فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: فیلسوفان

ریاضی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام خدا/جمع و تفریق و ضرب اعداد اعشاری همراه با مثالهای نکته دار روی تخته توضیح و حل شد.
تکلیف: صفحات 58و 59و60و 61 از کتاب کار را حل کنید.هم چنین سوالات زیر را در دفتر ریاضی بنویسید و حل کنید.// ابتدا اعداد اعشاری را از کوچک به بزرگ مرتب کنید، سپس آنها را در جدول ارزش مکانی قرار دهید. مرتب‌سازی اعداد (از کوچکترین به بزرگترین) //اعداد اعشاری //3/45 //3/02 //3/40 //3/32 //4/12 //3/4 // جمع و تفریق‌های زیر را به صورت ذهنی انجام دهید. //0/6 + 0/2 //0/3 + 0/58 // ساعت 9 شب در صورت مجازی بودن ارسال کنید در غیر این صورت فردا همراه داشته باشید.سپاسگزارم.

فارسی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: درس ششم (ای وطن) با پخش فایل صوتی متن و همچنین پخش فایل های صوتی گوش کن و بگو و حکایت و پاسخ به پرسش های گوش کن و بگو (حماسه ی هرمز) و دانش زبانی درس (حرف ندا ومنادا)و مشخص کردن تعداد جملات و منادا و ندای درس ای وطن تدریس شد.
تکلیف: در عبارت‌ها و بیت‌های زیر، منادا و ندا را مشخص کنید. //ای همه هستی ز تو پیدا شده //حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج //ای وطن، مثل کوه غصه هایی //پروردگارا آرامشی عطا فرما// از درس ای وطن منادا و ندا ها را از متن پیدا کنید (داخل کتاب زیر هر کدام خط بکشید )نیازی نیست در دفتر بنویسید.موفق باشید

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: از کتاب درسی فعالیت های 4و5صفحه ی 50 پاسخ داده شد و درس 8از کتاب درسی تا صفحه ی52 هایلایت و خوانده شد.
تکلیف: درس7 را از روی کتاب کار خوب بخوانید و پرسش ها را یاد بگیریداولیا زحمت پرسش را بکشند و باز خورد را در پورتال برای من بنویسند سپاسگزار همراهی اولیای عزیز و همکاری دانش آموزان در شرایط آنلاین هستم.

متن اطلاعاتی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: در صورتی که فردا دوشنبه 17 آذر ماه شرایط ،حضوری باشد ،ارزیابی علوم از دو‌درس 3و4داریم .لطفا هم کتاب درسی و هم کتاب کار را مطالعه کنید.همچنین فردا کتاب درسی فارسی و کتاب کار فارسی به جای مطالعات همراهتان باشد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه ادامه پروژه یلدا تکمیل شد و دستورهای تنظیم و تغییر چرخش آموزش داده شد.
تکلیف: به عنوان تکلیف قرار شد دانش آموزان عزیز به دلخواه با استفاده از هوش مصنوعی یا برنامه اسکرچ یک پروژه برای روز مادر آماده کنند.

ریاضی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام خدا /فصل سوم (اعداد اعشاری) با یادآوری اعداد اعشاری از جمله شکل و محور و جدول ارزش مکانی و مقایسه با مثال های متنوع تدریس شد.
تکلیف: از کتاب درسی صفحات 44و 45و46 و 47 را کامل کنید.

فارسی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: درس 5 از کتاب کار تا صفحه ی 45 تکمیل پاسخ داده وروی تخته نوشته شد.
تکلیف: صفحه ی 46و47 از کتاب کار را کامل کنید.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی درس نهم با مشارکت بسیار خوب پسرهای عزیزم در کلاس تدریس شد و فعالیت کلاسی نیز انجام گرفت. همچنین کلیپ مربوط به درس در کلاس بارگذاری گردید. از همراهی و همکاری ارزشمند شما سپاسگزارم.
تکلیف: لطفا فعالیت منزل درس نهم انجام شود سپاس.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: قدرت قصه‌های واقعی والدین بچه‌ها از خاطرات شما یاد می‌گیرند چگونه زندگی کنند. وقتی از خاطرات دوران کودکی‌تان برای فرزندتان داستان می‌گوییداز ترس‌ها، شادی‌ها، اشتباه‌هامغز فرزندتان در حال ساخت نقشه‌هایی برای درک احساس، یادگیری از تجربه و پذیرفتن نقص‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که والدینشان با آن‌ها درباره‌ی گذشته‌ی خود حرف می‌زنند: واژگان و درک زبانی بالاتری دارند. احساسات را بهتر می‌شناسند و نام می‌برند. در آینده، حس هویت قوی‌تر و اضطراب کمتری تجربه می‌کنند. وقتی شما از تجربه‌ای واقعی می‌گویید، کودک نه‌تنها می‌شنود بلکه احساس شما را بازسازی می‌کند. او در ذهنش تمرین می‌کند: «اگر من بودم چه کار می‌کردم؟» این همان رشد نوروساینس عاطفی است؛ یعنی سیم‌کشی مغز برای همدلی، خودتنظیمی و تاب‌آوری. چگونه بگویید تا اثرگذار باشد: 1. از خاطرات ساده و روزمره شروع کنید («یادم میاد وقتی هم‌سن تو بودم...») 2. احساساتتان را نام ببرید («می‌ترسیدم، ولی بعد فهمیدم...») 3. نتیجه یا بینش را در پایان بگویید («اون روز یاد گرفتم کمک خواستن نشانه ضعف نیست.») 4. از کودک بپرسید: «تو اگر بودی چی کار می‌کردی؟» یادتان باشد: 1. قرار نیست درد دل کنید، بلکه خاطرات آموزنده مطابق سن و تجربه‌ی فرزندتان تعریف کنید. 2. قرار نیست قهرمان باشید؛ اگر فقط از موفقیت‌ها بگویید، کودک‌تان از شکست‌های خودش ناامید می‌شود. پس دنبال نقص و کمال نباشید. 3. به فرزندتان کمک کنید راه حل ارائه دهد تا از شما «حل مشکلات زندگی» را بیاموزد.

علوم ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: درس 6از کتاب درسی کامل تدریس شد.
تکلیف: درس 6کتاب کار را خوب بخوانید .

فارسی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: از کتاب کار ،درس 5 ،قسمت جعبه ی کلمات تکمیل شد.

متن اطلاعاتی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: سلام پنجشنبه 13 آذر برنامه ی آموزشی داریم کتاب کار ریاضی و دفتر ریاضی و کتاب کار فارسی و دفتر فارسی اگر دارید جهت جزوه ی مبالغه وکنایه همراهتان باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی ریتم و گیم در این فعالیت، موسیقی برای کودکان پخش شد و آن‌ها باید همزمان با شنیدن ریتم، با کشیدن خط و نقطه سرعت و کیفیت ریتم را روی کاغذ نمایش می‌دادند. کودکان هنگام شنیدن نت‌های کِشیده (آهسته‌تر) خط‌های بلندتر و هنگام شنیدن نت‌های کوتاه و سریع نقطه‌ها یا خط‌های کوتاه می‌کشیدند. هدف‌های آموزشی این بازی 1.تقویت درک ریتم و سرعت نت‌ها 2.هماهنگی گوش و دست (شنیداری-حرکتی) 3.افزایش تمرکز و دقت شنیداری 4.آزادی بیان هنری و کاهش استرس 5.آشنایی مقدماتی با مفهوم کشش نت‌ها

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام خدا/مرور فصل 2 تا سوال 7 حل شد و روی تخته پاسخ داده شد.
تکلیف: سوالات زیرا در دفتر ریاضی بنویسید و‌حل کنید. 1. سه کسر بین یک سوم و دو پنجم پیدا کن و بنویس //2. کوچک ترین مخرج مشترک بین دو عدد 6 و 14 چند است ؟ //علی با نصف پول خود کتاب خرید . و با باقی مانده پول خود دفتر خرید و 500 تومان برایش باقی ماند . کل پول علی چقدر بوده است ؟ با شکل //6 کیلو چای را در بسته های دو‌پنجم کیلوگرمی بسته بندی کرده ایم . تعداد بسته ها چندتاست ؟

ریاضی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام خدا/ابتدا سوال مهارت محور ریاضی که دیروز داده شده بود جهت ازمونک ،حل شدسپس از مرور فصل فرهنگ نوشتن را با مشارکت دانش آموزان پاسخ دادیم .
تکلیف: صفحات 52 و 53 از کتاب کار حل شود.در صورت آنلاین بودن تا8شب ارسال کنید در صورت حضوری بودن نیازی نیست .همچنین در صورت حضوری بودن ،ریاضی همراهتان باشد.

علوم ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: از درس‌های 4و5علوم‌فیلم آموزشی جهت تثبیت درس پخش شد.هم چنین درس 5(ورزش و نیرو1)از کتاب درسی تا صفحه ی 43 تدریس شد.
تکلیف: درس 5را پیش مطالعه کنید.

ورزش ششم

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: در کلاس آنلاین اجرای نرمش و توضیح تکنیک پاس بغل پا شوت روی پا و ارسال

ریاضی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام خدا/ابتدا از مبحث راهبرد رسم شکل و محاسبات کسر ،آزمونک کوچکی گرفتم که در پورتال قسمت تکالیف ارسال شودسپس ادامه ی سوالات صفحه ی 39 را کامل حل و پاسخ دادیم.
تکلیف: از کتاب کار ،صفحات50و51 حل شود و تا ساعت 8شب در پورتال ،قسمت تکالیف ارسال شود.

فارسی ششم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: نگارش درس 4همراه با دانش آموزان پاسخ داده شد و دانش زبانی درس 5از کتاب درسی تکمیل خوانده شد و‌مثالهایی گفته شد.
تکلیف: در دفتر مشق بنویسیدو تا ساعت 8شب در پورتال ارسال کنید/ 1-خلاصه ی درس هفت خان رستم را در چند خط بنویسید.//2-در جمله ی «از آن پس نهاداز بر خاک سر/چنین گفت کای داور دادگر» نهادو‌تعداد جمله و حرف اضافه و فعل و‌متمم و «کای»مخفف چیست ؟را مشخص کنید.//امشب تو به پدر و‌مادر املا از درس 5 بگو واملای آنها را صحیح کن و ارسال کن.//

هنر ششم

مدرس: خوشدامن، مهتاب
تکلیف: باسلام .... شروع کلاژ تلفیقی سه بعدی ( اوریگامی + نقاشی ).... مرحله اول ساخت اریگامی پرنده ( کلاغ )
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: