فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز چهارشنبه 21 دی ماه، جشن تولد کلیه متولدین دی ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین دی ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با سنجش استعداد یابی فارسی شروع شد . کتاب کار صفحه 121 و 122 در کلاس انجام شد . کلمات بهم ریخته و تصویر خوانی تمرین و تکرار شد. دانش اموزانی که متولد دی هستند جهت اقلام پذیرایی می توانید با بنده هماهنگ شوید . دانش اموزان روان خوانی کردند .
تکلیف: کتاب کار صفحه 123و 124 خوانده و حل شود . یک املا تا نشانه ک نوشته شود. دانش اموزانی که متولد دی هستند جهت اقلام پذیرایی می توانید با بنده هماهنگ شوید. کتاب ها :کتاب نگارش و فارسی و کتاب ریاضی هوش و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: دفتر املا تحویل دانش اموز داده شد . لطفا یِ میانجی و -ِ ربط به خوبی تمرین و تکرار شود.

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ بازی دبستانی تولد داشتیم ' کلی بازی و شادی کردند و به پسران عزیزم خوش گذشت .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جدول نظام به صورت شاخه ای به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد . عدد 10 تدریس شد. صفحه 88 با اهداف : * درک ترکیب های دوتایی عدد 10 * معرفی عدد 10 بدون استفاده از جدول ارزش مکانی * درک مفهوم عدد 10 و آموزش نحوه ی نوشتن نماد عدد 10 و صفحه 89 اهداف: * درک مفهوم تقارن و استفاده از آن در تکمیل یک طرح شطرنجی * تشخیص و ادامه دادن الگوی شطرنجی (در منزل) * تمرین جدول شگفت انگیز 9 × 9 صفحه 90 اهداف: * پیدا کردن جمع های ترکیبی اعداد 7 - 8 - 9 و 10 * نوشتن جمعهای دوتایی به صورت منظم * تکمیل جدول نظام دار برای هر عدد * تمرین ادامه یک الگوی شطرنجی صفحه 91 اهداف: * مهارت استفاده از خط کش * تمرین و شناخت اعداد 6 تا 9 * تشخیص رابطه بین اشکال یکسان با اندازه های مختلف تدریس و در کلاس حل شد .
تکلیف: ندارند فقط جدول نظام به خوبی تمرین و تکرار شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با خواندن کتاب داستان شروع شد . به عنوان کار در کلاس قبل از شروع املا (یِ میانجی و - ِ ربط )به صورت تشخیصی در دفتر تلاش تمرین شد . (ی پنهان )مرور شد . ایجاد انگیزه نشانه اُ و نشانه ک را داشتیم . کتاب کار فارسی علوی صفحه 121 بعدا در کلاس حل می شود ' چند لحظه ای به دانش اموزان فرصت تفکر و حل صفحه 121 داده شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی و کتاب نگارش از درس 1 تا پایان درس 7 ( پایان نشانه ش ) به خوبی مطالعه شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا به صورت جمله تا نشانه( ی) گفته شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز ادامه اتیکت مهمان بودن پارت دوم را داشتیم ، نباید ها و رفتارهای ناپسند مهمان بودن به صورت پاورپوینت و پرسش و پاسخ، نمایش در کلاس و کشیدن نقاشی.
تکلیف: بچه ها نباید های مهمانی رفتن را به عروسک خود توضیح دهند.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: طرح سنجش استعداد یابی علوم از درس 1 تا 7 انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 9 لک لک ها تدریس شد . در رابطه با ارتباط حیوانات و آشنایی با پرندگان بحث و گفت و گو شد . کلمات درس 9 بخش شد . متن درس کل خوانی شد . برای تدریس نشانه ک ( کتاب خوانی داشتیم ) دانش اموزان کتاب داستان اوردند و کتاب داستان را خواندند . جشن مختصر کیک برگزار کردیم تا نشانه ک تثبیت شود . کلی به پسران گلمون خوش گذشت .
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ک تدریس شد. ترکیبات و ساخت کلمه با نشانه ک گفته شد. دانش اموزان کتاب نگارش صفحه 71 و 72 به جز سوال یک مدادی را حل کردند . با کلمه آیا ؟ کِی؟ در قالب جمله آشنا شدند . باعلامت سوال و جمله پرسشی آشنا شدند . کِی به دنیا آمده ای ؟ من در تابستان به دنیا آمده ام . کِی آزمایش داده ای ؟ من دِی آزمایش داده ام . آیا کباب دوست داری ؟ اره من کباب دوست دارم . آیا شما کتاب داستان موریانه را دارید ؟ آره ما داریم . اگر دانش اموزی کار در کلاس را کامل نکرده است کامل کند .
تکلیف: 1) سوال 1 مدادی کتاب نگارش صفحه 71 و 72 تکمیل شود. 2) با کلمه آیا و کِی ( 2 جمله پرسشی در دفتر تلاش نوشته شود) 3)املا تا نشانه( ی )نوشته شود. فردا تا نشانه (ی ) املا جمله ای داریم . لطفا دفتر املا ایجاد انگیزه قایق داشته باشد . 4) فردا دانش اموزان کتاب داستان همراه داشته باشند و قادر به خواندن ان باشند . لطفا بر روان خوانی حداقل یک صفحه از کتاب داستان مسلط باشند . 5) صفحه 119 و 120 کتاب کار فارسی علوی در منزل انجام شود. کتاب ها :کتاب نگارش ' کتاب کار فارسی علوی ' دفتر املا' دفتر تلاش ' دفتر املا ' کتاب ریاضی ' همراه دانش اموز باشد .

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: باسلام و عرض ادب. جلسه امروز آموزش متن سرود خوشحال و شاد وخندانم

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی ! جدول جمع نظام دار با شعر و داستان تدریس شد . دانش اموزان با استفاده از ابزار ریاضی جمع نظام دار را برای عدد های مختلف انجام دادند . مناسب ترین ابزار استفاده از چوب خط یا مداد رنگی می باشد . کتاب ریاضی صفحه 87 سوال کفشدوزک با موضوع جمع نظام دار حل شد . اهداف صفحه 87 : * پیدا کردن حاصل جمع با رسم چوب خط * نوشتن یک عبارت جمع با توجه به شکل و چوب خط * پیدا کردن ترکیبهای دوتایی عدد 2 تا 6 * نوشتن نظامدار ترکیبهای هر عدد راهبرد الگوسازی (جدول_نظام_‌دار یا تفکر نظام‌دار): در برخی مسائل برای پاسخ دادن به مسئله نیاز داریم حالت‌های مختلفی که هر کدام می‌توانند جواب سوال باشند را بنویسیم. یعنی مسئله به گونه‌ای است که ممکن است جواب‌های متفاوتی داشته باشد. در این‌گونه مسئله‌ها برای این‌که بتوانیم همه‌ی حالت‌های ممکن را بنویسیم، لازم است که در نوشتن آن‌ها از یک ترتیب، نظم یا الگوی خاصی استفاده کنیم. زیرا در صورت عدم استفاده از ترتیب یا الگوی خاص ممکن است برخی از پاسخ‌ها از قلم بیفتد و یا زمان رسیدن به جواب مسئله طولانی شود. راهبرد الگوسازی یا جدول نظام‌دار به ما کمک می‌کند تا با استفاده از یک ترتیب یا الگوی خاص، اطمینان حاصل کنیم که همه‌ی جواب‌های ممکن برای سوال را نوشته‌ایم.
تکلیف: 1) کتاب کار ریاضی علوی صفحه 93 در منزل انجام شود. 2) جدول نظام تا عدد 9 در دفتر تلاش نوشته شود . دانش اموزان چندین بار جدول نظام را بخوانند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . بخش و صدا کشی و کلمه خوانی نشانه اُ توسط دانش اموزان تمرین و تکرار شد. فلش کارت نشانه اُ به نمایش گذاشته شد. بازی جادویی (یِ میانجی و -ِ ربط )را داشتیم . (یِ میانجی و -ِ ربط و ای پنهان )در قالب بازی جادویی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 70 (کلمه سازی با نشانه بهم ریخته ) املا تصویری و ..... در کلاس تکرار و حل شد .
تکلیف: 1) املا سوالی تا نشانه اُ نوشته شود. سوالات زیر را در دفتر تلاش برای دانش اموزان بنویسید سپس دانش اموزان سوال را بخوانند و با توجه به ترکیب داده شده به ان پاسخ دهند . 1) ریز نیست ؟(دُ) ............... 2) دوست نیست ؟( دُ) ........... 3) در بیابان است ؟ ( شُ) .......... 4) بازی روی آن دوست داشتنی است ؟ (سُ)........ 5)ماشین با آن می ایستد ؟ ( تُ) .......... 6)دستِ بسته ؟( مُ)....... 7)آبی تیره ؟ ( سُ) ....... 8) نام مزه ای است ؟ ( تُ) ......... 2) کتاب کار فارسی علوی (درس 8 اُردک ) حل و تکمیل شود . 3) پیک ارمغان هفته شماره 14 حل شود . با توجه به تدریس (نشانه ک ) روز شنبه چه حضوری باشد چه مجازی ' تمام دانش اموزان یک کتاب داستان متناسب با سواد خوانداری خود و (یک کیک کوچولو بسته بندی )همراه داشته باشند . اگر شنبه حضوری باشد کتاب ها طبق برنامه کلاسی همراه دانش اموز باشد. در صورت حضوری بودن پسران گلم از درس 1 تا درس 7 علوم را مطالعه کنند . آخر هفته خوبی داشته باشید .

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام وروز بخیر امروز در مورد به موقع خوابیدن نمایش عروسکی احرا شد . صفحات 24 و25 کتاب انجام شد.
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش شروع شد. نشانه اُ با شعر و کد کلاه معرفی شد. امروز تمامی پسران کلاسمون با کُلاه وارد کلاس شدند ' مسابقه پرتاب کلاه و شمارش داشتیم کلی بهشون خوش گذشت . کلیپ خانه مادربزرگ پخش شد. در مورد احترام به بزرگتر ها و مهربانی با مادربزرگ و پدربزرگ و کمک کردن به آن ها و ......بحث و گفت وگو شد . درس اردک کتاب فارسی با موضوع خانه مادربزرگ تدریس شد. تصویرک ها بخش شدند . متن درس توسط دانش اموزان کل خوانی شد . گوش کن و بگو و بگرد و پیدا و کن و ........... مربوط به درس اردک در کلاس با مشارکت دانش اموزان انجام شد . صدا آموزی نشانه اُ در تصویرک های مختلف به نمایش گذاشته شد و تمرین و تکرار شد .
تکلیف: دانش اموزان بر کل خوانی متن درس مسلط باشند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه اُ -ُ گفته شد . ترکیبات نشانه اُ تدریس شد و به عنوان کار در کلاس ترکیبات و کلید واژه نشانه اُ نوشته شد . کلید واژه ها بخش و صدا کشی شدند . کتاب نگارش صفحه 69 در کلاس حل شد .
تکلیف: 1)کتاب نگارش صفحه 69 سوال یک مدادی رو نویسی شود و صفحه 70 سوال یک مدادی رو نویسی شود . 2)کتاب کار فارسی علوی صفحه 113و صفحه 114 در منزل کامل شود . 3)املا تا نشانه (ی) نوشته شود . موفق باشید

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: پخش فیلم تعمیر کاران، توضیح فیلم توسط دانش آموزان، پخش فیلم در ارتباط با کالا و خدمت، بیان مثال هایی توسط دانش آموزان و قابلیت تشخیص موارد ذکر شده توسط معلم در کلیپ، بیان مواردی از کالا و خدمت که دریک مهمانی در منزل می تواند وجود داشته باشد.ذکر انواعی از خدمت و کالا در فیلم تعمیرکاران توسط دانش آموزان. معرفی کتاب داستان چه کسی برای من پیتزا می پزد

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام جلسه به صورت مجازی برگزار گردید ابتدا استپ دنس جهت شادابی و فعالیت حرکتی انجام گردید سپس بازی بادی پرکاشن ایستاده و نشسته جهت هماهنگی حرکات با ریتم و درک بهتر قدرت شنیداری و تمرکز بهتر روی دو نیمکره راست و چپ میباشد
تکلیف: تکلیف ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: