فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 3

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: تدریس جمع نظام دار با استفاده از نمایش وایفای نقش توسط آموزگار انجام شد داستان مادر بزرگ ونوه هایش

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی با تمرکز برروی نشانه اُ وک انجام شد ازجمله اهداف دنبال شده تشخیص صحیح نشانه،تلفظ صحیح نشانه،تمایز جایگاه نشانه،ترکیب صامت ومصوت،مرتب سازی کلمات وجملات به هم ریخته،جمله سازی با ارائه سرنخ واگذاری وبدون سرنخ،تمایز در به کارگیری ِ دوستی وی میانجی و... می باشد در صورت برگزاری کلاس ها به صورت حضوری برای روز شنبه کتاب ریاضی،کتاب کار ریاضی،دفتر مشق،کتاب کلمه های کوچک داستان های بزرگ به همراه داشته باشید
تکلیف: ارمغان شماره 13 انجام شود ص104 وص106 کتاب کار فارسی علوی انجام شود

علوم اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور فصل جانوران طبق برنامه مرور اهداف دنبال شده از این فصل به شرح ذیل می باشد موجودات به 2 گروه زنده وغیر زنده تقسیم می شوند موجود زنده مثل جوجه وموجود غیر زنده مثل عروسک جانوران از لحاظ شکل،اندازه،نوع غذا،نوع حرکت،محل زندگی با هم فرق دارند جانوران گوشت خوار مثل سگ ،گربه،شیر،ببر،پلنگ جانوران گیاه خوار:گاو،گوسفند،الاغ،اسب،بز،شتر،گوسفند دلیل حرکت جانوران برای فرار کردن از خطر،پیدا کردن غذا جانوران مثل هم حرکت نمی کنند برخی پرواز می کنند،برخی راه می روند،برخی شنا می کنند،می جهند،می خزند به جانورانی که دست وپا ندارند یا دست وپای کوتاه دارند وشکم خود را موقع حرکت روی زمین می کشند خزنده می گویند جانوران مفید مثل گاو،گوسفند،بز،زنبور عسل،مرغ،ماهی جانورانی که برای انسان مزاحمت ایجاد می کنند مثل مگس ،سوسک،پشه،موش برای اینکه از وجود جانوران مزاحم دور باشیم آشغال را در سطل زباله بریزیم واز ریختن آشغال در خیابان خودداری کنیم برای پنجره از توری استفاده کنیم مشاغلی که در ارتباط با جانوران می باشد مثل دام داری،دانپزشکی،صیادی،ماهیگیری در ادامه مبحث سنگ ها به صورت مجسم وعینی با در نظر گرفتن اهداف آموزشی زیر دنبال شد سنگ ها در همه جای کره زمین یافت می شود کوه ها،رودخانه ها،کف دریا سنگها از لحاظ شکل ،اندازه،زبری وصافی،رنگ،سختی ونرمی باهم فرق دارد از سنگ ها برای ساختمان سازی،ظروف سنگی،مجسمه سازی،نمای ساختمان،سنگفرش خیابان،ساخت جواهرالات استفاده می شود سنگ ها تحت تاثیر انسان وعوامل طبیعی مثل سیل،طوفان،زلزله،آتش فشان،سرما وگرم تغییر می کنند دلیل استفاده از سنگ ها محکم بودن سنگ هاو ماندگاری در طول زمان است کارخانه ها از سنگ ها برای تولید سیمان،شن،ماسه،پودر سنگ استفاده می کنند

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور نشانه ک،ترکیب صامت ومصوت،بخش کردن،ترکیب ،نوشتن نام تصاویر،خواندن ونوشتن جملات،انجام تمرینات ص71و72 کتاب نگارش به صورت گروهی انجام شد
تکلیف: لطفا طبق برنامه مرور، دروس مرور شود دیکته شب تا پایان نشانه ک حتما نوشته شود روخوانی از متن دیکته نوشته حتما انجام شود

نگارش اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: انجام دو صفحه کتاب نگارش تمرین نشانه ک

قرآن اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: سوره والعصر پیام قرآنی به پدر ومادر خود نیکی کنید پیام قرآنی حتما حفظ شود

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه آموزشی، دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه و کاربردهای هوش مصنوعی آشنا شدند. کلاس با معرفی هوش مصنوعی آغاز شد و سپس به بررسی نمونه‌های ساده و جذاب از عملکرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره پرداختیم. آشنایی با مفهوم هوش مصنوعی و اینکه چگونه ماشین‌ها می‌توانند مانند انسان یاد بگیرند و تصمیم‌گیری کنند. مثال‌هایی از کاربردهای روزمره استفاده هوش مصنوعی در تلفن همراه، بازی‌ها و جستجوهای اینترنتی به عنوان تمرین عملی دانش‌آموزان با فعالیت‌های تعاملی در مطالب ارائه شده، تجربه‌ای مستقیم از کار با ابزارهای هوش مصنوعی داشتند. بچه‌ها با اشتیاق فراوان پرسش‌های خود را مطرح کردند و علاقه‌مندی زیادی نسبت به ادامه یادگیری در این حوزه نشان دادند. این جلسه نه تنها فرصتی برای یادگیری فناوری‌های نوین بود، بلکه باعث شد دانش‌آموزان با نگاهی خلاقانه و آینده‌نگر به دنیای علم و فناوری بنگرند.

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: تم 7،8 با تمرکز براهداف آموزشی تقارن،شمارش،چوب خط،مفاهیم افزایشی وکاهشی،سودوکو،اندازه گیری غیر استاندارد،عدد نویسی 1،2،3،4،و.. به صورت ارائه کاربرگ کار شد

علوم اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور فصل سوم سالم باش شاداب باش با تمرکز براهداف آموزشی زیر دنبال شد راههای سالم وشاداب ماندن غذای مفید خوردن،خوب خوابیدن واستراحت کردن،ورزش کردن شنل،پیاده روی،دوچرخه سواری،شنا از جمله ورزش هایی که به سلامتی وشادابی کمک می کند تمیز بودن کلاس باعث لذت بردن وشادابی ما می شود پیامبر می فرماید پاکیزگی نشانه ایمان است منظور از بهداشت فردی حمام کردن،حفظ وسایل نظافت شخصی،کمک به پاکیزگی محیط زندگی،مراجعه به پزشک در صورت لزوم هنگام عطسه وسرفه با دستمال باید جلوی بینی خود رابگیریم خوردن سبزی،حبوبات،گوشت،میوه ،آب باعث شادابی ما می شود بهترین نوشیدنی آب است سه وعده غذایی صبحانه،ناهار،شام است مهترین وعده صبحانه است خوراکی مفید مثل خوردن سبزی،میوه،اب،شیر خوراکی غیر مفید چیپس،پفک،نوشابه

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور نشانه ر ن ای ز به صورت کاربرگ مرور شد تدریس نشانه ک به همراه ایفای نمایش آقا لک لک وماهی تدریس شد در ادامه مبحث سنگ ها به صورت تلفیقی با داستان لک لک تدریس شد برای فردا دفتر مشق کتاب نگارش کتاب ریاضی به همراه داشته باشید
تکلیف: لطفا طبق برنامه مرور دانش آموز آمادگی لازم برای روز سه شنبه داشته باشد

قرآن اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: پیام قرآنی و شکرو نعمته ا.. به معنی به خاطر نعمت های خدا از او تشکر کنید ودر ادامه نعمت های خدا ،خانه ما مرور شد پیام قرآنی حفظ شود

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و در رابطه با خلاقیت و کاربردهای متفاوت اشیا صحبت شد .

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: با سلام مرور تم 4،5،6 با تمرکز براهداف آموزشی زیر به صورت ارائه کاربرگ مرور شد لبه وگوشه،چوب خط،شمارش،عدد نویسی،الگو،مفاهیم افزایشی وکاهشی و...
تکلیف: مرور تم 7،8 سودوکو،اندازه گیری غیر استاندارد، الگویابی والگوی تکرار شونده،مفاهیم افزایشی وکاهشی، سودوکو،تقارن،عدد نویسی 1،2،3،4

علوم اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور فصل دوم حواس 5گانه با تمرکز براهداف آموزشی زیر به صورت پرسش وپاسخ صورت گرفت برای شناخت محیط اطراف از 5حس بویایی،شنوایی،لامسه،چشایی،بینایی استفاده می شود که حس بینایی مربوط به چشم،حس بویایی مربوط به بینی،حس شنوایی مربوط به گوش،حس لامسه مربوط به پوست،حس چشایی با استفاده از زبان انجام می شود حس بینایی وحس شنوایی مهم ترین حواس برای شناخت محیط می باشد برای مراقبت از چشم نباید دست کثیف خود را به چشم بزنیم،به چیزهایی که نور زیاد دارند مثل خورشید خیره نشویم،وسایل نوک تیز را به چشم خود نزدیک نکنیم،هنگام بیماری چشم به چشم پزشک مراجعه کنیم از طریق گوش صداهای اطراف خود را می شناسیم بدون اینکه نیاز به دیدن آن ها داشته باشیم برای مراقبت از گوش نزدیک گوش کسی فریاد نزنیم،جلوی بلند گو نایستیم،وسایل نوک تیز در گوش فرو نکنیم،هنگام گوش درد به پزشک مراجعه کنیم افراد نابینا با لمس کردن واستفاده از گوش،بینی ،زبان اطراف خود را می شناسند افراد ناشنوا با استفاده از چشم ولمس کردن محیط اطراف خود را می شناسند بویایی سگ قوی می باشد شنوایی خفاش،موش کور،دلفین قوی می باشد بینایی پرندگان شکاری،جغد وعقاب قوی می باشد شغل هایی مانند ساعت سازی،جراح وپزشک نیاز به خوب دیدن دارد شغل هایی مانند آشپزی نیاز به چشیدن وبو کردن دارد شغل هایی مانند نوازندگی نیاز به خوب شنیدن دارد
تکلیف: مرور فصل سوم سالم باش شاداب باش

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور نشانه او ت م س به صورت ارائه کاربرگ تکرار وتمرین شد
تکلیف: مرور نشانه ر ن ای ز

قرآن اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: سوره کوثر به صورت گروهی تمرین شد مجددا در مورد نعمت های خدا صحبت شد پیام قرآنی الحمدلله به معنی الهی شکر تمرین شد لطفا سوره کوثر وپیام قرآنی حفظ شود
تکلیف: مرور ص26 تاص30 داستان نان ،خانه ما،وشکروانعمته آ..

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز پسرهای گلم امروز جشن یلدا بودن و تعداد زیادی از بچه ها کتاب همراهشان نبود تدریس نشد .لطفا هفته آینده یکشنبه کتاب همراهشان باشد و تکالیف منزل هم انجام دهند با سپاس از همراهیتون.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه اتیکت مکالمه و درجه صدا دانش آموزان نقاشی کشیدند .

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: باسلام واحترام طبق بودجه بندی مرور مجددا تم 1،2،3 با توجه به اهداف آموزشی زیر به صورت کاربرگ وتمرین در دفتر مشق مرور شد شمارش،مفاهیم افزایشی وکاهشی، الگو،اشکال هندسی،سودوکو،ماتریس،گوشه ولبه و.. تمرین ماتریس وگوشه ولبه در دفتر مشق انجام شد
تکلیف: لطفا طبق برنامه مرور تم 4،5،6 برای فردا مرور شود

علوم اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: فصل اول علوم با در نظر گرفتن اهداف آموزشی زیروارایه کاربرگ مرور شد سایه چیست؟هرچیزی که در مقابل نور قرار بگیرد ونور از آن عبور نکند سایه بوجود می آید شیشه سایه ندارد بزرگترین منبع نور خورشید است اندازه سایه ها باتوجه به جهت خورشید در طول روز متغییر است صبح ها وعصرها که خورشید متمایل می تابد اندازه سایه بلند وظهرها که خورشید در وسط آسمان قرار می گیرد اندازه سایه کوتاه است وسایلی مانند بطری خالی،پر پرندگان،وسایل چوبی وپلاستیکی روی آب می ماند وسایلی مانند سنگ،وسایل فلزی به زیر آب فرو می روند با کنجکاوی وپرسش ویافتن جواب سوالات خود می توانیم چیزهای تازه وبیشتر یاد بگیریم اگر خورشید از سمت راست به چیزی بتابد سایه در سمت چپ درست می شود واگر خورشید از سمت چپ بتابد سایه در سمت راست تشکیل می شود
تکلیف: لطفا طبق برنامه مرور برای فردا فصل دوم علوم سلام به من نگاه کن حواس 5گانه مرور شود

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: طبق برنامه مرور امروز به صورت ارائه کاربرگ وتمرین در دفتر مشق نشانه آ ب اَ د با در نظر گرفتن اهداف آموزشی زیر مرور شد روخوانی ورونویسی نشانه،ترکیبات وکلمات ترکیب صامت ومصوت،صدانویسی،مرتب کردن کلمات در هم ریخته،جایگزینی فاعل در جملات،تمایز کلمات یک ودوبخشی،تشخیص نشانه خواسته شده ویافتن جایگاه نشانه در کلمه،کامل کردن کلمات ناقص و... برای فردا صرفا دفتر مشق به همراه داشته باشید
تکلیف: لطفا طبق برنامه بودجه نشانه م س او ت برای امروز مرور شود

قرآن اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: طبق برنامه بودجه سوره توحید به صورت گروهی خوانده شد 2پیام قرآنی بسم الله الرحمن رحیم به معنی به نام خداوند بخشنده مهربان و سلام وعلیکم به معنی سلام برشما مرور شدلطفا مجددا در منزل سوره توحید تمرین شود دو پیام قرآنی متذکر شده حفظ گردد
تکلیف: به امید خدا فردا ص21 تاص25 قران با تمرکز برسوره کوثر،بیان نعمت های خدا وپیام قرآنی الحمدلله مرور خواهد شد

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه پروژه شماره 4 کتاب در کلاس انجام شد.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: