1402/08/17
فعالیت:
به نام خداوند دانش و نور:
* تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/08/20 تا چهارشنبه 1402/08/24 :
*فارسی:
یکشنبه 1402/08/21:
آموزش نشانه "س".
سه شنبه 1402/08/23:
آموزش نشانه "او".
* ریاضی:
در هفته ی جاری تا پایان تم (8) آموزش داده خواهد شد.
* علوم :
تکرار و تمرین درس پنجم (دنیای گیاهان) و برگزاری جشن گیاهان خوراکی.
چهارشنبه های خندان خلاق
قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی
ریاضی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- آموزش نوشتن عدد 7.
- تمرین و تکرار شمارش اعداد از 1 تا 7.
- نوشتن عدد 7 توسط تک تک دانش آموزان بر روی تخته.
- دادن سرمشق و انجام آن توسط دخترانم.
از عدد 1 تا 7 طبق سرمشقی که داخل دفتر عزیزانم داده ام، 5 خط مجدد نوشته شود.
علوم اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- آموزش اجزای مختلف گیاهان.
- آموزش مواد مورد نیاز برای رشد گیاه.
- آموزش وظیفه ی ریشه.
- آموزش انواع ریشه ها و معایب و مزایای آن.
- آموزش ساقه های خوراکی.
- آموزش ریشه های خوراکی.
- آموزش برگ های خوراکی.
-آموزش دانه های خوراکی.
- آموزش فواید گیاهان.
- ارائه ی پروژه ی " عروس هلندی ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز آوا قویدل .( در روز ارائه ی پروژه غیبت داشت. )
دختران عزیزم طبق آموزشهای داده شده ی امروز، حتما دانه ی خود را خیس نمایند.
روش کار: در ابتدا میبایست چندین دانه لوبیای قرمز را در دستمالی خیس قرار دهند تا لوبیا بعد از چند روز جوانه بزند؛ پس از جوانه زدن آن را داخل یک گلدان کوچک بکارند و از آن به خوبی مراقبت کنند.
در زمان مقرر که در پرتال اعلام خواهد شد، دلبندانم می بایست، گلدانهای خود را به مدرسه بیاورند.
فارسی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست.
- تمرین و تکرار فصل های سال.
- تمرین و تکرار تاریخ نویسی.
- تمرین و تکرار 6 ماه اول سال.
- تمرین و تکرار 31 روزه بودن شش ماه اول سال.
- تمرین و تکرار 3 ماه فصل پاییز.
- روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها.
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " آ اول و ا غیر اول ".
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " ب غیر آخر و ب آخر ".
- تمرین و تکرار صدا، نام و جایگاه نشانه ی " د ".
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " اَ اول و َ غیر اول ".
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " م غیر آخر و م آخر ".
- نوشتن املای تخته ای.
دختران عزیزم، لطفا:
- ارمغان شماره ی 7 با دقت تکمیل گردد و روز شنبه 20 آبان به مدرسه آورده شود.
* کتاب کار ریاضی علوی جهت تکرار ، تمرین و آمادگی ارزیابی روز شنبه مورخ 1402/08/20 به منزل ارسال شد.( محتوای ارزیابی: از ابتدای تم 1 تا انتهای تم 6) . لطفاً آخرین صفحه ی انجام شده را امضا بزنید، نام و تاریخ را نیز ثبت بفرمایید و حتما روز شنبه، همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود.*
لازم به ذکر است، صفحاتی از کتاب کار را که دخترانم غیبت داشته اند، لطفا در منزل تکمیل نمایند.
ورزش اول
بهرامی، فاطمه
باسلام امروز دخترای گلمان:
آموزش تغییر جهت-تمرین تغییر جهت روی نردبان چابکی-بازی وسطی و بازی زو را تمرین کردند.
مهارت زندگی
جوانبخت، عارفه
مبحث رعایت بهداشت فردی تدریس گردید
ریاضی به زبان انگلیسی
طاهرخانی، زینب
امروز در کلاس ریاضی ما صفحه 13 کتاب را انجام دادیم که این صفحه مربوط به مبحث شمارش اعداد، تشخیص اعداد و طرز نوشتن آن ها می باشد.
1402/08/16
ریاضی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- انجام صفحه ی 46 کتاب ریاضی ( مبحث الگوها ).
- انجام صفحه ی 51 کتاب ریاضی ( مبحث ساخت مسائل تفریق ).
- انجام صفحه ی 53 کتاب ریاضی ( مبحث الگوها ).
فارسی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست.
- تمرین و تکرار فصل های سال.
- تمرین و تکرار تاریخ نویسی.
- تمرین و تکرار 6 ماه اول سال.
- تمرین و تکرار 31 روزه بودن شش ماه اول سال.
- آموزش سه ماه فصل پاییز (مهر- آبان- آذر).
- روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها.
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " آ اول و ا غیر اول ".
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " ب غیر آخر و ب آخر ".
- تمرین و تکرار صدا، نام و جایگاه نشانه ی " د ".
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " اَ اول و َ غیر اول ".
- تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه نشانه ی " م غیر آخر و م آخر ".
- روخوانی از جدول دوستی ( 2 بار در روز) .
- آمدن دانش اموزان به پای تخته و پرسش کلاسی از ترکیب ها .
- کارت بازی.
دختران عزیز من، لطفا:
- صفحات 18 ، 21 و 26 دفتر مشق خلاق با دقت انجام شود.
- لطفا همیشه کارت نشانه ها داخل کیف دخترانم باشد. ( آ اول: 2 تا - ا غیر اول: 2 تا - اَ اول: 2 تا- َ غیر اول: 2 تا - ب غیر آخر: 2 تا - ب آخر: 2 تا - د: 2 تا - م غیر آخر: 2 تا - م آخر: 2 تا ).
املا اول
توحیدی شندی، بهاره
* لحظات از آن توست / آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید / رنگ هایی را که بایسته است / بر آن ها بزن و روزهایت را رنگارنگ کن.
قند عسلم، نوشتن اولین املایت مبارک.
دانش آموزان من، امروز اولین املای خود را نوشتند.
ما با برگزاری جشنی این روز را برای دخترانم ماندگار کردیم. انجام بازی های شاد و مفرح، رنگ آمیزی یادبود اولین املا، بخشی از حال خوب امروز ما بود.
قابل توجه اولیای عزیزم، لطفا دفتر املای عزیزانم را پس از رویت ، در قسمت مشخص شده امضا بزنید. در صورت تمایل می توانید صفحه ی بعدی را نیز تزیین بفرمایید. ( لطفا فقط دور صفحه را تزیین کنید و نقاشی های خیلی بزرگ نکشید. ).
روز شنبه 20 آبان ماه، دفتر املا به مدرسه برگردانده شود.
قرآن اول
توحیدی شندی، بهاره
* شکر خدای مهربان و دانا / پروردگار و خالق و توانا.
بر درد بندگان دوا تو هستی / تنها امید من خدا تو هستی *
دختران من امروز برای اولین بار کتاب های قرآن خود را گشودند و با نام و یاد خدا آموزش این درس را آغاز نمودیم.
عناوین آموزشی امروز:
- گفت و گو در ارتباط با صفحه ی 14.
- گفت و گو در ارتباط با صفحه ی 15.
- آموزش اولین پیام قرآنی ( صفحه ی 16).
- شعرخوانی با دانش آموزان و انجام صفحه ی 17.
رایانه
کشت کار سهی، یاسمن
ذخیره سازی فایل paint (نقاشی) در پوشه آموزش داده شد.
مرور و تمرین انجام شود.
1402/08/15
ریاضی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- انجام صفحه ی 52 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث الگوها و عدد 2 ).
- انجام صفحه ی 54 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث الگوها و خط تقارن ).
فارسی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست.
- تمرین و تکرار فصل های سال.
- تمرین و تکرار تاریخ نویسی.
- تمرین و تکرار 6 ماه اول سال.
- تمرین و تکرار 31 روزه بودن شش ماه اول سال.
- روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها.
- روخوانی از جدول دوستی ( 3 بار در روز) .
- کد گذاری برای نشانه ی " آ " و " اَ " جهت تثبیت ترکیب ها.
- انجام صفحه ی 51 کتاب کار فارسی علوی ( مبحث درس 2).
- انجام صفحه ی 52 کتاب کار فارسی علوی ( مبحث درس 2).
- انجام صفحه ی 53 کتاب کار فارسی علوی ( مبحث درس 2).
- انجام صفحه ی 54 کتاب کار فارسی علوی ( مبحث درس 2).
- پرسش کلاسی از ترکیب ها.
- کارت بازی.
دختران عزیز من، لطفا:
- صفحات 10، 23 و 24 دفتر مشق خلاق با دقت انجام شود.
- لطفا همیشه کارت نشانه ها داخل کیف دخترانم باشد. ( آ اول: 2 تا - ا غیر اول: 2 تا - اَ اول: 2 تا- َ غیر اول: 2 تا - ب غیر آخر: 2 تا - ب آخر: 2 تا - د: 2 تا - م غیر آخر: 2 تا - م آخر: 2 تا ). کارت های نشانه موضوعی است که من از اول مهر خدمتتان اعلام کردم و ناقص بودن و نداشتن کارت برایم قابل قبول نیست.
- فردا دخترانم اولین املای خود را خواهند نوشت.( نشانه های آا - ب - اَ َ )
قرآن اول
توحیدی شندی، بهاره
قابل توجه اولیای عزیز:
دانش آموزانی که کتاب قرآن خود را به مدرسه نیاورده اند، لطفا فردا جلد شده همراه با برچسب اسم، به همراه داشته باشند.
هوش و ریاضی
توحیدی شندی، بهاره
در این ساعت، ارزیابی فارسی برگزار شد.
ریاضی به زبان انگلیسی
طاهرخانی، زینب
امروز در کلاس ریاضی مون ما اعداد را به ترتیب از شماره 1 تا 10 به ترتیب یاد گرفتیم. و بازی مربوطه را نیز انجام دادیم که در آن عدد بعد و قبل عدد گفته شده را باید دانش آموزان تشخیص دهند.
1402/08/14
ریاضی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- آموزش نوشتن عدد 6.
- نوشتن عدد 6 توسط تک تک دانش آموزان بر روی تخته ی کلاس.
- انجام صفحه ی 50 کتاب کار ریاضی ( مبحث شمارش و چوب خط) .
- انجام صفحه ی 51 کتاب کار ریاضی ( مبحث عدد 1 و جدول سودوکو ) .
- انجام صفحه ی 53 کتاب کار ریاضی ( مبحث تشخیص اعداد و تفریق ) .
دختران زیبای من، لطفا از سرمشق داده شده 4 خط بنویسند. ( سرمشق مدنظر در بخش ریاضی و هوش ضمیمه گردیده است. ) .
علوم اول
توحیدی شندی، بهاره
امروز سایر دانش آموزانم به ارائه ی پروژه ی خود پرداختند.
1- ارائه ی پروژه ی " خرگوش ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز لیانا زاهدی .
2- ارائه ی پروژه ی " پنگوئن ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز دل آرام اکبری.
3- ارائه ی پروژه ی " پنگوئن ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز پانیسا مهدی قلی پور . 4- ارائه ی پروژه ی " سگ ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز دلسا میرزایی .
5- ارائه ی پروژه ی " خفاش ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز سروناز اسمعیل پور .
6- ارائه ی پروژه ی " پاندا ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز نورا نایب غریب.
7- ارائه ی پروژه ی " اسب ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز السا نظمی .
8- ارائه ی پروژه ی " گربه ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز عسل نظمی .
فارسی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست.
- تمرین و تکرار فصل های سال.
- تمرین و تکرار تاریخ نویسی.
- تمرین و تکرار 6 ماه اول سال.
- تمرین و تکرار 31 روزه بودن شش ماه اول سال.
- روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها.
- روخوانی از جدول دوستی ( 3 بار در روز) .
- کد گذاری برای نشانه ی " آ " و " اَ " جهت تثبیت ترکیب ها.
- اجرای خلاقانه ی قصه ی جنگل الفبا و معرفی نمودن " م ".
- آموزش نام ها و صدای این نشانه.
- آموزش جایگاه این نشانه در کلمه ها.
- زدن مثال کلمه ای برای ترکیب های" ما " و " مَ"
- آموزش ترکیب " ما " و" مَ ".
- انجام مسابقه ی ستاره نشونی .
- روخوانی از روی درس مدرسه و خط کشیدن دور امدادگرهای انتهای درس.
- آموزش نحوه ی صحیح نوشتن " م غیر آخر " زمانی که به چیزی می چسبد؛ مانند: بمب.
- آموزش نحوه ی صحیح نوشتن " م غیر آخر " زمانی که به چیزی نمی چسبد؛ مانند: مداد .
- آموزش نحوه ی صحیح نوشتن " م آخر " زمانی که به چیزی می چسبد؛ مانند: پرچم .
- آموزش نحوه ی صحیح نوشتن " م آخر " زمانی که به چیزی نمی چسبد؛ مانند: بادام .
دختران سخت کوشم، لطفا:
- صفحات 22 و 25 دفتر مشق خلاق انجام شود.
* کتاب کار فارسی علوی جهت تکرار ، تمرین و آمادگی ارزیابی روز دوشنبه مورخ 1402/08/15 به منزل ارسال شد.( محتوای ارزیابی: از ابتدای کتاب تا پایان نشانه ی "ب") .
لطفاً آخرین صفحه ی انجام شده را امضا بزنید، نام و تاریخ را نیز ثبت بفرمایید و حتما فردا همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود.*
1402/08/13
ریاضی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- انجام صفحه ی 41 کتاب ریاضی ( مبحث تفریق) .
- انجام صفحه ی 44 کتاب ریاضی ( مبحث چوب خط و جدول سودوکو ) .
- انجام صفحه ی 45 کتاب ریاضی ( مبحث عدد نویسی یک ) .
- انجام صفحه ی 47 کتاب ریاضی ( مبحث عدد نویسی دو ) .
- انجام صفحه ی 48 کتاب ریاضی ( مبحث تشخیص عدد یک و دو ) .
- انجام صفحه ی 49 کتاب ریاضی ( مبحث تمرین و تکرار خط تقارن ) .
- آموزش واژه ی " خط تقارن ".
- آوردن دانش آموزان به پایه ی تخته و تمرین با اشکال و جادوی خط تقارن.
علوم اول
توحیدی شندی، بهاره
امروز دخرانم با ذوق و شور فراوان، اولین ارائه ی پروژه ی علمی خود را داشتند.
1- ارائه ی پروژه ی " گربه، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز ملورین صالحی.
2- ارائه ی پروژه ی " اسب ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز ماهتیسا محمدی ها.
3- ارائه ی پروژه ی " دلفین ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز یسنا سادات هاشمی.
4- ارائه ی پروژه ی " خرگوش ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز آماندا فخر رحیمی .
5- ارائه ی پروژه ی " پاندا ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز آسمان فرامرزی.
6- ارائه ی پروژه ی " پاندا ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز پانیذ احمدی .
7- ارائه ی پروژه ی " خرگوش ، حیوان مورد علاقه ی من " توسط دانش آموز آوا سادات نور آبادی .
فارسی اول
توحیدی شندی، بهاره
فعالیت های آموزشی امروز:
- تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست.
- تمرین و تکرار فصل های سال.
- تمرین و تکرار تاریخ نویسی.
- تمرین و تکرار 6 ماه اول سال.
- تمرین و تکرار 31 روز بودن شش ماه اول سال . - صدا بازی.
- روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها.
- تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی " آ ا ".
- تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی " ب".
- تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی " اَ َ ".
- روخوانی از جدول دوستی.( 3 بار تمرین در روز) - تمرین کد گذاری برای نشانه ی " آ " و " اَ " جهت تثبیت ترکیب ها.
- پرسش کلاسی ترکیب ها از تک تک دانش آموزان.
دختران پرتلاش من، لطفا:
- صفحات 5، 19 و 20 انجام شود.
- طبق فایل ضمیمه شده ( توجه به دو رنگ نویسی) به دخترانم داخل دفتر شطرنجی سرمشق دهید. ( فقط یک خط از هر کلمه کفایت می کند. )
هنر اول
بلورپارسا، فاطمه
دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس مقوای جشنواره که توسط مجموعه تهیه شده به تمامی شما دانش اموزان داده شد. در ادامه فعالیت تصویر سازی در مقوا اجرا شد. مراقبت از مقوا به جهت سالم نگه داشتن آن در کلاس به عهده دانش آموز است .
لطفاً در منزل به داستان فکر کنید تا جلسه آینده در کلاس فعالیت را کامل تر کنیم