فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: کاوشگران 2

ریاضی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: به نام خدا با سلام صفحه 10 تا آخر صفحه 27 کتاب ریاضی دوره و تمرین شد دانش آموزان کاربرگ انجام دادند. اولیای محترم لطفاً کاربرگ‌ها را ملاحظه کنید و همراه دانش آموزان فردا به مدرسه آورده شود. جشن یلدا برای دانش آموزان برگزار شد. عکاسی یلدا انجام شد.

ورزش دوم

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: به دلیل برگزاری جشن یلدا کلاس تشکیل نشد

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: به دلیل برگزاری جشن یلدا کلاس اتیکت برگزار نشد .

ریاضی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: به نام خدا با سلام صفحه 68 کتاب ریاضی تدریس شد. 10 صفحه کتاب ریاضی مرور شد و دانش آموزان در کاربرگ تمرین کردند.

علوم دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: فصل 1 علوم مرور شد و دانش آموزان کاربرگ مربوطه را انجام دادند.

فارسی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: درس هنرمند تدریس شد و توسط دانش آموزان روانخوانی شد و بندها مشخص شدند. درس کتابخانه کلاس ما و مسجد محله ما روانخوانی شد و کلمات هم معنی در دفتر نوشته شد.
تکلیف: دو مرتبه از روی کلمات مهم درس هنرمند بنویس. با 5 تا کلمه در درس هنرمند جمله سازی انجام شود. از عدد 200 تا 250 به رقم و حروف نوشته شود.

هنر دوم

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام..... ساخت کارت تبریک یلدا ..... سپس زیبانویسی داخل کارت ....

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: «سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز درس یازدهم تدریس شد و فعالیت کلاسی با مشارکت خوب دانش‌آموزان عزیز انجام گرفت. همچنین کلیپ مرتبط با درس در کلاس پخش شد. با سپاس»
تکلیف: لطفا تکالیف منزل مربوط به درس یازدهم انجام شود با سپاس.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.

ریاضی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: به نام خدا با سلام کتاب ریاضی صفحه 66و67و68تدریس شد. الگوی 10 تا 10 تا جمع و تفریق عددهای یک رقمی و دو رقمی و سه رقمی حل شد. صفحه 96 و 97 کتاب کار ریاضی حل شد. آزمون آقای ریاضی برگزار شد.
تکلیف: ارمغان هفته شماره 13حل شود. روانخوانی و املا تمرین شود.

املا دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: املا گفته شد.

زیبانویسی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام ... آموزش زیبانویسی حرف ر ....سپس انجام تمارین صفحه 16 و 17 کتاب کار ....

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: ریتم و نقاشی روی دیوار یک نقاشی نصب شده بود. بچه‌ها با حرکت و ریتم مشخص به سمت نقاشی می‌آمدند و تا قبل از صدای بوق فرصت داشتند بخش‌هایی از آن را رنگ‌آمیزی کنند. با شنیدن بوق، حرکت و رنگ کردن متوقف می‌شد. اهداف بازی: تقویت حس ریتم و هماهنگی حرکت با موسیقی افزایش تمرکز و دقت شنیداری پرورش خلاقیت و بیان هنری تمرین کنترل هیجان و رعایت قوانین بازی تقویت کار گروهی و نوبت‌گیری

علوم دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: کتاب کار علوم صفحه 42 و 43 و 44 مربوط به فصل 5 علوم حل شد.

فارسی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: به نام خدا با سلام تمام دروس توسط دانش آموزان روانخوانی شد
تکلیف: تکلیف: از عدد 140 تا 200 پنج تا پنج تا به عدد و حروف بنویس . کلمات مهم درس زیارت از هر لغت 2 بار 2بار نوشته شود. یک املا تا 3 خط نوشته شود.

استعداد فضایی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: صفحه 24 و صفحه 25 حل شد.

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و در رابطه با شناخت هیجان غم و میزان غم در خودمان توضیح داده شد . والدین عزیز جلساتی که به صورت حضوری برگزار می شود روزهای یکشنبه اتیکت تدریس می شود و روز سه شنبه مهارت زندگی ، لطفا کتاب مهارتهای زندگی در روز سه شنبه همراه دانش آموزان به کلاس آورده شود ، بسیار سپاسگزارم.

ریاضی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: به نام خدا با سلام صفحه 61 و 62 کتاب ریاضی تدریس شد. جمع کردن سکه‌ها ساخت اعداد سه رقمی با کارت آموزش داده شد. صفحه 90 و 91 کتاب کار ریاضی حل شد.

فارسی دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
فعالیت: بخوان و بیندیش کتاب فارسی تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز باید برای فردا یک دست سازه یا روزنامه دیواری و یا یک تحقیق در رابطه با موضوعات زیر به مدرسه بیاورند. اختراعات ساده: آشنایی با مخترعان معروف و ساخت یک وسیله ساده مثل قایق کاغذی یا پل ماکارونی. فردا به مناسبت روز پژوهش یک نمایشگاه کوچک در حیاط مدرسه برگزار می‌شود پس لطفاً همه دانش آموزان مشارکت داشته باشند تا کارهای دانش آموزان در نمایشگاه گذاشته شود. لطفاً همه دانش آموزان تمام کتاب‌های خود را فردا به مدرسه بیاورند.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: آهنگری گیوی، سمیه
تکلیف: درس 6 هدیه‌های آسمانی تکمیل شد و درس 7 تدریس شد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه در نرم افزار word از سربرگ هایی که تاکنون آموختیم مثل سربرگ home و design متنی زیبا به مناسبت روز مادر، که با کمک هوش مصنوعی طراحی کرده بودیم را تایپ کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: