فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 2

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. تم 9 کتاب کار ریاضی علوی با تاکید بر اهداف زیر مفاهیم افزایشی و کاهشی تقارن، ترتیب اعداد تا پنج صحیح نویسی عدد پنج الگویابی و جدول سودوکو مفهوم جمع انتقال و..... لطفا ادامه تم 9 در منزل انجام شود. باتشکر

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. تقویت مهارت های رو خوانی و روانخوانی از نشانه ها با استفاده از کتاب کلمه های کوچولو داستان های بزرگ از پسران عزیزم. تشخیص نشانه های خواسته شده در کلمات و جملات خواسته شده توسط دانش آموز املا از تمامی نشانه ها در دفتر مشق برگزاری مسابقه آقا و خانم ریاضی
تکلیف: باسلام. تکالیف آخر هفته پسران عزیزم ارمغان شماره 12 انجام شود. املا تشخیصی ( می کاری/ می اسمی) کتاب کار فارسی علوی تا آخر نشانه ( ای ) اگر ناقص است تکمیل شود. باتشکر

املا اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. املا از نشانه های آموزش داده شده

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی زیگزاگ و قطار
تکلیف: طراحی خلاقانه

علوم اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور فصل دنیای جانوران آشنایی با موجودات زنده و غیر زنده. فواید جانوران، محل زندگی و چرخه رشد جانوران و... صحبت شد در ادامه آشنایی با دنیای گیاهان در غالب کلیپ آموزشی و با استفاده از شیوه بارش مغزی تدریس شد. پرسش و پاسخ از دانش آموزان عزیز از جمله اهداف آموزشی دنبال شده مراحل رشد یک گیاه، نیازهای یک گیاه، اجزای اصلی هرگیاه، آشنایی با ریشه، ساقه، برگ خوراکی، تفاوت گیاهان، رویش گیاه در مناطق مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه و.....
تکلیف: باسلام. پسران عزیزم با استفاده از برگ های پاییزی روی کاغذ A4 شکل سازی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور نشانه چهارشکلی ( ای ) جایگاه نشانه با داستان آشنایی با ( می کاری ) و تمایز آن با می اسمی در قالب کلیپ آموزشی و در ادامه تقویت مهارت جمله سازی به صورت شفاهی از دانش آموزان با تمرکز بر ( می کاری ) بخش کردن و صدانویسی کلمات و کلمات درهم ریخته و ساخت جمله در کلیپ انگیزشی
تکلیف: باسلام. کتاب کار فارسی تا آخر نشانه ( ای ) انجام شود. 4 کلمه با ( می کاری ) و 4 کلمه با ( می اسمی ) نوشته شود حالا برای هر یک از کلمات نوشته شده جمله نوشته شود. املا از نشانه ( ای ) نوشته شود.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه آموزش نقاشی کشتی انجام شد. در این نقاشی از ابزارهای سطل رنگ و پاک کن و شکل های ستاره، دایره، مستطیل، مستطیل گوشه گرد، خط خمیده و خط صاف استفاده شد.

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. تمرین دست ورزی اعداد با چوب خط و انجام کتاب کار ریاضی تم 8 و مرور مفاهیم افزایشی با چینه به صورت دست ورزی نوشتن اعداد روی تابلوهای آموزشی

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. مرور نشانه های آموزش داده شده. تمرین روانخوانی نشانه ( ای ) جایگاه نشانه ( ای ) در کلمات انجام کتاب نگارش نشانه ( ای ) انجام یک صفحه از کتاب کار فارسی نشانه ( ای ) ایجاد انگیزه نشانه ( ای ) رنگ آمیزی پرچم ایران با رنگ انگشتی تلفیق با ریاضی ( خط تقارن )
تکلیف: باسلام. تمرینات داده شده دفتر مشق انجام شود. روانخوانی از تمامی نشانه ها از کتاب کلمه های کوچولو داستان های بزرگ املا از نشانه های آموزش داده شده به جز نشانه ( ای ) فقط جمله باتشکر

نگارش اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. انجام کتاب نگارش نشانه ( ای ) در کلاس به صورت گروهی

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز امروز درس هشتم تدریس شد. فعالیت‌های کلاسی با مشارکت عالی بچه‌های گلم انجام شد و کلیپ مربوط به درس هم برای آن‌ها پخش گردید.
تکلیف: لطفاً تکالیف مربوط به درس هشتم انجام شود. امروز تعدادی از بچه‌های گلم کتاب همراه نداشتند؛ خواهش می‌کنم حتماً کتاب را با خودشان بیاورند، چون برای گرفتن کارت امتیاز لازم است و بدون کتاب از درس عقب می‌مانند. همچنین ممنون می‌شوم کتاب‌های فرزندان عزیزتان را چک بفرمایید تا فعالیت‌های کلاسی و منزل مربوط به درس هشتم کامل باشد. از همراهی و توجه همیشگی‌تان سپاسگزارم.

شطرنج

مدرس: ترکمان، نسترن
فعالیت: به نام خدا بازی درون کلاسی انجام شد .نقاط قوت و ضعف آموزش داده شد

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت مکالمه آموزش داده شد ( گوینده و شنونده یعنی چه ؟ و چطور شنونده مناسبی باشیم ) . دانش آموزان عزیزی که امروز در مدرسه حضور داشتند و به آنها کتاب مهارت زندگی داده شد تا به منزل بیاورند ، لطفا در زمانهای که کلاس حضوری شد ، حتما کتاب را به کلاس بیاورند . متشکرم .

ریاضی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. تمایز عدد 0 و 5 و به صورت مجسم و کار با ابزار تدریس شد. شمارش، تشخیص صحیح عدد ، سرشماری به صورت مجسم کار شد

فارسی اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. خانواده 4 شکلی ( ای ) تدریس شد به ترتیب اول ، وسط ، آخر ، ای آخر تنها یا ای مستقل به دانش آموزان گفته شده که ای آخر تنها یا مستقل به سفر رفته و فعلا به او کاری نداریم اما دانش آموزان کلمه سرمه ای را داخل کتاب فارسی روانخوانی کردند. فعلا می کاری تدریس نشده هرچند به صورت کل خوانی افعال با می کاری روانخوانی شده است. آشنایی با ایران، اقوام ایرانی ، نوع پوشش ، گویش و لهجه ، غذاهای محلی هرمنطقه، آشنایی با نقشه و پرچم ایران به صورت برگزاری میز کوچک ایران اجرا شد در ادامه با اولین نشانه 4 شکلی آشنا شدند نام و تشخیص جایگاه هر کدام، تلفظ صحیح، ترکیب صامت و مصوت، روانخوانی متن کتاب و بخش کردن کلمات جدید و جایگاه نشانه در کلمات و تلفظ صحیح کلمات سرود ایران به صورت دسته‌جمعی خوانده شد تشکر می‌کنم از اولیاء محترم بابت همکاری جهت برگزاری ایجاد انگیزه نشانه ( ای )
تکلیف: باسلام. تکالیف دانش آموزان عزیز سرمشق های داده شده انجام شود. املا از تمامی نشانه ها به جز نشانه ( ای ) باتشکر

نگارش اول

مدرس: فرجی، مریم
فعالیت: باسلام. انجام دو صفحه از کتاب نگارش
پیام مشاور چگونه از کودکان و نوجوانان در مقابل قلدری و آسیب زدن به خود مراقبت کنیم؟

پیام مشاور چگونه از کودکان و نوجوانان در مقابل قلدری و آسیب زدن به خود مراقبت کنیم؟

رده: فوق برنامه
توضیح: تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که در خانه احساس ارزشمندی می‌کنند، احساس امنیت بیشتری دارند. احساس ارزشمندی یعنی کودک در عمق وجودش تجربه کند که «دوست‌داشتنی و محترم است»، حتی وقتی اشتباه می‌کند یا مخالف نظر والدینش رفتار می‌کند. این احساس نه با تعریف‌های زیاد و نه با برآورده‌کردن همه خواسته‌ها، بلکه با عشق بی‌قید و شرط، حد و مرز سالم، رابطه محترمانه، گوش‌دادن فعال و نشان‌دادن همدلی واقعی شکل می‌گیرد. 1. رابطه صمیمانه و حمایت شما نقش حیاتی دارد: درباره اتفاقات روزانه در مدرسه یا با دوستانش با فرزندتان صحبت کنید، اما در سؤال پرسیدن زیاده‌روی نکنید. گاهی فقط درباره رنگ احساسات فرزندتان با او صحبت کنید: «امروز کی قلبت رو صورتی، آبی، خاکستری کرد؟» یا «امروز کی مهربون بود؟ کی خوشحالت کرد؟ کی ناراحتت کرد؟» و سریع نصیحت نکنید. گوش کنید و وارد دنیای فرزندتان شوید. 2. درباره دوستی‌های متفاوت صحبت کنید: بعضی دوست‌ها واقعی هستند، هم دوستت هستند و هم رفتار دوستانه‌ای دارند. بعضی از دوست‌ها ظاهری هستند، یعنی با هم دوستید اما گاهی رفتار دوستانه‌ای ندارند، مثلاً مسخره‌ات می‌کنند، تهدید می‌کنند، قهر می‌کنند یا تو را مجبور به انجام کارهای اشتباه می‌کنند. حتی می‌توانید با رنگ‌ها دوستی‌ها را تعریف کنید و بعداً فرزندتان به شما بگوید هر دوستی چه رنگی است. 3. مهارت قاطع بودن و تنظیم هیجانی را آموزش دهید: با فرزندتان تمرین کنید چگونه قاطع «نه» بگوید، مرز بگذارد یا از بقیه در جای درست کمک بگیرد. به فرزندتان بیاموزید احساساتش را بشناسد، چگونه آن‌ها را مدیریت و ابراز کند. برای این آموزش، برای فرزندتان کتاب بخوانید، خودتان الگوی خوبی باشید، با هم بازی کنید و در خانه تمرین کنید. 4. فرزندتان را بازجویی نکنید، او را از اتفاقات بد یا آدم‌های بد نترسانید. برای داشتن روان و شخصیت سالم، کودکان نیاز دارند باور کنند دنیا جای امنی است، اکثر آدم‌ها خوب هستند و من امن هستم. فرزندتان را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنید؛ کنترل بیش از حد، تمایل به سلطه یا پنهان‌کاری را زیاد می‌کند. در حالی‌که همیشه برای فرزندتان حد و مرز می‌گذارید و از او به اندازه سن و توانایی‌هایش توقع داشته باشید ، باید فرزندتان آن‌قدر به شما اعتماد داشته باشد و رابطه‌تان صمیمانه و امن باشد که بداند ، اگر با شما صحبت کند شما کنار او خواهید ماند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: