فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: دانش اموزان با 10 -20 _30 و .......... تا 90 اشنا شدند . در دفتر تلاش برای هر کدام چوب خط کشیدند و عدد مربوطه را وارد جدول ارزش مکانی کردند . مقدمات شمارش اعداد 10 _20_30 ..... تا 90 تدریس شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز ایجاد انگیزه نشانه ا را داشتیم ' امروز جدول تشخیصی ( ک/ گ) و جدول تشخیصی ( ج/خ ) به عنوان کار در کلاس تمرین و تکرار شد. و در دفتر تلاش نوشته شد . دانش اموزان از نظر شنیداری کلمات را در جایگاه خودش طبقه بندی کردند .. کلماتی که و استثنا دارند مرور شدند. صفحه 173 و 174 و 175 در کلاس زنگ حل تمرین انجام شد .
تکلیف: درس 13 کتاب کار فارسی علوی ص 176 و 178 تکمیل شود. سوالات زیر در دفتر تلاش انجام شود. سوال 1 : ترکیب کن و کلمه بساز. خوش : مثلا خوش آواز / با خوش 3 کلمه نوشته شود. خود : مثلا : خود کار / با خود 3کلمه نوشته شود. نو: مثلا : نوک/ با نو 3 کلمه نوشته شود. دو : با دو 3 کلمه نوشته شود. سوال2: به هر کلمه یک کلمه دیگر اضافه کنید. مثلا: گوجه / گوجه ی قرمز - نوک .........../ نوزاد............/ خورشید ......../ خودکار........./ مانتو........../ اُتوبوس........../ سوال 3 : از روی کلمات زیر 2 بار نوشته شود. نوک- خورشید- دو- موز - پُلو - خوردن - خوردم - خوردی -روشن . یک املا کلمه ای تا نشانه( و استثنا )نوشته شود. پیک ارمغان هفته تا پایان هفته اینده انجام شود. قسمت علوم هنوز تدریس نشده است . لطفا دانش اموزانی که رضایت نامه اردو را امروز تحویل ندادند فردا حتما تحویل دهند. کتاب ها : کتاب فارسی و کتاب نگارش و کتاب علوم دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: دانش اموزان داستان قفل و کلید و داستان نیلوفر و داستان دندان لق را روان خوانی کردند . بیدپا با مهارت تقویت سواد خوانداری و دقت و توجه در کلاس با موضوع پیراهن اونه اونه خوانده شده و سوالات توسط دانش اموزان پاسخ داده شد. به دلیل عدم حضور سرکار خانم احمدی زاده درس مهارت اجتماعی با موضوع صبور بودن صفحه 29 و 30 و 31 توسط بنده تدریس شد.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا شاخه ای نشانه ج را داشتیم ' دانش آموزان تا 20 کلمه به صورت زنجیری کلمه حدس زدند پس از اتمام املا ' کلمات را برای دوستانشان خواندند . و چند کلمه مختلف انتهای املا گفته شد .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه آقای ریاضی برگزار شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس خروس خوش آواز تدریس شد. دانش اموزان جهت ایجاد انگیزه نشانه( و استثنا ) موز اورده بودند. با موز نمایش الو را بازی کردند . و نشانه و استثنا تثبیت شد. آشنایی با نعمت خدا و تشکر و قدردانی کردن . آشنایی با مفهوم پدربزرگ و احترام به آن ها. کلمه خوانی 'جمله خوانی ' روان خوانی درس خروس خوش آواز خوانده شد. ببین و بگو / گوش کن وبگو و ..... بحث و مشارکت شد.
تکلیف: متن درس روان خوانی شد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه و استثنا با شعر و داستان و کدگذاری تدریس شد. کلید واژه های و استثنا به عنوان کار در کلاس نوشته شد. دانش اموزان با ترکیبات (خور / خوش/ نو/ دو / خود) کلمه جدید ساختند . و در دفتر تلاش نوشتند. دو مثل دوباره / خوش مثل خوش مزه / نو مثل نوساز/ خود مثل خودکار/ خور مثل خوردن / کتاب نگارش صفحه 89 و 90 در کلاس انجام شد.
تکلیف: لطفا کلمات با دقت چندین بار خوانده شود. یک املا شاخه ای مطابق (سوال 8 صفحه 170 کتاب کار فارسی علوی ) با شروع کلمه( جیب )تا 20 کلمه نوشته شود. فردا املا شاخه ای تا نشانه ج خواهیم داشت . مثلا کلمه اول : جیب / کلمه بعدی : باران / کلمه بعدی : نرده / کلمه بعدی : اِ مروز/ کلمه بعدی : زود / و .......... اگر دانش اموزی کتاب نگارش ناقص دارد لطفا تکمیل کند . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی / دفتر املا / دفتر تلاش / همراه دانش اموز باشد.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: پخش فیلم تعمیر کار بی تجربه، صحبت در مورد فیلم توسط دانش آموزان، بیان مفهوم تخصص و استفاده از افراد متخصص، بیان مزیت های استفاده از افراد متخصص ، خواندن از روی درس و حل فعالیت کلاسی
تکلیف: فعالیت منزل صفحه110

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی با صندلی و چوبک جهت تقویت مهارت حرکتی استفاده از چوبک تقویت مهارت جابه جایی راه رفتن تقویت حافظه و همچنین دقت و تمرکز تقویت هوش اجتماعی و درک بهتر کار گروهی
تکلیف: تکلیف ندارند

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: شمارش اعداد رو به جلو تمرین و تکرار و رفع اشکال شد. و سوالاتی مربوط به شمارش در دفتر تلاش توسط دانش اموزان انجام شد . صفحه 129 و130 و131 کتاب کار ریاضی علوی در کلاس حل و رفع اشکال شد . اگر دانش اموزی سوال 15 و 16 را انجام نداده است انجام دهد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز ایجاد انگیزه نشانه ج همراه با جشن اسم را داشتیم . تشخیصی نشانه (ج/ خ )تمرین شد . ساخت کلمه با صدای اخر هر کلمه دیگر کار شد . سوال 8 کتاب کار مهم می باشد. صفحه 169 و 170 در کلاس حل شد .
تکلیف: صفحه 171 کتاب کار فارسی علوی با دقت خوانده شود و صفحه 172 انجام شود. املا تا نشانه ج نوشته شود. فردا برای ایجاد انگیزه نشانه و استثنا دانش اموزان موز همراه داشته باشند. کتاب ها: کتاب نگارش ' کتاب فارسی ' دفتر تلاش ' کتاب ریاضی هوش همراه دانش اموز باشد.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا (نشانه ل) گفته شد. بر روی خوش خطی دانش اموزان تاکید شد.

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: آشنایی با نحوه انتخاب قسمتی از تصویر کپی و کات کردن چرخش و انتقال
تکلیف: به دلخواه نقاشی بکشید و مطالب گفته شده را تمرین کنید

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تولد متولدین بهمن ماه را داشتیم . دانش اموزان کلی بهشون خوش گذشت . و برای تثبیت (نشانه ج ) جوراب اورده بودند ' و با جوراب نمایش بازی کردند .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس ریاضی ما با معرفی عدد زوج و فرد شروع شد. صفحه 122 با اهداف: انتقال شمارش 2 تا 2 تا . درک مفهوم عدد زوج و فرد . صفحه 123 با اهداف: تمرین نوشتن نماد جمع و عبارت جمع . تبدیل نماد چوب خط به عدد. نماد چوب خط یا شکل را به عدد تبدیل می کند . صفحه 124 با اهداف : درک ارتباط بین الگوی عددی . شمارش 4 تا 4 تا با اشکال و ذهنی . درک نوشتن اعداد از 0 تا 20 . صفحه 126 با اهداف : کسب آمادگی برای حل مسئله . درک مفهوم جمع . دیدن 2 دسته ی 5 تایی و گفتن عدد 10 . دانش اموزان زنگ تفکر داشتند وسوالات مربوط با عبارت جمع و الگوی اعداد با شمارش 3 تایی و 4 تایی و 2 تایی را انجام دادند .
تکلیف: کتاب ریاضی صفحه 125 در منزل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با داستان جوجه شروع شد. نشانه ج با کد گذاری تدریس شد. درس نارنج و برنج با نمایش تدریس شد. دانش اموزان نمایش شالی کاری را اجرا کردند. آشنایی با نعمت خدا و شکرگزاری کردن . آشنایی با زندگی روستایی و محصولات . متن درس روان خوانی شد. توانایی کامل کردن جمله ناقص . تصویرک ها بخش شدند.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه ج هم مانند نشانه خ است فقط در جایگاه نقطه متفاوت هستند . کتاب نگارش صفحه 78 و 79 انجام شد. ترکیبات نشانه ج تدریس شد و در دفتر تلاش نوشته شد . کلید واژه های نشانه ج در دفتر تلاش نوشته شد. دانش اموزان با نشانه ج ' کلمه حدس زدند.
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 167 و 168 انجام شود. اگر دانش اموزی سوال 1 مدادی حل نشده دارد انجام دهد . فردا یک عدد جوراب همراه دانش اموزان باشد. فردا تولد دانش اموزان متولدین بهمن ماه می باشد. فردا املا تا نشانه ل خواهیم داشت ' لطفا یک املا تا نشانه ل نوشته شود. ایجاد انگیزه دفتر املا دلخواه می باشد. کتاب ها: کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش و کتاب نگارش جهت ملاحظه شدن همراه دانش اموز باشد. لطفا کتاب ها و کتاب کار ها ناقص نباشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز تدریس قسمت اول از پارت دوم اتیکت مکالمه، ارائه پاورپوینت ،آشنا شدن بچه ها با تارهای صوتی و کنترل صدا ، انجام کار گروهی سه مرحله از Voice level (وُیس لِول ها) .
تکلیف: بچه ها سه مرحله از Voice Level ها که یاد گرفتند را در دفتر خود نقاشی بکشند.

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: در درس زمین خانه ی خاکی ما ' پسران گلم با گل مجسمه های زیبای سفالی ساختند . به آزمایشگاه رفتیم و دانش اموزان در رابطه با نحوه ی ساخت مجسمه ها و شکلی که ساختند بحث و گفت وگو کردند . و با خاک های مختلف ماسه / رس / باغچه آزمایش انجام دادیم و نتیجه را بررسی کردیم .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: