فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: شاپرک 1

فارسی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: زندگی توالی از درس هایی است که برای فهمیدن باید آن ها را زندگی کرد. همه چیز معما است و کلید یک معما، خود معمای دیگری است. "رالف امرسون" دخترهای نازنینم امروز در درس فارس ،به ماجراجویی و کشف کلمات به هم ریخته و برعکس به صورت سایه بر روی تخته ، پرداختند و در پایان هر گروه امتیاز خوبی دریافت کردند. اهداف این بازی تقویت املا و نوشتن صحیح کلمات می باشد .
تکلیف: دختر گلم ، با 10 کلمه از کتاب دوم دبستانت ، جملاتی زیبا و خنده دار بنویس، اگر کتاب کلاس دوم را نداری یکی از کتاب های داستانت را باز کن و 10 کلمه زیبا ازآن انتخاب کن ،سپس جملاتی خلاق، زیبا و خنده دار بنویس . عزیزانم لطفا برای سه شنبه ،چینه ،چوب خط، چسب ماتیکی و قیچی فراموشتان نشود و حتما برچسب نام داشته باشد.

ورزش سوم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام ممنون از توجه و همکاری شما برای کفش عوض کردن و صبحانه میل کردن دخترای گلمان گرم کردن-نرمش-پرش های ساده- تعادلی-مسابقه-اموزش پرش به عقب-مسابقه

ریاضی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: در ریاضیات آن چه مهم است، فکر کردن است! ریاضیات الفبایی است که خداوند جهان را بر مبنای آن خلق کرد."(گالیله) با سلام و عرض ادب خدمت اولیاء گرامی دختران گلمون امروز در درس ریاضی، با انجام یک بازی جذاب و تلفیقی از درس فارسی و ریاضی فعالیت خود را شروع کردند ،به این صورت که، ساعتی که به گروه داده شده را می خواندند و روی ساعت نصب شده روی تخته ی کلاس نمایش می دادند ،در کنار هر یک از اعداد ساعت، کلمه ای نوشته شده بود ،با کلمات ساعت نمایش داده شده ،جمله ای خلاق و خنده دار می ساختند. این بازی با هدف تقویت دایره واژگان ،درک مطلب ، تثبیت ، یادگیری و تقویت مهارت کلامی می باشد.
تکلیف: دختر دلبندم ،ساعت خواب خود را در دفتر بکش و زیر آن با عدد و حروف بنویس. لطفا برای سه شنبه ،چینه و چوب حتما همراه داشته باشید . اولیاء گرامی لطفا روی تمام ابزار و لوازم تحریر دانش آموزان برچسب اسم نوشته شده باشد .

زنگ تفریح

مدرس: کریمی، منصوره
تکلیف: اولیاء گرامی لطفا در برگه رضایت نامه ی اردو لطفا سایز پای دانش آموز را یادداشت بفرمایید.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با انتخاب و ذوق هنریِ شخصی شما عزیزان فضا سازی این شب رویایی به همراه ستاره گذاری را انجام دادید . از خلاقیت شما دختران هنرمندم بسیار هیجان زده و خشنود شدم...
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً برای جلسه آینده فضا سازی قسمت شب رویایی را به دلخواه و با توجه به تکنیکی که سر کلاس گفته شد به طور کامل انجام دهید و بدون اضافه کردن طرح در قسمت های دیگر فعالیت امروز را با وسایل آبرنگ به همراه داشته باشید .
فعالیت: سلام وقت بخیر- دخترهای گلمون امروز در اردوی سینما حضور داشتند.

زنگ تفریح

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: تابستان و کودکی از یک جنس هستند، هنوز طعمش را خوب نچشیده ای تمام می شود اما همان اندک طعم آن نیز تا همیشه نوک زبانت خواهد ماند. دخترهای گلمون امروز در اردوی سینما حضور سبزی داشتند .

ریاضی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: ریاضی مثل طعم خوراکی هامون ،خوشمزه است امروز سه شنبه ،دخترهای گلمون در ساعت ریاضی با خوراکی های خوشمزه و سالمشان بازی جالب و مفیدی انجام دادند ،آنها قیمت خوراکی ها را خواندند و پس از خواندن قیمت آنها هر دو خوراکی را با هم مقایسه کردند و با واحد قیمت خوراکی ها آشنا شدند. هدف از این بازی آشنایی با راهبرد های حل مسئله ،طراحی مسئله در ذهن خوشان می باشد.

علوم سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: درساعت علوم دخترهای نازنینمون با طبقه بندی هرم غذایی آشنا شدند و یک هرم غذایی سالم و مقرون به صرفه را ساختند.به این صورت که تصویر انواع مواد غذایی دارای قیمت های مختلف در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و آن‌ها مواد غذایی سالم و با قیمت پایین‌تر را جدا کرده و پس از چسباندن در هرم غذایی آن ها را رنگ کردند و به این ترتیب یک هرم غذایی سالم را آماده نمودند.هدف از این فرآیند شناخت دانش آموزان با انواع مواد غذایی و جایگاه آن‌ها در هرم غذایی،سرعت عمل و دقت و توجه آن‌ها به سلامت مواد غذایی می‌باشد.

زنگ تفریح

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: شیرینی یک بار پیروزی ،به تلخی صد بار شکست می‌ارزد. دختران گلمون امروز در ساعت بازی ساختنی، ابتدا با تصاویری از چند ساختمون و نحوه ساخت آنها و چگونگی استفاده از مصالح در ساختمان ها به جهت محکم سازی ساختمان ها و پل ها ،با دوستانشان بحث و گفتگو کردند و اطلاعات خودشان رو با اعضای گروهشان به اشتراک گذاشتن، سپس تعدادی چوب بستنی و گیره در اختیارشان قرار گرفت ،با تصویر برج چوب و گیره با همکاری هم گروهی های خود، شروع به طراحی و ساخت نمودند. هدف از این بازی تقویت استعدادها و توانایی کودکان و افزایش قدرت تمرکز و خلاقیت و همچنین ناامید نشدن در فرآیند بازی می باشد.

فارسی سوم

مدرس: کریمی، منصوره
فعالیت: به چه می‌اندیشی؟ نگرانی بیجاست ... عشق اینجا و خدا هم اینجاست لحظه‌ها را دریاب ... امروز دوشنبه ،دخترهای گلمون در ساعت فارسی ،بازی کلمات هم خانواده را به صورت گروهی انجام دادند ،در این بازی روی گلبرگ های گل، با توجه به رنگ گروه کلمه ای قرار داده شد ،سپس دانش آموزان روی دستکش های یکبار مصرفی که در دست داشتند، با ماژیک کلمات هم خانواده را می نویسند ،در کف دست حروف مشترک کلمات هم خانواده نوشته می شود و هر گروه که زودتر کلمات هم خانواده بیشتر و درست تری روی دستکش نوشت امتیاز کامل را کسب می کند .این بازی با هدف شناخت و تشخیص کلمات هم خانواده است .
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفا برای سه شنبه هر کدام دو عدد خوراکی سالم و خوشمزه (خوراکی بسته بندی شده و قیمت دار ) همراه داشته باشید . چسب ماتیکی و قیچی نیز همراه داشته باشید .

ورزش سوم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام خدمت اولیا عزیز ***بسیار مهم*** لطفا روز های ورزش به علت گرمای زیاد و جلوگیری از تشنگی دخترای گلمان داخل قمقمه هاشون مقداری تخم شربتی/خاک شیر اضافه کنید. برنامه ورزشی: گرم کردن-نرمش-دویدن-زیگ زاک-تمرین با مانع-پرتاپ ساده ی توپ-پرتاپ توپ با زیگ زاگ- پرش های ساده و مرور هفته ی قبل
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: