1403/04/24
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
با سلام و عرض ادب
1.تشخیص صداها در کلمات مختلف
2.شروع بخش کردن کلمات با داستان و دست زدن(هر دست یک بخش)
3.بازی و مسابقه بخش کردن کلمات
(به این صورت که یک تاس رنگی را انداختیم اگر رنگ تاس با رنگ جایگاه دانش آموز یکی بود، دانش آموز یک تصویر را از جعبه تصویر برداشته و بخش می کرد و به تعداد هر بخش جلو می پرید.)
هفته آینده نیز مباحث دوباره تکرار می شود.
دانشمندان کوچکم کلمات آب، بابا، آزاده، بادکنک و اسم خودشان را بخش کنند.
هنر اول
الهی، شیما
آموزش هندسی دایره و تدریس شکل ماهی
عزیزانم دفترنقاشی ومدادرنگی همراهتان باشد.
پرتال هوش
رفیعی، بنفشه
با هدف تقویت هوش و تمرکز و تقویت حس بینایی کارت های الگوی رنگی مختلفی در اختیار دانش آموزانم قرار داده شد، پسرهای نازنینمان طبق کارت الگو، با استفاده از رنگ های چینه، شانه تخم مرغ را در کمترین زمان می بایست کامل می کردند. همچنین دانش آموزانم با ردیف و ستون آشنا شدند.
1403/04/19
علوم اول
رفیعی، بنفشه
دانش آموزانم با انواع گیاهان و مراحل رشد آن و اجزای مختلف گیاه و کارایی هریک و فواید گیاه آشنا شدند و گفت و گو کردند و پازل گیاه را ساختند.
دانشمندان کوچکم قسمت های مختلف یک گیاه را مشاهده کردند. همچنین دانش آموزان دانستند که یک گیاه برای رشد به آب، خاک، نور و هوا نیاز دارد.
پیاز را هم در ظرف شفاف قرار دادیم تا به مرور زمان شاهد رشد ریشه آن باشیم.
پسرهای نازنینم نقاشی یک گل را بکشند و اجزای آن را نام ببرند و در مورد موارد گفته شده در کلاس گفت و گو کنند.
ورزش اول
دباغیان، کیارش
1) گرم کردن با حرکات کششی 2)تقویت مهارت دیداری ، سرعت و چابکی ، دقت ، استقامت عضلانی ، هماهنگی اعضا، کار تیمی
1403/04/18
ریاضی اول
رفیعی، بنفشه
1.آشنایی با جهت ها:
آشنایی با 4 جهت اصلی با شعر
2.بازی پریدن رو جهت ها همراه با توپ و انداختن توپ در سبد.
3.مسابقه گروهی عبور نخ از حلقه های رنگی با توجه با الگوی رنگی جهت ها
4. انداختن ساعت کاغذی بر دست راست دانش آموزان به منظور یادگیری بهتر دست راست و چپ
دانشمندان کوچکم در وسط پذیرایی بایستند و وسایل موجود در جهت های بالا، پایین، چپ و راست خود را بیان کنند.
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
با سلام و عرض ادب
1.آشنایی با انواع خطوط:
جلب کردن دانش آموزان به انواع خطوط در کلاس، کشیدن مثل هایی از انواع خطوط در پای تخته، مثل خط دفتر(خط راست یا صاف)،موج دریا(خط خمیده یا صاف) کوه(خط شکسته)، خطوط باز و بسته خمیده و شکسته،شعر خطوط، پیدا کردن انواع خطوط توسط دانش آموزان در محیط اطراف.
2.بازی تقویت انگشتان دست، نظارت بر مداد دست گرفتن.
3.کشیدن خط راست و خمیده و شکسته توسط دانش آموزان بر روی برگه آچار و هدایت کردن گلوله خمیر با سیم مفتولی روی هرخط به تعداد عدد نوشته شده، به منظور یادگیری بهتر و هماهنگی چشم و دست.
دانشمندان کوچکم انواع خطوط را در محیط اطراف پیدا کنند و نامشان را بگویند و با ماکارونی پخته یا خمیر آن ها را درست کنند.
چوب جادویی
رفیعی، بنفشه
سازه چوبی:
کار گروهی درست کردن زنبور با چوب بستنی با هدف مهارت حل مسئله، هماهنگی چشم و دست، تقویت روحیه مشارکتی