فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مروری بر علامت کمتر و بیشتر با شعر و انیمیشن و مفهوم آن، مروری بر جدول نظام دار با انتقال مدادها و داستان پله ها و استفاده از انگشتان دست، انجام سه صفحه کتاب کار ریاضی تم سیزده و پرسش و پاسخ از عزیزان.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر فصل دنیای گیاهان، دنیای جانوران و زمین خانه پر آب ما به همراه پرسش و پاسخ از عزیزان.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: اتمام کتاب کار فارسی نشانه ک غیر آخر و ک آخر و پرسش از عزیزان. تمرین روان خوانی از کلمات کتاب روان خوانی نیز انجام شد.
تکلیف: ارمغان هفته شماره سیزده، به همراه دیکته و روان خوانی. متشکرم.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر فصل سایه ها و زیر آب و روی آب ،مشاهده دقیق ،حواس پنج گانه، عوامل موثر بر سلامتی با پرسش و پاسخ از عزیزان

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر تدریس نشانه ک، روان خوانی کلمات نشانه ک، مروری بر مرتب کردن جملات به هم ریخته ، دیکته کلمات با تاکید بر ِ دوستی و ی کمکی ، ای آخر تنها و ی پنهان نیز گفته شد.
تکلیف: انجام کتاب کار فارسی نشانه ک.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه آموزشی، دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه و کاربردهای هوش مصنوعی آشنا شدند. کلاس با معرفی هوش مصنوعی آغاز شد و سپس به بررسی نمونه‌های ساده و جذاب از عملکرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره پرداختیم. آشنایی با مفهوم هوش مصنوعی و اینکه چگونه ماشین‌ها می‌توانند مانند انسان یاد بگیرند و تصمیم‌گیری کنند. مثال‌هایی از کاربردهای روزمره استفاده هوش مصنوعی در تلفن همراه، بازی‌ها و جستجوهای اینترنتی به عنوان تمرین عملی دانش‌آموزان با فعالیت‌های تعاملی در مطالب ارائه شده، تجربه‌ای مستقیم از کار با ابزارهای هوش مصنوعی داشتند. بچه‌ها با اشتیاق فراوان پرسش‌های خود را مطرح کردند و علاقه‌مندی زیادی نسبت به ادامه یادگیری در این حوزه نشان دادند. این جلسه نه تنها فرصتی برای یادگیری فناوری‌های نوین بود، بلکه باعث شد دانش‌آموزان با نگاهی خلاقانه و آینده‌نگر به دنیای علم و فناوری بنگرند.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر ریاضی تم 9 تا 12‌.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تدریس نشانه ک با داستان و کدگذاری کبوتر و نقاشی با ک مثل کبوتر، تلفیق با علوم بخش سنگ ها و آشنایی با کاربرد سنگ ها و انواع سنگ هایی که در کوه، باغ، رودخانه و .... یافت می شوند . جایگاه ک غیر آخر و ک آخر در کلمات، جدول دوستی، روان خوانی جملات و کلماتی مثل اردک،کبوتر، بادکنک، بادبادک، نمک، تاریک، کندو، کره و..... بر روی تخته انجام شد. جشن اسم رایان جان و آریا جان برگزار شد‌. با تشکر فراوان از خانواده های عزیز عباسی و علی نژاد.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: یک صفحه نگارش قسمت ک غیر آخر و ک آخر انجام شد.
تکلیف: عزیزان کلمات و جملات برگه داده شده را 3 بار روان خوانی کرده و یک بار در دفتر مشق وارد کنند و شکار کلمات را انجام دهند.

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و در رابطه با خلاقیت و کاربردهای متفاوت اشیا صحبت شد .

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه وارد کردن تصویر دانلود شده در فضای paint تدریس شد و یک متن روی آن تایپ شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب جشن یلدای عزیزان برگزار شد. یلدای شما بزرگواران هم مبارک، عمرتون به بلندای شب یلدا. از کتاب روان خوانی تا نشانه ش طبق درس تمرین شد.
تکلیف: پسرهای عزیزم امروز تکلیفی ندارند.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز پسرهای گلم امروز جشن یلدا بودن و تعداد زیادی از بچه ها کتاب همراهشان نبود تدریس نشد .لطفا هفته آینده یکشنبه کتاب همراهشان باشد و تکالیف منزل هم انجام دهند با سپاس از همراهیتون.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه اتیکت مکالمه و درجه صدا دانش آموزان نقاشی کشیدند .

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مروری بر تم 1 تا تم 8 ریاضی مثل عدد نویسی ، جدول ماتریس ، الگویابی، سود و کو 4 در 4 ، تمرین جمع با چوب خط و انگشتان دست، شمارش به ترتیب و شمارش معکوس، قبل و بعد اعداد، کشیدن چوب خط برای اعداد و ... در کاربرگ و تخته انجام شد. شروع تم 13 ریاضی و تدریس جدول نظام دار با انتقال چینه به صورت یکی یکی و با داستان ساختمان چند طبقه و تمرین در پای تخته(مثلا همه نمایش مختلف عدد 6 به ترتیب )

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر بخش کردن و صدانویسی کلمات، جمله سازی ، تشخیص ِ دوستی ، ی کمکی و ای آخر تنها در کلمات، کامل کردن جملات ناقص، جمله سازی ، مرتب کردن جملات به هم ریخته، کلمه نویسی از ترکیب ها و....بر تخته کلاسی و کاربرگ انجام شد.
تکلیف: یک صفحه کاربرگ مروری داده شده از نگارش و کاربرگ مروری تا تم 8 ریاضی انجام شود. سپاسگزارم.

املا اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دیکته دفتری به عزیزان گفته شد.

قرآن اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سوره عصر و ترکیب خوانی و معنی پیام قرآنی بالوالدین احسانا آموزش داده شد.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: