فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه اقای ریاضی برگزار شد . کلیپ عدد 8 پخش شد. نوشتار عدد 8 اموزش داده شد. مفهوم انتقال مرور شد . سپس کتاب ریاضی صفحه 74 و 75 حل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی صفحه 78 حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز با ورزش صبحگاهی شروع شد. جهت مرور و تکرار و تمرین روان خوانی پرسیده شد. مجهول یابی کلمات اموزش داده شد. متن نشانه ز کتاب کار فارسی علوی صفحه 93 خوانده شد و کلمات کلیدی نشانه ز تاکید شد. سپس صفحه 92 کتاب کار فارسی علوی حل شد.
تکلیف: 1) با توجه به متن صفحه 93 کتاب کار فارسی علوی ' صفحه 94 حل شود. 2)چند جمله مجهولی در دفتر تلاش نوشته شود و جای خالی با مداد قرمز تکمیل شود. مثلا: من با سنتور ( ساز) می زنم . 3)چند خط املا تا نشانه ز نوشته شود و پایین املا از عدد 0 تا 8 نوشته شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در موذد یک مکالمه خوب صحبت کردیم و شرایط یک شنونده خوب را یاد گرفتیم.
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: زنگ ریاضی خوش مزه داشتیم . دانش اموزان در کلاس انلاین تعدادی خوراکی را با هم مقایسه کردند سپس میل کردند . تم 11 با موضوع تعطیل شدن از مدرسه اموزش داده شد . کتاب ریاضی صفحه 72 و 73 با مفهوم مقایسه و شمارش و شکل متقارن تدریس و حل شد .
تکلیف: مهارت محور : دانش اموزان تعداد خاله ها با عمه های خود را مقایسه کنند . تعداد دایی ها با عمو های خود را مقایسه کنند . تعداد دوست های مدرسه و خارج مدرسه را مقایسه کنند . سپس در دفتر تلاش با ذکر تکلیف مهارت محور ریاضی به صورت عددی نوشته شود مثلا : مقایسه خاله ها با عمه ها : 2>1

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی تلفیقی فارسی ریاضی با علامت گذاری در کلاس انجام شد . کلمه خوانی مرور شد . کتاب نگارش صفحه 59 در کلاس حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 89 و 90 حل شد .
تکلیف: 1) سوال یک مدادی صفحه 59 کتاب نگارش تکمیل شود. 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 91 حل شود . 3) چند خط املا تا نشانه ز در دفتر تلاش نوشته شود . پایین املا با کلمات می سازم / می مانم جمله ساخته شود سپس تعداد کلمات هر جمله با هم مقایسه شود . کتاب ها : اگر کلاس ها حضوری باشد . کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی همراه دانش اموزان باشد . لطفا تکالیف در پرتال بارگزاری شود . تشکر

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی ماشین بستنی کشیدند.
تکلیف: لطفا دانش آموزانی که چسب مایع یا ماتیکی و قیچی در مدرسه ندارند لطفا برای جلسه آینده همراه خود بیاورند. ممنونم

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ز با کد گذاری و داستان تدریس شد. ترکیبات و جدول دوستی و ساخت کلمه با نشانه ز تمرین و تکرار شد . درس سرباز کتاب فارسی صفحه 45 و 46 تدریس شد.
تکلیف: متن درس صفحه 45 کل خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه ز اموزش داده شد. مجهول یابی جملات و املای تصویری نشانه ز تاکید شد. کتاب نگارش صفحه 58 و 60 حل شد.
تکلیف: 1) کتاب نگارش سوال 1 مدادی صفحه 58 و60 رو نویسی شود. 2) املای جمله سازی تمرین شود دانش اموز برای هر کلمات زیر در دفتر تلاش 2 جمله بنویسد : (می بارد -می بندد -می بوسد ) دفتر املا نزد بنده می باشد'کتاب ها : اگر کلاس ها حضوری باشد کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر املا علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هشتم (دستگاه کارتخوان ) تدریس شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس هشتم صفحه 66 را انجام دهند.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مبحث گیاهان با نمایش و شناخت گیاهان مختلف تدریس شد . کتاب کار علوم علوی تا پایان درس گیاهان حل و رفع اشکال شد . کتاب علوم علوی در مدرسه می باشد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلمه خوانی و ترکیبات تمرین و تکرار شد .
تکلیف: 1)پیک ارمغان شماره 12 انجام شود. ((به دلیل تدریس نشدن نشانه اِ سوال هایی که کلمات اِ دارد انجام نشود)).2) یک صفحه دیکته نوشته شود.3) در منزل روانخوانی، ترکیب ، کلمه سازی حتما تمرین شود مخصوصا نشانه ای . دو روز تعطیلی زمان خوبی برای تثبیت نشانه ای هست. شنبه تدریس جدید خواهیم داشت.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا نردبانی حدس کلمات جهت تقویت قدرت تفکر و ساخت کلمه و گسترش دایره لغات از نشانه ن داشتیم . املا تا نشانه ای گفته شد . پسران گلم بسیار خوب املا نوشتند . دفتر املا نزد بنده می باشد.

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه درون مدرسه ای سودوکو به صورت هماهنگ برگزار شد . با نام خدا تدریس کتاب ریاضی هوش را شروع کردیم . صفحه 7 و 8 و 10 و 11 کتاب ریاضی هوش با موضوع و شمارش و تشخیص سایه تدریس شد.
تکلیف: کتاب ریاضی هوش علوی صفحه 9 تکمیل شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی صفحات 68 و69،70 انجام شد . اموزش عدد 7 ،مفهوم کمتر و بیشتر و شمارش و تقارن و سودوکو مرور شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه ،72 و 73 انجام شد
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی 75 حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: متن صفحه 87 روان خوانی و دانش اموزان تمام کلماتی که نشانه ای دارند را مشخص کردند . سپس با توجه به متن درک مطلب صفحه 88 حل شد .
تکلیف: سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود. سوال 1) 3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه ( ت غیر اخر ،ت اخر) داشته باشد. _3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه (ن غیرآخر ،ن اخر) داشته باشد . _3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه (ای اول ،ی وسط ،ی اخر) داشته باشد. سوال 2) با کلمات زیر جمله ساخته شود . (بر می دارم ) (می ماند) (می بوسد ) ( می ترسم ) (می بارد ) سوال 3) جملات زیر بدون نقطه نوشته شود . سپس توسط دانش اموزان با قرمز نقطه گذاشته شود. آسمان ابری نیست . اسمان ابری است . مامان سیب بر می دارد. ایران آباد است . ایمان بیمار بود . کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . اگر دانش اموزی کتاب کار علوم مدرسه تحویل نداده است فردا بیاورد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با توجه به بگرد و پیدا کن کلمات از متن صفحه 87 دانش اموزان به صورت مشارکتی املا مشارکتی جهت تقویت حافظه شنیداری و تقویت روان خوانی در دفتر املا داخل نقشه ایران نوشتند .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا بی نقطه با نقطه قرمز تا نشانه ن گفته شد . پسران گلم بسیار بسیار عالی املا نوشتند .
تکلیف: املا تا نشانه ای کار شود. فردا املا تا نشانه ای خواهیم داشت دفتر املا ایجاد انگیزه املا ای را داشته باشد . بهتر است نقشه کشیده شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور مرکز و اهمیت آن و مقایسه آن با گوشه صفحه شطرنج. آموزش آچمزی را داشتیم ،آچمزی یک کلمه ترکی است به معنی قفل . ما دو نوع آچمزی داریم 1_ آچمزی مطلق 2_ آچمزی نسبی وقتی مهره ای بین شاه و مهره کیش دهنده قرار می گیرد ،آن مهره آچمز است و حق حرکت ندارد. ما به بچه ها می گوییم انگار دست و پایش در گل گیر کرده و نمی تواند حرکت کند. وقتی مهره آچمزی بین شاه و مهره کیش دهنده قرار می گیرد آنرا آچمز مطلق می گویند حالا اگر به جای شاه مثلا وزیر باشد ،باز آن مهره آچمز است ولی آچمز نسبی یعنی می توانیم مهره آچمزی را برداریم ،اما بعدش مهره با ارزشتری را از دست خواهد داد. ما بعدا بیشتر روی قوانین آچمزی کار خواهیم کرد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: