1403/11/14
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مفهوم عدد و خواندن اعداد از دانش آموزان پرسیده شد.سپس الگوی پنج تا پنج تا و الگوی ده تا ده تا مجدد مرور و تکرار شد.
سپس صفحه ی تم 19 کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 129 با هدف یادگیری جمع و تفریق اعداد الگوی ده تایی با روش استفاده از انگشتان دست فک می کنیم هر انگشت دست یک دسته ی ده تایی هست.
سپس داستان گویی برای عبارت های جمع و تفریق تمرین شد و دانش آموزان مسئله سازی و حل مسئله به کمک شکل را یاد گرفتند.
کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 136 با هدف تثبیت یادگیری اهداف تم 19 با مشارکت دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
1)تمرین الگوی پنج تا پنج تا و بازی هپ
2)تمرین الگوی ده تایی به صورت بازی قایم موشک
3)برای عبارت های زیر داستان بنویس و به کمک شکل حل کن .
8+4=
15-5=
3+8=
7-4=
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
نشانه ی چهار شکلی ه مجدد تکرار شد.نکته ی (های جمع) که به آخر کلمات اضافه می شود و جدا نوشته می شود مجدد تکرار شد.
سپس چند کلمه به دانش آموزان داده شد و از آن ها خواسته شد جدول تشخیصی اِ و ه را با توجه به کلمات داده شده کامل کنند با هدف تشخیص صدای آخر کلمات .
تکلیف:
1)دیکته ی شب به صورت دیکته ی قایم موشکی
توسط اولیا 7جمله انتخاب شده و هر جمله روی یک برگه نوشته می شود و هر کدام در یک قسمت خانه پنهان می شود .سپس دانش آموز هر جمله را که پیدا می کند می خواند و برگه را به شما تحویل می دهد و بعد آن جمله را با توجه به چیزی که در ذهنش مانده در دفتر می نویسد این کار تا جمله ی هفتم ادامه پیدا می کند .
سپس دیکته تصحیح شود و تمامی تکالیف در پرتال بارگزاری شود .
برنامه ی فردا
کتاب نگارش
کتاب فارسی
کتاب کار فارسی
دفتر مشق
دفتر دیکته ی علوی
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی مبحث امروز درباره کیش دوگانه بود و با توجه به این که مبحث کمی پیچیده بود بچه ها عملکرد خوبی در حل تمرین های کلاس داشتند. مبحث کیش دوگانه به این صورت است که یک مهره در راستای کیش دادن به شاه حریف است اما یکی از مهره ها جلوی این کیش را گرفته.و اگر بتوانیم مهره مزاحم را در جایی قرار دهیم که به شاه کیش بدهد کیش دو گانه اتفاق افتاده
1403/11/13
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان خانواده ی هفتاد را یاد گرفتند و در دفتر مشق اعداد 70 تا 79 را نوشتند و برای آن ها شکل و جدول ارزش مکانی کشیدند و اعداد را با حروف نوشتند .
سپس از عدد 59 تا 79 نوشتند و مفه.م قبل و بعد اعداد با دانش آموزان کار شد چند نمونه جمع ذهنی از دانش آموزان با هدف مرور و تثبیت یادگیری پرسیده شد .
دانش آموزان الگوی پنج تا پنج تا را با بازی هپ یاد گرفتند .و الگوی ده تا ده تا را به صورت بازی قایم موشک یادگرفتند تم 19کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی اول کامل شد.
تکلیف:
ندارند .
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
فصل دهم در اطراف ما هوا وجود دارد . مجدد مرور و تکرار شد .
سپس توسط دانش آموزان آزمایش شمع جهت یادگیری جابجایی هوا انجام شد و دانش آموان با مشاهده ی مستقیم لازمه ی وجود هوا برای روشن ماندن شمع را ید گرفتند .سپس کتاب کار علوم تا پایان درس دهم با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا روان خوانی اُ استثنا و نشانه ی (ه )از کتاب کلمه کوچولو از دانش آموزان با هدف ارزیابی و مرور وتکرار دو نشانه ی آخر و توضیح مجدد دو نشانه ی گفته شده و تکرار نکات آن ها انجام شد و علامت جمع (ها )مرور شد و نکته ی آن که همیشه در آخر کلمات میاد و جدا نوشته می شه مجدد تکرار شد و دانش آموزان کلمات صفحه ی 68 کتاب کلمه کوچولو که علامت جمع (ها) دارند در دفتر مشق نوشتند .
تکلیف:
1-ارمغان شماره ی18کامل شود .
2-روان خوانی ه کلمه کوچولو تمرین شود.
تکالیف حتما در پرتال تا قبل ساعت 10 بارگزاری شود .
برنامه ی فردا
1- کتاب کلمه کوچولو
2-کتاب ریاضی
3- کتاب کار ریاضی
4- دفتر مشق
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز با هدف مرور و تکرار
دیکته ی اُ استثنا دردفتر مشق گفته شد .
تکلیف:
حتما تصحیح شود و دانش آموزان اشتباهات خود را تکرار کنند.
1403/11/10
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان بازی جمع ذهنی را به صورت گروهی انجام دادند و جمع ذهنی یا جیبی را مرور کردند .
تکلیف:
تمرین جمع ذهنی
و عدد نویسی در تخته وایت برد و....توسط دانش آموز انجام شود .
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کلیپ فندق درس دهم در اطراف ما هوا وجود دارد جهت تکرار و تمرین درس دهم پخش شد .
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز نشانه ی چهار شکلی ه تکرار و تمرین شد ورو خوانی درس مهتاب از دانش آموزان پرسیده شد.
سپس کتاب کار فارسی تا پایان درس مهتاب با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی ه انجام شد .
جدول تشخیصی ه و اِ در کلاس تمرین شد.
تکلیف:
1)جدول تشخیصی اِ و ه توسط دانش آموز تمرین شود
2)روان خوانی کلمه خوکولو درس ه انجام شود
3)درک مطلب کلمه کوچولو درس ه کامل شود .
برنامه ی شنبه
1)کتاب کار علوم
2)کتاب ریاضی
3)کتاب کار ریاضی
4)دفتر مشق
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان کتاب نگارش را تا پایان درس ه با هدف توبیت یادگیری نشانه ی ه کامل شد .
تکلیف:
ندارند.
1403/11/08
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا دانش آموزان جمع ذهنی یا جیبی را مرور و تکرار کردند و چند نمونه الگو حل کردند.
و کتاب ریاضی تا پایان تم 18با هدف انجام الگوی دوتادوتا و سه تا سه تا و چهار تا چهار تا انجام شد .
دانش آموزان غایب حتما کتاب هارا کامل کنند .
تکلیف:
1)تمرین الگو و جمع ذهنی به صورت تکلیف روزانه انجام شود .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه ی اُ استثنا مرو و تکرار شد. روان خوانی درس ا استثنا کتاب بارسی پرسیده شد.
سپس نشانه ی چهار شکلی ه با کد هندوانه تدریس شد .
دانش آموزان ابتدا نحوه ی نوشتن نشانه جدید را تمرین کردند و سپس با ترکیب ها کلمه سازی کردند.
و درس 14 کتاب فارسی درس مهتاب را با هدف یادگیری جایگاه نشانه ه رو خوانی کردند .
و با آفتاب یعنی نور خورشید و مهتاب یعنی نور ماه آشنا شدند.
و علامت جمع یعنی (ها )را در آخر کلمات اضافه کردند
و یاد گرفتند کیف یعنی یک کیف
کیف ها یعنی چند کیف
نکته در مورد نوشتن (ها )در آخر کلمات همیشه (ها )
جدا نوشته می شود .
تکلیف:
1)دیکته شب از اُ ستثنا و نشانه ی ه
2)روان خوانی کلمه کوچولو درس ه
3)کتاب کار ریاضی تا پایان تم 18کامل شود .
برنامه ی چهار شنبه
1)کتاب نگارش
2)کتاب کار فارسی
3)کلمه کوچولو
4)دفتر مشق
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان دیکته ی نشانه ی ج را با هدف تثبیت یادگیری نشانه در دفتر دیکته ی علوی نوشتند .حتما اشتباهات تکرار شود .و به دیکته ها بازخورد داده شود.
تکلیف:
ندارند.
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با انواع کد های تکرار کن ، توقف و سرعت کاراکتر آشنا شدند و در گروه های دو نفره پروژه مسابقه دویدن حیوانات را در کلاس انجام دادند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا پروژه مسابقه حیوانات را انجام دهید ( لطفا با کدهایی که در کلاس یاد گرفتید تمرین کنید ) با تشکر
1403/11/07
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
تم 18 با موضوع فروشگاه با هدف توجه به نظم و ترتیب چیدن اجناس در فروشگاه توجه به نحوه ی خرید توجه به تاریخ تولید و انقضا و....تم خوانی شد .
سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 123 با هدف یادگیری الگوهای عددی و نشان دادن الگو با شکل و محور تدریس شد .
تکلیف:
1)جمع به کمک چوب خط و شکل و تفریق به کمک شکل چند نمونه انجام شود .
2)الگوهای عددی دوتا دوتا و سه تا سه تا با شکل و محور و عدد تمرین شود .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا درس اُ استثنا مجدد تکرارو مرور شد .
سپس بازی جفت و جور با در نظر گرفتن زمان برای تثبیت یادگیری کلمات اُ استثنا انجام شد.
دانش آموزان کلمات دور خورشید را با صدای بلند همراه با نمایش اعضای بدن انجام دادند.
تکلیف:
1)دیکته شب (از کلمات ا استثنا در جملات استفاده شود)
2)درک مطلب کتاب کلمه کوچولو تا پایان درس اُ استثنا انجام شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب کلمه کوچولو
2)دفتر دیکته علوی
3)کتاب ریاضی
4)کتاب کار ریاضی
5)دفتر مشق
بازی استراتژیک
مدرس:
سادات، هلیا
فعالیت:
هماهنگی دو نیم کره
/هماهنگی فردی
/هماهنگی گروهی
/مهارت دستکاری
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما اولیای محترم بچه ها امروز توی کلاس بازی کردن و سعی شد که اشکالاتی که در بازی ها وجود داشت برطرف بشه خوشبختانه بچه ها مباحثی که در هفته های گذشته کار شده رو در بازی ها اجرا میکنن اما تمرین و تکرار همچنان باید ادامه داشته باشه تا تکنیک های تدریس شده فراموش نشه. با تشکر از توجه شما
مهارت اجتماعی
مدرس:
غلامی، نازنین
فعالیت:
آموزش استفاده از جملات مناسب هنگام صحبت کردن با تلفن