فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: قیصر امین پور

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس نوشتاری 3 صفحه از کتاب با هدف تقویت عضلات دست و هماهنگی میان چشم و دست انجام شد.
تکلیف: لطفا عزیزانی که امروز کتاب نوشتاری همراهشان نبود روز شنبه حتما همراهشان باشد.

نقد فیلم

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس انیمیشن (دوری) مشاهده شد. دوری" به یاد دارد که در گذشته‌یِ دور خانواده ای داشته و از همین رو جستجو را برای پیدا کردن خانواده خود آغاز میکند. "نمو" و "مارلین" هم از آنجا که حافظه کوتاه مدت دوری مشکل دارد، او را همراهی میکنند تا گم نشود. (((متناسب با سن و هوش و «رشد شناختی» کودک باید کارتون و فیلم گزینش شود. کودکان باید در دوران رشد یاد بگیرند که دیدن برنامه های رسانه مانند غذا خوردن است و باید «قانون» داشته باشد هر وقت تا هر موقع که خواستند نباید از کارتون و فیلم تلویزیون یا رایانه استفاده کنند. نقد فیلم و سریال نیز باید متناسب با رشد شناختی کودک باشد. البته بعد از گزینش برنامه ها باید برنامه نقد داشت البته نقد کردن باید ظرافت های روان شناختی را رعایت کنیم. در برخی برنامه ها باید طوری برنامه ریزی کنیم که با رفتن به مهمانی جذاب یا خرید یا تفریحی لذت بخش مانع دیدن او شویم. برای نقد فیلم ها و سریال هایی که برای کودک فوق العاده مهم است نباید نقد کردن را وسط برنامه یا بلافاصله بعد از برنامه شروع کنیم. چون هیجان زیاد کودک مانع تمرکز بر سخنان شما می شود. در نقد زیاده روی نکنید یعنی در یک جلسه یک نکته یا دو نکته متناسب با همراهی کودک کافی است.)))
تکلیف: تکلیف نداریم.

ماهرشو

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس به مناسبت روز جهانی شیر در مورد فواید شیر و محصولاتی که از ان ساخته میشود گفت و گو کردیم ،شیر کاکائو درست کردیم،داستان هر وقت خوک‌ها پرواز کنند! ماجرای گاوی به نام رالف که پدرش برای خرید دوچرخه شرط می‌گذارد و تلاش رالف برای محقق کردن شرط غیرممکن پدر، همراه با خودباوری و پشتکار .... سپس در کنار هم شیر نوش جان کردیم . و با پاکت شیر یک نمونه کاردستی گاو درست کردیم.
تکلیف: پسر گلم طبق نمونه ای که امروز یاد گرفتی با پاکت شیر یک کاردستی خلق کن و برای ما به کلاس بیاور...

دستان توانا

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ دستان توانمند اریگامی موشک انجام شد. اوریگامی سراسر خلاقیت است که در صورتی که در فرآیندهای آموزشی استفاده شود میتواند به رشد خلاقیت کودکان کمک کند. در اوریگامی خوب دیدن، تمرکز و به کارگیری دستان بسیار مهم است. اوریگامی هنر خلق شکل های مختلف تنها به وسیله تا کردن کاغذ است که نتیجه آن خلق مجسمه های زیبا و جذاب کاغذی است. اوریگامی گاه می تواند بسیار ساده و گاهی بسیار پیچیده باشد.
تکلیف: پسر گلم در خانه ساخت موشک را مجددا تمرین کن.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در درس ریاضی چهار صفحه از صفحات کتاب با محتوای مروری بر اعداد یک تا پنج انجام شد
تکلیف: تکلیف پسر گلم از عدد 1تا5 از هرکدام دو خط بنویس.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ نوشتاری سه صفحه از کتاب را جهت تمرین و تقویت عضلات دست با هدف هماهنگی میان چشم و دست و تقویت تمرکز و توجه در کودک انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از پوم پوم رنگی سبز و قرمز یک برش از هندوانه را به شکل کلاژ درست کردند. این کاردستی مربوط به شب یلدا بود که به خاطر اینکه کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شد، این کار امروز آموزش داده شد.

ضریب هوشی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ ضریب هوشی کاربرگ تقویت حافظه دیداری و نوشتاری انجام شد به این صورت که بچه ها باید تلاش می کردند روی خطوط مورد نظر را با سیخ چوبی سوراخ می کردند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

دومینو

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ دومینو تکرار و تمرین خطوط حلزونی و شکسته را انجام دادیم.
تکلیف: پسر گلم این تمرین را در خانه با دومینوهایت انجام بده.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ خوانداری با هم اغاز و هم پایان صدای ش اشنا شدیم و دوصفحه از کتاب را کامل کردیم . هم اغاز ش: شیر ،شتر ،شانه ،شلوار ،شمع هم پایان ش :کشمش ،گوش ،اتش ،تراش
تکلیف: تکرار و تمرین صداهای(آ،ب،ت،س،ش،ر،ز،د،م،ن،اِ،اَ،ای) به صورت هم اغاز و هم پایان.

فعالیت

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در ساعت بازی هدفمند در کلاس نمایش قصه زمین با موضوع مراقبت و اهمیت و توجه به کره زمین زیستگاه ما انسانها و موجودات زنده برگزار شد و پسرهای گلم اموختند هر کدام به تنهایی نگهبان و مراقب مادر زمین هستند .
تکلیف: تکلیف نداریم.

دنیای خیال

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ پرواز خیال داستان حالا چی کار کنیم کانگوروی آبی خوانده شد در این داستان لی‌لی تلاش می‌کند کارهایی را برای اولین بار خودش به تنهایی انجام دهد. انجام این کارها در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد ولی او به خوبی می‌تواند آنها را انجام دهد. اعتماد‌به‌نفس برای انجام کارهای جدید و وابسته نبودن به دیگران از مفاهیمی است که این داستان به آن‌ها اشاره می‌کند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: با سلام امروز در کلاس اموزش عدد 5 انجام شد . مفهوم عدد 5 به همراه طرز نوشتن ان انجام شد و دو صفحه از کتاب کامل گردید.
تکلیف: پسر گلم در دفتر شطرنجی ات از عدد 1 تا 5 از هرکدام یک خط بنویس.

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس 4 صفحه از کتاب هوش با مفهوم الگویابی،جدول سودوکو ،پیدا کردن تفاوت ها و اختلاف ها انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: آشنایی با نحوه خاموش و روشن کردن همچنین راه اندازی مجدد
تکلیف: از وسیله های ورودی و خروجی منزل نقاشی بکشید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: