فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

ریاضی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خداوند خورشید و ماه :امروز در زنگ ریاضی کتاب ریاضی زنبوری صفحات 51 الی 53 با موضوعات شمارش اعداد ،الگوی منظم و تکرار شونده انجام شد.عدد 3تدریس و اشکال و مثال های آن گفته شد.

فارسی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای بخشنده و کریم :کلاس را با نام و یاد خدا و تلاوت سوره ی توحید به شکرانه ی سلامتی همه عزیزان آغاز کردیم. امروز نشانه ی جدید (س)همراه با داستان و شعر تدریس شد.مثال های مختلف از نشانه س غیر آخر و س آخر گفته شد.دختران قشنگم با سیب هایشان که در آن نشانه س به کار رفته عکس یادگاری گرفتند و در کنار دوستانشان سیب میل کردند.روان خوانی درس (کلاس )صفحه ی 35انجام شد.کلمات جدید را بخش کردیم.ترکیب (سا و سَ) و مثال های مختلف با این ترکیبات گفته شد.
تکلیف: دختر زیبا و باهوشم:تکلیف امشب شما از دفتر مشق خلاق صفحات44الی 50 أست .صفحاتی که نوشتنی أست را حتما حتما بخوان و بنویس.شعر های ترکیب و نشانه را برای دختر گلم بخوانید تا در ذهنش ثبت شود.لطفا تکالیف را با دقت و تمیز انجام بده و فردا به مدرسه بیاور.فردا از نشانه های (آ،ب،اَ ،د )املای کلاسی گفته خواهد شد.لطفا خوب خوب تمرین کن تا مثل همیشه بدرخشی . شما بی نظیری شاپرک زیبا عزیزانی که دفتر املا را پس از رویت املای اول به بنده تحویل ندادند لطفا حتما فردا به همراه دختر گلم به مدرسه بفرستند.سپاسگزارم

نگارش اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای جهان آفرین:امروز در زنگ فارسی کتاب نگارش صفحات 40الی 42 انجام شد و جدول دوستی نیز تدریس شد.

رایانه

مدرس: نظری، الهه
فعالیت: با عرض سلام و ادب خدمت والدین و دانش آموزان گرامی امروز عزیزان پس از مرور مطالب گذشته و رفع اشکال توانستد برنامه های نقاشی را خودشان باز کنند و با قالب کلی آن آشنا شده و ابزار ها را یاد بگیرند . سپس با ابزار مداد آشنا شدند و توانستند با رنگ مورد علاقه خود نقاشی ساده ای با دست و ماوس درگ اند دراپ کردن بکشند و در انتها با گزینه ی آندو نیز آشنا شده که در صورت انجام کار اشتباه بتوانند با فلش آبی رنگ به مرحله قبل بازگردند.
تکلیف: خواهشمندم عزیزان در رایانه های خود و برنامه های نقاشی ، نقاشی ساده ای رسم نمایند و از آن عکس گرفته و به عنوان تکلیف آن را بارگذاری نمایند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی اتیکت نشستن به همراه شعر آن مرور و فعالیت های آن به پایان رسید.
تکلیف: دانش‌آموزان اتیکت نشستن را رعایت کنند و اولیا در پرتال گزارش و بازخورد خود را مرقوم بفرمایند.
فعالیت: با سلام خدمت اولیای محترم و همراه لطفاً برای فردا مورخ 1401/8/23 برای تدریس نشانه ی (س) یک عدد سیب کامل (خرد نشده) به همراه دختر ماهم به مدرسه بفرستید.سپاسگزاریم

ریاضی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای بخشنده و مهربان:امروز در زنگ ریاضی کتاب کار ریاضی علوی صفحات 42الی 47 به صورت پرسش و پاسخ انجام شد و تم 6به اتمام رسید.

فارسی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای مهربانی ها:امروز کلاس را با نام و یاد خدا و تلاوت سوره ی توحید آغاز کردیم .در زنگ فارسی نشانه ها و ترکیبات را مرور کردیم و دختران قشنگم روی بادکنک هایی که به همراه آورده بودند (املای بادکنکی )انجام دادند.سپس همگی به حیاط رفتیم و بادکنک ها را همراه با آرزوهای قشنگ به هوا فرستادیم .خدای مهربان حافظ همه ی دخترانم باشد.
تکلیف: دختر قشنگم :تکلیف امشب شما یک صفحه املای خوش خط و زیباست لطفا به خوبی تمرین کن که روز سه شنبه در املای کلاسی که از نشانه های (آ،ب ،اَ ،د)گفته خواهد شد بدرخشی .روان خوانی صفحه ی 43دفتر مشق را هم به خوبی تمرین کن و با صدای بلند برای مامان و بابا بخوان .

هنر اول

مدرس: آقایی، مرجان
فعالیت: امروز در کلاس نقاشی دخترک و باران تکنیک پاستل روغنی انجام شد.
تکلیف: امروز در کلاس نقاشی دخترک و باران تکنیک پاستل روغنی انجام شد، در منزل تکمیل گردد و جلسه بعد همراه داشته باشید وسایل مورد استفاده جلسه بعد :پاستل روغنی و ماژیک و دفتر نقاشی همراه داشته باشید

ورزش اول

مدرس: کاظمی، مریم
فعالیت: گزارش یکشنبه 401/08/22 ورزش .هدف جلسه:اصلاح وضعیت بدنی، راه رفتن، دویدن، نشستن و خوابیدن) گرم کردن خلاق با بازی عبور از حلقه با هدف افزایش خلاقیت و مهارت حل مسئله و مهارت کار با دیگران و باور به همکاری گروهی برای رسیدن به نتیجه. انجام بازی خانه خود و خانه همسایه. معلم با در اختیار گذاشتن خونه های کاغذی از دانش آموزان خواست بر روی تصویر خانه های نقاشی شده بر روی کاغذ بایستند.از نفرات خواسته شد در خانه خود در وضعیت خوابیده قرار بگیرند و با شنیدن خانه همسایه به خانه دوست خود رفته و در وضعیت نشسته باشند.و گزارش یکشنبه 401/08/22 ورزش .هدف جلسه:اصلاح وضعیت بدنی، راه رفتن، دویدن، نشستن و خوابیدن) گرم کردن خلاق با بازی عبور از حلقه با هدف افزایش خلاقیت و مهارت حل مسئله و مهارت کار با دیگران و باور به همکاری گروهی برای رسیدن نتیجه. انجام بازی خانه خود و خانه همسایه. معلم با در اختیار گذاشتن خونه های کاغذی از دانش آموزان می خواهدبر روی تصویر خانه های نقاشی شده بر روی کاغذ بایستند.از نفرات خواسته شد در خانه خود در وضعیت خوابیده قرار بگیرند و با شنیدن خانه همسایه به خانه دوست خود رفتند در وضعیت نشسته باشند.و با شنیدن خانه معلم به خانه معلم رفته و در وضعیت ایستاده قرار گرفتند. شنیدن خانه معلم به خانه معلم رفته و در وضعیت ایستاده قرار گرفتند.

بازی استراتژیک

مدرس: بابایی، الناز
فعالیت: درود وقتتان بخیر درک ریتم و تشخیص ریتم وهماهنگی بصری ریتم با موزیک ،بازی با چوبک ولیوان همزمان درگیر کردن دو نیمکره مغز هماهنگی دو دست وسرعت عمل بالا بردن دست وتمرکز
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی، لطفاً دخترانم برای فردا یک عدد بادکنک (هر رنگی که دوست دارد) را همراه داشته باشند (لطفا بادکنک ها را باد نکنید) همچنین یک عدد ماژیک مشکی وایت برد و یک عدد ماژیک قرمز وایت برد دارای برچسب نام، برای فردا همراه عزیزانم باشد. با تشکر از همراهی شما عزیزان معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خداوند جان و خرد:ارزشیابی ریاضی از تم 1الی 5 انجام شد.
تکلیف: دختر قشنگم تکلیف امشب ریاضی شما عدد نویسی 1و 2در دفتر شطرنجی است یک خانه در میان طبق سرمشق داده شده با دقت بنویس و فردا به مدرسه بیاور.

علوم اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای مهربانی ها:امروز در زنگ علوم فصل 5 کتاب علوم با نام "دنیای گیاهان" تدریس شد.در مورد قسمت های مختلف گیاهان (ریشه ،ساقه ،برگ ،گل و میوه )صحبت کردیم .قسمت های خوراکی هر گیاه با مثال توضیح داده شدو فایده ی گیاهان گفته شد.در مورد مدل های مختلف برگ ها هم صحبت کردیم و مضرات نبودن گیاهان برای انسان ها و حیوانات گفته شد.
تکلیف: دختر قشنگم برای این فصل چند فعالیت را باید انجام بدهی :ا /با همراهی مامان یا بابا دانه ی لوبیا یا هر بذر دیگری که میتوانی بکار و مراحل رشد آن را به خوبی ببین هر وقت سبز شد و جوانه زد به مدرسه بیاور و جایزه ی مسولیت پذیری و مراقبت از گیاه خودت را از من بگیر . 2/برای روز 3شنبه تعدادی برگ گیاهان مختلف با(مدل های مختلف) در نایلون با خودت به مدرسه بیاور. 3/با زرد چوبه،پوست پیاز ،انواع کلم ها ،رناس ،حنا ،بادمجان و .... رنگ های طبیعی بساز و با آن نقاشی کن. هر کدام از فعالیت ها امتیاز و کارت امتیاز جداگانه خواهد داشت که به دختران فعالم داده خواهد شد. متشکرم

فارسی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای بخشنده و مهربان :امروز کلاس را با نام و یاد خدا و تلاوت سوره ی توحید به شکرانه ی سلامتی همه عزیزان آغاز کردیم.امروز کلاس فارسی بدون دیوار داشتیم و با دختران گلم روی آینه املای آینه ای نوشتیم و 2نفر 2نفر مسابقه ی املایی برگزار کردیم و دختران باهوشم کلمات ،ترکیبات و نشانه ها را روی آینه نوشتند.همچنین در دفتر شطرنجی ترکیبات فارسی را تکرار و تمرین کردیم.
تکلیف: دختر باهوش و زرنگم :لطفا یک املای زیبا و خوش خط از کلمات و جمله هایی که یاد گرفتی بنویس عزیزم.

قرآن اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای خورشید و ماه:امروز در زنگ قرآن سوره ی توحید را مرور کردیم کتاب کار قرآن صفحات 14الی 17تدریس شد.شعر به نام خدا بسم الله نیز خوانده شد.پیام قرآنی "بسم الله الرحمن الرحیم "و معنی آن گفته شد.در مورد نعمات خداوند و لزوم شروع کارها با نام و یاد خدا صحبت کردیم.
تکلیف: دختر ماهم :سوره ی توحید و پیام قرآنی که امروز یاد گرفتی را برای مامان و بابا بخوان و بگو.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اکبرتهرانی، فرنوش
فعالیت: دوره Healthy &unhealthy foods

ریاضی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای مهربانی ها:امروز در زنگ ریاضی کتاب ریاضی زنبوری صفحات 46الی 49 با موضوعات الگوی منظم و تکرار شونده ،آموزش عدد 2 همراه با شکل و انگشت و نوشتن عدد 2 انجام شد.
تکلیف: اولیای عزیز و گرامی :کتاب ریاضی زنبوری جهت رویت و تکرار و تمرین همراه دختران گلم به منزل فرستاده شد .عزیزانی که غایب بودند و یا صفحه ی تکمیل نشده دارند از ابتدای کتاب تا انتهای تم 7را در تعطیلات آخر هفته تکمیل نمایند و روز شنبه به مدرسه بیاورند. لطفا مباحث تدریس شده با دختران عزیزم تمرین شود .سپاسگزارم

فارسی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای جهان آفرین:امروز کلاس را با نام و یاد خدا و تلاوت سوره ی توحید آغاز کردیم .نشانه ها و ترکیبات را مرور کردیم .کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 58 همراه با جمله سازی انجام شد.در یک زنگ فارسی با خمیر بازی کلمه سازی و جمله سازی های مختلف کار کردیم تا علاوه بر دست ورزی ترکیبات ،کلمه سازی و جمله سازی همراه با بازی تمرین شود. داستان بیدپای فارسی آبان ماه در کلاس خوانده شد و سؤالات آن به صورت پرسش و پاسخ از دختران عزیزم پرسیده شد.
تکلیف: دختر ماهم تکلیف آخر هفته ی شما "ارمغان شماره ی 5" است لطفا با دقت و تمیز انجام بده و روز شنبه به مدرسه بیاور . اولیای عزیز لطفا در فرصت آخر هفته حتما حتما با دختران عزیزم ترکیبات ،کلمه نویسی صدا کشی و جمله سازی کار کنید و هر شب املا و روان خوانی انجام شود .دفتر املای کلاسی به همراه عزیزان به منزل فرستاده شد تا اولیای عزیز آن را رویت نمایند لطفا روز شنبه به همراه کتاب زنبوری ،ارمغان هفته ی پنجم به مدرسه بفرستید .متشکرم

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: عرض سلام و ادب و احترام خدمت اولیای گرامی، در این جلسه درباره " بانک" به صورت اجمالی به بحث و گفت و گو پرداختیم. دختران عزیزم درباره تجاربی که درباره بانک و مراحل رفتن به بانک داشتند؛ گفتگو کرده و مراحل افتتاح حساب را نیز به همراه هم،کامل بررسی کردیم.
تکلیف: به اطلاع می رساند کتاب " سوادمالی" دختران عزیزم، تحویل داده شد. لطفا برای جلسه بعد کتاب "سواد مالی"،سیمی شود. لطفا فعالیت های صفحات 51 و 52 برای جلسه بعد،در کتاب انجام شود. دانش آموزان غایب از آموزگار محترم پایه کتاب های خود را تحویل بگیرند. با تشکر

هوش و ریاضی

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای عزیز و مهربان:کتاب ریاضی و هوش صفحات 11الی 13 در کلاس انجام شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: اکبرتهرانی، فرنوش
فعالیت: دوره اشکال و جمله سازی دوره long و short
فعالیت: با عرض سلامت خدمت اولیا محترم و عزیز: در جلسه ای که با معاون محترم آموزشی دبستان و همکاران پایه اول برگزار شد به علت اینکه برخی از دانش آموزان در شناخت نشانه ها،ترکیب صداکشی،روان خوانی و کلمه سازی دچار اشکالاتی هستند و در جهت یک دست شدن کلاس در امر آموزش مقرر شد فردا مورخ 1401/8/17نشانه ی جدید تدریس نشده و از ابتدا نشانه های تدریس شده تکرار و تمرین شود. پر واضح است تکرار و تمرین در کلاس کافی نبوده و همکاری و همیاری اولیای محترم در منزل باعث پیشرفت و ترقی مطلوب تر دختران عزیزم خواهد شد.از اولیای گرامی تقاضا می گردد از امروز تا روز یکشنبه ی هفته ی آینده هر شب به دختران گلم املا گفته شود.ترکیب نشانه ها،صدا کشی ،روان خوانی و کلمه نویسی و همچنین جمله نویسی با نشانه هایی که خوانده شده نیز حتماً حتماً کار شود. با تشکر معاون آموزشی و معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای جهان آفرین:امروز در زنگ ریاضی کتاب زنبوری صفحات 44الی 46 تم 7 با موضوعات شمارش و عدد نویسی 1 همراه با مثال و شعر ،جدول شگفت انگیز ،الگو یابی و الگوی تکرار شونده ،چوب خط و مفهوم کم شدن و تفریق تدریس شد.

علوم اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای مهربانی ها:امروز در زنگ علوم کتاب کار علوم علوی صفحات 44الی 47فصل چهارم (دنیای جانوران ) به صورت پرسش و پاسخ انجام شد.مباحث این فصل نیز مرور شد.

فارسی اول

مدرس: صادقی بالا جورشری، سارا
فعالیت: به نام خدای عزیز و مهربان:امروز کلاس را با نام و یاد خدا و تلاوت سوره ی توحید آغاز کردیم.در زنگ فارسی اولین املای کلاسی از نشانه ی (آ و ب) گفته شد.کتاب کار فارسی علوی صفحات 55الی 57نشانه (م) به صورت پرسش و پاسخ انجام شد.در یک زنگ از دختران گلم ارزشیابی (استعداد فضایی)نیز گرفته شد.
تکلیف: دختر ماهم: تکلیف امشب شما از دفتر مشق خلاق صفحات 39الی 42است .با دقت و تمیز بخوان و بنویس و فردا به مدرسه بیاورید.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اکبرتهرانی، فرنوش
فعالیت: تدریس تعداد اعضای بدن و جمله سازی با آن ها
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: