1401/08/15
ریاضی اول
ملکی، مریم
صفحات 46و47 کتاب ریاضی،تم هفتم انجام شد. طرز صحیح نوشتن عدد دو تدریس شد و دانش آموزان یک خط عدد 2 را نوشتند.
نوشتن اعداد یک و دو را در منزل تنرین کنید.
علوم اول
ملکی، مریم
در مورد موجودات زنده و غیر زنده و ویژگی های آن ها،حیوانات مفید و غیر مفید،حرکت و رشد حیوانات صحبت کردیم.
در یک برگه سه موجود زنده و سه موجود غیر زنده نقاشی کن و یا کاردستی آن ها را درست کن و برای روز سه شنبه به کلاس بیاور.
فارسی اول
ملکی، مریم
صفحات 32و33 کتاب فارسی را کار کردیم. شعر مهربانتر از مادر را چند بار گوش دادیم. برای تقویت دقت شنیداری قصه ی د خوانده شد و دانش آموزان هرگاه به نشانه ی د می رسیدند باید دست می زدند.
فردا نشانه ی جدید تدریس می شود. لطفا امروز ترکیبات درس های قبلی و بخش و صداکشی را مجدد تمرین کنید.
کاربرگ نشانه ی د انجام شود.
ورزش اول
داورزنی، حمید
دویدن و نرمش کردن.
حرکات ترکیبی با مانع برای تقویت :
تعادل - انعطاف پذیری _چابکی _استقامت قلبی و تنفسی.
بالابردن تمرکز برای انجام حرکات پیچیده حرکتی ورزشی
آزمایشگاه
ملکی، مریم
فیلم فندق فصل جدید را تماشا کردیم و درباره ی مطالبی که در آن گفته شد با دانش آموزان صحبت کردیم.
1401/08/14
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 7 کتاب ریاضی را شروع کردیم. پرسش و پایخ های شروع تم انجام شد. سپس انتقال و کم کردن و جدول شگفت انگیز مرور شد. امروز دانش آموزان نوشتن عدد 1 را یاد گرفتند.صفحات 44و45 کتاب ریاضی آموزش و پرورش کامل شد.
تم 5 کتاب ریاضی علوی را کامل کنید.
فارسی اول
ملکی، مریم
مسابقه ی خواندن و صداکشی برگزار شد و دانش آموزان برنده کارت امتیاز دریافت کردند. با کمک کتاب "خودم میخوانم "نشانه ها مجدد تمرین شدند.
بخش و صدا کشی و خواندن کلمات هرشب تمرین شود.
نگارش اول
ملکی، مریم
سرمشق های داخل دفتر تمرین ابتدا خوانده و سپس از هر کلمه یک خط نوشته شد.
تکلیف ندارند.
(دفتر تمرین دانش آموزانی که نتوانستند در کلاس کامل کنند در کیفشان است،لطفا در منزل کامل شود.)
قرآن اول
ملکی، مریم
قصه ی سوره ی کوثر را تعریف کردیم و سوره را باهم،هم خوانی کردیم. پیام قرآنی صفحه ی 26 تدریس شد. داستان نان را تعریف کردیم. سوره توحید از داوطلبین پرسیده شد.
صفحه ی 26 کتاب قران کامل شود. قصه ی سوره ی کوثر را بپرسید و در یک برگه یادداشت کنید.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.
1401/08/11
ریاضی اول
ملکی، مریم
تمرینات تم 4 کتاب کار علوی را در کلاس حل کردیم.
صفحات باقی مانده از تم 4 کتاب کار علوی در منزل کامل شود. مباحث اضافه کردن و کم کردن و کشیدن چوب خط حتما در منزل تمرین شود.
فارسی اول
ملکی، مریم
کلمات و ترکیبات در کلاس بخش و صداکشی شدند. روانخوانی کلمات پرسیده شد.
در یک برگه کاغذ،برای ترکیبات "بابا،اَدَب،آداب،آباد،داد،باد" جدول بخش و صداکشی بکشید(همانطور که در جلسه توضیح داده شد) خواندن تمامی ترکیبات و صداکشی آن ها حتما تمرین شود.
نگارش اول
ملکی، مریم
اولین املای کلاسی نوشته شد. کتاب کار علوی درس "د" در کلاس کامل شد. صداکشی تعدادی از کلمات تمرین شد.
از کلمات "اَدَب، با اَدَب،آداب،باد،بَد،اَبَد"هرکدام 5بار در دفتر تمرین منزلت بنویس.
یک دیکته از تمامی ترکیبات در دفتر تمرین بنویسید.
دفتر دیکته همراه دانش آموزان است،لطفا پس از امضای دفتر،روز شنبه آن را به کلاس تحویل دهید.
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد.
فعالیت کلاسی و منزل انجام شد.
تمرین و مرور 5 درس انجام شد.
بازی استراتژیک
کرمی، هما
برگزاری جشن 13 آبان
هوش و ریاضی
ملکی، مریم
صفحات 13و14و15و16 کتاب ریاضی و هوش در کلاس کامل شد.
ندارند.
1401/08/10
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 6 کتاب ریاضی به پایان رسید . دانش آموزان در کلاس با استفاده از خط کش جادویی روی تخته اشکال هندسی کشیدند.
تکلیف نداریم.
علوم اول
ملکی، مریم
کتاب کار علوم علوی در کلاس حل شد. وسایل بهداشت شخصی،بازیافت،تلفن های ضروری(125،110،115)مجدد تکرار شد. درباره ی غذای مفید و غیر مفید صحبت کردیم.
کتاب کار علوی در کیف دانش آموزان است لطفا چک کنید تا صفحه ی 38 کتاب کامل شود. از دانش آموزان بخواهید درباره ی بازیافت و زباله ی تر و بازیافتی برایتان توضیح دهند.یک نقاشی بکشید و در آن غذای مفید و غیرمفید را نشان دهید.
(برای انجام این تکالیف تا روز یکشنبه فرصت دارید)
فارسی اول
ملکی، مریم
درس باد را در کلاس روانخوانی کردیم. درباره ی نوشتن کلمات ،جمله ، فاصله ی مناسب بین نشانه های یک کلمه و فاصله ی مناسب بین کلمات یک جمله توضیح داده شد. سپس ترکیبات"اَبَد،بَد،دَد،داد،باد،آباد،اَدَب،با اَدَب، آداب"به نوبت توسط دانش آموزان خوانده شد. در آخر دانش آموزان با ساختار جمله آشنا شدند و اولین جمله ای که می توانند بخوانند و بنویسند (بابا آب داد.) را روانخوانی کردند.
ترکیبات "اَبَد،بَد،دَد،باد،داد،آباد،بابا،آب،اَدَب،با آداب" را روی کاغذ یا تخته بنویسید سپس مسابقه ی سریع خوانی برگزار کنید.هرکس زودتر کلمه ای را خواند برنده است.
حتما تمام ترکیبات صداکشی هم بشوند.
نگارش اول
ملکی، مریم
نوشتن ترکیبات "باد،آباد،بَد،دَد،اَبَد،اَدَب،آداب"در دفتر تمرین شد.
صفحه ی 36 کتاب نگارش را کامل کنید. پیک ارمغان شماره ی 3 همراه دانش آموزان است،لطفا حل کنید و فردا به مدرسه بیاورید.
کسانی که دفتر دیکته را به مدرسه تحویل نداده اند حتما فردا همراهشان باشد.فردا اولین دیکته در کلاس نوشته خواهد شد.
هنر اول
اقبالیان، زهرا
نقاشی از دایناسور کشیده شد
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
مروری بر درس هفته های گذشته معذرت خواهی و کلمات جادویی توسط خود دانش آموزان یاداوری شد.
اتیکت درست نشستن و صاف نشستن در کلاس تدریس شد و کلیپ آموزشی نشستن پشت میز و لپ تاپ برای دانش آموزان پخش شد.
1401/08/09
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 6 کتاب ریاضی تا صفحه ی 39 کامل شد. مباحث شمارش و انتقال انگشتان دست تمرین شد.
تکلیف ندارند.
فارسی اول
ملکی، مریم
در ابتدا صداکشی ترکیبات گذشته انجام شد. سپس داستان نشانه ی "د" تعریف شد.دانش آموزان با جایگاه نشانه در کلمات آشنا شدند. کاربرگ نشانه ی "د" در کلاس رنگ آمیزی شد.دانش آموزان با ترکیبات "دَ" و "دا" و کلمات آباد،باد،داد آشنا شدند.
روانخوانی صفحه ی 31 کتاب فارسی را تمرین کنید.
صداکشی ترکیبات جدید و دروس گذشته تمرین شود.
نگارش اول
ملکی، مریم
طرز صحیح نوشتن نشانه ی "د" تدریس شد. دانش آموزان نوشتن آن را در دفتر، تمرین کردند.
صفحات 34و35 کتاب نگارشت را به زیبایی انجام بده.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
درود... صفحات 22 و 23 با موضوع «تکالیف خود را به موقع انجام دهیم.» و صفحات 24 و 25 با موضوع «به موقع بخوابیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد ساعات استراحت، برنامه ریزی ساعات تکالیف ، ساعات خواب و اثرات مفید به موقع خوابیدن صورت پذیرفت.
تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد.. در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد. کتاب های پسران عزیزی که کامل نبود تحویل داده شده است، لطفاً بررسی شده و همراه با پسر گلمان تا جلسه بعد کامل شود. با سپاس..