فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 1

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - اجرای قصه ی بچه قورباغه و خانم کلاغه ( آموزش محور) . - آموزش نحوه ی کشیدن محور و جای گذاری صحیح اعداد در آن. - آموزش صحیح پرش از اعداد و نحوه ی شمارش محور. - آموزش نمایش عبارات جمع دو عددی بر روی محور و نحوه ی به دست آوردن پاسخ آن. - آموزش نمایش عبارات جمع سه عددی بر روی محور و نحوه ی به دست آوردن پاسخ آن. - آموزش نمایش عبارات تفریق دو عددی بر روی محور و نحوه ی به دست آوردن پاسخ آن. - آمدن تک به تک دانش آموزان به پای تخته و انجام عبارات جمع یا تفریق بر روی محور.
تکلیف: دختران ریاضی دان من، لطفا: - روی یک برگه یA4، پنج عدد عبارت جمع و پنج عدد عبارت تفریق بنویسید و روی محور آن را انجام دهید. ( مادران عزیز توجه بفرمایید که محور و حاصل عبارات نباید از عدد 20 بیش تر باشد. ) ** برای فردا حتما برگه هایی که در آن اعداد 10 تا 20 را نوشتیم، داخل پوشه همراه دخترانم باشد. **

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: در این ساعت به تمرین و تکرار مباحث داده شده پرداختیم.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 39 دفتر مشق خلاق. - انجام صفحه ی 41 دفتر مشق خلاق.
تکلیف: زیبارویان من، لطفا: - صفحه ی 135 کتاب کار فارسی علوی را بسیار تمرین روان خوانی کنید. - صفحه ی 136 کتاب کار فارسی علوی را انجام دهید. - صفحه ی 42 دفتر مشق خلاق انجام شود. - کتاب های مورد نیاز فردا: کتاب نگارش آموزش و پرورش/ کتاب ریاضی آموزش و پرورش.

املا اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: دخترانم در زنگ فارسی ، ششمین املای خود را با خط خوش نوشتند.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان کارت پستال پیراهن مردانه را به مناسبت روز مرد و روز پدر ساختیم شما دانش آموزان خلاقم در داخل کارت پستال علاقه مندی ها و جزئیاتی که مربوط به شغل مخاطبتان بود را با تصویر سازی آنها اجرا کردید.(تقویت مهارت بیان احساس از طریق هنر)

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: تکرار و تمرین درس های خودپرداز، کارت خوان و کسب و کار روستایی

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
تکلیف: یادآوری : دختر قشنگم از ابزار shapes استفاده کن و یک نقاشی زیبا با رنگ دلخواه بکش و عکس آن را در پرتال برای من ارسال کن. * توجه : این هفته آخرین فرصت برای کسانی که انجام نداده اند می باشد.*
فعالیت: به نام خداوند علم و معرفت: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/10/30 تا چهارشنبه 1402/11/04 : *فارسی: یکشنبه، 1402/11/01 : *آموزش نشانه خ* سه شنبه، 1402/11/03 : *آموزش نشانه ق* * ریاضی: تدریس تم (17). * علوم : تدریس درس دهم،در اطراف ما هوا وجود دارد.

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 108 کتاب ریاضی ( مبحث اعداد بیش تر از 10 ). - انجام صفحه ی 114 کتاب ریاضی ( مبحث جمع چندتایی).

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 143 کتاب کار فارسی ( مبحث نشانه ی ف). - انجام صفحه ی 144 کتاب کار فارسی ( مبحث نشانه ی ف). - انجام صفحه ی 145 کتاب کار فارسی ( مبحث نشانه ی ف).
تکلیف: شیرین گندمک های من، لطفا: - صفحات 147 و 141 کتاب کار فارسی علوی را بسیار تمرین روان خوانی کنید. - صفحات 148 و 142 کتاب کار فارسی علوی را انجام دهید. - ارمغان هفته را با دقت تکمیل نمایید. - برای روز شنبه 1402/10/30 کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی آموزش و پرورش و دفتر املای علوی همراهتان باشد. - برای روز شنبه املا از نشانه ی " آ " تا " اِ " خواهیم داشت.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی در چهارمین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان طبق روال این هفته، در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند. پیش از شروع کلاس، دانش آموزان کاورهای خود را به تن کردند و پیکسل های خود را نصب نمودند. * پروژه ی " سیرک واشری ": در ابتدای کلاس دو انیمیشن در ارتباط با " آهنربا و خاصیت آن " برای دانش آموزان نمایش داده شد. جهت تکمیل اطلاعات عزیزانمان، عکس انواع آهنربا نشان داده شد و در مورد آهنربا به گفت و گو پرداختیم. واژه ی " دفع " و " جذب " برایشان مفصلا توضیح داده شد. پس از آموزش و مباحثه، به هر گروه، دو لیوان، یک خط کش فلزی، 3 عدد آهنربای گرد و 4 عدد واشر داده شد. دانش آموزان 3 آهنربا را به خط کش چسبانده و 4 واشر را به آن آویزان کردند و با استفاده از یک نی تلاش می کردند تا واشر آخر را بچرخانند.در پایان ، گروه زرد به عنوان همکارترین و متحدترین گروه هاوسیستم معرفی و تشویق شد.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش نشانه ی " ف" . - آموزش نام ها و صدای این نشانه. - آموزش نحوه ی نوشتن این نشانه، زمانی که به چیزی نمی چسبد؛ مانند: فرفره. - آموزش نحوه ی نوشتن این نشانه، زمانی که به چیزی می چسبد؛ مانند: سفید. - ترکیب این نشانه با امدادگرها همراه با حرکات پیرامید. - زدن مثال کلمه ای برای هر ترکیب توسط همه ی دانش آموزان. - اجرای بازی "فوتش کن" . - اهدای کارت تصاویری که دارای نشانه ی" ف " هستند به دانش آموزان توسط آسمان فرامرزی ( با تشکر از خانم فرامرزی و آسمان جان که خودش نقاشی ها را کشیده بود. ) .
تکلیف: دختران من، لطفا: - صفحات 40، 43 و 44 دفتر مشق خلاق با دقت انجام شود. - برای روز چهارشنبه 1402/10/27 کتاب کار فارسی علوی، کتاب ریاضی آموزش و پرورش و دفتر مشق خلاق همراهتان باشد. * دختران من، فردا به ورزشگاه نخواهیم رفت، لطفا لباس فرم مدرسه تنتان باشد. *

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 79 کتاب نگارش ( مبحث درس ف ) . - انجام صفحه ی 80 کتاب نگارش ( مبحث درس ف ) .

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش ابتدایی محور. - آموزش اعداد ساعت و داستان آن. - ساخت یک محور در کلاس و تبدیل آن به ساعت. - انجام صفحه ی 110 کتاب ریاضی ( مبحث جمع شانه ای) . - انجام صفحه ی 112 کتاب ریاضی ( مبحث ساعت و اندازه گیری) .
تکلیف: نازنین های من، لطفا: - صفحه ی 116 کتاب کار ریاضی علوی با دقت تکمیل گردد.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی در سومین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند سپس با صدای ملایم جنگل و صدای جیرجیرک توجه دانش آموزان را به خود جلب نمودیم؛ 1 - پروژه ی " کرم شب تاب ": قبل از شروع آزمایش دانش آموزان به مشاهده‌ی کلیپ ها و تصاویر جذاب مرتبط با پژوهش خود پرداختند برای ساخت کاردستی کرم شب تاب دخترانم بدن کرم را با گواش مشکی رنگ زدند؛ سپس با قیچی بخش پایینی استوانه را به شکل یک طاق برش دادند. برای سر کرم نیز یک دایره مشکی را قیچی کرده و دو تا چشم عروسکی را روی صورت آن چسباندند . دست، پا و شاخک های کرم شب تاب را با پیپ پاک کن ها ساختند و پس از آن به سراغ بال های کرم شب تاب رفته و با چسب به قسمت پشت بدنه وصل کردند. در نهایت شمع وارمر را روشن کردند و کرم شب تاب را به آرامی رویش قرار دادند و یک کرم شب تاب زیبا ساختند. 2- پروژه‌ی" ترفندهای نمکی ": این پروژره شامل چندین پروژه ی کوچک بود و طبق روال هر روزه، دلبندانم این زنگ پژوهشی خود را با تماشای تصاویر و ویدیو هایی حاوی اطلاعاتی در ارتباط با موضوع آزمایش آغاز نمودند. در این پروژه دانش آموزان 4 آزمایش را انجام دادند‌. "تعادل تخم مرغ" در ابتدا دخترانم در مورد خواص تخم مرغ در گروه های خود صحبت و سپس آموزگار از آن ها می خواهد تا تخم مرغ خامی را برداشته و سعی کنند آن را روی سطح پهنش به حالت تعادل نگه دارند.سپس روی سطح صاف تپه ی کوچکی از نمک درست کنند. تخم مرغ را با دقت کامل روی نوک تپه نمک به حال تعادل نگه داشته سپس به آرامی روی تپه بدمند تا نمک اضافی از اطراف آن کنار رود. اگر این کار را با حوصله و تمرکز انجام دهند، موفق خواهند شد. بلورهای نمک تقریباً مکعب های کامل هستند و به شکل گیری یک پایه برای حفظ تعادل تخم مرغ کمک می کنند. در پروژه ی تعادل تخم مرغ، یک کار ویژه از دانش آموزان خواسته شد تا بتوانند دو تخم مرغ را با استفاده از نمک روی هم قرار دهند. گروه آبی با تمرکز و همکاری موفق به این کار شدند.
تکلیف: دانش آموزانی که در منزل خط کش فلزی دارند فردا (سه شنبه 26 دی) همراه خود به مدرسه بیاورند.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
تکلیف: دختران من لطفا برای فردا، کتاب نگارش آموزش و پرورش همراهتان باشد.

آزمایشگاه

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: "بستنی یخی" آموزگار از دانش آموزان خواست تا در گروه های خود در مورد روش های سرد نگه داشتن مواد غذایی صحبت کنند از چه وسایلی می توانند استفاده کنند و از گذشته تا آینده چه تغییرات و پیشرفت هایی در وسایل اتفاق افتاده است؟ سپس یک گروه مقداری آب میوه را که در یک زیپ کیپ ریخته و در آن را بستند. آن را در یک زیپ کیپ بزرگ تر قرار داده و درون آن را با مقداری یخ پر کرده و با قاشق روی یخ ها مقداری نمک پاشیده و درب زیپ کیپ بزرگ تر را نیز بستند. آن را درون دستمالی پیچیده و در گوشه ای در سایه قرار دادند. دانش آموزان دیگر همین روند را انجام داده اما نمک را به یخ اضافه نکردند. بعد از 10 الی 15 دقیقه زیپ کیپ ها را باز کرده و با هم مقایسه کردند. گروهی که زیپ یک حاوی آبمیوه را از بین یخ و نمک خارج کردند ، آبمیوه حالت بستنی یخی به خود گرفته بود. "تخم مرغ شناور" آموزگار از دانش آموزان سوال پرسید آیا تا به حال به این مسئله دقت کرده اید که چرا بعضی اجسام روی آب غوطه ور می شوند، در حالی که برخی دیگر در آن فرو می روند؟ سپس از دانش آموزان می خواهد تا در گروه های خود بحث کرده و به سوال پاسخ دهند. آموزگار مواد لازم را در اختیار گروه ها قرار می‌دهد و از آن ها می خواهد تا آزمایش را انجام دهند. 3 لیوان را با مواد مختلف تا نیمه پر می کنند. لیوان اول را با آب آشامیدنی ساده، لیوان دومی را با آب نمک غلیظ و لیوان سومی را با الکل سپس یک تخم مرغ را در هر سه لیوان رها می کنند. تخم مرغی که در لیوان آب آشامیدنی رها شده فرو می رود، در آب نمک غلیظ شناور می ماند و در الکل نیز فرو می رود. در پایان سومین روز پژوهشیمان ، گروه قرمز به عنوان همکارترین و متحدترین گروه هاوسیستم معرفی و تشویق شد.

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - پرسش کلاسی معنی اعداد از همه ی دانش آموزان. - آموزش جمع شانه ای. - انجام یک عبارت جمع شانه ای توسط تک تک دانش آموزان بر روی تخته. - تمرین و تکرار عبارات جمع شانه ای و نوشتن بر روی تخته. - انجام صفحه ی 115 کتاب کار ( مبحث جمع شانه ای) روی تخته. - انجام صفحه ی 114 کتاب کار ( مبحث اعداد ، خط تقارن و ساعت ). روی تخته. - انجام صفحه ی 113 کتاب کار ( مبحث اعداد )

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی در دومین روز از هفته ی ملی علوم: در ابتدای کلاس، دخترانمان در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند سپس با یک موسیقی شاد و هیجان انگیز توجه دانش آموزان را به خود جلب نمودیم؛ 1 - پروژه ی " خمیر جادویی ": قبل از شروع آزمایش دانش آموزان به مشاهده‌ی کلیپ ها و تصاویر جذاب مرتبط با پژوهش خود پرداختند . سپس مقداری آرد ذرت و آب در اختیار گروه ها قرار دادیم تا شروع به مخلوط کردن این مواد کنند؛ در نهایت پس از مخلوط شدن شروع به آزمایش کردند ابتدا با شدت با انگشت خود به مواد ضربه زدند سپس با سرعت های مختلف امتحان کردند و مشاهده کردند زمانی که سرعت و شدت برخورد آرام است مواد مانند مایع عمل کرده و دستشان از مواد عبور می کند و زمانی که سرعت و شدت برخورد زیاد است مواد همانند جامد سفت هستند و در نهایت از مشخص نبودن مایع یا جامد بودن این مواد بسیار لذت بردند. 2- پروژه‌ی" آهنربای گیج ": دلبندانم این زنگ پژوهشی خود را با تماشای تصاویر و ویدیو هایی حاوی اطلاعاتی در ارتباط با آهنربا ها آغاز نمودند. سپس در مورد عملکرد، شکل و کاربرد آهنربا ها در وسایل گوناگون با آنان گفت و گو کردیم. در ادامه، چند عدد سیخ چوبی که دخترانم به رنگ گروه های هاوسیستمی خود درست کرده بودند با کش به یک دیگر وصل کردیم سپس یک آهن ربا با نخ از وسط سازه چوبی خود آویزان کردیم، وسط سازه روی زمین آهنربا های دیگر را قرار دادیم با رها کردن آهنربایی که در وسط سازه قرار داده بودیم به دلیل ایجاد شدن میدان مغناطیسی آهنربا به صورت گیج بین دیگر آهنربا ها به حرکت درآمد و دلبندانم از دیدن نتیجه بسیار هیجان زده و شگفت زده شده بودند.
تکلیف: لطفا طبق روال همیشه، قیچی همراه دخترانم باشد.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
تکلیف: دختران پر تلاش من، لطفا صفحات 138، 139 و 140 کتاب کار فارسی علوی با دقت و خوش خط انجام شود. فردا کتاب ریاضی آموزش و پرورش دانش آموزان همراهشان باشد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: