فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 2

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. کتاب روانخوانی نشانه ی ( اُ ) ( یِ ) تمرین شد.
تکلیف: باسلام. جشن یلدا برگزار شد. در شب یلدا برایتان آرزو دارم کام‌تان مثل هندوانه شیرین، لب‌تان مثل انار خندان ، عمرتان مثل یلدا بلند ، بهترین فال حافظ سهم دل‌مهربان‌تان شود. یلدا مبارک

املا اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. املا بر روی تخته ی کلاس از نشانه چهارشکلی ( اِ ) ( ِ دوستی
تکلیف: باسلام. به مناسبت شب یلدا، پسران عزیزم تکلیف ندارند.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز پسرهای گلم امروز جشن یلدا بودن و تعداد زیادی از بچه ها کتاب همراهشان نبود تدریس نشد .لطفا هفته آینده یکشنبه کتاب همراهشان باشد و تکالیف منزل هم انجام دهند با سپاس از همراهیتون.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: به دلیل برگزاری جشن یلدا کلاس اتیکت برگزار نشد .

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور مفاهیم: الگویابی منظم، جدول سودوکو، جدول ماتریس، اشکال هندسی، مفاهیم کاهشی و افزایشی

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور نشانه ها، نشانه ( ش ) ( یِ ) ( اُ ) ( ای مسافر) ، ( ای پنهان ) ( ی ِ میانجی ) با شعر و داستان انجام شد. تمرین روانخوانی از روی کتاب توسط همه دانش آموزان عزیزم املا کلاسی در دفتر املا از نشانه ( یِ ) گفته شد. تمرین جمله سازی به صورت شفاهی توسط دانش آموزان عزیز انجام شد.
تکلیف: باسلام. تکالیف دانش آموزان عزیزم املا و روانخوانی از نشانه های ( م ، س ، او ، ت )
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.

علوم اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور مفاهیم آموزش داده شده و انجام کتاب کار علوم مرور گیاهان، مفهوم اجسام سنگین و سبک ، زیر آب و روی آب پرسش و پاسخ مفاهیم آموزش داده شده از دانش آموزان عزیزم

هنر اول

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام .... ساخت کاردستی یلدا (آموزش کلاژ هندوانه ) سپس طراحی و فضاسازی مرتبط و رنگ آمیزی کل اثر

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: ریتم و نقاشی روی دیوار یک نقاشی نصب شده بود. بچه‌ها با حرکت و ریتم مشخص به سمت نقاشی می‌آمدند و تا قبل از صدای بوق فرصت داشتند بخش‌هایی از آن را رنگ‌آمیزی کنند. با شنیدن بوق، حرکت و رنگ کردن متوقف می‌شد. اهداف بازی: تقویت حس ریتم و هماهنگی حرکت با موسیقی افزایش تمرکز و دقت شنیداری پرورش خلاقیت و بیان هنری تمرین کنترل هیجان و رعایت قوانین بازی تقویت کار گروهی و نوبت‌گیری

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: سلام و عرض ادب تدریس نشانه اُ با داستان تولد و خرید کلاه و کدگذاری (اُ.....چه کلاه قشنگی) جدول دوستی و ترکیب نشانه ها با ُ ، مثال گفتن دانش آموزان از ترکیب ها، جایگاه آن ها در کلمات و درست کردن اُردک با خمیر.روان خوانی کلمات نگارش و جمله خوانی نیز از تک تک عزیزان به صورت فردی پرسیده شد.
تکلیف: پسر عزیزم یک صفحه از کتاب کار فارسی مربوط به نشانه اُ را حل کن و 5 خط املا تا نشانه های تدریس شده بنویس.

نگارش اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: امروز دو صفحه از نگارش مربوط به نشانه اُ حل شد.

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: گرم کردن پویا بازی مسابقه طناب کشی بازی فوتبال

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: عرض سلام و وقت بخیر. امروز تمرینات مربوط به تم 12 کتاب کار ریاضی حل شد. مباحث آموزش داده شده دوره شد.

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: امروز در زنگ فارسی خواندن و نوشتن نشانه و کلمات آموزش داده شده مرور شد. جمله سازی تمرین شد. و ی پنهان به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: به منظور روز پژوهش فردا در مدرسه نمایشگاه پژوهش برای دانش آموزان برگزار می شود. لطفا همه عزیزان روزنامه دیواری کوچک مثل A4 یا دست سازه ای با موضوع بررسی زندگی حشرات کوچک مثل مورچه و پروانه و نقش آن ها در طبیعت درست کنند و فردا با خود بیاورند‌. متشکرم.

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و دانش آموزان یاد گرفتند چطور ویژگی ها و خصوصیات افراد را دسته بندی کنند .

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه در نرم افزار paint با کمک ابزارهایی که تاکنون آموختیم مثل شکلک قلب، ستاره و سطل رنگ، نقاشی زیبا بعنوان کارت تبریک برای روز مادر تهیه کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: