1403/07/09
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
با سلام و احترام خدمت شما عزیزان
شعر خدای مهربان و سوره توحید خوانده شد.
نگاره 6 (چیزهایی که در پارک یا بوستان می بینیم، بازی هایی که در پارک انجام می دهیم) تدریس شد و پسرانمان در مورد بحث و گفتگو کردند بین کلمات نگاره 6 هم آغاز و هم پایان را پیدا کردند و آن ها را بخش کردند، تشخیص صدای اول و آخر و وسط کلمات در پای تخته تمرین شد.
نگارش اول
رفیعی، بنفشه
لوحه نویسی ح غیر آخر و ن و ف بدون نقطه در کتاب نگارش و در پای تخته انجام شد.
مهارت زندگی
خدیوی، نفیسه سادات
با عرض سلام
ادامه در س سلام و احوالپرسی و خواندن شعر سلام
آموزش گفتگوی مودبانه و درخواست مودبانه کارها
آموزش کلمات کاربردی لطفا ،میشه لطفا...
آموزش کلمات کاربردی متشکرم ممنون
در ویس گذاشته شده
بازی استراتژیک
ناظریان، منا
با یک بازی وانمودی و پرجنبوجوش ریتمیک گرم کردیم. بعد از آن چوبک را معرفی کردیم و گفتیم که با دو چوبک چه چیزهایی میتوانیم بسازیم. در مرحله بعدی با ترکیب کاپگیم و چوبک بازی کردیم و کمی بیشتر با ریتم و تمپو آشنا شدیم.
اهداف بازی:
افزایش هماهنگی چشم و دست، بهبود تمرکز و توجه شنیداری و دیداری، آشنایی با ریتم و تمپو،افزایش سرعت عکس العمل، افزایش خلاقیت
هوش و ریاضی
رفیعی، بنفشه
سلام و وقت بخیر
پسرهای عزیزمان به صورت گروه های دو نفره با استفاده از چینه های رنگی جدول سود و کوی 3 در 3 ساختند. سود و کو و الگویابی و شمارش و چپ و راست و قبل و اعداد نیز در پای تخته مرور شد.
1403/07/08
ریاضی اول
رفیعی، بنفشه
سلام و وقت بخیر
شمارش ده تایی و شمارش معکوس از 20،باز کردن تعداد انگشتان دست راست و چپ به تعداد شکل داده شده، شمارش چشمی و سریع. مثلا 7 تا میشه یه 5 تا یه 2 تا. مرور الگویابی و جدول سود و کو در پای تخته و کتاب.
پسرهای عزیزمات تکلیف جدول سود و کو در دفتر مشق را انجام دهند.
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
سلام و عرض ادب
شعر به نام خداوند جان و خرد
شعر خدای مهربان از کتاب درسی
مرور هم آغاز و هم پایان و بخش کردن
نگاره 5 و آشنایی با اشیایی که در کلاس درس وجود دارد.
پسرهای گلمان سرمشق های داده شده را با دقت انجام بدهند.
همه کتاب ها سیمی شده و برچسب زده آورده شوند. سپاس فراوان.
نگارش اول
رفیعی، بنفشه
لوحه نویسی از کتاب نگارش س غیر آخر با شعر یه کاسه، دو کاسه، دمش رو خط درازه
ورزش اول
دباغیان، کیارش
تمرین نظم و تکنیک راه رفتن
لطفا یک تا دو روز در هفته به عنوان تکلیف ورزشی حداقل 15 دقیقه نرم دوی با فرزند عزیزتان به پارک یا محیط ورزشی رفته و با او بدوید.تمرین مسولیت پذیری مثل آوردن میوه برای بعد تمرین توجه شود، همچنین شستن جوراب یا لباسهای زیر و ورزشی یا پوشیدن و عوض کردن لباسها و بستن بند کفش هم جزو مسولیتهای کودک میباشد.در صورت سختی ازمسولیتهای سبک و کم شروع کنید
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس اول ( پول ) تدریس شد.
فعالیت کلاسی انجام شد.
لطفا کتاب را بچه ها به خانه بیارند و هر هفته روز یک شنبه کتاب را بیاورند.
بسیار ممنون از این که همه کتاب ها سیمی شده بود.
خواهشمند است فعالیت در منزل درس اول صفحه 14 15 16 انجام شود.
آزمایشگاه
رفیعی، بنفشه
مرور سایه و دانه میوه ها از کتاب کار، آزمایش زیر آب روی آب نیز توسط دانشمندان کوچکمان انجام شد.
مثل چوب و وسایل پلاستیکی، بطری خالی روی آب میمانند و سنگ و آهن و قیچی به زیر آب میروند، همچنین پارچه ابتدا روی آب و پس از خیس شدن و سنگین شدن به زیر آب میرود.
1403/07/07
ریاضی اول
رفیعی، بنفشه
روز را خورشید میسازد
روزگار را ما
ما را قلب زنده نگه میدارد
و قلب را عشق
امروزتون پر از عطر خوش زندگی
با سلام و احترام
شمارش تا 30،شمارش معکوس از 20،شمارش ده تایی، شمارش سریع زیر ده تا به صورت چشمی با استفاده
از انگشتان دست
مرور چپ و راست و چپ و راست آینه ای همراه با بازی و هیجان، بازی دست چپ روی چشم راست و غیره. بستن مچ بند به دست راست.
مفهوم ردیف و ستون با شعر و به صورت عملکردی
مربع شگفت انگیز یا سود و کو 3در3 و قوانین آن و تمرین آن توسط دانش آموزان
پسرهایمان یک جدول سود و کو 3 در 3 طراحی کنند.
علوم اول
رفیعی، بنفشه
مرور مفهوم سایه ها
مرور بلند بودن سایه در صبح و غروب و کوتاه بودن آن در ظهر، جهت طلوع و غروب خورشید
خورشید به عنوان بزرگترین منبع نور و روشن شدن با به وسیله نور خورشید، فواید نور، عبور نور از شیشه و آب، بازی با سایه.
مشاهدهی عینی گوجه فرنگی، خیار، آلو، سیب..
مقایسهی دانههای میوهها و سبزیجات برش خورده از نظر اندازه، رنگ، سختی و نرمی و دانه های خوراکی و غیرخوراکی و چند دانه و تک دانه توسط دانشمندان کوچکمان
دانشمندان کوچکمان در مورد اینکه ماه از خود نور تولید می کند یا نه تحقیق کنند و فردا در کلاس ارائه دهند.
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
دریس نگاره 4 و آشنایی با مدرسه، رنگ پرچم ایران، صرفه جویی در آب، قوانین کلاسی،
بخش کردن و پیدا کردن هم آغاز و هم پایان
گفتگوی پسرهای عزیزمان در مورد تصویر، جمله سازی، بازی گروهی با کارت نگاره ها با هدف پیدا کردن هم آغاز و هم پایان و به خاطر سپردن کلمات
نگارش اول
رفیعی، بنفشه
لوحه نویسی ر و د انجام شد و نحوه درست مداد دست گرفتن تمرین شد.
هنر اول
الهی، شیما
نقاشی آتش نشان وماشین آتش نشانی وسانحه روی تخته کشیده شد.
دفتربزرگ نقاشی ومدادرنگی حتماهمراه داشته باشند.
1403/07/04
ریاضی اول
رفیعی، بنفشه
سلام و وقت بخیر
شمارش به ترتیب
شمارش معکوس از 20
مرور الگو یابی و تشخیص الگوی منظم و نامنظم
تناظر یک به یک، نشان دادن اعداد با حالت های مختلف انگشتان دست
الگویابی شطرنجی
بازی گروهی الگویابی با دومینو
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
سلام و احترام
نگاره 3 از خانه تا مدرسه
بارش فکری عزیزانمان در مورد اینکه چگونه به مدرسه می آیند.
استفاده از خط کشی عابر پیاده و پل هوایی برای عبور از خیابان
چراغ راهنمایی و....
پیدا کردن هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کلمات مربوط به نگاره 3.
جمله سازی
تکلیف آخر هفته در دفتر مشق داده شد.بازی با کارت نگاره ها برای پیدا کردن هم آغاز و تشخیص کلمه از روی شکل ظاهری کلمات انجام شود.
فرم اطلاعات بهداشتی ارسال شد لطفا پر شود و فرستاده شود.
همه کتاب ها سیمی شده و برچسب زده شود و روز شنبه همه کتاب ها آورده شود. سپاسگزارم.
نگارش اول
رفیعی، بنفشه
2 صفحه لوحه نویسی انجام شد. کش بستن انگشتان دست شست و اشاره برای داش آموزانی که خوب مداد را در دست نمیگیرند.
خواهشمندم در نوشتن لوحه در دفتر مشق به جهت فلش و درست نویسی و مداد دست گرفتن نظارت شود.
طرز صحیح مداد دست گرفتن چگونه است؟
در فرآیند به دست گرفتن مداد از سه انگشت شست، اشاره و انگشت وسط استفاده میشود.
انگشت وسط به عنوان صندلی مداد و انگشتان اشاره و شست به منزله نگهدارندههای مداد هستند.
به همین دلیل است که در ابتدای فرایند نوشتن در کلاس اول، اولیای عزیز را به تهیهی مداد سه گوش دعوت میکنیم تا پیدا کردن هریک از جایگاههای سه انگشتِ درگیر در صحیح گرفتن مداد، توسط پسرهای عزیزمان به آسانی انجام گیرد.
مداد باید مایل در دست قرار بگیرد.
هیچ کدام از انگشتان نباید تحت فشار باشند تا دست خسته نشود.
انگشت شست باید در راستای ساعد قرار بگیرد.
بهترین و مناسبترین مکان گرفتن قلم کمی بالاتر از قسمت تراشیدهی مداد است. جایی که بعد از تراش به شکل مخروط میباشد. اگر دانشآموز خیلی بالاتر از قسمت تراش خورده را بگیرد، هنگام نوشتن به خوبی نمیتواند مداد را کنترل کند، اگر هم قسمت تراش خورده را بگیرد موقع نوشتن، خط زمینه و کلماتی را که مینویسد خوب نمیبیند و این امر باعث نامنظمنویسی و بدخطی وی میشود. همچنین برای این
که کلمات را ببیند مجبور میشود مچ دست خود را بچرخاند تا بتواند دقیقاً روی خط زمینهای که دارد مینویسد قرار بگیرد یعنی مچ دست او باید با ساعدش تشکیل یک زاویه ی 90 درجه بدهد، درحالی که حالت ساعد و مچ دست در استفادهی درست از مداد باید به شکل یک خط راست عمودی در زیر خط زمینهای باشد که دانشآموز روی آن مینویسد.
.
اولیای گرامی
موارد آموزشی ارسال شده، تنها با هدف افزایش آگاهی و کیفیتِ همراهی اولیا با آموزشهای کلاسی میباشد.
.
با سپاس از همراهی شما
شطرنج
جعفر پور، کیمیا
آشنایی کامل با تاریخچه شطرنج و آشنایی با صفحه ی شطرنج
مهارت اجتماعی
خدیوی، نفیسه سادات
با سلام
امروز با توجه به درس اول اتیکت که مهارت های اجتماعی و آداب معاشرت هست کلیپ های امروز که مربوط به مهارت پاکیزگی و مرتب کردن رختخواب بود با کلیپ آموزشی ،نشان داده شد و بچه ها با کشیدن نقاشی این موارد را به تصویر کشیدند
تکلیف نداشتیم
1403/07/03
ریاضی اول
رفیعی، بنفشه
سلام و احترام
شمارش تا 30
شمارش ده تایی
شمارش معکوس از 20
مرور چپ و راست و چپ وراست آینه ای
الگوی ریتمیک
درست کردن الگوی دلخواه توسط خود دانش آموز با چینه
حل الگویابی در کتاب و تشخیص الگوی درست
پسرهای عزیزمان الگوی دلخواه با عدس و لوبیا یا ماکارونی شکلی، قاشق و چنگال یا خمیرهای رنگی و یا... بسازند.
فارسی اول
رفیعی، بنفشه
سلام و احترام
تدریس نگاره 2
گفتگو در مورد جزئیات تصویر توسط دانش آموزان
پیدا کردن هم آغاز از کلمات نگاره
بخش کردن کلمات نگاره
بخاطر سپردن کلمات نگاره از روی شکل ظاهری کلمات
بهداشت فردی
جمله سازی
یک برگه کارت های نگاره به دانش آموزان تحویل داده شد، دانش آموزان تصویر را رنگ کرده، هر کارت را برش بزنند و کلمه مربوط به هر تصویر را نیز برش زده و پشت تصویر مربوطه چسبانده شود.
دانش آموزان کارت های نگاره را بخش کرده، هم آغاز ها را پیدا کنند و بازی تشخیص کلمه از روی شکل ظاهری کلمات را انجام دهند.
نگارش اول
رفیعی، بنفشه
لوحه نویسی انجام شد.
قرآن اول
رفیعی، بنفشه
سوره توحید
مفهوم سوره توحید و معنی بسم الله الرحمن الرحیم
شکرکردن خدا
رایانه
زارعی، پریسا
خاموش و روشن کردن رایانه،آشنایی کامل و کار با موس،رفتن به محیط نقاشی،بستن پنجره جاری و نوار وضعیت