فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 1

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 15 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث شمارش تا عدد پنج و جدول سودوکو ) - انجام صفحه ی 16 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث شمارش تا عدد پنج و الگویابی )

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: در این ساعت، به مناسبت " روز جهانی کودک " فعالیت های متفاوتی داشتیم. فعالیت های ویژه ی امروز: - آموزش واژه ی " کودک ". - آموزش واژه ی" حقوق کودک ". - نمایش انیمیشن" پیمان نامه ی حقوق کودک ". - آموزش تعدادی از حقوق کودکان.(حق داشتن نام، حق داشتن ملیت و.... ). - آموزش بازی وسطی. - انجام بازی وسطی.
تکلیف: دختران من، لطفا: یکی از حقوق کودکان که آموزش داده شد، در منزل بر روی یک برگه ی A4 نقاشی کنند و فردا همراه خود به مدرسه بیاورند.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته و شمارش آن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال و شمارش آن با انگشتان دست. - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - اجرای بازی " بی صدا بازی " ( معلم صداهای بلند جدول الفبا را بدون صدا می گوید تا دانش آموزان از حالت دهان آموزگار خود، صدا را تشخیص بدهند. ) . - تاکید مجدد بر ویژگی های آتش نشان های جنگل الفبا. - آموزش واژه ی " امدادگر ". - آشنایی یا امدادگران جنگل الفبا. - انجام" آینه بازی " ( در این بازی دخترانم امدادگرهای جنگل الفبا را می گویند و حالت دهان خود را در آینه می بینند و سپس حالت دهان خود را در برگه ای که از پیش آماده شده، نقاشی می کنند. یکی از فواید این کار، تسهیل در نوشتن املا است. ) - انجام خانه ی چهارم از مقوای مسئولیت ها، تحت عنوان" مدرسه و کلاس من ".
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا: - صفحات 11 و 12 و هم چنین 39 و 40دفتر مشق خلاق انجام دهید.

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی شماره ی 8 - انجام صفحه ی 9 کتاب نگارش. - آموزش لوحه ی شماره ی 9 - انجام صفحه ی 10 کتاب نگارش. - آموزش لوحه ی شماره ی 10 - انجام صفحه ی 11 کتاب نگارش.

املا اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیز و همراه من، توضیحات تکمیلی در ارتباط با کارت های نشانه، خدمتتان ارائه می گردد. برای آغاز تدریس نشانه ها، از ابتدای آبان ماه، ما نیاز به تمرین و تکرار مستمر داریم؛ بنابراین می بایست کارت های نشانه درست کنیم. مقواهایی به سایز پنج در پنج برش دهید و روی آن خط زمینه بکشید. بر هر نشانه، 2 کارت نیاز است. به طور مثال دو عدد " آ " ، دو عدد " ا ". رنگ مقواها برای نشانه هایی که صدای کوتاه دارند، به دلخواه است و رنگ خاصی مدنظر نیست. اما برای نشانه هایی که صدای بلند دارند( آ ا، اَ َ، اِ ِه ه، اُ ُ، او و، ای ی ی ای) رنگ مقوا حتما باید قرمز باشد.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش داستان مهره های شطرنج و هدف از بازی شطرنج

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر . موارد آموزش داده شده در این جلسه: استفاده از کلمات جادویی (مانند لطفا ،سپاس ، متشکرم ،خواهش میکنم) عکس ارسال شده در پیوست نمونه از کار انجام شده برای آموزش بهتر دانش آموزان است
تکلیف: دانش آموزان باید از کلمه های جادویی در خانه استفاده کنند و برای والدین از کلمات جادویی بگویند که چه کلماتی جادویی هستند

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 13 کتاب ریاضی ( مبحث سودوکو) - انجام صفحه ی 14 کتاب ریاضی ( مبحث اعداد قبل و بعد تا عدد 5 و الگویابی )

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش روزهای هفته و شمارش آن با انگشتان دست. - آموزش فصل های سال و شمارش آن با انگشتان دست. - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - تاکید مجدد بر ویژگی های آتش نشان های جنگل الفبا. - مروری مختصر بر نگاره ی 1 تا 4. - آموزش نگاره ی 5 ( از کلاس ما چه خبر؟). - گفت و گو در ارتباط با تفاوت مدارس غیردولتی و دولتی. - گفت و گو در ارتباط با قدرانی از اولیا برای فراهم کردن شرایط تحصیلی خوب. - گفت و گو در ارتباط با قوانین کلاس. - بخش کردن کلمات این نگاره. - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی پنجم . - پیدا کردن کلمات هم پایان نگاره ی پنجم . - انجام قسمت ببین و بگو و گفتن قصه توسط دانش آموزان . - آموزش ابتدایی نحوه ی صحیح ساختن داستان های کوتاه. - پخش انیمیشن آهنگین " راه مدرسه ". - تمرین سرود " خدای خوب " با حرکات پیرامید. - ارائه ی تابلوهای قوانین توسط دخترانم و گفت و گو در ارتباط با آن ها
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 9 و 10 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.( دلبندان من حتما به آموزش های داده شده، دقت کافی را داشته باشید. )

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی شماره ی 6 ( شعر لوحه: مثل یه بشقاب هستم/ که روی خط نشستم / می خوام که زیبا باشه /آخ نزنی به دستم / خیلی کوچیکم نکن / مثل یه بشقاب میوه / با لبه های کوتاه اما کمی خمیده) - انجام صفحه ی 7 کتاب نگارش. -آموزش لوحه ی شماره ی 7 (شعر لوحه: شبیه یک سرسره / از بالا سر می خوره/ سرش بالا می مونه / پاشم روی خط زمینه). لازم به ذکر است که در این لوحه با سرمشق کتاب کاری نداریم و این لوحه به صورت تحریری و صحیح آموزش داده شد. - انجام صفحه ی 8 کتاب نگارش.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با اشکال هندسی (دایر-نیم دایره-مثلث یا سه گوش)هر کدام از شما عزیزانم حیوانات خود را ساختید(هر دانش آموز 2 الی 3 حیوان با خلاقیت و تفکر خود)و در ادامه برای نشان دادن محل زندگی حیوانات از اشکال هندسی (دایره -نیم دایره-مثلث-چهار گوش )استفاده کردیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً بدون رنگ آمیزی این فعالیت را هفته آینده با خود بیاورید

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس دوم ( پول تو جیبی ) داده شد و فعالیتش حل شد. بچه ها با نحوه خرج کردن پول توجیبی هاشون آشنا شدند.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 22 حل شود. قصه صوتی با این لینک گوش داده شود: https://aparat.com/v/TLZhC

آزمایشگاه

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - رفتن به آزمایشگاه جهت انجام آزمایشات علوم. - انجام آزمایش " زیر آب، روی آب" با وسایل گوناگون.( سنجاق قفلی، مداد، قاشق، کاغذ، نارنگی با پوست، نارنگی بدون پوست و بادکنک باد شده) . - آموزش این که چه اجسامی به زیر آب می روند و چه اجسامی روی آب می مانند. - گفت و گو در ارتباط با این که اگر دستمال یا کاغذ را داخل آب بیاندازیم، چه اتفاقی می افتد. - انجام آزمایش" میوه ها ". - برش زدن دو گوجه به صورت ستونی و ردیفی و گفت و گو در مورد تفاوت های آن. - برش زدن دو خیار به صورت ستونی و ردیفی و گفت و گو در مورد تفاوت های آن. - گفت و گو در مورد انواع میوه ها ( هسته دار، بی هسته و چند هسته)
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید.با تشکر معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 10 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.( مبحث شمارش تا عدد پنج و الگویابی) - انجام صفحه ی 11 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.( مبحث شمارش تا عدد پنج) - انجام صفحه ی 12 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.( مبحث شمارش تا عدد پنج، اضافه کردن و الگویابی ) - تمرین و تکرار دست راست و چپ. - تمرین و تکرار نمایش اعداد تا 5 با انگشتان دست. - آموزش واژه ی " اضافه کردن " و تاکید بر مفهوم زیاد شدن.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 8 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 9 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 10 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 11 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 12 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 13 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1)

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - گفت و گوی مجدد و کاملا مفصل در مورد تابلویی که دخترانم باید بسازند. - نمایش تابلوهایی که دخترانم تهیه کرده بودند و گفت و گو در مورد قانون هایی که ساخته اند. - آموزش نگاره ی چهارم ( به مدرسه رسیدیم ) . - آموزش رنگ های پرچم کشورمان. - آموزش این که هر رنگ در پرچم کشورمان، نماد چه چیزی است. - آموزش قوانین داخل مدرسه. - گفت و گو در ارتباط رعایت بهداشت در خوردن آب و خوراکی در حیاط دبستان. - آموزش واژه ی " رهبر ". - بخش کردن کلمات این نگاره. - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی چهارم . - پیدا کردن کلمات هم پایان نگاره ی چهارم .
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا: - صفحه ی 8، 37 و 38 دفتر مشق خلاق انجام شود. ( دلبندانم در انجام صفحه ی 8، طبق آموزش های داده شده، حتما به زیر هم زیر هم نوشتن و رعایت فاصله ی برابر بین لوحه ها دقت و توجه کافی را داشته باشند.) - ارمغان هفته ی شماره ی 2 تکمیل گردد و حتما روز شنبه 15مهر ماه به مدرسه آورده شود. - کتاب کار فارسی علوی جهت تکرار و تمرین و هن چنین رویت و امضا، به منزل ارسال گردید. - دخترانم که در ساخت تابلوی قانون خود، به درستی عمل نکرده اند، تابلو به منزل برگردانده شد تا اصلاحات لازم را انجام دهند. - شنبه 15 مهر، مهلت آخر جهت آوردن تابلوی قوانین می باشد. - ارمغان هفته ی شماره ی 1، پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفا پس از بررسی برگه ی تصحیح شده، آن را داخل یک پوشه ی دکمه دار درمنزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-آموزش دویدن-آموزش تغییر جهت-آموزش پرش ساده اصلاحی-بازی همراه با دویدن-سرد کردن
تکلیف: دخترای گلم حتما صبحا صبحانه میل کنند و همراهشون قمقمه داشته باشند.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام درس گفتگوی مودبانه از سرفصل رفتار مودبانه تدریس گردید.
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید. والدین گرامی و دانش آموزان عزیز، با توجه به تعداد کتاب کارهای علوی لطفاً تمامی کتاب کارها به مدرسه آورده شود تا آموزگار در قفسه های فردی دانش آموزان قرار داده و بر اساس تدریس و مطالعه دانش آموزان به منزل فرستاده شود . ضمناً درس اتیکت اسکول به صورت پروژه ای بر اساس تجربیات دانش آموزان اجرا می شود و یا طبق تکالیف مورد نظر به صورت برگه ای تحویل مربی خواهد شد.با تشکر معاون آموزشی کیهان

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - آموزش جدول سودوکو ( این مبحث با بازی و استفاده از ماسک در حیاط دبستان (کلاس بدون دیوار) آموزش داده شد. ) - انجام صفحه ی 9 کتاب ریاضی آموزش و پرورش (مبحث تناظر یک به یک و جدول سودوکو )

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش روزهای هفته و شمارش آن با انگشتان دست. - آموزش فصل های سال و شمارش آن با انگشتان دست. - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش در ارتباط با واژه ی " شهروند ". - آموزش در ارتباط با حقوق شهروندی. - آموزش در ارتباط با رعایت قوانین شهروندی. - انجام سومین خانه از مقوای مسئولیت ها، تحت عنوان" من یک شهروندم ". - انجام صفحه ی 11 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 2: بچه ها، آماده! ). - انجام صفحه ی 12 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 2: بچه ها، آماده! ). - انجام صفحه ی 14 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 3:یک و دو و سه، راه مدرسه ) . - انجام صفحه ی 15 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 3:یک و دو و سه، راه مدرسه ) .
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش نگاره ها صفحات (32،33،34) را با دقت کامل کن.

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی صفحه ی 6 کتاب نگارش ( شعر لوحه: از رو زمین به بالا، شبیه هواپیما، یه خط صاف به بالا، نگاه بکن تو حالا). - تکمیل صفحه ی 6 کتاب نگارش.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود فراوان امروز تکرار بازی 4ضربی جلسه قبل با نام های حیوانات و رنگ ها به صورت گروهی در دایره با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس به صورت گروهی (2نفره هر دانش آموز رو به روی دوستش) با یک آهنگ 4ضربی (شمارش 4تایی)(پا/پا/دست/دست)حرکات تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 8 کتاب ریاضی و هوش ( مبحث شمارش تا عدد پنج و تناظر یک به یک) . - انجام صفحه ی 9 کتاب ریاضی و هوش ( مبحث جهت ها: بالا و پایین، چپ و راست، زیر و رو، بیرون و درون ) - انجام صفحه ی 10 کتاب ریاضی و هوش ( تناظر یک به یک وجدول سودوکو ) - انجام صفحه ی 11 کتاب ریاضی و هوش ( مبحث سایه ها)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: