فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: نوآوران 1

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ریاضی، نوآموزان ابتدا با شعر چوب‌خط به‌صورت ریتمیک و جذاب با مفهوم شمارش آشنا شدند. سپس عدد یک از طریق مثال‌های ملموس، نمایش تصویری و مقایسه‌ی کمیت‌ها معرفی شد. در ادامه، روش درست نوشتن عدد 1 روی تخته توضیح داده شد و نوآموزان به‌صورت گروهی و فردی نوشتن آن را در دفتر و کاربرگ تمرین کردند. در پایان، برای تثبیت یادگیری، چند فعالیت بازی‌محور انجام شد تا مفهوم عدد یک و چگونگی نوشتن آن کاملاً در ذهن نوآموزان تثبیت شود.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ علوم، نوآموزان با مبحث پرندگان آشنا شدند و ویژگی‌های آن‌ها مانند داشتن نوک، بال، پر، دو پا و توانایی پرواز در بیشتر گونه‌ها به‌صورت تصویری و گفت‌وگویی بررسی شد. نمونه‌هایی از پرندگان مختلف معرفی شد تا دانش‌آموزان تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها را بهتر بشناسند. در پایان، تمرینات مربوط به این درس در کتاب به‌صورت کامل و با راهنمایی معلم حل شد.

دانشمند کوچک

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ آزمایشگاه، نوآموزان آزمایش «نی موزیکال» را با هیجان و مشارکت فعال انجام دادند. ابتدا معلم نحوه‌ی کار نی موزیکال و چگونگی تولید صدا با دمیدن در آن را توضیح داد. سپس نوآموزان به‌صورت فردی و گروهی نی‌ها را امتحان کردند و با تغییر شدت دمیدن و زاویه‌ی قرارگیری نی، تفاوت صداها را مشاهده و تجربه نمودند. در پایان، درباره‌ی علت ایجاد صدا و نقش هوا و ارتعاش گفت‌وگو شد تا مفهوم علمی پشت این آزمایش ساده و جذاب برای آن‌ها قابل‌فهم شود. این فعالیت با شادی و مشارکت کامل نوآموزان به پایان رسید.

قصه‌های فارسی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ قصه‌گویی، نوآموزان با شور و علاقه به قصه‌ی «سنجاب و نی‌نی» گوش دادند. قصه به‌صورت تصویری و با لحن نمایشی برای آن‌ها روایت شد تا توجه و درک شنیداری‌شان تقویت شود. پس از پایان داستان، درباره‌ی رفتارهای سنجاب، موقعیت‌های داستان و پیام‌های تربیتی آن گفت‌وگو شد و نوآموزان برداشت‌ها و احساسات خود را بیان کردند. در ادامه، چند پرسش ساده برای درک بهتر محتوا مطرح شد تا مهارت‌های توجه، حافظه و بازگویی آن‌ها تقویت شود. این فعالیت در فضایی شاد و تعاملی انجام شد و نوآموزان ارتباط خوبی با محتوای داستان برقرار کردند.

دومینو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ دومینو، نوآموزان به‌صورت آزاد و خلاقانه با قطعات دومینو کار کردند. ابتدا معلم توضیح کوتاهی درباره‌ی نحوه‌ی چینش پایه‌ای دومینو داد و سپس فرصت داد تا نوآموزان با استفاده از تخیل و ابتکار خود طرح‌های متفاوت و مسیرهای متنوع بسازند. بچه‌ها انواع مسیرهای کوتاه و بلند، شکل‌های هندسی و الگوهای شخصی طراحی کردند و در پایان با انداختن اولین قطعه، نتیجه‌ی تلاش خود را مشاهده کردند. این فعالیت موجب تقویت حل مسئله، هماهنگی دست و چشم، صبر و خلاقیت نوآموزان شد و در فضایی شاد و مشارکتی به پایان رسید.
تکلیف: اولیا محترم آخر هفته خوبی داشته باشید. ارمغان 10 و11 برای آخر هفته تکمیل شود.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری (کارگاه تلفیقی علوم و ریاضی)، نوآموزان فعالیت‌های نوشتاری مرتبط با مفهوم «حرکت در یک جهت» را انجام دادند. در این کارگاه، ابتدا معلم توضیحات لازم را ارائه داد و سپس کودکان با هدایت قدم‌به‌قدم، تمرین‌های نوشتاری را به‌صورت منظم و دقیق اجرا کردند. این فعالیت با هدف تقویت دقت، جهت‌یابی و هماهنگی چشم و دست انجام شد.

ورزش پیش‌دبستانی

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: نرمش اجرای آزمون لی لی تعادلی و بازی فوتبال

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ماهر شو، نوآموزان با ذوق و علاقه به انجام فعالیت چاپ با پیاز پرداختند. در این تجربه‌ی هنری، ابتدا معلم روش برش و آماده‌سازی پیاز برای چاپ را توضیح داد و سپس کودکان با استفاده از رنگ‌های گواش، طرح‌های متنوع و خلاقانه روی کاغذ ایجاد کردند. این فعالیت برای نوآموزان بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود و به تقویت مهارت‌های خلاقیت، دقت و هماهنگی دست و چشم آن‌ها کمک کرد.
تکلیف: اولیا محترم درصورتی که حضوری بودن مدارس تداوم داشته باشد مطابق برنامه کلاسی با خود کتاب همراه داشته باشند.باتشکر از همکاری مدام شما بزرگواران

فعالیت

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ فعالیت مناسبتی، نوآموزان به‌مناسبت روز مادر به انجام فعالیت‌های ویژه و خلاقانه پرداختند. در این جلسه، ابتدا درباره جایگاه مادر و اهمیت قدردانی از زحمات او گفت‌وگو شد. سپس کودکان با انجام کاردستی و فعالیت‌های مناسبتی مرتبط، احساسات خود را نسبت به مادرانشان ابراز کردند. این زنگ با شور و هیجان و مشارکت فعال نوآموزان برگزار شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: امروز نوآموزان در اردوی باغ کتاب شرکت کردند. در بخش‌های مختلف مجموعه حضور یافتند، با فضای آموزشی بخش کودک آشنا شدند و فعالیت‌های تعاملی انجام دادند. اردو در فضایی ایمن، بانشاط و آموزنده برگزار شد و دانش‌آموزان با تجربه‌ای خوب به مدرسه بازگشتند. باتشکر از اولیا محترم

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: به دلیل اردوی امروز کلاس تشکیل نشد

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ریاضی، کلاس به صورت آنلاین برگزار شد. در ابتدا مبحث تناظر یک‌به‌یک به‌صورت تصویری و با مثال‌های کاربردی برای نوآموزان دوره و تثبیت شد. سپس برای اطمینان از درک کامل، تمرینات بخش سنجش و فعالیت‌های مربوط به همین مبحث در کتاب ریاضی با هدایت معلم انجام شد. در پایان، نوآموزان با راهنمایی قدم‌به‌قدم، پاسخ صحیح تمرین‌ها را بررسی کرده و میزان تسلط آن‌ها بر مبحث تناظر یک‌به‌یک ارزیابی شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری، کلاس به‌صورت آنلاین برگزار شد. در آغاز، نوآموزان با چراغ راهنمایی، مفهوم رنگ‌های آن و موارد استفاده در عبور و مرور آشنا شدند. معلم با استفاده از تصاویر و مثال‌های ساده، کاربرد هر رنگ را برای کودکان توضیح داد و درباره رعایت قوانین ایمنی در خیابان گفتگو شد. پس از مرحله‌ی آشنایی و توضیحات، نوآموزان تمرینات نوشتاری مربوط به موضوع چراغ راهنمایی را در کتاب کار با هدایت معلم انجام دادند. در پایان، پاسخ‌ها بررسی و میزان دقت و درست‌نویسی نوآموزان ارزیابی شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی درس پنجم (قسمت دوم) امروز با مشارکت فعال دانش‌آموزان عزیز تدریس شد و فعالیت‌های کلاسی نیز با همکاری خوب بچه‌ها انجام گرفت. پاورپوینت و کلیپ آموزشی مربوط به درس هم در کلاس بارگذاری شده است. از همراهی و حمایت ارزشمند شما صمیمانه سپاسگزارم.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ خوانداری و در کلاس آنلاین، تمرینات کتاب مربوط به صدای «س» توسط نوآموزان انجام شد. پس از آن، یک جدول سودوکوی ساده حل شد و قانون‌های اصلی سودوکو دوباره برای بچه‌ها توضیح و مرور گردید. این فعالیت‌ها به تقویت دقت، تمرکز و یادگیری بهتر صدای «س» کمک کرد.
تکلیف: دانش آموزانی که فعالیت کتاب را تکمیل نکردند یا نتوانستند درکلاس آنلاین شرکت کنند لطفا صفحات مربوطه را به عنوان فعالیت منزل تکمیل نمایند.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام .... ساخت کلاژ تلفیقی با استفاده از اوریگامی ساخته شده ی جلسه قبل ....سپس فضاسازی و رنگ آمیزی اثر ...

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ماهِر شو، نوآموزان ابتدا با طریقه درست‌کردن سوزن اضطراری آشنا شدند و مراحل ساخت آن را به‌صورت عملی یاد گرفتند. سپس به دوخت اشکال هندسی پرداختند و هر دانش‌آموز با توجه به سلیقه و خلاقیت خود اثرش را تزیین کرد. این فعالیت به تقویت هماهنگی دست و چشم، دقت، صبر و پرورش خلاقیت نوآموزان کمک کرد.
تکلیف: سپاس فراوان از همکاری اولیا محترم در فراهم کردن امکانات برای آموزش های بهتر نوآموزان در کلاس آنلاین.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: قدرت قصه‌های واقعی والدین بچه‌ها از خاطرات شما یاد می‌گیرند چگونه زندگی کنند. وقتی از خاطرات دوران کودکی‌تان برای فرزندتان داستان می‌گوییداز ترس‌ها، شادی‌ها، اشتباه‌هامغز فرزندتان در حال ساخت نقشه‌هایی برای درک احساس، یادگیری از تجربه و پذیرفتن نقص‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که والدینشان با آن‌ها درباره‌ی گذشته‌ی خود حرف می‌زنند: واژگان و درک زبانی بالاتری دارند. احساسات را بهتر می‌شناسند و نام می‌برند. در آینده، حس هویت قوی‌تر و اضطراب کمتری تجربه می‌کنند. وقتی شما از تجربه‌ای واقعی می‌گویید، کودک نه‌تنها می‌شنود بلکه احساس شما را بازسازی می‌کند. او در ذهنش تمرین می‌کند: «اگر من بودم چه کار می‌کردم؟» این همان رشد نوروساینس عاطفی است؛ یعنی سیم‌کشی مغز برای همدلی، خودتنظیمی و تاب‌آوری. چگونه بگویید تا اثرگذار باشد: 1. از خاطرات ساده و روزمره شروع کنید («یادم میاد وقتی هم‌سن تو بودم...») 2. احساساتتان را نام ببرید («می‌ترسیدم، ولی بعد فهمیدم...») 3. نتیجه یا بینش را در پایان بگویید («اون روز یاد گرفتم کمک خواستن نشانه ضعف نیست.») 4. از کودک بپرسید: «تو اگر بودی چی کار می‌کردی؟» یادتان باشد: 1. قرار نیست درد دل کنید، بلکه خاطرات آموزنده مطابق سن و تجربه‌ی فرزندتان تعریف کنید. 2. قرار نیست قهرمان باشید؛ اگر فقط از موفقیت‌ها بگویید، کودک‌تان از شکست‌های خودش ناامید می‌شود. پس دنبال نقص و کمال نباشید. 3. به فرزندتان کمک کنید راه حل ارائه دهد تا از شما «حل مشکلات زندگی» را بیاموزد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: