1402/09/21
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
جهت تمرین و تکرار :
به دانش اموز تعدادی شئ مانند نخود و لوبیا در دو دسته بدهید و از آنها بخواهید عدد هر دسته را بیان کنند و تعداد آنها را با هم مقایسه کنند.
این تمرین را چندین بار با عددهای مختلف امتحان کنند ' عبارت خوانی از هر دوطرف داشته باشند.
این تکلیف صرفا جهت تمرین و تکرار می باشد )
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه ش تدریس شد .
ایجاد انگیزه نشانه ش را داشتیم
درس گوش شنوا کتاب فارسی اموزش داده شد .
متن درس کل خوانی شد .
ببین و بگو و بگرد و پیدا کن و ........صفحه 50 با مشارکت بحث و گفت و گو شد.
متن درس گوش شنوا کل خوانی شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه ش تدریس شد.
ترکیبات نشانه ش و ساخت کلمه با نشانه ش تمرین و تکرار شد.
املا تصویری کار شد.
کتاب نگارش صفحه 64 و 65 حل شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 100 و 101 و حل شد.
1)ترکیبات و کلمات نشانه ش مرور شود.
2) املا از درس اول تا نشانه اِ نوشته شود .
در انتها متن املای نوشته شده را با صداهای عجیب غریب(نازک،بلند،کوتاه،کلفت) روانخوانی کن.
فردا املا تا نشانه اِ خواهیم داشت .
در صورت اختیار دفتر املا علوی نقاشی ایجاد انگیزه اِ داشته باشد .
3)سوالات زیر را در دفتر تلاش حل کن .
کلمات زیر را بلند بخوان و با دو
کلمه یک جمله بنویس .
شیما -شانه ای/
آش ِ رشته
_با توجه به سوال پاسخ دهید.
مداد را با چه چیزی می تراشی؟
به کسی که ماشین می راند چه می گویند؟........
شب ها می خوریم ؟ .........
_باهوش من مرتب کن.
دَست- شیر -دَر-آرش -دارَد ....................
شیرازی _او_اَست...........................
..شاداب_بود_دوستِ_مادَرَم.......................
کتاب ها :
کتاب کار ریاضی - کتاب کار فارسی علوی - کتاب نگارش و دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما درس آنلاین جلسه قبل را مرور کرده تا عزیزانمان درداین رابطه مشکلی پیدا نکنند در ضمن مروری بر مرکز و اهمیت آن داشتیم جزوه ،عزیزانمان تا حدودی چک شد. بچه ها از هفته آینده در مسابقات داخلی شرکت خواهند کرد . پس لطفا در منزل بازی داشته باشند و تمرین کنند. متشکرم
1402/09/20
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
مسابقه اقای ریاضی برگزار شد.
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
امروز درس علوم فصل 6
(زمین خانه ی پر آب ما) تدریس شد.
با طرح سوالات مناسب بارش فکری ایجاد شد .
1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟
2-آبی که استفاده می کنیم از کجا بدست آمده ؟
3-از آب چه استفاده هایی می کنیم ؟
4-چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم ؟
5-چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگه داریم؟
6-اگر از آب آلوده استفاده کنیم چه می شود ؟
7-از کجا می فهمیم که آب خوردنی است ؟
8-آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم ؟ چرا ؟
9-موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چکار کنیم ؟
10- موقع مسواک زدن چکار کنیم تا آب را هدر نرود ؟
کتاب کار علوم علوی تا پایان درس ششم حل شد و کتاب کار علوم علوی در کلاس می ماند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
-ِ ربط به خوبی تمرین و تکرار شد .
دانش اموزان کلمات مختلف را با -ِ به هم ربط دادند .
بازی تلفیقی جادویی در کلاس انجام شد .
تشخیص ( ای با ی ) به خوبی تمرین و تکرار شد .
1)متن صفحه 99 کتاب کار فارسی علوی به خوبی خوانده شود .
قبلا کلید واژه های متن مشخص شده است .
از کلماتی که -ِ ربط دارند یا ای مستقل دارند در دفتر تلاش املا به صورت کلمه نوشته شود .
2) با توجه به متن صفحه 99 کتاب کار فارسی علوی ( 2 کلمه پیدا کن که بتوانی( ای مستقل ) اضافه کنی ) و ( 2 کلمه پیدا کن که بتوانی (ی ) اضافه کنی )
3) کار در کلاس به خوبی مطالعه شود .
فردا تدریس نشانه ش خواهیم داشت .
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب نگارش و فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املازنبوری حدس کلمات از نشانه ز داشتیم .
دانش اموزان با قدرت تفکر و بارش فکری خود 15 الی 20 کلمه حدس زدند .
از املا زنبوری امروز گل پسران عزیزم لذت بردم .
قرآن اول
سادات حسینی، سمانه
با نام خدا تدریس قرآن را شروع کردیم .
درس 1 کتاب قرآن با موضوع به نام خدا ' بسم الله تدریس شد .
دانش اموزان به صورت داوطلبی سوره توحید را خواندند .
برای شعر صفحه 19 اسم انتخاب کردند .
پیام قرآنی ها خوانده و تاکید شد .
حفظ سوره توحید توسط دانش اموزان تا هفته اینده ( روز دوشنبه ) اختیاری و امتیازی می باشد .
کتاب قرآن در کلاس می ماند .
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر
امروز با رفتارهای صحیح یک شنونده خوب آشنا شدیم.
عزیزان تکلیف ندارید
1402/09/19
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
درس ریاضی :
صفحه 82
اهداف:
* مقایسه دو مجموعه
* تشخیص دسته های کمتر و بیشتر
* توانایی در استفاده صحیح از علامت کمتر - بیشتر
* تشخیص و ادامه ی الگوی خطی
و صفحه 83
اهداف:
* توانایی تکمیل مربع شگفت انگیز 9×9
* تمرین تقارن افقی و پیدا کردن قرینه خانه های رنگی در صفحه شطرنجی
و
صفحه 84
اهداف:
* درک نمایش ستونی عدد و توانایی تبدیل نمایش ستونی به عددی و برعکس.
* درک مقایسه عدد ها از طریق نمایش ستونی آنها.
* مقایسه یک طول مشخص با واحد های مختلف.
تدریس و حل شد .
ندارند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز ایجاد انگیزه نشانه ز را داشتیم .
مبحث ای مستقل و -ِ ربط تکرار و تمرین شد .
کلمات جدید ساخته و نوشته شد .
ترکیبات کلمات مرور شد .
متن روان خوانی صفحه 99خوانده شد سپس کلید واژه های مربوطه مشخص شد و درک مطلب صفحه 100حل شد .
سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 98حل و رفع اشکال شد .
1)املا از متن صفحه 99 کتاب کار فارسی علوی نوشته شود.
کلید واژه ها تاکید شود و به خوبی کلماتی که ( ای مستقل ) دارند یا -ِ ربط تمرین و تکرار شود.
2)متن صفحه 99 کتاب کار فارسی علوی به خوبی روان خوانی شود ( فردا پرسیده می شود )
3) فردا املا زنبوری حدس کلمات از نشانه ز خواهیم داشت .
دفتر املا علوی ایحاد انگیزه زنبور عسل یا زنبور داشته باشد . لطفا دانش اموزان بتوانند حداقل 20 کلمه با نشانه ز بنویسد .
4) ارمغان شماره 12 قسمت های اِ نوشته شود و فردا همراه دانش اموز باشد ،
کتاب ها :
کتاب کار ریاضی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .اگر دانش اموزی کتاب کار علومش منزل است همراهش باشد.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی و کاغذکشی دریا و ماهی و جلبک را به شکل کلاژ درست کردند.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند.
ممنونم
1402/09/18
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی تم 12 با موضوع حفاظت از محیط زیست،مفهوم کمتر و بیشتر تدریس شد.
علامت کمتر و بیشتر و مساوی مرور شد.
عدد 9 آموزش داده شد .
و دانش اموزان در دفتر تلاش از 0 تا 9 نوشتند.
سپس صفحه 79 و 80 و 81 کتاب ریاضی حل شد.
ندارند
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز با شعر و قصه آموزش -ِ دوستی یا -ِ ربط و ( ای مستقل ) را داشتیم.
کلمات متنوع را با هم دوست کردیم.
مثال:
مادَرِ مَن
ایرانِ زیبا
سَبَدِ توت
شیوه آموزش :
من برای شما کلماتی را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوری است که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نِمی مانید مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی چیزهایی را گفتم که منتظرِ کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... )
سپس کار در کلاس ( ای مستقل ) و ( -ِ ربط یا دوستی ) در دفتر تلاش نوشته شد تا برای دانش اموزان تثبیت شود .
لطفا کار در کلاس نوشته شده در دفتر تلاش به خوبی مطالعه شود.
فردا 19 اذر تولد متولدین اذر ماه خواهد بود لطفا جهت تدارکات با بنده هماهنگ شوید .
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
کتاب نگارش صفحه 63 حل شد.
به عنوان تمرین دانش اموزان کلمات مختلفی را با -ِ ربط با هم دوست کردند و تمرین و تکرار شد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا انگیزشی تا نشانه ز گفته شد .
ابتدا املا گفته شد سپس دانش اموزان املا خود را چک و بررسی کردند .
هدف ؛ تقویت اعتماد به نفس و تقویت سواد خوانداری و شنیداری ' تقویت حافظه دیداری
لطفا املا تا نشانه اِ به خوبی تمرین و تکرار شود.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس نهم (دستگاه خودپرداز ) تدریس شد.
درس قبلی (دستگاه کارتخوان ) دوره شد همچنین در رابطه با کارت اعتباری با بچه ها صحبت شد.
کتاب بچه ها چک شد.
خواهشمند است تکالیف درس نهم صفحه 73 و 74 را انجام دهند.
دستگاه عابر بانک را با یک جعبه خالی درست کنند.
لطفا قلک ها را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود.
لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی آن ها را انجام دهند.
رایانه
براتی، الناز
دانش آموزان با نحوه بازکردن تصاویر و قرار دادن استیکر و اشکال سه بعدی آشنا شدند.
ندارند
1402/09/15
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
مفهوم دسته بندی و شمارش و اعداد برابر تکرار و تمرین شد . دانش اموزان بااستفاده از چینه انتقال انجام دادند .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 81 و 82حل شد .
ندارند
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز با ورزش صبحگاهی شروع شد .
ترکیبات و ساخت کلمه و صدا اموزی نشانه اِ مرور و تکرار شد .
متن نشانه اِ روان خوانی شد.
متن روان خوانی نشانه ز پرسیده شد.
کتاب کار فارسی علوی صفحه 95 و 96 در کلاس حل شد .
متن نشانه( ز ) و ( اِ) روان خوانی شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
جمله سازی تکرار و تمرین شد .
ساخت فعل جدید تاکید شد .
کتاب نگارش صفحه 62 حل شد .
1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 97 حل شود .
2)سوالات مربوطه در دفتر تلاش نوشته شود.
الف) با کلمات زیر مطابق کار در کلاس جمله ساخته شود.
دیده بود - داده است - باریده است- بسته بود
ب)مرتب کنید .
ماسه-سیمان-داد-با-سیما
_____________________
مرد-آن-بود-زنده
_____________________
نبود-این-بد-بیمارستان
پ) بخش دوم کلمات را بنویس.
ماسه /تازه/بسته/دسته/بوسه/تیره/
دور کلماتی که بخش مشترک دارند خط بکشید.
3)املا تا نشانه ز نوشته شود .
شنبه املا تا نشانه ز خواهیم داشت .
4) ترکیبات نشانه اِ هر روز خوانده شود .
کتاب ها : اگر حضوری بود کتاب کار فارسی علوی -کتاب نگارش و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
پیرامون اهمیت تلاش در زندگی صحبت کردیم و افراد موفق با ناتوانی های جسمی و ذهنی را با هم تماشا کردیم.