1403/09/07
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا نشانه ی چهار شکلی اِ مرور شد .
ترکیب ها مجدد خوانده شد و نوشته شد .
دانش اموزان با ترکیب های ه اخر و ه اخر چسبان کلمه سازی کردند و در دفتر مشق نوشتند .
و با کلمات جمله سازی کردند .
ای مستقل با داستان تدریس شد .
کلمه ها در دفتر مشق نوشته شد .
رو خوانی درس استخر پرسیده شد .
ِ دوستی با داستان و شعر تدریس شد .
کتاب کار فارسی تا پایان درس اِ انجام شد .
بازی پخش موسیقی و توپ تو دست جهت تقویت حافظه ی شنیداری و ایجاد حس نشاط انجام شد .
1) دیکته کامل از تمامی نشانه ها و ترکیب های خوانده شده .
2) کاربرگ زیر وارد دفتر مشق شود .
3)رو خوانی کلمه کوچولو دری اِ و ای خوانده شود .
4) با ترکیب های اِ همانند کار امروز کلاسی هم اِ اول و هم ِ وسط و هم ه اخر کلمه سازی کن.
نگارش اول
ترکاشوند، مولود
کتاب نگارش درس هفت استخر با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی جدید کامل شد .
ندارند .
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس نهم ( دستگاه خودپرداز ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس نهم صفحه 73 انجام شد.
انیمیشن مستربین قسمت عابربانک گذاشته شد.
کتاب ها چک شد.
ساخت کاردستی (دستگاه خودپرداز با استفاده از مواد دور ریختنی)جهت انجام فعالیت درس نهم و استفاده از آن در نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان
در صورت برگزاری نمایشگاه تاریخ آن اعلام میشود.
1403/09/06
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
کتاب کار ریاضی تا پایان تم 10 با هدف تثبیت یادگیری اعداد و جدول سودوکو و تقارن عمودی و افقی انجام شد .
ندارند .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا ترکیب ها و نشانه ها مرور و تمرین شد .
سپس نشانه ی چهار شکلی اِ با داستان و شعر به دانش آموزان اموزش داده شد .
دانش آموزان جدول ترکیب را یاد گرفتند و ترکیب های جدید را در جدول نوشتند .
سپس کلمات اِ اول و کلمات ِ وسط در دفتر مشق نوشته شد .
درس هفت کتاب فارسی درس استخر ابتدا تصویر خوانی شد و سپس رو خوانی آن با هدف یادگیری صدای اِ و جایگاه نشانه در کلمات تدریس شد .
بازی ترکیب خوانی با هدف تقویت حافظه ی شنیداری در کلاس انجام شد .
سه شنبه ی داغ برگزار شد .
ایجاد انگیزه ی اِ به دانش آموزان تحویل داده شد .
1) جدول ترکیب توسط دانش آموز در دفتر کشیده شود .
و تند خوانی آن تمرین شود .
2) تمامی کلمات یاد گرفته شده مجدد نوشته شود و رو خوانی همان کلمات هم تمرین شود .
3)جدول بخش و صدا کشی برای 5 کلمه ی مشکل کشیده شود .
1403/09/05
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا اعداد صفر تا ده مرور شد .
جدول ارزش مکانی یا جدول یکی ده تایی با کمک نمایش و جیب های خرسی آموزش داده شد .
سپس دانش آموزان به کمک جدول ارزش مکانی اعداد 10 تا 15 را در دفتر نوشتند .
کتاب ریاضی تا پایان تم ده تکمیل شد .
ندارند .
علوم اول
ترکاشوند، مولود
کار برگ زنبور جهت ایجاد انگیزه ی ز
به بچه ها داده شد به صورت تلفیق با درس علوم دنیای گیاهان که زنیور ها را با رنگ های طبیعی یا گیاهی رنگ کنند .و با خود به کلاس بیاورند .
ندارند .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا تمامی نشانه ها و ترکیب ها مرور شد .
جدول ترکیب پرسیده شد .
کلمه کوچولو از دانش آموزان نیاز به تلاش پرسیده شد .
دیکته ی درس ای در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .
جمله سازی با دو کلمه تمرین شد .
جهت تقویت حافظه ی دیداری جمله سازی با کلمات بی نقطه در کلاس انجام شد .
1)دیکته ی شب تا ز سپس از روی دیکته بخوانند .
2)کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 24 انجام شود .
3)همانند کار کلاسی اعداد 10تا پانزده تمرین شود .
با جدول یکی ،ده تایی و شکل و چوب خط
4)با اشتباهات دیکته ی خود جمله بساز
املا اول
ترکاشوند، مولود
دیکته ی نشانه ی چهار شکلی ای در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .
ندارند .
رایانه
نیکزاد، علی
دانش آموزان با نحوه کشیدن مناظر طبیعت ( کوه ، درخت ، رودخانه ، ماهی و خورشید ) در محیط paint آشنا شدند و در کلاس به صورت گروه های دو نفره این نقاشی را کشیدند
دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در کلاس کشیدید را دوباره تمرین کنید ( نقاشی در پرتال بارگذاری شده است با تشکر
1403/09/04
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
تم 10 تا پایان صفحه ی 68 با هدف یادگیری عدد 6
و جمع هایی که جواب انها 6 می شود .
و یادگیری تقارن شطرنجی و یا دگیری جدول سودو کو 6در 6 انجام شد .
ندارند .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا نشانه ز و ترکیب ها مرور و تکرار شد .
روان خوانی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان پرسیده شد .
دانش آموزانی که نیاز به تلاش گرفتند حتما فردا مجدد پرسیده میشود .
کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس ز با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی ز و بخش و صدا کشی کلمات ز و جمله سازی با کلمات ز و مرتب سازی جملات به هم ریخته انجام شد .
ایجاد انگیزه ی ز به دانش آموزان تحویل داده شد .
متن شعر من که فرزند این سرزمینم تایپ شده به دانش آموزان تحویل داده شد جهت تکرار و تمرین و حفظ شدن .
1)دیکته ی شب از تمامی نشانه هایی که تا کنون یادگرفته اند در جملات استفاده کنید .فردا دیکته ی نشانه ی چهارشکلی ای در دفتر علوی گفته میشود .
2)نوشتن اعداد صفر تا ده و کشیدن چوب خط برای آن ها همانند کار کلاسی .
3) جمله سازی با کلمات
زنبور:
می اَندازد :
می ریزَد:
تیر اَنداز:
می سازَد:
املا اول
ترکاشوند، مولود
دیکته کلاسی نشانه ی ز با هدف ارزشیابی دانش آموزان جهت یادگیری کلمات نشانه ی جدید و تشخیص جایگاه نشانه در کلمات انجام شد .
ندارند .
استعداد فضایی اول
ترکاشوند، مولود
بازی اعداد ریاضی جهت تقویت هوش فضایی و هماهنگی چشم و دست و یادگیری اعداد در کلاس به صورت مسابقه ای برگزار شد .
ندارند .
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
هماهنگی گروهی
سرعت عمل و سرعت عکس العمل
هماهنگی چشم و دست
تقویت عضلات درشت
تقویت مهارت شنیداری
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
آموزش رفتار صحیح مهمانی رفتن، پسرای گلم قادر هستند به عنوان مهمان رفتارهای صحیحی داشته باشند.
1403/09/03
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
تم 10 ریاضی با هدف شناخت و مفهوم عدد ده و دسته بندی ده تایی و کشیدن چوب خط عدد 10 فقط صفحه اول تصویر خوانی شد .
ندارد
علوم اول
ترکاشوند، مولود
مرور درس دنیای گیاهان در کلاس به صورت پخش کلیپ و پرسش از دانش اموزان انجام شد .
ندارند .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا تمامی نشانه ها و ترکیب ها مرور شد .
نشانه ی یک شکلی ز با داستان و شعر تدریس شد .
سپس جدول ترکیب را دانش اموزان در دفتر مشق کشیدند .
و با هر کدام از ترکیب های نشانه ی ز کلمه سازی کردند.
و چند نمونه جدول بخش و صداکشی تمرین شد .
سپس با چند کلمه از درس جدید در کلاس دانش اموزان جمله سازی کردند .
درس سرباز ابتدا تصویر خوانی شد سپس رو خوانی درس انجام شد .
دانش اموزان کلمات درس سرباز از کلمه های کوچک را به صورت گروهی در کلاس خواندند .
1)جدول ترکیب نشانه ها در دفتر مشق کشیده شود .
2)با تمامی ترکیب های نشانه ی امروز همانند کار کلاسی بچه ها کلمه سازی کنند .
3)سه نمونه جدول بخش و صدا کشی از کلمات دشوار در دفتر مشق نوشته شود .
4) تمرین روان خوانی کلمات درس سرباز از کلمه کوچولو صفحه ی 22
5)حفظ شعر ای ایران
برنامه ی فردا
1) کتاب کلمه کوچولو
2) دفتر مشق
نگارش اول
ترکاشوند، مولود
کتاب نگارش با هدف تثبیت یادگیری تا پایان نشانه ی ز کامل شد .
ندارند .