فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 1
فعالیت: به نام خداوند زیبایی ها * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1404/08/10 تا چهارشنبه 1404/08/15 * فارسی: - آموزش نشانه ی ( د ). - آموزش نشانه ی ( م ). * ریاضی: آموزش تم 6. * علوم : تمرین و تکرار فصل 3.

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - انجام مسابقه ی خانم و آقای ریاضی. - انجام صفحه ی 37 کتاب ( مبحث اضافه کردن) . - انجام صفحه ی 38 کتاب ( مبحث کم کردن) - انجام صفحه ی 40 کتاب ( مبحث کم کردن)
تکلیف: قابل توجه اولیای عزیز، کتاب ریاضی جهت بررسی عملکرد دلبندانمان به منزل ارسال گردید. لطفاً روند آموزشی دخترانمان را بررسی نموده و سپس پایان صفحه ی 40 را امضا بزنید؛ حتماً تاریخ و نام خود را نیز قید بفرمایید. دانش آموزانم کتاب ریاضی را روز شنبه 1404/08/10 به مدرسه بازگردانند.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - تکرار مباحث آموزش داده شده ی این هفته. - آموزش راه های پیشگیری از بیمار شدن. - آموزش راه های درمان، زمانی که بیمار شدیم. - آموزش گروه های امداد و نجات، آشنایی با آرم و شماره های آنان. - آموزش نحوه ی صحیح خوابیدن و علت آن. - آموزش عادات صحیح درست خوابیدن.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار تاریخ نویسی. - تمرین و تکرار 3 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودنشان. - آموزش سه ماه دوم سال. - روخوانی از روی جدول الفبا. - بی صدا بازی( روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها ). - تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی ( آ ا) . - تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی ( ب ) . - تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی ( اَ ) . - انجام صفحه ی 46 کتاب کار ( مبحث نشانه ی ب). - انجام صفحه ی 47 کتاب کار ( مبحث نشانه ی اَ ). - انجام صفحه ی 48 کتاب کار ( مبحث نشانه ی اَ ). - انجام صفحه ی 49 کتاب کار ( مبحث نشانه ی اَ ). - انجام صفحه ی 50 کتاب کار ( مبحث نشانه ی اَ ). - انجام بازی دقت و تمرکزی " کدوم حرکت؟ " جهت تثبیت آموزش نشانه ی اَ.
تکلیف: دختران عزیز من، لطفا: 1- دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) ، حتما سیمی شود. در سیمی کردن در نظر داشته باشید سیم ها از سمت راست و بزرگ باشند که دخترانمان هنگام نوشتن تکلیف به مشکل برنخورند. 2- دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) : صفحه ی 5 با حوصله و زیبا رنگ آمیزی شود. 3- دفتر مشق ( جلد دوم) : صفحات 8 و 9 با خطی خوش نوشته شود. 4- ارمغان هفته به دانش آموزان تحویل داده شد؛ دلبندانم تا روز شنبه 1404/08/10 مهلت دارند، ارمغان خود را تکمیل و تحویل آموزگار دهند. * نکته ی بسیار مهم: دانش آموزان حتماً هر روز می‌بایست 15 دقیقه کارت بازی انجام بدهند. انجام کارت بازی در پایه ی اول، نمونه ی بارز معجزه در املا و روان خوانی است؛ خواهشمندیم انجام کارت بازی را در اولویت تکالیف دانش آموزان قرار دهید.*

املا اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیز و همراه ما روز شنبه 1404/08/10 دلبندانم املای اول خود را خواهند نوشت. دفاتر املای دانش آموزان به آنان تحویل داده شد تا اگر اولیایی مایل است، دفتر دخترم را تزیین نماید.( تزیین دفتر املا کاملاً اختیاری و دل به خواه است و اجباری در این کار نیست.) جهت ایده، فایلی صرفا به عنوان نمونه خدمتتان در همین قسمت ضمیمه گردیده است.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم، روز شنبه 1404/08/10 اولین املای خود را از نشانه ی ( آ ) و ( ب ) خواهند نوشت؛ حتماً دفتر املا همراه دخترانم باشد.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز‌دخترای گلم آموزش پرش طول و بازی استپ دنس را انجام دادند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم جذاب ما ، مروری بر مبحث خوراکی های سالم و ناسالم داشتیم و در نهایت زبان آموزان عزیزم صفحه 12 از کتاب علوم انگلیسی را تکمیل کردند .

شطرنج

مدرس: سلطان محمدی، فاطمه
فعالیت: آموزش حرکت فیل همراه با شعر آموزشی، تدریس و حل تمرین کتاب گام یک انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - انجام صفحه ی 38 کتاب کار (مبحث شمارش و شطرنجی ). - انجام صفحه ی 40 کتاب کار (مبحث جدول سودوکو و الگوی شطرنجی ).

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی : تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار تاریخ نویسی. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال. - بی صدا بازی. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها. - روخوانی از جدول دوستی. - اجرای خلاقانه ی قصه ی جنگل الفبا و معرفی نمودن " اَ اول " و " َ غیر اول ". - آموزش نام ها و صدای این نشانه. - آموزش جایگاه" اَ اول " و " َ غیر اول " در کلمه ها. - آموزش ترکیب " بَ ". ( ب اگه با َ دوست بشه چی میشه؟ بَ بَ بَ میشه) . - انجام مسابقه ی ستاره نشونی.( هدف این بازی تقویت مهارت شنیداری دخترانم است. در این بازی، دخترانم بایستی از مهارت خوب گوش دادن و حافظه ی خود کمک بگیرند؛ این بازی چندین دور ادامه دارد تا تنها یک نفر باقی بماند و بتواند کلمات بیش تری نسبت به سایرین بگوید. ) - زدن مثال از کلماتی که دارای صدای " اَ اول " هستند. - زدن مثال از کلماتی که دارای صدای " اَ غیر اول " هستند. - روخوانی از روی درس ابر، کتاب آموزش و پرورش. - روخوانی از روی درس ابر، کتاب کلمه های کوچولو. - انجام مسابقه ی هیجان انگیز " جام کجاست؟ " جهت تشخیص نشانه ی ( آ ) با ( اَ )
تکلیف: شیرین گندمک های من، لطفاً: 1- صفحه ی 11 دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) با دقت و حوصله رنگ آمیزی شود. 2- صفحه ی 12 دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) را بخوانید و بنویسید. 3- کارت نشانه ی ( اَ ) ساخته شود. ( آ اول: دو عدد، ا غیر اول: 2 عدد، اَ اول: 2 عدد، َ غیر اول: 2 عدد، ب غیر آخر: 2 عدد، ب آخر) 3- از روی درس جدید، صفحه ی 3 کتاب کلمه های کوچولو تمرین و تکرار شود. ( پرسش کلاسی از روان خوانی سه درس اول خواهیم داشت. )

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی : - انجام صفحه ی 31 کتاب ( مبحث نشانه ی اَ ). - انجام صفحه ی 32 کتاب ( مبحث نشانه ی اَ ). - انجام صفحه ی 33 کتاب ( مبحث نشانه ی اَ) .

سواد مالی

مدرس: غلام زاده، منیره
فعالیت: به نام خدای مهربون . درس 5 تدریس شد . دخترهای قشنگم با مفهوم پس انداز آشنا شدند و محل نگهداری پس انداز در خانه را یاد گرفتیم . عزیزانم تمرین درس را با اشتیاق انجام دادند و انیمیشین مرتبط نگاه کردیم

دست ورزی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: لطفاً برای فردا صفحات ذکر شده از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود و داخل پوشه دکمه‌دار که دارای برچسب نام است، به مدرسه آورده شود. جهت سیمی کردن دفتر مشق خلاق (جلد 2) لطفاً آخر هفته( یعنی روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) اقدام نمایید.

بازی استراتژیک

مدرس: ساداتی، مبینا
فعالیت: سلام سلام عرض ادب و احترام بازی ریتمیک و حرکتی با چوبک و حلقه برای تقویت هماهنگی گروهی و تقویت مهارت شنوایی و سرعت عمل بازی ریتمیک بادی پرکاشن جهت های چپ و راست برای تقویت هماهنگی عصب و عضله

هوش و ریاضی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: . - انجام صفحه ی 14 کتاب ( مبحث هوش ریاضی و هوش فضایی ) . - انجام صفحه ی 15 کتاب ( مبحث هوش کلامی، سرعت، دقت، تمرکز و هوش فضایی ) . - انجام صفحه ی 16 کتاب ( مبحث هوش ریاضی و هوش فضایی ) . - انجام صفحه ی 17 کتاب ( مبحث هوش کلامی، سرعت، دقت و تمرکز ) .

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - ساخت اشکال با مقواهای رنگی. - انجام صفحه ی 35 کتاب ( مبحث اشکال) . - انجام صفحه ی 36 کتاب کار ( مبحث روی هم و اضافه کردن ) . - انجام صفحه ی 37 کتاب کار ( مبحث کم کردن ) . - انجام صفحه ی 39 کتاب کار ( مبحث کم کردن ) .

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار تاریخ نویسی. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودنشان. - روخوانی از روی جدول الفبا. - بی صدا بازی( روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها ). - تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی ( آ ا). - تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی ( ب ). - پرسش درس آب و باران از همه ی دانش آموزان. - انجام صفحه ی 39 کتاب کار ( مبحث لوحه نویسی) . - انجام صفحه ی 44 کتاب کار ( مبحث نشانه ی ب) . - انجام صفحه ی 45 کتاب کار ( مبحث نشانه ی ب) .
تکلیف: دختران من، لطفاً: 1- سرمشقی که به صورت فایل در همین قسمت خدمتتان ضمیمه گردیده است را لطفا داخل دفتر شطرنجی دخترانم بنویسید تا آنان با دقت و تمرکز، آن را بخوانند و بنویسند. 2- با استفاده از کارت هایتان ، کلمه هایی که می توانید بنویسید را بسازید و برای من 2 عکس در همین قسمت ارسال کنید. 3- از روی دو درس ( آب و باران ) ، کتاب کلمه های کوچولو تمرین و تکرار شود. ( پرسش کلاسی از روان خوانی خواهیم داشت. )

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - انجام صفحه ی 29 کتاب ( مبحث نشانه ی ب) . - انجام صفحه ی 30 کتاب ( مبحث نشانه ی ب) .

قرآن اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - آموزش آداب قرآن خواندن. - پخش سوره ی توحید و هم خوانی با آن ( صفحه ی 17). - پخش شعر سوره ی توحید و انتخاب نام مناسب برای این شعر ( صفحه ی 18). - آموزش پیام قرآنی ( صفحه ی 19). - انجام صفحه ی 20 کتاب ( مبحث نقاشی سلام کردن) .

هنر اول

مدرس: سیاح مفضلی، پرستو
فعالیت: هنر را در آغوش بگیر یقینا بهترین دوستت خواهد شد.در کلاس هنر چه گذشت: اجرای طرح خلاقانه جدید برای (طرح دوسالانه هنر) با موضوع آلودگی هوا / آلودگی آب ها در کلاس انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - آموزش ویترین نویسی در الگوهای شطرنجی. - انجام صفحه ی 32 کتاب ( مبحث الگوی شطرنجی) . - انجام صفحه ی 34 کتاب ( مبحث الگوی شطرنجی و جدول سودوکو ) .

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - تکرار مباحث آموزش داده شده ی دیروز. - آموزش خوراکی های مفید و غیر مفید. - آموزش مهم ترین وعده ی غذایی و علت اهمیت آن. - آموزش و شناخت بهترین نوشیدنی دنیا.
تکلیف: اولیای عزیز کلاس اولی، موارد آموزش داده شده در همه ی دروس به صورت کاملا جزئی در گزارش ها خدمتتان ارائه می گردد تا از جزئیات آموزش مطلع باشید و قطعا آن چه در کلاس آموزش داده می شود و به شما نیز اطلاع داده می شود، از دانش آموزان به صورت پرسش های کوتاه کلاسی پرسیده خواهد شد.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی : - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار تاریخ نویسی. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال. - صدا بازی( روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها ). - اجرای خلاقانه ی قصه ی جنگل الفبا و معرفی نمودن " ب غیر آخر " و " ب آخر ". - آموزش نام و صدای این نشانه. - آموزش جایگاه" ب غیر آخر " و " ب آخر" در کلمه ها. - آموزش صحیح نوشتن نشانه ی " ب". - آموزش ترکیب نشانه ی" ب " با " ا " ( ب اگه با ا دوست بشه، چی میشه؟ با ، با ، با میشه). - آموزش صحیح نوشتن ترکیب " ب "با" ا ". - انجام مسابقه ی ستاره نشونی و ستاره نشون شدن نورا جان . - زدن مثال از کلماتی که دارای صدای " ب " هستند. - معرفی پرنسس جنگل الفبا و تاج گذاری باران جان . - نمایش کلیپ کلماتی که "ب" دارند، جهت تثبیت آموزش جایگاه این نشانه در کلمات. - روخوانی از روی درس باران ( کتاب آموزش و پرورش) . - روخوانی از روی درس باران ( کتاب کلمه های کوچولو ) . - برگزاری جشن " بابا ". - انجام دست ورزی برای هدیه به پدر.
تکلیف: نازنین های من، لطفاً: 1- سرمشقی که به صورت فایل در همین قسمت خدمتتان ضمیمه گردیده است را لطفا داخل دفتر شطرنجی دخترانم بنویسید تا آنان با دقت و تمرکز، آن را بخوانند و بنویسند. 2- کارت نشانه ی ( ب) ساخته شود. 3- از روی درس جدید، صفحه ی 2 کتاب کلمه های کوچولو تمرین و تکرار شود. ( پرسش کلاسی از روان خوانی درس آب و باران خواهیم داشت. )

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - انجام صفحه ی 28 کتاب ( مبحث نشانه ی ب) .

دست ورزی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: اولیای عزیز و همراه من، طبق صحبت‌های داخل جلسه مقرر گردید با آموزش هر نشانه، کارت آن نشانه هم جهت کارت بازی ساخته شود. با توجه به تدریس نشانه ی " ب " امروز خترانمان می‌بایست کارت این صدا را نیز درست کند؛ لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید: 1- باید برای " ب غیر آخر " دو کارت و برای " ب آخر " دو کارت تهیه شود. 2- حتماً روی کارت خط زمینه کشیده شود. 3 - این کارت ها به همراه کارت نشانه ی " آ ا " ، هر روز باید داخل کیف دخترانم باشد. 4- نمونه کارت در همین قسمت، خدمتتان ضمیمه گردیده است.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم انگلیسی شاد و پر از هیجان ما ، مبحث حیوانات و بچه های حیوانات را باهم مرور کردیم و سپس صفحات 10 و 11 از کتاب علوم را کامل کردیم .

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - رفع اشکال سوال 1 ارمغان هفته ی شماره ی 5 (مبحث جمع و کشیدن شکل با دو رنگ) - انجام صفحه ی 30 کتاب ( مبحث روی هم گذاشتن و دو رنگ کشیدن چوب خط ) . - انجام صفحه ی 31 کتاب ( مبحث کم کردن ) . - انجام صفحه ی 33 کتاب ( مبحث کم کردن) .
تکلیف: اولیای عزیز و دوست داشتنی من، لطفا با دقت به ویس این قسمت گوش کنید و حتما در تمرین هایی که در منزل انجام می دهید، این مورد را رعایت بفرمایید.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت آموزشی : - آموزش فصل3 ( مبحث سالم باش،شاداب باش). - گفت و گو درمورد ورزش و اهمیت آن در زندگی. - آموزش بهداشت فردی و رعایت آن. - گفت و گو در ارتباط با رعایت بهداشت در مکان های عمومی ( مانند مدرسه) و علت این رعایت.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار تاریخ نویسی. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودنشان. - روخوانی از روی جدول الفبا. - بی صدا بازی( روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها ). - تمرین و تکرار نام، صدا و جایگاه نشانه ی ( آ ا) .
تکلیف: مارشملوهای من، لطفاً: 1- صفحه ی 16 مشق خلاق، سرمشق شماره ی 23 با دقت، رعایت فاصله ی برابر و زیر هم نوشتن، بنویسید. 2- سرمشقی که به صورت فایل در همین قسمت خدمتتان ضمیمه گردیده است را لطفا داخل دفتر شطرنجی دخترانم بنویسید تا آنان با دقت و تمرکز، آن را بخوانند و بنویسند. 3- از روی درس اول کتاب کلمه های کوچولو تمرین روان خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی: - آموزش نحوه ی نوشتن صحیح لوحه ی 25. - انجام صفحه ی 23 کتاب ( مبحث لوحه نویسی) . - انجام صفحه ی 27 کتاب ( مبحث نشانه ی آ) .

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز دخترای گلم: بازی جهت یابی ، بازی حلقه ی چسبناک و بازی اعداد را انجام دادند.

دست ورزی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: قابل توجه اولیای عزیز، فردا نشانه ی " ب " را آموزش خواهیم داد؛ لذا برای ایجاد انگیزه، نیاز به همکاری و همیاری همیشگی شما بزرگواران داریم. لطفاً برای فردا دخترانم یک عدد از تیشرت‌های پدرشان ( رنگ لباس اصلاً اهمیتی ندارد، اما لطفاً پیراهن دکمه دار نباشد.) همراهشان باشد.

رایانه

مدرس: نیکومنش، آناهیتا
فعالیت: با سلام و احترام ادامه فرایند رنگ آمیزی ماکت لپ تاپ توسط دانش آموزان انجام گردید و پس از برش اجزا و چسباندن آن ها بر روی مقوا، بخش های مختلف به عنوان سخت افزار لپ تاپ معرفی و آموزش داده شدند.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس ریاضی انگلیسی جذاب ما ، دانش آموزان عزیز مروری بر مفاهیم short و long داشتیم . و‌انواع اجسام کوتاه و بلند را از هم تشخصی دادیم .

مهارت اجتماعی

مدرس: مواسات، سمانه
فعالیت: در این جلسه:طرز نشستن را یاد گرفتند و نقاشی کشیدند.
تکلیف: دانش آموزان عزیز :در منزل طرز درست نشستن در پشت میز تحریر و یا (میز و صندلی )را تمرین کنید برای جلسه ی بعد در کلاس اجرا کنید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: