فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 2

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. آموزش تم 13، تدریس جمع نظام دار، با کدگذاری ساختمان انجام شد. مرور علامت مساوی( برابر بودن) آموزش علامت جمع، علامت کمتر و بیشتر

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور نشانه ( ک )، کتاب کار فارسی علوی با تمرکز بر روی نشانه ( ک ) انجام شد. از جمله اهداف دنبال شده: تشخیص صحیح نشانه ، تلفظ صحیح نشانه ، تمایز جایگاه نشانه، ترکیب صامت و مصوت ، مرتب سازی کلمات و جملات به هم ریخته، جمله سازی با ارائه سرنخ و کدگذاری، تمایز به کارگیری ( ِ دوستی ) ( یِ میانجی ) و.... می‌باشد.
تکلیف: باسلام. تکالیف آخر هفته دانش آموزان عزیز ارمغان شماره 13 انجام شود. کتاب کار فارسی علوی نشانه ( ک ) تکمیل شود. املا و روانخوانی از نشانه ( ک ) تمرین شود. در صورت حضوری بودن مدارس روز شنبه کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی ، کتاب کلمه های کوچولو و داستان های بزرگ همراه پسران عزیزم باشد. آخر هفته خوبی داشته باشید.

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور نشانه ( ک ) و تفاوت و جایگاه ( ی ِ میانجی ) ( اِ دوستی ) در کلمات، روانخوانی نشانه ( ک ) از روی کتاب کلمه های کوچولو، داستان های بزرگ
تکلیف: باسلام. تکالیف دانش آموزان عزیز، صفحه 33، 36 ، 39 کتاب کلمه های کوچولو، داستان های بزرگ انجام شود. املا از نشانه ( ک ) نوشته شود. تمرین روانخوانی از نشانه ( یِ ) ( ک ) پسران عزیزم داشته باشند. باتشکر

املا اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. املا به صورت مجازی از نشانه ( یِ ) گفته شد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه آموزشی، دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه و کاربردهای هوش مصنوعی آشنا شدند. کلاس با معرفی هوش مصنوعی آغاز شد و سپس به بررسی نمونه‌های ساده و جذاب از عملکرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره پرداختیم. آشنایی با مفهوم هوش مصنوعی و اینکه چگونه ماشین‌ها می‌توانند مانند انسان یاد بگیرند و تصمیم‌گیری کنند. مثال‌هایی از کاربردهای روزمره استفاده هوش مصنوعی در تلفن همراه، بازی‌ها و جستجوهای اینترنتی به عنوان تمرین عملی دانش‌آموزان با فعالیت‌های تعاملی در مطالب ارائه شده، تجربه‌ای مستقیم از کار با ابزارهای هوش مصنوعی داشتند. بچه‌ها با اشتیاق فراوان پرسش‌های خود را مطرح کردند و علاقه‌مندی زیادی نسبت به ادامه یادگیری در این حوزه نشان دادند. این جلسه نه تنها فرصتی برای یادگیری فناوری‌های نوین بود، بلکه باعث شد دانش‌آموزان با نگاهی خلاقانه و آینده‌نگر به دنیای علم و فناوری بنگرند.

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور ( اِ دوستی ) و ( ی ِ ) میانجی ، آموزش نشانه ( ک‌) با داستان و شعر، تمرین جدول ترکیب و ساخت کلمات جدید با ترکیب خواسته شده، جایگاه نشانه در کلمات، بخش کردن و صدانویسی کلمات جدید روانخوانی از روی متن درس کتاب فارسی تمرین روانخوانی نشانه ( ک ) از روی کتاب کلمه های کوچولو، داستان های بزرگ
تکلیف: باسلام. تکالیف پسرهای عزیزم سرمشق های مربوط به نشانه ( ک ) نوشته شود. املا از ( ا ِ دوستی ) ( ی ِ ) میانجی نوشته شود. تمرین روانخوانی نشانه ( ک )

نگارش اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. انجام دوصفحه از کتاب نگارش مربوط به نشانه ( ک ) به صورت گروهی

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و در رابطه با خلاقیت و کاربردهای متفاوت اشیا صحبت شد .

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه وارد کردن تصویر دانلود شده در فضای paint تدریس شد و یک متن روی آن تایپ شد.

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. کتاب روانخوانی نشانه ی ( اُ ) ( یِ ) تمرین شد.
تکلیف: باسلام. جشن یلدا برگزار شد. در شب یلدا برایتان آرزو دارم کام‌تان مثل هندوانه شیرین، لب‌تان مثل انار خندان ، عمرتان مثل یلدا بلند ، بهترین فال حافظ سهم دل‌مهربان‌تان شود. یلدا مبارک

املا اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. املا بر روی تخته ی کلاس از نشانه چهارشکلی ( اِ ) ( ِ دوستی
تکلیف: باسلام. به مناسبت شب یلدا، پسران عزیزم تکلیف ندارند.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز پسرهای گلم امروز جشن یلدا بودن و تعداد زیادی از بچه ها کتاب همراهشان نبود تدریس نشد .لطفا هفته آینده یکشنبه کتاب همراهشان باشد و تکالیف منزل هم انجام دهند با سپاس از همراهیتون.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: به دلیل برگزاری جشن یلدا کلاس اتیکت برگزار نشد .

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور مفاهیم: الگویابی منظم، جدول سودوکو، جدول ماتریس، اشکال هندسی، مفاهیم کاهشی و افزایشی

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور نشانه ها، نشانه ( ش ) ( یِ ) ( اُ ) ( ای مسافر) ، ( ای پنهان ) ( ی ِ میانجی ) با شعر و داستان انجام شد. تمرین روانخوانی از روی کتاب توسط همه دانش آموزان عزیزم املا کلاسی در دفتر املا از نشانه ( یِ ) گفته شد. تمرین جمله سازی به صورت شفاهی توسط دانش آموزان عزیز انجام شد.
تکلیف: باسلام. تکالیف دانش آموزان عزیزم املا و روانخوانی از نشانه های ( م ، س ، او ، ت )
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: