوع درس: آشنایی با استاپ‌موشن و ساخت فیلم کوتاه با تصاویر پشت‌سرهم هدف: آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم استاپ‌موشن و تقویت خلاقیت، کار گروهی و دقت در ثبت جزئیات تصویری. مباحث تدریس‌شده: 1. تعریف استاپ‌موشن: توضیح داده شد که استاپ‌موشن نوعی انیمیشن است که با گرفتن عکس‌های متوالی از اشیاء یا عروسک‌هایی که هر بار کمی جابه‌جا می‌شوند ساخته می‌شود. 2. نمایش نمونه: نمونه‌ای از استاپ‌موشن‌های ساده (مثل حرکت یک توپ یا راه رفتن یک آدمک) نمایش داده شد تا بچه‌ها مفهوم را بهتر درک کنند. 3. تقسیم گروه‌ها: کلاس به 4 گروه تقسیم شد. هر گروه با استفاده از تبلت‌ها کار خود را آغاز کرد. 4. تمرین عملی: هر گروه با چند تصویر ساده (حرکت مداد، توپ یا عروسک) شروع به گرفتن عکس‌های پشت‌سرهم کرد تا حرکت ایجاد شود. 5. بحث و نتیجه‌گیری: در پایان، درباره‌ی اینکه چطور تعداد عکس‌ها و نظم در حرکت باعث روان‌تر شدن انیمیشن می‌شود صحبت شد.
تکلیف: 1. به‌صورت فردی، یک استاپ‌موشن کوتاه 5 تا 10 ثانیه‌ای بسازید. 2. برای ساخت، می‌توانید از وسایل ساده استفاده کنید: عروسک، مداد، لگو یا هر وسیله‌ای که بتواند حرکت کند. 3. با دوربین موبایل یا تبلت از مراحل حرکت عکس بگیرید (هر بار یک تغییر کوچک بدهید). 4. با یکی از برنامه‌های زیر تصاویر را به ویدیو تبدیل کنید: Stop Motion Studio Inshot یا هر اپ مشابهی که بلد هستید. 5. در پایان ویدیوی خود را با نام خود ذخیره کنید و تا جلسه بعد ارسال نمایید به ایمیل: mo.taheri.it@gmail.com 6. موضوع پیشنهادی: «حرکت توپ روی میز» «گل که باز می‌شود» «آدمکی که راه می‌رود» «مدادهایی که نقاشی می‌کشند»

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، تمریناتِ صفحه‌ی 16 که از مبحث قبلی باقی مانده بود، انجام و چک شدند. سپس، بخشِ ابتدایی صفحه‌ی 17 تدریس شد که به معرفی کلیه‌ها، نقش آن‌ها در پاکسازی بدن و محل قرارگیری آن‌ها اختصاص داشت.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحه 66 حل شد.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: علوم درس زمین پویا پرسیده شد. کتاب درسی علوم قسمت زمین پویا حل شد و نکات آن گفته شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 8 پرسیده شد. کتاب کار اجتماعی درس 8 حل شد.
تکلیف: درس 1 تا 8 مطالعه شود.

استعداد فضایی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: ارزشیابی استعداد تحلیلی حل شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: با توجه به برگزاری اردوی دانش آموزان کلاس مهارت های زندگی این جلسه برگزار نشد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز، صفحه ی 21 کتاب ریاضی تدریس شد، این بخش در مورد مناطق زمانی مختلف different time) zones) بود و تمرین مربوطه نیز حل و چک شد.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 50 و 51حل شد. مسابقه خانم ریاضی برگزار شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی 66و 67 حل شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس ای وطن مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 8 مطالعه شود. درس 1 تا 7 برای چهارشنبه مطالعه شود.

ورزش ششم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: دویدن مرور اموزش جلسه قبل ( تمرینات اینتروال) اموزش پرتاب توپ پرتاب دارت بازی آزاد( بدمینتون . بسکتبال.طناب )

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان ساخت سازه ی آسانسور را شروع کردند.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: حرف ف در صفحه 27 تدریس شد
تکلیف: صفحات 28و29 تمرین وتکمیل شود

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 64 و 65 حل شد.
تکلیف: کتاب ریاضی صفحات 49 و 50 حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار علوم درس زمین پویا تکمیل شد.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: حکایت و نکات درس ای وطن کامل شد. دانش زبانی منادا تدریس شد. کتاب کار فارسی درس ای وطن کامل شد.
تکلیف: درس 1 تا 5 مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: املا از درس 5 و 6 همراه با پرسش انجام شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 8 تدریس شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: ارزشیابی کلاسی انجام شد.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قرآن از ص32 تا 37 تدریس گردید.
تکلیف: دانش آموزان عزیز ص34 سوره طور را در خانه تمرین کنند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: امروز در کلاسِ علوم، یک جلسه ی پرسش و پاسخ داشتیم. به درخواستِ خود دانش‌آموزان، یک بار دیگر به مرور ارگان‌های اصلی بدن، سیستم تنفسی و سیستم گوارش پرداختیم تا ابهامات احتمالی برطرف شود.
تکلیف: لطفا مطالبِ مرور شده را در منزل مطالعه بفرمایید و مجددا برای پرسش و پاسخ آماده باشید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: