فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: نیما یوشیج

ریاضی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: مبحث حل مسئله به روش حدس و آزمایش مرور و‌تمرین شد و نمونه سوال در دفتر تلاش انجام شدو صفحه 121 کتاب کار ریاضی انجام و‌مطالب مرتبط مرور شد.
تکلیف: لطفا کاربرگ وارد دفتر شود.

علوم دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
تکلیف: با عرض سلام و احترام خدمت اولیا گرامی آر آنجایی که بچه ها فردا اردوی سینما دارند .در صورت رضایت برای حضور فرزندتان در اردو حتما رضایت نامه ها امضا شود و همراه بچه ها باشد . ضمنا فردا بچه ها طبق برنامه تمام کتاب‌ها و کتاب های کار را همراه داشته باشند. و یک میوه دانه دار با دانه سفت و دانه نرم مثل پرتقال یاو کیوی و گوجه فرنگی وخیار و سیب و.... قاچ شده طوری که دانه آن قابل مشاهده باشد .همراه خود داشته باشند.

فارسی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: معنی کلمات مرور شد و‌تدریس صفحه 75 کتاب تکمیل شد.مباحث‌گذشته نزدیک و‌گذشته دور مرور شد.

نگارش دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
تکلیف: پسرم،صفحه های 74 و‌75 کتاب نگارش را انجام بده.

املا دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: املای جای خالی از درس فردسی کار شد.

هنر دوم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی فصل های مختلف را یاد گرفتند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان یک عدد قلمو همراه خود بیاورند،اگر از سالهای قبل دارند نیاز به تهیه مجدد نیست، اگر نیاز است امسال تهیه شود لطفا قلمو سرگرد بین شماره های 3 تا 7 تهیه شود، هر عددی که قابل دسترس میباشد. برای تهیه از شهر کتاب، لوازم هنری

ریاضی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: ربع و‌نیم در ساعت مرور و تمرین شد. حل مساله به روش حدس و‌آزمایش تدریس شد و‌نمونه سوال در دفتر حل شد. صفحه 81 تدریس شد.
تکلیف: لطفا کاربرگ وارد دفتر شود.

علوم دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: صفحه 65 کتاب کار علوم انجام شد و‌مطالب مرتبط مرور شد.

فارسی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: درس فردوسی روانخوانی شد،واژه سازی و جمله سازی با تر و‌ترین مرور شد.بیاموز و‌بگو‌(گذشته دور )تدریس شد.
تکلیف: پسر خوبم،صفحه 73 کتاب نگارش را انجام‌بده.

املا دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
تکلیف: عزیزم، درس فردوسی را 2بار با دقت روانخوانی کن ،یک املا از درس فردوسی در دفتر تلاشت بنویس و‌برای املای جای خالی فردا آماده باش.(اگر در 2املای قبلی غلط داشتی در دفتر املا با آن ها جمله بساز)

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: تمامی دروس دوره شد.

زیبانویسی

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: درس14حرف ه و به تدریس وتمرین شد.رسیدگی به کل تکالیف
تکلیف: صفحه37دردفترنوشته شود.

ریاضی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: آزمون مدادسیاه برگزار شد.سوالات و‌پاسخنامه به دانش آموزان تحویل داده شد. پیداکردن مجهول در تفریق تمرین شد.
تکلیف: پسر خوبم ،پاسخ جاهای خالی را به روش حدس و ازمایش و با دوحدس ،همانطور که در کلاس کار کردیم انجام بده.یادت باشد که برای تفریق هم همان مراحل جمع را باید انجام بدهی و حواست باشد در تقریق باید برعکس عمل کنی.

فارسی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: پیک بیدپا (اردک پز پزی و بز وز وزی) به منظور تقویت درک مطلب کار شد و دانش آموزان به سوالات پاسخ دادند.
تکلیف: عزیزم صفحه های 81،82و 83 کتاب کار فارسی را انجام بده.

نگارش دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
تکلیف: پسرم صفحه 72 کتاب نگارش را انجام بده.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: شروع مبحث تایپ ده انگشتی دانش آموزان نحوه قرار دادن دست روی برآمدگی f J را آموختند. هم چنین بازی حباب ها برای یادگیری بهتر صفحه کلید با نرم افزار typing master انجام شد

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز باداستانی کوتاه با مفهوم قانون و اجرای آن آشنا شدیم .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: بدست آوردن مجهول در تفریق به روش حدس و ازمایش تدریس شد و‌صفحه80 کتاب انجام شد.
تکلیف: پسر خوبم کاربرگ را انجام بده.

فارسی دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: روان خوانی درس فردوسی کار شد.واژه سازی صفت تفضیلی (تر و ترین)تدریس شد .
تکلیف: پسرم درس فردوسی را با صدای بلند روان خوانی کن.

نگارش دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: جمله سازی با تر و ترین کار شد.
تکلیف: عزیزم صفحه 71 کتاب نگارش را انجام‌بده

املا دوم

مدرس: کوچک‌ کپورچالی، معصومه
فعالیت: املای آموزشی (املای مچاله ) کار شد.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب صفحه 30 کامل شد. زبان بدن تدریس شد. پانتومیم زبان بدن اجرا شد. تا صفحه 35 کتاب کامل شد.
تکلیف: یک کار گروهی را در منزل طراحی کنید. هدف، نقش افراد و نحوه اجرای کار را مشخص کنید. و بعد از کار صفحه 31 را کامل کنید.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور پاسخ سیاه به ایده آل های سفید ،در مورد قوانین تساوی صحبت کردیم. چون عزیزانمان در هفته پیش رو مسابقه دور بعدی خود را انجام می دهند ،لازم است که با این قوانین آشنا شوند. اگر در بازی شطرنج ببریم یک امتیاز، اگر ببازیم صفر امتیاز و اگر مساوی کنیم ،یک امتیاز برد را گرفته و نصف کرده و به هر بازیکن نیم امتیاز می دهند ،حالا اگر در بازی به هر دلیل عقب افتادیم باید تلاش کنیم تا بازی به تساوی برسد تا ما نیم امتیاز را بگیریم. اگر در بازی دو شاه تنها بماند، بازی مساوی است اگر در بازی یک شاه و فیل در برابر یک شاه تنها بماند باز بازی مساوی است ،چون فیل یا سفید رو است و یا سیاه رو و کافیست که شاه در خانه های خلاف آن حرکت کند. اگر یک شاه داشته باشیم با یک اسب ،در برابر یک شاه تنها ،باز بازی مساوی است چون اسب نیروی کافی برای مات کردن ندارد. من با مثال آنرا به بچه ها نشان دادم. پات ،یکی دیگر از شرایط تساوی است و آن وقتی است که شاه کیش نیست خانه ای ندارد که برود ،مهره ای هم ندارد که با آن بازی کند و مهم آن که نوبت حرکت نیز با او باشد ،حالا طبق قانون این شاه پات است و بازی مساوی شده ، قانون بعدی کیش دائم است ،وقتی شاه سه بار کیش شود و واکنش های یکسانی داشته باشد ،آنگاه بازی نیز مساوی خواهد شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: