فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 105

علوم اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: فصل اول علوم بخش زیر آب یا روی آب؟ در آزمایشگاه تدریس و آزمایش شد. فصل دوم سلام، به من نگاه کن تدریس شد. کلیپ فندق پخش شد. کتاب کار علوم علوی درس سلام به من نگاه کن با مرور مبحث حواس پنجگانه اهمیت مراقبت و تذکر نکات ایمنی دانش آموزان به تبادل نظر پرداختند. صفحات این مبحث تا پایان انجام شد.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی صفحات 50- 51-52-53 و 54 تکمیل شد. مرور و تمرین نشانه و ترکیب های فراگرفته
تکلیف: 1) از کلید واژه های دفتر تلاش املا تمرین و تکرار و مرور شود . 2) ارمغان شماره ی 5 حل شود . 3) از کتاب کلمه کوچولو تا نشانه د کلید واژه ها مرور و صدای اول وآاخر تاکید شود . 4) جدول دوستی در دفتر کشیده شود تمام حروف و صداهای فراگرفته در جدول ترکیب شود. از هر ترکیب 1 بار نوشته شود و برای هر ترکیب 1 کلمه نوشته شود که تمام حروف آن تدریس شده باشد. کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .

املا اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: املای شماره ی 1 از نشانه های ( آ ا ) ، ( ب ب ) ، ( اَ _َ ) گفته شد.

آزمایشگاه

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: فصل اول علوم بخش زیر آب یا روی آب؟ توسط آزمایش انجام و تدریس شد.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: درس 2 با موضوع باد مرور و کل خوانی شد. متن درس کل خوانی و تصویرک ها بخش و صداکشی شد، هم چنین جایگاه نشانه در کلمات تاکید و مشخص شد. نشانه ی ( د ) توسط داستان گویی تدریس شد. جدول دوستی مرور و جایگاه نشانه در جدول مشخص شد. جمله و علائم نگارشی ( نقطه ) توسط داستان گویی آموزش داده شد.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نگارش صفحات 34-35 و 36 حل شد. جدول دوستی با نشانه های آ ا، ب ب، اَ _َ مرور و جایگاه نشانه ی ( د تنها ) در جدول مشخص شد. کلمات و ترکیب های جدید معرفی شد.
تکلیف: سرمشق های نوشته شده ادامه داده شود. جدول دوستی و املا نوشته شود. کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش و دفتر املای علوی ( زرد می باشد ) همراه دانش آموز باشد .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس پس انداز تدریس شد.فعالیت کلاسی حل و چک شد.
تکلیف: «ساخت قلک با وسایل دورریختنی و تزئینات خلاقانه» برای این تکلیف، با استفاده از وسایل دورریختنی (مثل بطری پلاستیکی، قوطی فلزی و سفال ... ) یک قلک زیبا و کاربردی درست کنید. هدف از این کار، تشویق به پس‌انداز، استفاده بهینه از وسایل، و یادگیری ارزش پول است. با کمی خلاقیت و سلیقه، قلک را با وسایل ساده مثل روبان، رنگ، برچسب و دکمه‌های رنگی تزیین کنید تا هم زیباتر شود و هم انگیزه بیشتری برای پس‌انداز داشته باشید.

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس چهارم به موقع خوابیدن و مزایای آن تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف: هفت ساعت کشیده شود و به مدت یک هفته ساعت خوابیدن در آن توسط دانش آموز مشخص شود.

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: ریاضی صفحات 31 و 33 همراه با دست ورزی با هدف آشنایی با مفهوم تفریق با استفاده از انگشتان دست. 2 مهارت برقراری ارتباط کلامی برای تعریف عمل تفریق. 3 ارتباط برقرار کردن بین نمایش های مختلف یک عدد. و صفحه ی 35 با هدف مفهوم گوشه و لبه انجام و مرور شد. کتاب کار ریاضی علوی صفحات 37 و 39 تمرین و حل شد.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: تمرین و مرور نشانه و ترکیب ها با بازی در کلاس بدون دیوار با هدف تثبیت و یادگیری روان خوانی نشانه های فرا گرفته نشانه های فرا گرفته توسط دانش آموزان بر روی تابلو نوشته شد.
تکلیف: کاربرگ بارگذاری شده را کامل کنید. املا و جدول دوستی نوشته و انجام شود.

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام فسقلی های کلاس امروز رنگ امیزی نقاشی را انجام دادیم و کم کم به پایان کار داریم نزدیک میشویم موفق باشید فسقلی های من

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با استفاده از ابزار های select و rotate که در جلسه قبل یاد گرفتند یک پروانه در محیط paint کشیدند
تکلیف: لطفا تصویر پروانه که در قسمت کاربرگ ضمیمه شده است را در محیط paint بکشید

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: الگویابی صفحه ی 34 با هدف دنبال کردن الگو و تشخیص الگوی متصل یا گسسته و بخش تکرار شونده انجام شد. تم 5 کتاب کار ریاضی علوی آغاز و صفحات 36، 38 و 40 حل و تمرین شد.
تکلیف: لطفا با توجه به صفحه ی 35 کتاب ریاضی ، دانش اموزان اشکال هندسی مثل : مربع یا دایره یا مستطیل یا مثلث را در برگه رنگی بکشند و سپس برش دهند و روی برگه ی a4 بچسبانند و گوشه و لبه ی اشکال را مشخص کنند . در صورت اختیار دانش اموزان می توانند اشکال را به شکل های زیبا و کاربردی تبدیل کنند مثلا مربع را می توانند قاب عکس کنند و گوشه و لبه را مشخص کنند یا دایره را خورشید کنند فقط توجه داشته باشید تمام اشکال در ابعاد کوچک و بر روی یک برگه a4 چسبانده شود و نام و نام خانوادگی و گروه دانش اموز نوشته شده باشد تشکر.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: صدای اول و آخر تصویرک ها از کتاب کلمه کوچولو پرسیده شد . و نشانه ها و ترکیبات و جدول دوستی مرور شد.
تکلیف: 1)دانش اموزان امروز تکلیف مهارت محور دارند . لطفا به کلمات صفحه ی 1 و 2 و 3کتاب کلمه کوچولو توجه شود و 3 یا 4 کلمه به دلخواه انتخاب شود و والدین آن را بر روی برگه a4 بنویسند و دانش آموزان با استفاده از حبوبات یا چسب رنگی رنگی یا دکمه یا پولک یا کاموا و ......... هر نشانه ای را که خوانده اند را مشخص کنند کلمات را داخل برگه ی a4 بنویسد و سپس با موارد مورد نظر فقط نشانه آ . اَ / ب را ردیابی کنند . 2) لطفا نشانه( آ . ب . اَ )از کتاب کلمه کوچولو مطالعه شود و صدای نشانه ها در کلمات مربوطه تاکید شود . کتاب ها : کتاب کلمه کوچولو و دفتر تلاش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: از اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی (حرکات هماهنگ با شمارش «1 تا 8») افزایش هماهنگی حرکتی - شنیداری (هم‌زمانی دست‌ها، پاها و چرخش با موسیقی) رشد تمرکز و دقت در اجرای توالی حرکت‌ها پرورش مهارت‌های اجتماعی و همکاری دو‌نفره (گرفتن دست‌ها، رعایت هماهنگی با هم‌گروهی) تقویت حافظه‌ی حرکتی و شنیداری (به خاطر سپردن توالی حرکات و ضرب‌ها) افزایش تعادل و کنترل بدن (درجا زدن، چرخش و تغییر جایگاه) ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی مثبت تقویت اعتماد به نفس در اجرای گروهی
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: وسایل مورد نیاز برای چیدن سفره توضیح داده شد. یک نمونه دستمال سفره آموزش داده شد.
تکلیف: چیدن سفره در منزل به عهده ی دانش آموز قرار گیرد. دانش آموز دستمال سفره را تزیین و بر روی سفره قرار دهد. والدین گرامی ممنون خواهم شد اگر کتاب مهارت های زندگی در منزل است فردا توسط دانش آموز در قفسه ی کلاس قرار گیرد.

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: تم 5 ریاضی با آموزش رعایت و نکات ایمنی در طبیعت و قوانین استفاده از اتومیبل آغاز شد. در ادامه با مفهوم جمع و مرور چوب صفحات 30 و 32 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: درس 1 با موضوع آب و باران مرور و کل خوانی شد . درس 2 با موضوع اَبر تدریس شد . متن درس کل خوانی و درس 2 تصویر خوانی شد . صدا ها تاکید شد.
تکلیف: متن درس صفحه ی 27 و 28 و 30 کتاب فارسی کل خوانی شود . کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 1 و 2 و 3 جدول دوستی خوانده شود و تصویرک ها تاکید شود.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 31 و 32 و 33 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 47 و 48 و 49 تکمیل شد .
تکلیف: از کلمات با/ آب / با و ترکیب های با و بَ در دفتر تلاش (همان مشق ) املا نوشته شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد .

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این هفته با بچه ها مرور حرکت اسب و آموزش حرکت وزیر رو داشتیم که اسب با روش روسی و وزیر با شعر به بچه ها آموزش داده شد و سعی شد که مراحل یادگیری بچه ها در کلاس تا جای ممکن طی شود اما بدهی است که با تمرین در منزل این یادگیری به مرحله تسلط خواهد رسید و در کل ساعت های کلاس برای بچه ها مفید تر خواهد شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: