1401/08/22
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم هشتم با مرور اعداد 1تا3 و الگویابی تدریس شد. کتاب ریاضی تا صفحه ی 53 کامل شد.
در دفتر تمرین یک خط عدد 3 بنویس.
علوم اول
ملکی، مریم
درباره ی موجودات زنده و غیر زنده،چگونگی حرکت کردن و غذا خوردن موجودات مختلف صحبت کردیم.
فارسی اول
ملکی، مریم
کتاب کار علوی در کلاس حل شد. خواندن کلمات و ترکیبات تمرین شد.
کتاب کار علوی دو تمرین باقی مانده ی صفحه ی 58 را کامل کنید. خواندن کلمات تمرین شود فردا مسابقه ی خواندن داریم.
نگارش اول
ملکی، مریم
نوشتن کلمات و ترکیبات تمرین شد.
صفحه ی 41 کتاب نگارشت را کامل کن.از کلمات نشانه ی "س" سه خط دیکته بنویس.
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش .
بازی ترکیبی با مانع (جهش_پرش_تعادل_عمل و عکس العمل_چابکی و سرعت).
بازی تعادل: تقویت هوش ورزشی ؛ تعادل وتقویت عصب و عضله
آزمایشگاه
ملکی، مریم
به آزمایشگاه رفتیم و دانش آموزان موجودات زنده را زیر میکروسکوپ تماشا کردند.
راجع به چیزهایی که در آزمایشگاه انجام دادی با بزرگ ترهایت صحبت کن.
1401/08/21
ریاضی اول
ملکی، مریم
عدد 3 تدریس شد. مروری بر تم های گذشته انجام شد.
نوشتن و شمارش اعداد 1و2و3 تمرین شود.شمارش معکوس از 3به 1هم تمرین شود.
فارسی اول
ملکی، مریم
ابتدا جدول ترکیب نشانه ی قبل را تمرین کردیم.سپس با قصه و نمایش نشانه ی "س " تدریس شد. روانخوانی صفحه ی 35کتاب انجام شد. جدول ترکیب نشانه ی "س" و لغات و ترکیبات جدید خوانده شدند.
لغات و جملات فایل ارسالی را تمرین کنید.کتاب خودم می خوانم،نشانه ی"س"را تمرین کنید. جدول ترکیب نشانه را کار کنید. تمرین روانخوانی هرشب باید صورت پذیرد.
نگارش اول
ملکی، مریم
رسم الخط نشانه ی "س"به هر دو صورت تحریری و ساده آموزش داده شد. دانش آموزان در دفتر تمرین از این نشانه یک خط نوشتند.(س غیرآخرو آخر).دیکته ی پای تخته ای نوشتیم.
صفحه ی 40کتاب نگارش را کامل کنید. لغات (اَسب،داس،سَبَد،سام،ساس،آس،بَس) را در دفتر تمرین سرمشق دهید از هرلغت 5 بار بنویسند.
قرآن اول
ملکی، مریم
سوره ی توحید و کوثر به صورت داوطلبانه پرسیده شد. قصه ی شکرگذاری و پیام قرآنی"واشکروانعمه الله" تدریس و تمرین شد. کتاب تا پایان صفحه ی 31 کامل شد.
دانش آموزانی که فعالیت ها را تا صفحه ی 31 کامل نکرده اند،تا هفته ی بعد کامل کنند.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
کپی کردن و انتقال دادن (copy/cut) فایل دلخواه و چسباندن (paste) در پوشه ها آموزش داده شد و چندین نمونه تمرین شد.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، دانش آموزان ایجاد پوشه و تغییر نام دادن آن را انجام دهند و عملکرد کپی کردن و انتقال دادن (copy/cut) چند عکس و چسباندن (paste) در پوشه ها را تمرین کنند.
1401/08/18
ریاضی اول
ملکی، مریم
با چینه و چوب خط اضافه کردن و کم کردن را تمرین کردیم.
تم 6 کتاب ریاضی را در منزل حل کنید.شنبه کتاب کار همراه دانش آموزان باشد. کتاب کار فارسی و ریاضی و علوم علوی،هوش و ریاضی،ریاضی آموزش و پرورش در مدرسه نگهداری می شود.
فارسی اول
ملکی، مریم
پرسش کلاسی روانخوانی از تک تک دانش آموزان انجام شد. جدول ترکیب تمرین شد. نشانه ی م مجدد تدریس شد و قصه ی آن گفته شد. خواندن جملات فایل ارسالی تنرین شد و در انتها دانش آموزان مجدد جملات را خواندند.
روانخوانی کلمات و جملات حتما تمرین شود. دانش آموزانی که در تشخیص نشانه ای مشکل دارند یا ترکیبی را نمیشناسند با خمیربازی آن را درست کنند تا در ذهنشان بماند. جدول ترکیبی که روز جلسه آموزش داده شد را هر روز چند مرتبه تمرین کنید و بخوانید.
با توجه به اینکه رز شنبه تدریس نشانه ی "س" و روز سه شنبه تدریس نشانه ی "او و" را داریم قبل از زیاد شدن حروف تثبیت دروس گذشته انجام گیرد.
نگارش اول
ملکی، مریم
پیک بیدپا را در کلاس خواندیم و به سوالاتش پاسخ دادیم. کلمات جدید در دفتر تمرین نوشته شد.
نوشتن کلمات و جملات فایل ارسالی را مجدد تمرین کنید. یک دیکته به مامان بگویید و آن را صحیح کنید و شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید.(اولیای گرامی لطفا سعی کنید کلمات،ترکیب ها و نشانه هایی که دانش آموز در آن مشکل دارد را غلط بنویسید.این شیوه باعث افزایش دقت دیداری و تثبیت طرز صحیح نوشتن نشانه ها خواهد شد.)
سواد مالی
ربیعی، پریسا
کتاب سواد مالی و هوش تجاری مبتدی1 به پسران عزیزم تحویل داده شد. درس6(بانک) تدریس شد. موضوعات مطرح شده:افتتاح حساب-مدیریت پول-آشنای با لوگوی انواع بانک ها-خدمات بانک ها فعالیت کلاسی صفحه 51 انجام شد.
فعالیت منزل صفحه 52 انجام شود.
بازی استراتژیک
کرمی، هما
نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.
هوش و ریاضی
ملکی، مریم
صفحات 17و18 کتاب هوش و ریاضی در کلاس حل شد. کتاب هوش و ریاضی در مدرسه نگهداری می شود.اگر کتاب دانش آموزی در منزل است تا صفحه ی 18 کامل کنید و روز چهارشنبه ی آینده به مدرسه بفرستید.
1401/08/17
ریاضی اول
ملکی، مریم
در دفترشطرنجی الگوهای خطی تمرین شد. و عداد 1و2 را نیز نوشتیم.
ندارند.
علوم اول
ملکی، مریم
کارهای دانش آموزان در مورد موجدات زنده و غیر زنده را دیدیم و درباره ی آن ها صحبت کردیم.ویژگی های موجودات زنده و غیر زنده را مجدد مرور کردیم.
فارسی اول
ملکی، مریم
خواندن کلمات جدید(براساس متنی که دیروز ارسال شد)را از دانش آموزان یک به یک پرسیده شد. جدول ترکیب تمرین شد.
فردا مجدد پرسش تک به تک از تمام دانش آموزان داریم اگر دانش آموزی تمام لغات را درست بخواند برنده می شود و کارت امتیاز می گیرد.
(لطفا ابتدا ترکیبات دوتایی و سپس بیشتر را تمرین کنید.هرشب نیاز به تمرین خواندن هست.هرشب ترکیبات را با استفاده از راهکارهایی که در جلسه به اشتراک گذاشتم تمربن کنید.)
نگارش اول
ملکی، مریم
نوشتن ترکیبات "ما،مَ،بام،دام،بادام،آدَم،بَم،دَم" در کلاس تمرین شد.
صفحه ی 39 کتاب نگارش را کامل کنید. پیک آدینه همراه دانش آموزان است آن را حل کنید. یک دیکته از ترکیباتی که در قسمت فعالیت نوشته شده و تمام ترکیبات نشانه های گذشته در یک برگه بنویسید و به کلاس بیاورید.(هیچ گونه کمکی در دیکته نکنید لطفا)
هنر اول
اقبالیان، زهرا
کاردستی از چوب بستنی قاب عکس درست کرده و داخل آن نقاشی کشیدن
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد.
در دوره ی دروس دانش آموزان آموختند صاف نشست میتواند به سلامت آنها کمک کند.اتیکت صحیح نشستن پشت رایانه و نحوه استاندارد کردن میز و صندلی خود با وسایل در دسترس خانه را آموختند.
آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و چنگال و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد. تک تک دانش آموزان استفاده صحیح از قاشق را تمرین کردند.
1401/08/16
ریاضی اول
ملکی، مریم
صفحات 48و49 کتاب ریاضی کامل شد. دانش آموزان با خط کش جادویی رو تخته تمرین صفحه ی 49 را تمرین کردند.
نوشتن اعداد 1و 2 تمرین شود.یک کاردستی درست کن و در آن چوب خط های اعداد 5تا 10 را نشان بده و فردا به مدرسه بیاور.
فارسی اول
ملکی، مریم
نشانه ی "م" تدریس شد. دانش آموزان با شکل نشانه و محل قرار گرفتن آن در کلمات مختلف آشنا شدند. درس "مدرسه" در صفحه ی 34 کتاب فارسی روانخوانی شد. ترکیب "م" با نشانه های صدا دار تدریس و تمرین شد.
لیست کلمات و جملاتی که نشانه ی "م" دارند ارسال می شود. خواندن تمام کلمات تمرین شود.
نگارش اول
ملکی، مریم
کاربرگ نشانه ی "م" در کلاس رنگ آمیزی شد و نوشتن هر دو شکل نشانه ی م (غیرآخر و آخر)در کلاس تمرین شد.
صفحات 37و38 از کتاب نگارش را کامل کن. نوشتن کلمات را تمرین کنید.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
صفحات 26 و 27 با موضوع :« تلاش کنیم.» تدریس شد..
گفتگو در مورد : « اگر بخواهیم در کارها موفق باشیم، باید تلاش و کوشش داشته باشیم. رمز موفقیت برای هر کاری مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. همچنین موفقیت در اثر تلاش باعث شادی و آرامش می شود.» صورت پذیرفت.
تکلیف صفحات 26 و 27 در کلاس صورت پذیرفت..همچنین با تلاش پسران عزیزم، اریگامی کتاب(سگ), درست شد..
اولیای گرامی لطف بفرمایید مسئولیت های کوچک روزانه و هفتگی برای پسران گلمان مشخص کرده و در مورد میزان تلاش هر کدام از مسئولیت ها گفتگو کنید..
در برگه ای فعالیت ها را نوشته و هر کدام که صورت پذیرفت را با تیک سبز مشخص فرمایید.
در آخر هفته تعداد مسئولیت های محول شده و تلاشی که پسرم انجام دادند را ارزیابی کنید.
با سپاس