فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: حل مسئله کلامی و تحلیل مسئله و جمع و تفریق ذهنی مرور شد . سپس صفحه 144 و 145 کتاب کار ریاضی علوی حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: اگر دانش اموزی در تحلیل مسئله مشکل دارد لطفا مسئله های صفحه 145 را یک بار دیگر در دفتر تلاش حل کند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با تولد بازی شروع شد . نشانه تشدید را با تولد تثبیت کردیم . کلی بهشون خوش گذشت . درس در بازار روان خوانی شد . و کلمات کلیدی تاکید شد.
تکلیف: روان خوانی دروس کتاب فارسی روز چهارشنبه از دانش اموزان پرسیده می شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه تشدید تاکید شد . کلمات کلیدی تشدید دار در دفتر تلاش به عنوان کار در کلاس نوشته شد. کتاب نگارش صفحه 103 و 104 و 105 در کلاس انجام شد.
تکلیف: اگر دانش اموزی سوالات یک مدادی کتاب نگارش را تکمیل نکرده است تکمیل کند . املا تا نشانه ژ در دفتر تلاش نوشته شود . فردا املا تا نشانه ژ خواهیم داشت . لطفا دانش اموزان کتاب کار فارسی علوی و نکات فارسی را از درس هشتم (نشانه ی) تا پایان درس پانزدهم (نشانه خوا ) به خوبی مطالعه کنند . کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز تدریس قسمت دوم از پارت دوم اتیکت مکالمه ، پاور پوینت ارائه شد ، بچه ها فعالیت کلاسی و تمرین داشتند ، تمام مراحل Voice level chart ارائه داده شد.
تکلیف: بچه ها تمام مراحل Voice Level Chart را در دفتر خود نقاشی کنند.
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز چهارشنبه 10 اسفند ماه جشن تولد کلیه متولدین اسفند ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین اسفند ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی سوالات حل مسئله و تحلیلی جمع و تفریق کار شد . شمارش 5 تایی رو به جلو و شمارش 5 تایی رو به عقب تدریس شد. حروف نویسی اعداد یک تا بیست به عنوان کار در کلاس نوشته شد. جمع و تفریق مضرب 5 و 10 انجام شد. کتاب ریاضی صفحه 138 و 140 انجام شد.
تکلیف: اگر دانش اموزی صفحه ای حل نشده از کتاب ریاضی دارد تکمیل کند . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 143 کامل شود.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس دنیای سرد و گرم تدریس شد. در رابطه با ادم یخی و پوشش مناسب فصل ها صحبت شد . هدر رفتن انرژی و وسایلی که نور یا گرما دارند یا هر دو را باهم دارند صحبت شد . روش های جلوگیری از هدر رفتن گرما صحبت شد . کتاب کار علوم علوی صفحه 109 و 110 و 111 و 119 و 120 در کلاس حل شد.
تکلیف: الباقی سوالات کتاب کار علوم علوی درس سرد و گرم تا جلسه اینده علوم انجام شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس قرآن و میهن ما کتاب فارسی تدریس و روان خوانی شد. دانش اموزان سرود ملی را یک صدا خواندند . امروز خوش خطی داشتند .
تکلیف: دانش اموزان بر روی خواندن متن درس کتاب فارسی مسلط باشند . پیک ارمغان هفته شماره 21 تکمیل شود. فردا پیک حل شده 20 و 21 همراه دانش اموز باشد . کتاب : کتاب فارسی و نگارش و ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد. برای فردا که تشدید تدریس می شود . دانش اموزان می توانند کاپ کیک یا کیک بسته بندی همراه داشته باشند یا چند خوراکی برای باهم خوردن در کنار دوستان می خوایم برای تثبیت نشانه تشدید محیط مختصر تولد را فراهم کنیم .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 20 صفحه 135 با اهداف: آشنایی با عدد های بیشتر از 20 / خارج کردن عدد دو رقمی از جدول و اضافه شدن دسته ده تایی / صفحه 136 با اهداف : ساخت عدد های 20 تا 99 / صفحه 137 با اهداف: به دست اوردن عدد مربوط به دسته و سپس منتقل کردن عدد به جدول تدریس و حل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 141 و 142 انجام شود.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز کلیپ هفته ملی علوم هر گروه داوری و پخش شد. لطفا دانش اموزان از درس 8 (چه می خواهم بسازم ؟) تا پایان درس 10 ( در اطراف ما هوا وجود دارد) به خوبی مطالعه کنند . و روز شنبه حتما حضور داشته باشند.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه خوا مرور شد . کلماتی که خوا دارند تاکید شد . کلمه خواهر و فامیلاش مثلا خواهرم / خواهرت/ خواهرش/ خواهرمان/ خواهرتان/ خواهرشان / و کلمه خواندن و فامیلاش و خواب و فامیلاش و خواستن و فامیلاش و خواهش و فامیلاش گفته شد و در دفتر تلاش نوشته شد. تمرین های دوره ای کتاب نگارش صفحه 99 و 100 و 101 در کلاس حل شد.
تکلیف: پیک ارمغان هفته شماره 20 به جز قسمت علوم کامل شود لطفا روز یکشنبه همراه دانش اموز باشد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 199 و200 انجام شود و با توجه به روان خوانی صفحه 201 صفحه 202 انجام شود. کتاب ها : کتاب علوم و کتاب کار علوم - دفتر تلاش - کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تشخیصی( اِ ) و (ه ) گفته شد . دفتر املا ها تحویل داده شد.

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: قران درس 4 با موضوع قرآن بخوانیم تدریس شد. شعر آرزوی من خوانده شد. لوحه 4 و 5 و 6 و 7 خوانده و تکرار شد. سوره ناس خوانده شد. برای شعر صفحه 43 نام زیبای پشت و پناهم خدا انتخاب شد.
تکلیف: دانش اموزان تا جلسه اینده بر خواندن لوحه ها مسلط باشند . اگر دانش اموزی تمایل داشت سوره ناس را حفظ کند و امتیاز بگیرد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما بعد ورزش صبحگاهی زبانی با پروژه ساخت برف مصنوعی شروع شد. آشنایی با انواع وضعیت آب و هوا / نحوه تشکیل برف و باران / اهمیت بارش باران و برف صحبت شد. با موارد لازم دانش اموزان هر کدام در گروه های هاوس سیستم برف مصنوعی ساختند . و سپس با برف مصنوعی آدم برفی درست کردند . پروژه بعدی پروژه بازی رنگ ها بود. واکنش ترکیب مواد مختلف و اشنایی با ویژگی و خواص مواد/ دانش اموزان بطری شیر را روی میز گذاشتند و کمی میل کردند و بعد در شیر قطره قطره مواد خوراکی ریختند و مایع ظرف شویی ریختند. و رنگ ها پخش شد و لذت بردند و کاغذ را روی رنگ ها گذاشتند و طرح درست شده را خشک کردند . در همه گروه ها این اتفاق با مشارکت انجام شد. پروژه اخر امروز کلاس ما شعبده بازی با آب بود. قبل شروع پروژه فیلم و عکس پخش شد. آشنایی با فواید و موارد استفاده از اب / اشنایی با مراحل چرخه اب / اشنایی با ویژگی اب / شعبده نقاشی روی قاشق دانش اموزان با ماژیک روی قاشق نقاشی کشیدند و قاشق را به ارامی در اب گذاشتند و مشاهدات خود را با گروه به اشتراک گذاشتند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه خوا با داستان و کد گذاری تدریس شد. درس کتاب خوانی صفحه 75 کتاب فارسی تدریس شد. دانش اموزان را به کتاب خوانی تشویق کردیم. متن درس روان خوانی شد. ببین و بگو و گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن و به دوستانت بگو صفحه 76 با مشورت بحث و گفت و گو شد.
تکلیف: کل خوانی بخش 2 از صفحه 27 تا 75 فقط متن درس برای روز یکشنبه خوانده شود. دانش اموزان بر خواندن متن درس تا روز یکشنبه مسلط باشند.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه خوا و ترکیبات کلمات با زبان بدن آموزش داده شود و توسط دانش اموزان در دفتر تلاش نوشته شد. صفحه 97 و صفحه 98 کتاب نگارش در کلاس حل شد.
تکلیف: صفحه 197 و 198 کتاب فارسی علوی در منزل انجام شود. املا تا نشانه ژ و چ نوشته شود. املا فردا تا نشانه ژ و چ خواهد بود. کتاب قرآن و کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: