فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و احترام خدمت والدین گرامی دانش آموزان با مفهوم سایه و علل ایجاد سایه و انواع منبع نور آشنا شدند و دانستند که طول سایه ها در طول روز متغیر است. دانشمندان کوچکم سایه بازی کردند و به حیاط مدرسه رفتند و سایه اشکال مختلف را کشیدند. هفته آینده نیز دوباره تمامی مباحث مرور می شود.
تکلیف: پسرهای نازنینم اندازه سایه خود را در طول روز مشاهده کرده و در مورد آن بحث و گفتگو کنند.

ورزش اول

مدرس: دباغیان، کیارش
فعالیت: تمرینات آمادگی جسمانی و بازی

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و عرض ادب 1.تشخیص صداها در کلمات مختلف 2.شروع بخش کردن کلمات با داستان و دست زدن(هر دست یک بخش) 3.بازی و مسابقه بخش کردن کلمات (به این صورت که یک تاس رنگی را انداختیم اگر رنگ تاس با رنگ جایگاه دانش آموز یکی بود، دانش آموز یک تصویر را از جعبه تصویر برداشته و بخش می کرد و به تعداد هر بخش جلو می پرید.) هفته آینده نیز مباحث دوباره تکرار می شود.
تکلیف: دانشمندان کوچکم کلمات آب، بابا، آزاده، بادکنک و اسم خودشان را بخش کنند.

هنر اول

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: آموزش هندسی دایره و تدریس شکل ماهی
تکلیف: عزیزانم دفترنقاشی ومدادرنگی همراهتان باشد.

پرتال هوش

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با هدف تقویت هوش و تمرکز و تقویت حس بینایی کارت های الگوی رنگی مختلفی در اختیار دانش آموزانم قرار داده شد، پسرهای نازنینمان طبق کارت الگو، با استفاده از رنگ های چینه، شانه تخم مرغ را در کمترین زمان می بایست کامل می کردند. همچنین دانش آموزانم با ردیف و ستون آشنا شدند.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دانش آموزانم با انواع گیاهان و مراحل رشد آن و اجزای مختلف گیاه و کارایی هریک و فواید گیاه آشنا شدند و گفت و گو کردند و پازل گیاه را ساختند. دانشمندان کوچکم قسمت های مختلف یک گیاه را مشاهده کردند. همچنین دانش آموزان دانستند که یک گیاه برای رشد به آب، خاک، نور و هوا نیاز دارد. پیاز را هم در ظرف شفاف قرار دادیم تا به مرور زمان شاهد رشد ریشه آن باشیم.
تکلیف: پسرهای نازنینم نقاشی یک گل را بکشند و اجزای آن را نام ببرند و در مورد موارد گفته شده در کلاس گفت و گو کنند.

ورزش اول

مدرس: دباغیان، کیارش
فعالیت: 1) گرم کردن با حرکات کششی 2)تقویت مهارت دیداری ، سرعت و چابکی ، دقت ، استقامت عضلانی ، هماهنگی اعضا، کار تیمی

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: 1.آشنایی با جهت ها: آشنایی با 4 جهت اصلی با شعر 2.بازی پریدن رو جهت ها همراه با توپ و انداختن توپ در سبد. 3.مسابقه گروهی عبور نخ از حلقه های رنگی با توجه با الگوی رنگی جهت ها 4. انداختن ساعت کاغذی بر دست راست دانش آموزان به منظور یادگیری بهتر دست راست و چپ
تکلیف: دانشمندان کوچکم در وسط پذیرایی بایستند و وسایل موجود در جهت های بالا، پایین، چپ و راست خود را بیان کنند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و عرض ادب 1.آشنایی با انواع خطوط: جلب کردن دانش آموزان به انواع خطوط در کلاس، کشیدن مثل هایی از انواع خطوط در پای تخته، مثل خط دفتر(خط راست یا صاف)،موج دریا(خط خمیده یا صاف) کوه(خط شکسته)، خطوط باز و بسته خمیده و شکسته،شعر خطوط، پیدا کردن انواع خطوط توسط دانش آموزان در محیط اطراف. 2.بازی تقویت انگشتان دست، نظارت بر مداد دست گرفتن. 3.کشیدن خط راست و خمیده و شکسته توسط دانش آموزان بر روی برگه آچار و هدایت کردن گلوله خمیر با سیم مفتولی روی هرخط به تعداد عدد نوشته شده، به منظور یادگیری بهتر و هماهنگی چشم و دست.
تکلیف: دانشمندان کوچکم انواع خطوط را در محیط اطراف پیدا کنند و نامشان را بگویند و با ماکارونی پخته یا خمیر آن ها را درست کنند.

چوب جادویی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سازه چوبی: کار گروهی درست کردن زنبور با چوب بستنی با هدف مهارت حل مسئله، هماهنگی چشم و دست، تقویت روحیه مشارکتی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: