فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: نوآوران 1

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری، تمرینات مربوط به نوشتن با یک فعالیت بازی‌محور اجرا شد. نوآموزان ضمن انجام بازی، مراحل درست‌نویسی را تمرین کردند که این رویکرد باعث افزایش انگیزه، تمرکز و دقت در نوشتن شد. مشارکت فعال و پیشرفت قابل مشاهده نوآموزان در انجام درست حرکات نوشتاری، از نتایج مثبت این فعالیت بود.

ورزش پیش‌دبستانی

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: توضیح روش صحیح راه رفتن و اصلاح آن گرم کردن پویا بازی فوتبال

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ماهر شو، نوآموزان ابتدا دروس گذشته را مرور کردند تا آمادگی لازم برای فعالیت جدید ایجاد شود. پس از دوره مطالب، در بخش کلمات «هم‌آغاز و هم‌پایان» یک بازی گروهی برگزار شد. نوآموزان با مشارکت فعال، کلمات را تحلیل کردند و با تشخیص صداهای مشترک در ابتدا و انتهای واژه‌ها، مهارت‌های زبانی خود را تقویت نمودند. این فعالیت علاوه بر افزایش دقت شنیداری، موجب تقویت همکاری گروهی، تمرکز و تسلط بیشتر بر مفاهیم صوتی شد.
تکلیف: باتشکر از همکاری اولیا گرامی لطفا یکی از اسباب بازی کودک خود را داخل آب انداخته تا یخ بزند وفردا همراه خود به کلاس بیاورد.توضیحات لازم درکلاس به دانش آموز داده شده است.باتشکر

فعالیت

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ فعالیت مناسبتی، جشن انار با یک برنامه منسجم و آموزشی برگزار شد. در آغاز کلاس، معلم با کلاه نمادین انار وارد شد که موجب ایجاد فضایی شاد و انگیزشی برای نوآموزان گردید. سپس درباره فواید انار، ارزش غذایی آن و اهمیت مصرف میوه‌های سالم توضیح داده شد. پس از بخش آموزشی، نوآموزان در یک فعالیت گروهی، ژله انار میل کردند و ضمن رعایت نظم، در فضای صمیمی جشن مشارکت داشتند. این برنامه علاوه بر ایجاد نشاط، به ارتقای آگاهی تغذیه‌ای، تقویت مهارت‌های اجتماعی و افزایش علاقه نوآموزان به خوردن میوه‌ها کمک کرد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ خوانداری، نوآموزان تمرینات مربوط به صدای «د» در نقش آغازی و پایانی را در کتاب به طور کامل انجام دادند. طی این فعالیت، تشخیص محل صدا در کلمات، تقویت شد و نوآموزان توانستند با دقت بیشتری صدا را در ابتدای و انتهای واژه‌ها شناسایی و تمرین کنند. اجرای صحیح فعالیت‌ها نشان‌دهنده پیشرفت مطلوب در تقویت مهارت خوانداری بود.

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ هوش و خلاقیت، نوآموزان تمرینات کتاب را به طور کامل و مرحله‌به‌مرحله حل کردند. طی انجام فعالیت‌ها، مهارت‌های دقت، تحلیل، مقایسه و استدلال تقویت شد و نوآموزان با تمرکز مناسب توانستند مفاهیم مورد نظر را به خوبی اجرا و تکمیل کنند. این فرایند نشان‌دهنده پیشرفت آن‌ها در حل مسئله و به‌کارگیری تکنیک‌های فکری آموخته‌شده بود.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه نقاشی دلخواه در paint انجام شد.

بازی دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ بازی هدفمند، نوآموزان فعالیت دست‌ورزی با خمیر انجام دادند و با رعایت مراحل ساخت، شکل «قو» را طراحی و اجرا کردند. در جریان این فعالیت، تقویت عضلات ظریف انگشتان، افزایش هماهنگی چشم و دست، پرورش دقت، نظم‌پذیری و خلاقیت به طور مستقیم مشاهده شد. نوآموزان ضمن پیگیری مرحله‌به‌مرحله ساخت، توانستند جزئیات طرح را بازآفرینی و تکمیل کنند که نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه آنان در مهارت‌های حرکتی و تمرکز بود.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ریاضی، نوآموزان تمرینات کتاب تکمیلی را مرحله به مرحله حل کردند. روی دقت، درست‌نویسی و فهم روابط بین اعداد کار شد. بچه‌ها با مشارکت فعال سؤالات را پاسخ دادند و در پایان، بخش مربوط به تمرینات تعیین‌شده تکمیل گردید.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ علوم، نوآموزان تمرینات کتاب را به طور کامل انجام دادند. مفاهیم درس مرور شد و دانش‌آموزان با دقت به پرسش‌ها پاسخ دادند. در پایان، صفحات مربوطه تکمیل و بررسی گردید.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری، نوآموزان تمرینات کتاب نوشتاری را با دقت کامل کردند. روی درست‌نویسی، شکل‌دهی حروف و رعایت خطوط کار شد. دانش‌آموزان به صورت منظم صفحات تعیین‌شده را تکمیل کردند و در پایان، نوشته‌ها بررسی و اصلاح‌های لازم انجام شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 7 داده شد ( جایگزین کردن خوراکی های مفید به جای خوراکی های مضر در کلاس صحبت شد) .

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز درس چهارم (قسمت دوم) تدریس شد. کلیپ مربوط به درس در کلاس قرار داده شد و فعالیت کلاسی با مشارکت بسیار خوب و فعال شاگردان عزیز انجام شد. با سپاس از همراهی شما

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: اهداف بازی چرخشی: 1. پرورش دقت و توجه شنیداری 2. هماهنگی حرکتی-شنیداری 3. تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف 4. افزایش سرعت پردازش و واکنش 5. رشد خلاقیت حرکتی

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ زبان‌آموزی، نوآموزان با ورود دلقک زیبا و پرانرژی وارد یک فضای داستانی جذاب شدند. داستان «دلقکی که دندان‌درد داشت» با هدف ایجاد انگیزه برای آموزش صدای «د» اجرا شد. هم‌زمان با روایت، نوآموزان به تشخیص صدای «د» در ابتدا، وسط و پایان کلمات پرداختند و نمونه‌هایی را به صورت گروهی بیان کردند. پس از داستان، فعالیت‌های متنوعی شامل تکرار آهنگین صدای «د»، پیدا کردن تصاویر دارای صدای «د»، بازی شنیداری تشخیص صدا و تمرین گفتاری اجرا شد. در بخش پایانی، نوآموزان تمرینات کتاب را با دقت کامل انجام دادند و یادگیری صدای «د» تثبیت شد.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ آسمانه، شعر سوره ناس با نوآموزان دوره و تمرین شد. سپس درباره مفهوم دوستی گفت‌وگو شد و کودکان نمونه‌هایی از رفتارهای دوستانه را بیان کردند. در ادامه، شعر خیام آموزش داده شد و نوآموزان با خوانش و تکرار ابیات، با مفهوم و آهنگ شعر آشنا شدند.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام.... تمرین ساخت اوریگامی سر گربه...سپس طراحی بدن متناسب با سر و تبدیل نقاشی به کلاژ .... در انتها رنگ آمیزی کل اثر

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ «ماهر شو»، نوآموزان یک تجربه عملی و شاد داشتند. آن‌ها با مراحل ساده تهیه پنکیک آشنا شدند و به صورت گروهی در مخلوط‌کردن مواد، شکل‌دادن خمیر و آماده‌سازی پنکیک مشارکت کردند. این فعالیت با رعایت نکات ایمنی و بهداشت انجام شد و کودکان ضمن لذت‌بردن از فرآیند پخت، مهارت‌های کار گروهی و مسئولیت‌پذیری را نیز تمرین کردند.
پیام مشاور ساعت خواب بچه ها و تاثیر آن بر مغز و رفتارشان

پیام مشاور ساعت خواب بچه ها و تاثیر آن بر مغز و رفتارشان

رده: فوق برنامه
توضیح: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زمان خواب ، یکی از عوامل کلیدی رشد شناختی، هیجانی و جسمی کودکان است. کودکانی که به‌موقع می‌خوابند و خواب کافی دارند: حافظه، تمرکز و یادگیری بهتری دارند. هیجان‌هایشان را بهتر کنترل می‌کنند. مشکلات رفتاری‌شان کمتر است. بدن سالم‌تر و سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. در آینده خواب منظم‌تری پیدا می‌کنند. در مقابل، خواب ناکافی یا دیرخوابیدن می‌تواند باعث شود: اضطراب، افسردگی و افکار منفی افزایش یابد. تمرکز و عملکرد تحصیلی کاهش پیدا کند. تحریک‌پذیری و تغییرات خلقی بیشتر شود. ریسک چاقی، دیابت و اختلال خواب بالا رود. برای سلامت مغز و روان، پیشنهاد می‌شود ، بچه‌ها قبل از ساعت 9 شب بخوابند. تحقیقات نشان داده کودکانی که دیر می‌خوابند یا الگوی خواب نامنظم دارند، در خطر مشکلات خلقی یا شخصیتی در آینده خواهند بود. اگر کودک شما مضطرب، بیش‌فعال یا بدرفتار است، اولین مداخله باید تنظیم خواب باشد. پیشنهاد می‌شود پیش از خواب، زمانی آرام و باکیفیت با کودک بگذرانید؛ کتاب‌خواندن، نوازش، یا بازی آرام به او کمک می‌کند بدن و ذهنش برای خواب آماده شود.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ریاضی، نوآموزان با هدف تثبیت مفهوم «ستون و ردیف» به انجام تمرینات سنجش پرداختند. ابتدا معلم با استفاده از مثال‌های تصویری مفهوم ستون و ردیف را توضیح داد، سپس نوآموزان به‌صورت فردی جداول مربوط را تکمیل کردند. در پایان، پاسخ‌ها با راهنمایی معلم بررسی شد تا درک و دقت دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد.
تکلیف: ارمغان تحویل نوآموزان شد. لطفا ارمغان 7تکمیل وتحویل آموزگار گردد.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ علوم، نوآموزان جداول مربوط به «حواس پنج‌گانه» را تکمیل کردند. در جریان فعالیت، مطالب مربوط به هر حس به‌صورت پرسش و پاسخ و با مثال‌های ملموس برای کودکان مرور و دوره شد تا آموخته‌های آن‌ها تثبیت شود.

دانشمند کوچک

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ آزمایشگاه، ابتدا نوآموزان آزمایش‌های انجام‌شده در جلسات گذشته را مرور کردند و درباره نتایج آن‌ها گفتگو شد. سپس در ادامه، بخشی از مطالب کتاب نوشتاری مرتبط با موضوع درس تکمیل گردید تا ارتباط میان فعالیت‌های علمی و مهارت نوشتاری تقویت شود.

قصه‌های فارسی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ قصه‌گویی، نوآموزان بعد از تماشای خلاصه کارتون «مهاجرت» درباره پیام‌ها و رفتار شخصیت‌های داستان گفت‌وگو کردند. در ادامه، با راهنمایی معلم، نقد و بررسی محتوای کارتون انجام شد تا کودکان با مفهوم دوستی، همدلی و ترک وطن به زبانی ساده آشنا شوند.

دومینو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ دومینو، به‌منظور تثبیت مطالب آموزشی جلسات گذشته، نوآموزان به‌صورت آزاد و خلاقانه قطعات دومینو را چیدند. در جریان این فعالیت، هماهنگی دست و چشم، دقت، و تمرکز آن‌ها تقویت شد و حس همکاری و لذت از یادگیری گروهی در کلاس افزایش یافت.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: