فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 2

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: ارمغان شماره 6 حل شد. کتاب کار ریاضی صفحه 50 حل شد. محاسبات کسر از کتاب ریاضی تدریس شد آزمونک ریاضی انجام شد.
تکلیف: صفحه 51 و 52 کتاب کار ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار علوم درس 4 حل شد.
تکلیف: درس 4 مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: نگارش درس 4 حل شد.
تکلیف: درس 4 همراه با املا پرسیده میشود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: تمرین گرم کردن و نرمش دست داشتند و تمرین تنفس آگاهی داشتند (در حین تمرین، آهنگِ آرام بی کلام پخش شد). هدف از این دو تمرین: تمرکز و خلاقیت دانش آموزان بود. خطوط آزاد روی کاغذ کشیدند و از بین خطوط اشکال مختلف پیدا کردند. در مورد نمایشگاه نقاشی نکاتی که حین نقاشی لازم است توجه کنند هم صحبت شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی اول : دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجام‌میدهند مثلا: دست راست بالا ، پای چپ بالا و ... اهداف موسیقایی (ریتمیک) 1.تقویت حس ریتم بچه‌ها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» می‌شود. 2.گوش دادن فعال آنها یاد می‌گیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند. 3.هماهنگی حرکت و موسیقی ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت می‌شود. بازی 2 : حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند. اهداف حرکتی و بدنی 1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک هم‌زمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت می‌کند. 2.تقویت تعادل و کنترل حرکات داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت چوبک‌زدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک می‌کند.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز، صفحه ی 15 کتاب درسی مورد بازبینی قرار گرفت و صفحه ی 16 تدریس شد. مبحث تدریس شده در صفحه ی 16، پیرامونِ اعداد صحیح متضاد (opposite integers) و موقعیتِ آن‌ها بر روی محور اعداد بود.
تکلیف: از دانش‌آموزان گرامی تقاضا می‌شود صفحات 7 تا 16 کتاب درسی را جهتِ مرور و پرسش و پاسخِ جلسه ی آینده مطالعه فرمایند. با سپاس از توجه و همکاری شما

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: موضوع کلاس مدیریت زمان خواب بود . درباره مشکلاتی که بی نظمی در خواب و کم خوابی ایجاد می کنند صحبت کردیم . یک فیلم درباره مشکلات خواب و انواع آن در کلاس پخش شد .

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: محاسبات کسر از کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 50 حل شود. شنبه آزمونک ریاضی از ضرب و تقسیم کسر دارید. ارمغان شماره 6 حل شود. همه پوشه کار همراه خود بیاورید.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس سفر به اعماق زمین از کتاب درسی تدریس شد و نکات آن گفته شد.
تکلیف: درس سفر به اعماق زمین مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 4 کامل مطالعه شود. از لغات هایلایت درس 4 دو بار بنویسید. نگارش درس 4 نوشته شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس شتربان با ایمان تدریس شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی درس چهارم امروز تدریس گردید. محتوای درس همراه با مثال‌های مرتبط به‌صورت کامل توضیح داده شد. پاورپوینت مربوط به تأسیس بیمارستان و هزینه‌ها ارائه گردید. همچنین جدول صفحه 28 مورد بررسی و توضیح قرار گرفت و فعالیت کلاسی نیز انجام شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت منزل درس چهارم توسط دانش‌آموزان انجام شود. کتاب «مغازه دنج بابابزرگ» امروز معرفی گردید و فایل آن در دسترس قرار خواهد گرفت. لطفاً دانش‌آموزان حتماً کتاب را همراه داشته باشند تا بتوانند تکالیف خود را به‌درستی انجام دهند و درک بهتری از درس داشته باشند. تعدادی از دانش‌آموزان امروز کتاب همراه نداشتند؛ لطفاً برای جلسه‌ی آینده کتاب را همراه بیاورند. با سپاس از همکاری و همراهی صمیمانه‌ی شما اولیای عزیز.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: موضوع درس: طراحی تصویر با فرمان متنی در Copilot هدف: آشنایی دانش‌آموزان با تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی و تقویت خلاقیت در توصیف و طراحی مباحث تدریس‌شده: 1. مفهوم فرمان متنی (Prompt): توضیح داده شد که با نوشتن یک جمله‌ی توصیفی، می‌توان از Copilot خواست تا تصویر دلخواه را طراحی کند. مثال: «یک غروب آفتاب در کنار دریا» «یک ربات دوست‌داشتنی که کتاب می‌خواند» 2. نحوه کار در Copilot: ورود به محیط Copilot نوشتن جمله‌ی توصیفی (Prompt) مشاهده‌ی تصویر تولیدشده 3. بحث و بررسی: مقایسه‌ی تصاویر تولیدشده توسط دانش‌آموزان و گفت‌وگو درباره تفاوت‌ها و خلاقیت‌ها فعالیت کلاسی: هر دانش‌آموز یک جمله نوشت و Copilot برای او تصویری بر اساس آن طراحی کرد. دانش‌آموزان با اشتیاق تصاویر را به دوستان خود نشان دادند.
تکلیف: طراحی تصویر با فرمان متنی دستور کار: 1. وارد برنامه یا سایت Copilot شوید. 2. یک جمله‌ی جدید برای طراحی تصویر بنویسید. مثال: «یک باغ پر از گل در بهار» «یک سفینه در آسمان شب» «یک گربه روی صندلی کنار پنجره» 3. صبر کنید تا Copilot تصویر را بسازد. 4. از تصویر خود اسکرین‌شات بگیرید یا آن را ذخیره کنید. 5. فایل تصویر را به ایمیل زیر بفرستید mo.taheri.it@gmail.com

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با احترام به استحضار می‌رساند، در جلسه ی امروز کلاس علوم، صفحه ی 12 کتاب تدریس گردید. در این صفحه، دانش‌آموزان با مباحثی چون تعداد ضربان قلب، نحوه ی شمارش نبض در دقیقه و دلایل افزایش ضربان قلب هنگام ورزش آشنا شدند.
تکلیف: لطفا مطالبِ تدریس شده را مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای پرسش و پاسخ آماده باشید.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار ریاضی مبحث تقسیم کسرها کامل شد.
تکلیف: کاربرگ ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: لایه های درونی زمین تدریس شد. آزمایش چگالی انجام شد.
تکلیف: بخشی که امروز تدریس شد ، مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: کتاب کار اجتماعی درس 5 حل شد. درس 5 از همه پرسیده شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: در این جلسه با توجه به چالش های گروه های دوستی دانش آموزان و نیاز به ایجاد آگاهی در رابطه با دوستی سالم و مناسب و نگرانی و دغدغه ی زیاد دانش آموزان پایه ی ششم در تعاملاتشان با همکلاسی ها، در این رابطه بحث و گفتگوی کلاسی داشتیم.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز صفحه ی 15 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه دانش آموزان با بُردار، اعداد صحیحِ مثبت و منفی و همچنین نحوه ی خواندنِ درجاتِ سلسیوس و فارنهایت رویِ دماسنج آشنا شدند.

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 34 و 35 کتاب ریاضی حل شد. صفحات 45 و 46 کتاب کار ریاضی حل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی مبحث تقسیم کسر تا پایان سوالات پیشرفته حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 4 تا جایی که تدریس شده است مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
تکلیف: درس 5 مطالعه شود.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان طبق گروه بندی ها نشستند و کیت های رباتیک تحویل داده شد.ساخت قاب عکس را شروع کردیم .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 16و17 حرف ر تدریس شد
تکلیف: صفحات 16و17 تمرین وتکمیل شود

ریاضی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: صفحات 32 و 33 کتاب ریاضی حل شد. صفحات 42 و 43 کتاب کار ریاضی حل شد.
تکلیف: صفحات 34 و 35 کتاب ریاضی حل شود. فعالیت کلاسی صفحه 45 و 46 کتاب کار ریاضی حل شود.

علوم ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: ابتدای درس 4 از کتاب کار تدریس شد.

فارسی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 4 تدریس شد. جعبه کلمات و لغات هایلایت گفته شد. حکایت گفته شد.

املا ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: املا از درس 3 همراه با پرسش کلاسی انجام شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: فدایی، مهدیه
فعالیت: درس 5 تدریس شد.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران از ص 15 تا 19 تدریس گردید.
تکلیف: دانش اموزان عزیز. ص 17 روخوانی گردد. وص 20 حل شود

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز درس علوم، ابتدا به تمرین و مرور هجی کردن کلمات کلیدی و جدیدِ دروس گذشته پرداختیم. سپس، به منظور تثبیت و تعمیق یادگیری، کاربرگی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت که آن را به صورت انفرادی تکمیل نمودند. در ادامه، پاسخ های کاربرگ به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: