فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تمرین، جمع و تفریق با شعر و با انگشتان دست و ذهنی، عدد نویسی تا عدد 5، الگویابی شطرنجی، مفهوم عدد صفر، مفهوم خط تقارن با شعر و کامل کردن نیمه دیگر شکل، خط های تقارن در مستطیل با تا زدن آن و اتمام تم 9
تکلیف: ارمغان شماره 12و تمرین دیکته و روان خوانی. خواهشمندم قبل از دیکته نشانه ها و ترکیب ها مرور و نوشته شود و از روی هر کلمه یا جمله حداقل سه بار خوانده شود.ممنون از همکاری شما.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تمرین رون خوانی از کتاب روان خوانی

املا اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تمرین دیکته در دفتر مشق

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی زیگزاگ با آهنگ قطار
تکلیف: طراحی بازی خلاقیتی

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: انواع گیاه، اجزای آن، ریشه های خوراکی، برگ های خوراکی، ساقه های خوراکی، دانه های خوراکی، رنگ های خوراکی،صحبت در مورد میوه های مناطق شمال ایران و جنوب ایران و دلیل تنوع گیاهی در ایران، صحبت پسرهایمان در مورد فواید گیاهان. زباله های قابل بازیافت مثل کاغذ و مقوا و شیشه و....

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تدریس می کاری (می کاری قبل از کلماتی می آید که می خواهد در آن کلمه کاری انجام شود و معمولا در آخر جمله می آید.) تمرین و تشخیص کلماتی که می کاری یا م غیر آخر با ی وسط (اسمی) دارند، جمله سازی با این کلمات نیز توسط عزیزان انجام شد‌.
تکلیف: صفحه آخر کتاب کار فارسی نشانه ای، صفحه 82. عزیزان در صورت امکان با کمک مادرهای عزیز گلم قرمز یا زرد چوبه را بجوشانند و پارچه سفیدی را درون آن بگذارند تا پارچه رنگ شود یا از آن رنگ به دست آمده به عنوان رنگ آمیزی نقاشی خود استفاده کند.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه آموزش نقاشی کشتی انجام شد. در این نقاشی از ابزارهای سطل رنگ و پاک کن و شکل های ستاره، دایره، مستطیل، مستطیل گوشه گرد، خط خمیده و خط صاف استفاده شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر شمارش به ترتیب و معکوس، رنگ کردن نیمه ای از پرچم با رنگ انگشتی و تا زدن از وسط و رنگ شدن خود به خود نیمه دیگر پرچم به منظور مفهوم تقارن و تلفیق با نشانه ای مثل ایران.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور 4 شکل نشانه ای به همراه روان خوانی کلمات و مروری بر ترکیب ها. دیکته تصویری در کاربرگ طرح نقشه ایران نیز انجام شد.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: نگارش نشانه ای کامل شد و عزیزان از روی درس ای نوشتند.
تکلیف: 3 صفحه کتاب کار فارسی قسمت ای صفحات 79، 80 و 81 انجام شود. تمرین ترکیب ها و دیکته و روان خوانی نیز فراموش نشود. می کاری مثل می بارد، سه شنبه تدریس می شود.مرسی

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز امروز درس هشتم تدریس شد. فعالیت‌های کلاسی با مشارکت عالی بچه‌های گلم انجام شد و کلیپ مربوط به درس هم برای آن‌ها پخش گردید.
تکلیف: لطفاً تکالیف مربوط به درس هشتم انجام شود. امروز تعدادی از بچه‌های گلم کتاب همراه نداشتند؛ خواهش می‌کنم حتماً کتاب را با خودشان بیاورند، چون برای گرفتن کارت امتیاز لازم است و بدون کتاب از درس عقب می‌مانند. همچنین ممنون می‌شوم کتاب‌های فرزندان عزیزتان را چک بفرمایید تا فعالیت‌های کلاسی و منزل مربوط به درس هشتم کامل باشد. از همراهی و توجه همیشگی‌تان سپاسگزارم.

شطرنج

مدرس: ترکمان، نسترن
فعالیت: به نام خدا بازی درون کلاسی انجام شد .نقاط قوت و ضعف آموزش داده شد

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت مکالمه آموزش داده شد ( گوینده و شنونده یعنی چه ؟ و چطور شنونده مناسبی باشیم ) . دانش آموزان عزیزی که امروز در مدرسه حضور داشتند و به آنها کتاب مهارت زندگی داده شد تا به منزل بیاورند ، لطفا در زمانهای که کلاس حضوری شد ، حتما کتاب را به کلاس بیاورند . متشکرم .

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شروع تم 9.عدد نویسی تا عدد 5 و مصادیق آن، عدد 5 مثل 5 انگشت، 5 ضلعی و .... انجام سود و کو 4 در 4 عددی.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تدریس نشانه ای (اول مثل ایران، وسط مثل سیب، آخر مثل آبی، آخر تنها مثل مدرسه ای) با داستان خانواده 4 نفره، ای اول پدر هست که با عصا میاد، همیشه اول میاد، ی وسط پسر هست که شبیه باباشه و با پدرش همیشه با گاری این طرف و آن طرف می روند و کدگذاری گاری با اشاره به دو تا چرخ گاری به عنوان دو نقطه آن ، ی آخر که خواهر هست آخر میاد، ای آخر تنها مادر هست، چون پیر شده با عصا میاد و چون پاهاش درد میکنه جایی نمیره و فقط با یه نشانه بیرون میاد که هنوز نخواندید(مثل سرمه ای).ترکیب ها با ی، روان خوانی کلمات ایران، سیب، بستنی، ایمان، ایستاد، آبی، بیدار و ....صحبت در مورد کشور ایران و دریاهای آن و پرچم ایران. کلیپ اقوام ایرانی و پخش آهنگ های شمالی، کردی، ترکی.... و داشتن لحظات شاد کنار هم. خواندن سرود ای ایران، آشنایی با غذاهای محلی و سوغاتی های شهر های مختلف ایران و سرو غذاهای محلی کنار هم. (سپاسگزارم از عزیزانی که برای تهیه غذا و نان محلی زحمت کشیده بودند،خیلی لطف کردید.)
تکلیف: کلمات و جملات مشق ابتدا خوانده و سپس نوشته شود. ترکیب ها مرور شود و در کاربرگ جدول دوستی که قبلا داده شده بود ترکیب با ی کامل شود.ممنون.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: انجام یک صفحه کتاب نگارش نشانه ی و کامل کردن جدول دوستی در کتاب نگارش.

املا اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دیکته دفتری از نشانه ر و ن در دفتر به صورت جمله گفته شد.
پیام مشاور چگونه از کودکان و نوجوانان در مقابل قلدری و آسیب زدن به خود مراقبت کنیم؟

پیام مشاور چگونه از کودکان و نوجوانان در مقابل قلدری و آسیب زدن به خود مراقبت کنیم؟

رده: فوق برنامه
توضیح: تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که در خانه احساس ارزشمندی می‌کنند، احساس امنیت بیشتری دارند. احساس ارزشمندی یعنی کودک در عمق وجودش تجربه کند که «دوست‌داشتنی و محترم است»، حتی وقتی اشتباه می‌کند یا مخالف نظر والدینش رفتار می‌کند. این احساس نه با تعریف‌های زیاد و نه با برآورده‌کردن همه خواسته‌ها، بلکه با عشق بی‌قید و شرط، حد و مرز سالم، رابطه محترمانه، گوش‌دادن فعال و نشان‌دادن همدلی واقعی شکل می‌گیرد. 1. رابطه صمیمانه و حمایت شما نقش حیاتی دارد: درباره اتفاقات روزانه در مدرسه یا با دوستانش با فرزندتان صحبت کنید، اما در سؤال پرسیدن زیاده‌روی نکنید. گاهی فقط درباره رنگ احساسات فرزندتان با او صحبت کنید: «امروز کی قلبت رو صورتی، آبی، خاکستری کرد؟» یا «امروز کی مهربون بود؟ کی خوشحالت کرد؟ کی ناراحتت کرد؟» و سریع نصیحت نکنید. گوش کنید و وارد دنیای فرزندتان شوید. 2. درباره دوستی‌های متفاوت صحبت کنید: بعضی دوست‌ها واقعی هستند، هم دوستت هستند و هم رفتار دوستانه‌ای دارند. بعضی از دوست‌ها ظاهری هستند، یعنی با هم دوستید اما گاهی رفتار دوستانه‌ای ندارند، مثلاً مسخره‌ات می‌کنند، تهدید می‌کنند، قهر می‌کنند یا تو را مجبور به انجام کارهای اشتباه می‌کنند. حتی می‌توانید با رنگ‌ها دوستی‌ها را تعریف کنید و بعداً فرزندتان به شما بگوید هر دوستی چه رنگی است. 3. مهارت قاطع بودن و تنظیم هیجانی را آموزش دهید: با فرزندتان تمرین کنید چگونه قاطع «نه» بگوید، مرز بگذارد یا از بقیه در جای درست کمک بگیرد. به فرزندتان بیاموزید احساساتش را بشناسد، چگونه آن‌ها را مدیریت و ابراز کند. برای این آموزش، برای فرزندتان کتاب بخوانید، خودتان الگوی خوبی باشید، با هم بازی کنید و در خانه تمرین کنید. 4. فرزندتان را بازجویی نکنید، او را از اتفاقات بد یا آدم‌های بد نترسانید. برای داشتن روان و شخصیت سالم، کودکان نیاز دارند باور کنند دنیا جای امنی است، اکثر آدم‌ها خوب هستند و من امن هستم. فرزندتان را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنید؛ کنترل بیش از حد، تمایل به سلطه یا پنهان‌کاری را زیاد می‌کند. در حالی‌که همیشه برای فرزندتان حد و مرز می‌گذارید و از او به اندازه سن و توانایی‌هایش توقع داشته باشید ، باید فرزندتان آن‌قدر به شما اعتماد داشته باشد و رابطه‌تان صمیمانه و امن باشد که بداند ، اگر با شما صحبت کند شما کنار او خواهید ماند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: