1403/08/09
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دانش آموزان به صورت مشارکت فعال در کلاس
کتاب کار ریاضی را تا پایان تم 6 با هدف تثبیت یادگیری شمارش به کمک چوب خط و مفهوم جمع و تفریق انجام دادند .
تکلیف:
ندارند .
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا تدریس حواس پنج گانه با پخش کلیپ مرور شد
تمام نکات گفته شد .
سپس دانش آموزان حواس پنچ گانه را نام بردند .
درس سوم علوم
سالم باش ،شاداب باش
با هدف آشنایی با
1)تاثیر ورزش و بازی در سلامت و شادابی
2) چگونگی رعایت بهداشت فردی
3)آشنایی با غذا های سالم و ناسالم
4)مراقبت از خود و مراجعه به پزشک
5)رعایت نکات ایمنی جهت کمک به سلامتی
6) خواب و استراحت کافی
تدریس شد .
تکلیف:
در یک برگه ی a4 یک سمت تصویر و یا نقاشی خوراکی های مفید را بچسبان و یک سمت خوراکی های مضر و ناسالم را بچسبان .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا دانش آموزان نشانه ها و جدول ترکیب را مرور کردند .
وبا تبلت های وایت برد دیکته نویسی کردند .
سپس روخوانی درس س پرسیده شد .
کتاب کار فارسی تا پایان درس (کلاس )با هدف تثبیت یادگیری نشانه س و دیکته تصویری و جمله سازی با دو کلمه انجام شد .
بازی لیوان هارو فوت کن تا کلمه رو پیدا کنی امروز در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1) ارمغان شماره هفته 7
2) با کلمات زیر با توجه به کلمات خوانده شده جمله بساز .
بادام :
اَسَد:
سَبَد:
اَسب:
آدامس:
3)برای کلمات زیر ماشین یا جدول بخش و صدا کشی در دفتر بکشید .
سَبَد_آدامس_اَسَد_اَسباب
4)تمرین رو خوانی کلمات کوچک درس س
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان دیکته ی تبلتی داشتند با هدف تثبیت یادگیری نشانه ها
تکلیف:
ندارند .
قرآن اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس اول کتاب قرآن با توجه به تصاویر کتاب و با هدف یادگیری شروع هر کار با نام خدا
و نام بردن کارهایی که با نام خدا شروع میشوند توسط دانش آموز انجام شد .
دانش آموزان اولین پیام قرانی را همراه با معنی آن یاد گرفتند_ بسم الله الرحمن الرحیم (به نام خداوند بخشنده ی مهربان ) یاد گرفتند .
سوره توحید در کلاس خوانده شده همراه با معنی .
تکلیف:
ندارند .
سواد مالی
مدرس:
منصوریآریا، درسا
فعالیت:
درس پنجم ( پس انداز ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس پنجم صفحه 44 انجام شد.
جمع بندی 5 درس صفحه 46 انجام شد.
انیمیشن شعر پس انداز گذاشته شد.
قصه صوتی چه روزی قلکم را بشکنم ؟ پخش شد.
معرفی کتاب: چه روزی قلکم را بشکنم؟
کتاب ها چک شد.
تکلیف:
ساخت کاردستی (قلک با استفاده از مواد دور ریختنی)جهت انجام فعالیت درس پنجم و استفاده از آن در نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان
در صورت برگزاری نمایشگاه تاریخ آن اعلام میشود.
1403/08/08
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
صفحه ی 40 و 41کتاب ریاضی با هدف درک اولیه ی مفهوم تفریق و نمایش آن با رنگ ها
رشد اراک کلامی و غیر کلامی
ارائه ی بازنمایی اعداد به کمک چینه و چوب خط
و داستان سازی و برقرار ارتباط کلامی
و بکار گیری مهارت شمارش در داستان
انجام شد .
تکلیف:
برای اسباب بازی به تعداد پنج تاو کم تر داستان بسازید و از مفاهیم جمع و تفریق استفاده کنید .
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان با رفتن به آزمایشگاه با هدف
بیان مشاهدات به صورت فردی و گروهی ،استفاده ی همزمان از چند حس و بیان ویژگی های ظاهری مثل بو ،مزه ، زبری نرمی و توجه به حس بینایی و شنوایی و اهمیت انها در زندگی ،
حواس پنج گانه و اسامی آنها را یاد گرفتند .
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس سه فارسی کلاس با هدف آشنایی با محیط کلاس و مرور قوانین کلاس آشنایی با شکل و صدای نشانه س و جایگاهش در کلمات تدریس شد .
تکلیف:
1)رو خوانی کتاب کلمه های کوچک درس س
2)تمرین جدول ترکیب
3)دیکته شب
کتاب های فردا
کلمات کوچک
دفتر مشق
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا جدول ترکیب و کلمات نشانه ی جدید در دفتر مشق نوشته شد .
سپس کتاب نگارش درس (س) با هدف تثبیت یادگیری نشانه و جایگاهش در کلمات کامل شد .
بچه ها امروز با تبلت های خود جدول ترکیب را تمرین کردند .
تکلیف:
ندارند .
مهارت زندگی
مدرس:
احمدی زاده، فرزانه
فعالیت:
باسلام و وقت بخیر
امروز در مورد تغذیه سالم و خوراکی های مقوی و غیر مقوی همراه با نمایش عروسکی آموزش داشتیم . /صفحات 14،15 کتاب مهارت انجام شد .
تکلیف:
عزیزان تکلیف ندارید
آزمایشگاه
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دانش آموزان امروز جهت آزمایش حواس پنچ گانه به آزمایشگاه رفتند .
تکلیف:
ندارند .
1403/08/07
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بازی به تعداد شکل های روی تخته چوب خط بذار .
استفاده از ابزار چوب خط
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه ها و جدول ترکیب با شعر تکرار و تمرین شد .
سپس کتاب فارسی ، درس 3مدرسه با هدف معرفی نشانه ی م و تشخیص صدای م در اول و وسط و آخر کلمات و آشنایی بیشتر با مدرسه و قوانین و مقرارات آن
و نام بردن اسم نشانه های آموخته شده تدریس شد .
سپس بچه ها با صدای بلند درس را کل خوانی کردند .
وبا مفهوم جمله به کمک داستان آشنا شدند .
و چند نمونه جمله سازی در کلاس انجام دادند .
کتاب کار فارسی با هدف تثبیت یادگیری تا پایان درس 3 انجام شد .
تکلیف:
1)کتاب کلمه های کوچک از ابتدا تا پایان صفحه ی 6 رو خوانی شود ،فردا پرسش صفحه ی 6را داریم .
2)رو نویسی جملات صفحه ی 6 و به تعداد کلمه های هر جمله جلوی جملات چوب خط بکشید .
برنامه ی فردا
1)کتاب کلمه های کوچک
2)دفتر مشق
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
تمرین جمله سازی ابتدا در دفتر مشق
سپس به صورت مسابقه ای
با کارت ترکیبات کلمه سازی کردند ،
و کلمات را روی تخته نوشتند،و بچه ها وارد دفتر خود کردند .
تکلیف:
ندارند .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با نرم افزار paint نقاشی کشیدند و با انواع ابزار این نرم افزار کار کردند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا در خانه با والدین خود با نرم افزار paint یک نقاشی بکشید و عکس آن را برای معلم پایه خود بفرستید
1403/08/06
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
مرور مفهوم جمع و تفریق با شعر و ابزار انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
تدریس نشانه ی دو شکلی م
م غیر آخر و م آخر به کمک شعر و داستان مار
تدریس شد .
سپس جدول ترکیب انجام شد .
و دانش آموزان با ترکیبات کلمه سازی کردند و در دفتر مشق نوشتند .
ماشین بخش و صدا کشی با هدف آشنایی با تعداد بخش ها و تعداد صدا های هر کلمه تدریس شد و در دفتر مشق چند نمونه انجام شد .
سپس مسابقه ی ماشین و بخش و صدا کشی برگزار شد .
برای نشانه ی جدید تولد گرفته شد .
و گیفت و هدیه ی مداد جهت ایجاد انگیزه داده شد .
تکلیف:
1)دیکته ی شب از نشانه ها و ترکیبات و کلمات و در نهایت جمله های خوانده شده .
2)رو خوانی کلمات دفتر مشق
3)کشیدن چند نمونه ماشین و بخش و قدا کشی برای کلمات (داماد -دام -بادام -مام آداب)
کتاب فردا
1)فارسی
2)دفتر مشق
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان درس مدرسه با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی جدید و تشخیص جایگاه نشانه در کلمات انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
بازی استراتژیک
مدرس:
سادات، هلیا
فعالیت:
مهارت های استواری
مهارت های جابجایی
مهارت های دستکاری
شطرنج
مدرس:
جعفر پور، کیمیا
فعالیت:
مهره ی اسب آموزش داده شد
و معماهای مربوط به آن حل شد.
نحوه حرکت تمامی مهره ها مرور شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
غلامی، نازنین
فعالیت:
آموزش طرز صحیح نشستن
تکلیف:
بچهها با رعایت اتیکت، پشت میز تحریر یا روی یک صندلی معمولی بشینند و فیلم خود را ارسال کنند.
1403/08/05
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
تدریس تم 6
با هدف آموزش ریاضی با کمک طبیعت و اطراف وآداب دوست یابی و نگه داری دوست و رفتار با دوست و شمارش اعداد و ساخت دسته های پنج تایی
سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 39
با هدف درک مفهوم جمع و مفهوم تفریق و ارائه ی نمایش مختلف اعداد و تشخیص الگوی شطرنجی و الگوی ادامه دهندی آن (تکمیل ویترین )
بازی اعداد ریاضی جهت ایجاد انگیزه ی یاد گیری اعداد 1تا 5 انجام شد.
سپس در دفتر اعداد 1تا پنج را نوشتند با هدف آشنایی با شکل صحیح نوشتن اعداد سپس برای هر عدد شکل و چوب خط کشیدند .
تکلیف:
1)اعداد یک تا پنج را همانند کار کلاسی تمرین کنند .
2)دیکته شب
کتاب های فردا
هر کدام از کتاب هایی که در کلاس نگه داری میشود اگر در منزل هست حتما با خود بیاورند .
کتاب فارسی
دفتر مشق
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
تدریس حواس پنج گانه با شعر اجرای نمایش
مرور و دوره ی سایه ها
تکمیل کتاب کار علوم تا پایان صفحه ی 20 انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
پرسش رو خوانی درس یک و دو کتاب فارسی انجام سد .
جدول ترکیب مرور شد .
کلمه سازی با کارت کلمات انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دیکته ی نشا نه ی آ ا ب د
در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .
تکلیف:
ندارند .
استعداد فضایی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بازی نوشتن ترکیبات و حروف و کلمات در فضا
با دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
ندارند .