1403/10/30
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا جمع دو عدد و تفریق دو عدد مرور شد .
سپس تم 17ریاضی با هدف تصویر خوانی خانه ی مادر برزگ و تلفیق با فارسی نوشتن اسم تصاویر و کشیدن شکل و جدول ارزش مکانی برای عدد 17 انجام شد .
دانش آموزان جمع سه یا چهار عدد با هم را به کمک شکل و چوب خط یاد گرفتند .
و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 117 انجام شد.
کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 120انجام شد .
تکلیف:
دانش آموزان روی تخته وایت برد و...جمع سه یا چهار عدد را با شکل و چوب خط تمرین کنند .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه ی دو شکلی ل مرور و تکرار شد .
روان خوانی کلمه کوچولو درس ل به صورت گروهی پرسیده شد .
تکلیف:
1)دیکته شب از نشانه های ف و خ گفته شود .
2)روان خوانی کلمه کوچولو درس ل
برنامه ی فردا
1)دفتر دیکته ی علوی
2)کتاب کار ریاضی
4)کلمه کوچولو
5)کتاب کار علوم
بازی استراتژیک
مدرس:
سادات، هلیا
فعالیت:
هماهنگی چشم و دست/
دقت و تمرکز/ بکارگیری خلاقیت/ بکارگیری حافظه
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و احترام خدمت شما اولیای عزیز امروز مبحث حالت های تساوی در بازی تموم شد و از هفته بعدی درس ها جدی تر خواهند شد و همچنان خواهش من از شما نظارت بر انجام بازی ها هستش تا تجربه بچه ها بیشتر و بیشتر بشه و با توجه به درخواست های شما مبنی بر درست کردن ویدئو برای درس های داده شده ویدئو کل مبحث تساوی این هفته ساخته و آپلود خواهد شد
مهارت اجتماعی
مدرس:
غلامی، نازنین
فعالیت:
آموزش اتیکت مکالمه
1403/10/29
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان خانواده ی چهل را یاد گرفتند و در دفتر وارد کردندو یکبار اعداد را از صفر تا چهل و نه نوشتند.سپس بازی اعداد را با تبلت های وایت برد انجام دادند.برای اعداد خواسته شده شکل و جدول ارزش مکانی را کشیدند.
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه های ف و ق و گ مرور شد .
جهت ارزیابی دانش آموزان دیکته ی پا تخته ای از نشانه های اخیر گفته شد .
سپس نشانه ی ل با کمک شعر و کد گذاری تدریس شد.
جدول ترکیب و کلمه سازی با ترکیبات در دفتر مشق انجام شد .
ودانش آموزان صدا های چند کلمه را نوشتند.
سپس درس گل در کتاب فارسی با هدف تصویر خوانی و آشنایی با خانه ی پر ندگان و....تدریس شد .
روان خوانی درس ف تا درس ق از کتاب فارسی از دانش آموزان پرسیده شد .
کتاب کار فارسی تا پایان درس ل با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
1)روان خوانی کلمه کوچولو درس ل صفحه ی اول
2)درک مطلب کلمه کوچولو درس ق
3)با ترکیب های ل کلمه سازی کن(همانند کار کلاسی )
4)دیکته کلمات درس ق و خ و ل
برنامه فردا
1)کتاب ریاضی
2)کتاب کار ریاضی
3)دفتر مشق
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش با هدف تثبیت یادگیری تا پایان درس گل انجام شد .
تکلیف:
ندارند
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان جهت تکرار و تمرین و ارزیابی دیکته ی پا تخته ای در دفتر مشق نوشتند .
تکلیف:
دانش آموزان اشتباهات خود را تکرار و تمرین کنند .
1403/10/26
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا عبارت خوانی توسط دانش آموزان تکرار شد .
چند عبارت را به صورت شانه ای و همچنین به کمک شکل در دفتر انجام دادند.
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه های خ و ق مرور و تکرار شد .
سپس روان خوانی کلمه کوچولو هر دو درس از دانش آموزان پرسیده شد.
و دانش آموزان با چند کلمه از درس ق جمله سازی کردند.
تکلیف:
1)کتاب کار فارسی تا پایان نشانه ی ق کامل شود .
2)دیکته ی پسر به (پدر یا مادر ) نوشته شود .دانش آموز از درس ق و خ هر جمله ای دوست دارد به پدر یا مادر خود می گوید و شما می نویسید سعی کنید اشتباهات دانش آموزان را شما تکرار کنید و در نهایت دیکته را دانش آموز تصحیح کند و به شما امتیاز دهد .
1403/10/24
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار ریاضی تا پایان تم 16 با هدف مرور و تکرار و تثبیت یادگیری جدول ارزش مکانی و دسته بندی و شمارش اشکال برای درست کردن دسته های ده تایی انجام شد .
تکلیف:
1)تمرین شفاهی جمع شانه ای انجام شود.
2)کتاب کار ریاضی چک شود تا پایان تم 16 کامل و صحیح انجام شده باشد و حتما توسط اولیا بازخورد داده شود .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا تمامی نشانه ها مرور و تکرار شد .
سپس صحیح نویسی نشانه ی خ مجدد در کلاس تدریس شد .
نشانه ی دو شکلی ق با کد قورباغه به کمک شعر و داستان تدریس شد.
جدول ترکیب تدریس شد .
سپس دانش آموزان با ترکیب ها کلمه سازی کردند .و کلمات را در دفتر مشق کشیدند .
سپس با چند کلمه از درس جدید جمله سازی کردند.
تکلیف:
1)دیکته از تمامی نشانه ها و به کار گیری کلمات مختلف و جملات طولانی در دیکته .
2)روان خوانی کلمه کوچولو و تکمیل درک مطلب خ.
3)کتاب کار فارسی تا روز شنبه تا پایان درس ق کامل شود .
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان درس ق با هدف تثبیت یادگیری خواندن و نوشتن نشانه ی جدید انجام شد .
تکلیف:
ندارند.
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دیکته از نشانه های پ و گ و ف در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .حتما دانش آموزان با اشتباهات خود جمله سازی کنند و تکرار کنند .
دانش آموزانی که در برگه نوشتند دیکته را حتما در دفتر دیکته ی علوی مجدد بنویسند .
اولیا حتما به دیکته ها بازخورد دهند.
تکلیف:
1)بازخورد به دیکته دانش آموزان توسط اولیا
2) دانش آموزانی که در دفتر دیکته نوشتند حتما مجدد دیکته را در دفتر دیکته ی علوی بنویسند .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
با شروع نیم سال دوم آموزش بخش دوم کتاب که آموزش اسکرچ جونیور است آغاز شد و دانش آموزان در اولین گام با مفهوم اسکرچ بعنوان یک نرم افرار برای نوشتن برنامه یا ساخت یک بازی آشنا شدند.
فعالیت هایی که دانش آموزان در این جلسه یاد گرفتند :
1. انتخاب یک پس زمینه برای محیط اسکرچ
2. انتخاب یک کاراکتر و وارد کردن آن به محیط پس زمینه
3. نحوه ویرایش و حالت های مختلف یک کاراکتر
تکلیف:
والدین گرامی لطفا نرم افزار اسکرچ جونیور را برای دانش آموزان بر روی لب تاپ یا کامپیوتر نصب کنید و طبق آموزش هایی کلاس و تمریناتی که در کتاب ارائه شده است با دانش آموزان کار کنید.
تمرین : دانش آموزان گرامی لطفا یک پس زمینه دلخواه در محیط اسکرچ جونیور انتخاب نمایید و کاراکتری که امروز در کلاس بر روی آن ویرایش انجام شد را به دلخواه خود ویرایش نمایید با تشکر
1403/10/23
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
تم 16 کتاب ریاضی تصویر خوانی شد و دانش آموزان با صف و اهمیت صف بستن اشنا شدند .
سپس تم 16 کتاب ریاضی تا پایان با هدف یادگیری محور با داستان و یادگیری سودوکوی 9 در 9و جمع شانه ای با ابزار دست های همراه من . انجام شد .
در پایان دانش آموزان انواع ساعت ها را شناختند و در مورد ساعت و علامت های آن صحبت کردند.
تکلیف:
1-تمرین جمع شانه ای به صورت شفاهی انجام شود .
2-کتاب کار ریاضی صفحات 113 - 114 - 115
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا روان خوانی نشانه ی خ از دانش آموزان با هدف ارزیابی به صورت تلفیق با ریاضی انجام شد .
سپس کتاب کار فارسی تا پایان درس درخت با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی خ کامل شد .
حتما چک شود کتاب کار فارسی دانش آموزان تا پایان درس درخت کامل و صحیح انجام شده باشد .
تکلیف:
1)با کلمات دو خط آخر کلمه کوجولو صفحه ی 52 در دفتر مشق جمله سازی کنید .
برنامه ی فردا
1-کتاب نگارش
2-کتاب فارسی
3-کتاب کار ریاضی