فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه اقای ریاضی برگزار شد . مباحث شمارش و تقارن مرور شد و کتاب کار ریاضی علوی صفحه 65 و 66 و 67 تا سوال 10 حل شد .
تکلیف: اگر دانش اموزی در کلاس کتاب کار ریاضی علوی سوال 11 صفحه 68 را حل نکرده است حل کند . کتاب ریاضی صفحه 63 حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ساخت کلمه و جمله بهم ریخته تمرین و تکرار شد .
تکلیف: فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت . املا تا نشانه ر نوشته شود. کتاب ها : فردا کتاب فارسی و نگارش و دفتر تلاش و کتاب کار فارسی علوی همراه دانش اموزان باشد .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 60 و 61 و 63 با موضوع قرینه،الگویابی،شمارش و اموزش عدد صفر انجام شد.
تکلیف: ندارند . فردا فقط کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد . فردابه اردو می رویم تمام دانش آموزان یک کیف کوچک که داخل آن قمقمه آب ، کمی خوراکی و دستمال باشد برای اردو همراه داشته باشند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ایجاد انگیره کلمه مادر را در دفتر تلاش داشتیم . امروز صفحه 51 کتاب نگارش حل شد. تکرار و تمرین ترکیب ها انجام شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 72 و 74 حل و رفع اشکال شد . متن درس صفحه 75 خوانده شد و کلمات کلیدی تاکید شد.
تکلیف: متن درس صفحه 75 کتاب کار فارسی علوی به خوبی مطالعه شود. سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 76 حل شود . فردا متن درس صفحه 75 کتاب کار فارسی علوی پرسیده می شود .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا از درس اول تا نشانه ت گفته شد.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از اشکال هندسی حیوانات دلخواه خود را کشیدند.
تکلیف: لطفا دانش آموزانی که دفتر نقاشی ندارند برای جلسات آینده دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
تکلیف: باسلام و وقت بخیر لطفا برای فردا دانش آموزان عزیز (چنگال ،کارد یکبار مصرف، خمیربازی) همراه داشته باشند

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز درس ریاضی تم 9 با موضوع کلاس درس تدریس شد پسرهای گلم با عدد 5 آشنا شدند و صفحه 57 و 58 و 59 از کتاب کار ریاضی انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی صفحه 64 حل شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در درس فارسی با درس مادر و نشانه ( ر) همراه با ایجاد انگیزه ،شعر و قصه آشنا شدیم. کلمات اَبر،باران،مادَر تکرار شد. کتاب کار فارسی صفحه 71 و 72 انجام شد. نشانه های قبلی تمرین و تکرار شد و روان خوانی پرسیده شد .
تکلیف: متن درس کل خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: آموزش نگارش ( ر) انجام شد و 2 صفحه از کتاب نگارش با هدف صحیح نوشتن نشانه ( ر) ،رعایت فاصله چشمی بین کلمات . جدول ترکیب نشانه ( ر) تکرار و تمرین شد. (ر) با ( ا)= را ( ر) با (و)=رو (ر) با (اَ) =رَ ساخت کلمه با ترکیبات کار شد.
تکلیف: فردا املا تا نشانه ت خواهیم داشت . املا تا نشانه ت نوشته شود. دفتر املا علوی ایجاد انگیزه نشانه ت را داشته باشد . کتاب های نگارش،کارفارسی،ریاضی،کتاب کار ریاضی به منزل فرستاده شد به دلیل وضع هوا از این به بعد کتاب هایی که برای روز آینده نیاز داریم در پرتال اعلام می شود. دانش آموزان همون کتاب هارا به همراه داشته باشند. کتاب های فوق برنامه طبق برنامه هفتگی همراه باشد. دانش آموزان فردا کتاب های::نگارش، دفتر املا علوی، کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی همراه داشته باشند‌.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس ششم (بانک) تدریس شد. انیمیشن مهارت زندگی بانک گذاشته شد. کتاب داستان صوتی یک روز در بانک پخش شد. معرفی کتاب داستان 1: بازدید از بانک با بچه ها راجب خدمات بانک ( پاورپوینت ) صحبت شد. همچنین در رابطه با لوگو و نماد تجاری بانک ها صحبت شد. کتاب های بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس ششم صفحه 51 و 52 انجام شود کتاب داستانی که در گروه گذاشته میشود را گوش بدهند ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت صفحه 36 در کلاس انجام شد. دانش آموزان با نحوه کار با براش و سطل رنگ آشنا شدند.
تکلیف: ندارند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین روان خوانی و صدا اموزی و شناخت نشانه و ترکیبات و ساخت کلمه و جمله سازی تمرین و تکرار شد . سپس کتاب نگارش صفحه ی 48 انجام شد. و کتاب کار فارسی علوی صفحه 69 و 70 حل شد .
تکلیف: 1.در دفتر تلاش خود با کلمات نامرتب زیر جمله بسازید . _اَسب _آمَد_او_با. _دود_بود_بَد _بو. _اَست_با اَدَب_اَسَد. _دوست_او_اَسما_با_اَست. 2.املای سودوکو : مطابق عکس ارسالی انجام شود . کلمات شرکت کننده : مسموم / دود/ سوت / تاس/ یا کلمات دلخواه 3. از عدد 1تا 4 یک خط بنویس. 4. یک صفحه املا نوشته شود. 5. از روی کلمات : ماست / است / بست / دوست/ دست با سه رنگ ابی ' قرمز ' مشکی نوشته شود . اخر هفته خوبی داشته باشید

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: در کلاس انلاین جهت تثبیت نشانه ( او )املای خلاق انگوری در دفتر املا علوی گفته شد .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب آموزش اصول اولیه بهداشت فردی و رعایت آن. جلب توجه عزیزانم به وجود میکروب (چیزی که نمی بینیم) در روی دست و وسایل نشسته. صفحه 20 و 21 کتاب مهارت ها تدریس و تکالیف مربوط به آن حل شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: طرح بیدپا با موضوع گناه مرغ خانگی و اهداف : توسعه سواد خواندن و طرح افزایش درک مطلب خوانده شد . درس تاب تدریس شد . متن درس کل خوانی شد . بازی با توپ جهت تثبیت( ت )و (و ) انجام شد. به نمایشگاه کتاب رفتیم و پسران گلم با نحوه ی خرید عاقلانه اشنا شدند و سبب کسب مهارت اجتماعی و مالی تقویت قدرت انتخاب ارتقا اعتماد به نفس شد .
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ت با شعر تدریس شد. ایجاد انگیزه نشانه ت را داشتیم . نوشتار نشانه ت و ترکیبات و کلمه سازی و جدول دوستی تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 46 و 47 حل شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 67 و 68 در کلاس حل شد.
تکلیف: تکلیف : 1) چند خط املا تا نشانه او در دفتر تلاش نوشته شود . پایین املا با کلمات دود / مسموم / جمله ساخته شود . 2) فردا املا انگوری تا نشانه او خواهیم داشت دفتر املا علوی کنار دانش اموزان باشد. و دفتر املا علوی نقاشی انگور با 20 دایره داشته باشد. کتاب ها به منزل ارسال شد . 3) از روی متن درس در دفتر تلاش نوشته شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور حرکت شاه و نحوه کیش دادن با مهره های مختلف به شاه و نیز طرز رفع کیش مهره ها به همان طریق (زدن،بستن،فرار کردن) در مورد مات صحبت کردیم. مات یعنی کیش بدون دفاع. هرگاه شاه کیش باشد و نتواند مهره کیش دهنده را بزند ،نتواند ،مسیر کیش را ببندد و نتواند فرار کند ،آنگاه شاه مات شده است. برای مات کردن ما باید خانه های اطراف شاه را به فاصله یک خانه مشخص کرده سپس ارزیابی نماییم، که چه خانه ای را می تواند برود و چه خانه ای را قادر به رفتن نیست ،حالا وقتی بتوانیم خانه های فرار شاه و خانه ای که خود شاه در آن قرار دارد را بگیریم ،آنگاه شاه مات شده است . مات انتهای بازی است .پس تا وقتی که ما شاه حریف را کیش و مات نکنیم بازی خاتمه پیدا نمی کند. در ضمن ما امروز در مورد تقابل شاه ها صحبت کرده تا به عزیزانمان نشان دهیم که هرگز وقتی شاه ها تقابل گرفته اند ،نمی توانندبه سه خانه جلوی خود بروند.ما چند نمونه مات یک حرکتی را بررسی کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: