فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس را با مسابقه آقای ریاضی شروع کردیم . تم 13 با موضوع آشنایی با اداب غذا خوردن تدریس شد. آداب سفارش غذا و رستوران رفتن و فرهنگ سوال پرسیدن / پرداخت صورت حساب و ........... تدریس شد. نماد جمع (+)آموزش داده شد . دانش اموزان با نوشتن جمله ریاضی آشنا شدند . صفحه 87 و 88 ( به جز جدول نظام ) در کلاس انجام شد .
تکلیف: 1)کتاب کار ریاضی علوی از تم 13 ( سوالات 1 و 2 و 3 ) حل شود . 2)تکلیف ریاضی مهارت محور : در دفتر تلاش با عدد و چوب خط بنویس. در روز چند وعده غذا می خوری ؟مثلا 2 بار / سپس بنویس در روز چند بار مسواک می زنی ؟مثلا 2 بار / حالا قبل از خواب حساب کن روی هم چند وعده غذا خوردی و چند بار مسواک زدی ؟ برای جوابش یک جمله ریاضی بنویس : مثلا 2+2= 4

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روان خوانی تا نشانه ( ی ) تکرار و تمرین شد. ترکیبات قبلی مرور شد. (ی پنهان ) با داستان و کد گذاری تدریس شد. کلمات مربوطه : بیابان/ آشیانه/ زیاد/زیارت/به عنوان کار در کلاس نوشته شد.
تکلیف: 1 : مسابقه جمله سازی : با مادر و پدر یا ........ جمله سازی انجام بده سعی کن حتما برنده شوی . کلمات: اسب/ ایران/ سیب/ستاره . ( به جای اسم کلمات بهتر است نقاشی ان ها کشیده شود) . در دفتر تلاش انجام شود. هدف: تقویت تند خوانی و بالا رفتن اعتماد به نفس و یادگیری در قالب بازی' تقویت جمله سازی. 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 110و (111 روان خوانی )و 112 انجام شود . لطفا دانش اموزان بر روان خوانی تسلط داشته باشند. ساخت قطار دوستی اختیاری می باشد . با توجه به تدریس نشانه اُ ( فردا تمامی دانش اموزان با کلاه در کلاس حاضر شوند ) یا اگر کلاه ندارند با چیزی که اُ -ُ داشته باشد حاضر شوند .

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام بابت تأخیر در گذاشتن گزارش در پرتال عذرخواهی میکنم. جلسه دیروز اتیکت مهمان بودن پارت دوم را داشتیم ، نباید ها و رفتارهای ناپسند مهمان بودن به صورت پاورپوینت و پرسش و پاسخ.
تکلیف: بچه ها به عروسک خود نبایدهای مهمانی رفتن را توضیح دهند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با پخش کلیپ کلماتی که (یِ میانجی) دارند شروع شد . دانش اموزان کلمات را خواندند و به (یِ میانجی )اشاره کردند . متن مربوط به درس (ی )و کلماتی که (ی میانجی) دارند در کلاس به نمایش گذاشته شد و توسط دانش اموزان خوانده شد . بازی با کلمات را داشتیم : چند جمله بهم ریخته به نمایش گذاشته شد دانش اموزان ابتدا کلمات را خواندند سپس کلمات را با پرسش و پاسخ از خود مرتب کردند و جمله مرتب شده را در دفتر نوشتند .
تکلیف: والدین گرامی لطفا سوالات زیر وارد دفتر دانش اموز شود . سپس توسط دانش اموز پاسخ داده شود . 1) به کمک (یِ ) میانجی به کلمه های زیر کلمه دیگری اضافه کن و بنویس . ستاره ________/ شانه__________/ روستا___________/ رو__________/ برا___________/ بو____________/ مو___________/ 2) مرتب کنید . جمله اول : تمیز /آب/مادر/با/می شوید/سبزی/ را. جمله دوم : دریا/ است/ تماشایی. 3) کلمات مربوط به هم را وصل کنید . ستاره یِ / شربتِ/ شانه یِ/ بویِ/ ___________________________ یاس / مادرم / نورانی /شیرین/ 4) جملات را با کلمات مناسب کامل کن . من سبزی را ____________. ( می شوید/ می شویم ) بویِ نانِ تازه ____________. ( می آید/ می آیی) سیما با مریم از یزد ________. ( آمد/ آمدم ) موفق باشید

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صرف کردن یک فعل یعنی ایجاد تغییرات در آن با توجه به خصوصیات دیگر جمله می باشد . تنها به واسطه تغییر شخص جمله ' فعل تغییر می کند. مثلا: من به رستوران آمدم . تو(سما )به رستوران آمدی . او به رستوران آمد . ما به رستوران آمدیم . شما به رستوران آمدید. آنان به رستوران آمدند. تدریس شد ' صرف ترسیدن و دیدن در کلاس به عنوان کار در کلاس نوشته شد و توسط دانش اموزان مثال زده شد. ترکیب (ی )با (ی غیر اول ) و ترکیب ی با (ی آخر) با مثال تدریس شد . (یی )را با (کد :دایی )تثبیت کردیم . بینایی / بویایی/ زیبایی/ روستایی/ دانایی/ همه یی دایی دارند. ی با ( ی غیر اول ) هر دو حرف هم شکل را می نویسیم اولی صدای (ی ) دومی صدای (ای ) می دهد . مثل : روییده / می شوییم / می بوییم . و مثال هایی به عنوان کار در کلاس زده شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 107 و 108 و 109 حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاسمون با خواندن سوره شروع شد . ی میانجی با شعر و داستان تدریس شد . از نشانه های پلیس : آ با -ِ همش دعواشون میشه . ه با -ِ همش دعواشون میشه . و با -ِ همش دعواشون میشه . یِ میانجی وسط اینا قرار می گیره . توضیحات : هر گاه دو کلمه به هم نسبت داده شد . ان دو کلمه را با هم بیان می کنیم و به اولین کلمه ای که آخر آن ها نشانه ی پلیس مثل (او - ه- ا )داشت توجه می کنیم سپس (یِ میانجی )را بین دو کلمه قرار می دهیم . مثل : نرده یِ زرد / دریایِ آبی /مدرسه ی من / و ...... کار در کلاس کلمات مشابه در دفتر تلاش نوشته شد . مثال هایی از -ِ ربط زده شد .
تکلیف: از روی این کلمات : بوی یاس /دریای آبی /مویِ زیبا/روی میز / مدرسه ی ما/ سایه ی من / یک خط نوشته شود . یِ میانجی حتما با قرمز نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جدول تشخیصی صدای (ای و ی )در کلاس تدریس شد. کلماتی به نمایش گذاشته شد و دانش اموزان آن را خواندند و طبق تشخیص صدا آن را وارد جدول کردند . جدول ( -ِ ربط و یِ میانجی ) در کلاس تدریس شد. کلماتی به نمایش گذاشته شد و به ان کلمه یک کلمه نسبت داده شد و طبق قواعد ( یِ میانجی یا -ِ ربط ) بین آن ها قرار گرفت . این مبحث مهم مجدد در کلاس مرور و تکرار خواهد شد .
تکلیف: 1)صفحه 68 و 67 کتاب نگارش تکمیل شود . 2) کلمات : شیرین /ایستاده/شاید/میز/باید/ سبزی/میمون/ طبق تشخیص صدا وارد جدول تشخیصی ( ای-ی) مطابق کار در کلاس شود. 3)طبق تشخیص دانش اموز ' بین کلمات زیر (یِ میانجی یا -ِ ربط )قرار بگیرد و سپس وارد جدول تشخیصی کار در کلاس شود. کلمات : سیب شیرین /نامه بابا/رزمنده ایرانی / شب سرد/ موفق باشید

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی مبحث اندازه گیری و شمارش تکرار شد . صفحه 88 و صفحه 89 کتاب کار ریاضی علوی در کلاس حل شد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: دروس کتاب کار علوم علوی پرسش و پاسخ شد .
تکلیف: لطفا دانش اموزان از درس 1 تا پایان درس 7 کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی را به خوبی مطالعه کنند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ایجاد انگیزه نشانه( ی ) را داشتیم . نشانه (ی )با شعر تدریس شد . درس 8 کتاب فارسی با موضوع دریا تدریس شد . دانش اموزان در مورد دریا و باران مشارکت داشتند و کلید واژه ها بخش شد. متن درس کل خوانی شد . همه دانش اموزان متن درس دریا را کل خوانی کردند .
تکلیف: متن درس کل خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه (ی ) تدریس شد. به عنوان کار در کلاس : ترکیبات نشانه (ی ) و ساخت کلمه توسط ان ها نوشته شد . مثلا : یا / یا مثل : یاس و ......... کلید واژه های نشانه (ی) به عنوان کار در کلاس نوشته شد . مثلا : یاس/ میمون / ......... کتاب نگارش ص 67به طور کامل و ص 68قسمت جمله سازی انجام شد . لطفا جلوتر از کلاس حل نشود تدریس نشانه (ی ) کامل نشده است .
تکلیف: 1)ارمغان هفته شماره 13 ( مرور و دوره ) می باشد لطفا در منزل انجام شود. 2)دانش اموز به دلخواه 5 کلمه از کلید واژه ها انتخاب کند و با ان جمله بسازد . 3) علوم شامل (سوالات درسی علوم و سوالات کتاب کار علوم ) از درس 1 تا پایان درس 7 مرور و مطالعه شود . 4) تعدادی از دانش اموزان تکلیف حل نشده در کتاب کار فارسی و ریاضی و علوم علوی دارند لطفا تکمیل کنند . کتاب ها : کتاب نگارش / کتاب کار فارسی علوی / دفتر تلاش / کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: یکی از پسران گلم نتایج آزمایش دنیای گیاهان را به کلاس آورده بود . کتاب کار درس 6 زمین خانه ی پر آب ما در کلاس حل شد . فیلم فندوق درس 6 مشاهده شد . چرخه اب تکرار شد .
تکلیف: 1)ابتدا درس 6 و 7 به خوبی مرور شود سپس ارزشیابی درس 6 و درس 7 کتاب کار علوم علوی حل شود . 2)لطفا کتاب کار چک شود اگر دانش اموزی سوال حل نشده دارد لطفا انجام دهد . 3) چهارشنبه مرور و دوره دروس کتاب علوم را داریم . جهت تمرین و تکرار دانش اموزان قسمت ارزشیابی هر درس را بلد باشند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز سه شنبه داغ داشتیم ' جمله سازی و مرتب کردن کلمات بهم ریخته تمرین و تکرار شد . مفهوم مخالف آموزش داده شد . روز نباشد شب است و .......... کلمات : زیر / باز/ شب / شور/ زشت/ زود/ دید/ مخالف ان ها به عنوان کار در کلاس نوشته شد . دانش اموزان روان خوانی صفحه 105 را با دقت خواندند سپس سوالات درک مطلب صفحه 106 را پاسخ دادند . و صفحه 104 حل شد . ایجاد انگیزه نشانه ش را داشتیم .
تکلیف: والدین گرامی سوالات زیر به عنوان نمونه سوال در دفتر تلاش دانش اموز نوشته شود سپس توسط دانش اموز پاسخ داده شود . 1)به هر کلمه یک کلمه اضافه کن و جمله بساز . مادرِ سارا- آمد - ماشین -با / ما - نیش -مار -می زند -را / دوست-آناناس- شربتِ - نداشت-مادر/ ستاره ای - سینا - دید - آسمان-در / 2) با ترکیبات زیر یک کلمه ساخته شود . مثلا : شه : ریشه / شا: ....../ دی:......./ سَ:......./مو:........./ 3) یک صفحه املا به صورت جمله نوشته شود . کتاب ها: کتاب کار ریاضی علوی / کتاب نگارش / کتاب فارسی / دفتر تلاش / کتاب کار علوم علوی همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه ش به صورت داستانی گفته شد . پسران عزیزم پیشرفت خوبی داشتند با آرزوی موفقیت . دفتر املا نزد بنده می باشد.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان شکل انار و برگ را برش دادندو دو شاخه درخت انار را به صورت کلاژ درست کردند. این کاردستی به مناسبت شب یلدا بود که به خاطر اینکه کلاس ها آنلاین برگزار شد، امروز انجام شد.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنونم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: