1404/09/16
ریاضی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
باسلام
همراه گرامی
امروز در جلسه آنلاین تم 11 کتاب کار ریاضی علوی با تاکید بر اهداف آموزشی زیر به صورت گروهی تمرین شد
تقارن،الگوی شطرنجی،کشیدن چوب خط،تناظر،ترتیب اعداد،آشنایی با عدد ونوشتن صحیح عدد8،مفاهیم افزایشی و..
تکلیف:
ص83کتاب کار ریاضی علوی انجام شود
فارسی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
باسلام
همراه گرامی با درود
امروز در زنگ فارسی مجددا مروری بر نشانه 4شکلی ِ شد در ادامه مجددا به ِ دوستی اشاره شد برای درک بهتر دانش آموزان در تمایز به کارگیری ِ دوستی ودو شکل آخر ِ چسبان وتنها به صورت مجسم از دو گوش وستون تفکیک کلمات استفاده شد به یاد داشته باشیم هنگامی می توان از ِ دوستی بین دو کلمه استفاده شود که بعد از بیان کلمه اول گوش من منتظر شنیدن کلمه ی بعدی می باشد ثانیا کلمه اول به صورت کشیده بیان می شود
تکلیف:
ترکیبات زیر در دفتر مشق نوشته شود سپس با هر ترکیب جمله سازی شود
اسب ِ من،دامن ِ مادر،آسمان ِ آبی،نان ِ تازه،آب ِ سرد،مداد ِ سبز،سبد ِ توت
نشانه ز کتاب کلمه های کوچک داستان های بزرگ روخوانی وروانخوانی گردد
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز درس دهم با همراهی و مشارکت دانشآموزان عزیز تدریس شد و فعالیت کلاسی مربوط نیز با مشارکت فعال بچهها انجام گرفت.
کلیپ آموزشی مربوط به این درس هم در کلاس بارگذاری شده است.
از همراهی ارزشمند شما صمیمانه سپاسگزارم.
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل مربوط به درس دهم انجام شود سپاس.
شطرنج
مدرس:
ترکمان، نسترن
فعالیت:
با سلام خدمت شما امروز قلعه رفتن و اصول قلعه رفتن به دانش آموزان آموزش داده شد
1404/09/15
ریاضی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
تم 11 کتاب ریاضی به صورت گروهی وبا تاکید بر مفاهیم آموزشی مانند تناظر،آشنایی با عدد 8،کشیدن چوب خط،نشان دادن اعداد با انگشت،مفاهیم افزایشی،تقارن، الگو یابی،مفهوم کمتر بیشتر مساوی،نمایش عدد مساوی و... تمرین شد
داستان خرگوش پنبه ای وآقا شیر در جنگل برای درک مفهوم مساوی در کلاس به صورت نمایش وایفای نقش توسط آموزگار انجام شد
تکلیف:
ص76 وص77کتاب ریاضی تم 11 انجام شود
فارسی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
مرتب سازی جملات در هم ریخته در قالب نمایش وایفای نقش داستان آقا کلاغ وباد پاییزی وبه صورت تلفیقی با درس ریاضی انجام شد
مرتب سازی جملات،تشخیص تعداد کلمات هرجمله،نمایش اعداد به صورت چوب خط وانگشت ونوشتن آن عدد،مقایسه اعداد وتشخیص عدد بیشتر وکمتر
مرور نشانه 4شکلی اِ وای انجام شد تدریس ِ دوستی در قالب داستان گل زیبا در باغ وفرشته مهربان انجام شد نحوه صحیح استفاده از ِ دوستی در بین دو کلمه بیان شد
تکلیف:
ص25 وص26 کتاب کلمه های کوچک داستان های بزرگ روخوانی وروانخوانی شود
هنر اول
مدرس:
خوشدامن، مهتاب
فعالیت:
باسلام .... ساخت کلاژ تلفیقی با استفاده از اوریگامی ساخته شده ی جلسه قبل ....سپس فضاسازی و رنگ آمیزی اثر ...
1404/09/12
ریاضی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
همراه گرامی با سلام
دو صفحه باقی مانده کتاب ریاضی تم 10 به صورت گروهی در کلاس انجام شد
علوم اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
تحقیقات دانش آموزان در مورد جانوران،نوع پوشش،غذا،حرکت،چرخه رشد و.. در کلاس به صورت انفرادی در کلاس ارائه شد
فارسی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
باسلام
همراه گرامی
امروز تمرینات کتاب کار فارسی علوی به صورت گروهی در کلاس انجام شد
تشخیص نشانه،تلفظ نشانه،ترکیب صامت ومصوت،تکمیل جای خالی کلمات،جمله سازی،مرتب کردن جملات بهم ریخته و.. از جمله اهداف دنبال شده می باشد
کتب ریاضی وفارسی آموزش وپرورش وعلوی به منزل ارسال شد
ارمغان 12 فعلا رویت نشد چون سوالاتی شامل ای آخر مستقل و ِ دوستی را شامل می شد که پس از تدریس رویت خواهد شد.
امروز همچنین ای آخر تنها یا مستقل به صورت بیان داستان وایفای نقش توسط آموزگار تدریس شد . کلماتی که به ِ آخر تنها یا چسبان ختم شوند هر گاه نیاز به استفاده از ی داشته باشند از ای آخر مستقل استفاده می کنیم
مانند نرده+ای=نرده ای
مدرسه+ای=مدرسه ای
لطفا برای فردا دانش آموزان صرفا کتاب کار ریاضی علوی ودفتر مشق به همراه داشته باشند
تکلیف:
ص89 و90 کتاب کار فارسی علوی انجام شد لطفا سوال 7 ص90 کتاب فارسی علوی که مربوط به ِ دوستی می باشد انجام نشود
هنر اول
مدرس:
خوشدامن، مهتاب
فعالیت:
باسلام.... مرور اوریگامی ساخته شده در کلاس آنلاین و رفع اشکال دانش آموزان ....سپس رنگ آمیزی اوریگامی فوق
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی ریتم و گیم
در این فعالیت، موسیقی برای کودکان پخش شد و آنها باید همزمان با شنیدن ریتم، با کشیدن خط و نقطه سرعت و کیفیت ریتم را روی کاغذ نمایش میدادند.
کودکان هنگام شنیدن نتهای کِشیده (آهستهتر) خطهای بلندتر و هنگام شنیدن نتهای کوتاه و سریع نقطهها یا خطهای کوتاه میکشیدند.
هدفهای آموزشی این بازی
1.تقویت درک ریتم و سرعت نتها
2.هماهنگی گوش و دست (شنیداری-حرکتی)
3.افزایش تمرکز و دقت شنیداری
4.آزادی بیان هنری و کاهش استرس
5.آشنایی مقدماتی با مفهوم کشش نتها
1404/09/11
علوم اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
باسلام
همراه گرامی مبحث گیاهان به صورت تلفیقی ومجسم وکار با ابزار با درس فارسی تدریس شدمفاهیمی مانند دانه،ساقه،ریشه به صورت عملی کار شد
فارسی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
مرور نشانه ای انجام شد
در ادامه تدریس نشانه اِ به همراه ایفای نقش ونمایش تدریس شد ترکیب صامت ومصوت،تقویت مهارت های روخوانی وروانخوانی و نوشتاری به صورت گروهی انجام شد
تکلیف:
در منزل ص62 وص63 انجام شود
ص63 تمرین اول وسوم (یک مداد وسه مداد) انجام نشود چون مربوط به ای آخر مستقل و ِ دوستی می باشد که فعلا تدریس نشده است
نگارش اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
ص61 کتاب نگارش با تاکید برتقویت مهارت خوانداری ونوشتاری، تشخیص صدای اول،تکمیل کلمات انجام شد
رایانه
مدرس:
سیفی، راضیه
فعالیت:
در این جلسه صفحات 40 و 41 کتاب تدریس شد. و مطالب آموزش داده شده بصورت تصادفی (اسپینر) از دانش آموزان سوال شد.
1404/09/10
ریاضی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
ادامه تم 10 کتاب ریاضی با تمرکز بر اهداف آموزشی زیر دنبال شد
تقارن،مفاهیم افزایشی، مقدمات جمع نظام دار،ساخت اعداد با استفاده از رنگ آمیزی چینه ها،آشنایی با عدد 6 ونحوه نوشتن صحیح آن و...
فارسی اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
باسلام
همراه گرامی سپاس از همراهی شما در کلاس های آنلاین
نشانه ز به صورت بیان داستان زهرا مرور شد
روخوانی وروانخوانی درس سرباز به صورت گروهی وانفرادی انجام شد
ترکیب صامت ومصوت نشانه ز انجام شد
در ادامه نوشتن ترکیبات همراه با ذکر مثال در دفتر مشق تمرین وتکرار شد
تکلیف:
ص59 وص60 کتاب نگارش انجام شود
نگارش اول
مدرس:
شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت:
ص58 کتاب نگارش با تمرکز برتقویت مهارت های روخوانی وروانخوانی ونوشتاری ،جمله سازی،تشخیص تصویر ونوشتن کلمات مرتبط به صورت گروهی انجام شد
مهارت زندگی
مدرس:
کاظمی، نیره
فعالیت:
در این جلسه درس 8 داده شد و در رابطه با مدیریت خشم توضیح داده شد . دانش آموزان گرامی لطفا تکالیف درس 8 انجام شود ، سپاسگزارم .