فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم هشت کتاب ریاضی با تدریس عدد 4،اندازه گیری با ابزار غیرمعمول(گیره،دکمه و...) و کار با خط کش پایان رسید.
تکلیف: در دفتر تمرین یک خط عدد 4 بنویس. شمارش اعداد از یک تا چهار و از چهار تا یک را تمرین کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: مسابقه ی خواندن کلمات برگزار شد و دانش آموزان برنده کارت امتیاز دریافت کردند. خواندن و ترکیب مجددا تمرین شد.
تکلیف: خواندن جملات فایل ارسالی (فایل نشانه ی س و م دیروز ارسال شده است) را تمرین کنید. فردا مسابقه ی خوانش جملات داریم.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کلمات اسب،سبد،اساس،سام،بس و داس در دفتر تمرین نوشته شد.لطفا موقع نوشتن کلمات حتما به تعداد دندانه ها توجه فرمایید.
تکلیف: صفحه ی 42 کتاب نگارش را در منزل کامل کنید. از کلمات"آدامس،اسباب،اسد،سبب،سبدم،داسم"را هرکدام 5 بار در دفتر تمرینت بخوان و بنویس.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: مرور سرود اتل متل مدرسه به صورت جمعی پرسش انفرادی از بچه ها شعر اتل متل مدرسه سرود ای مدرسه سلام به صورت دست جمعی و پرسش انفرادی دادن کارت امتیاز و استیکر بازی مجسمه شو با بچه ها
تکلیف: حفظ سرود اتل متل مدرسه آخرین مهلت حفظ سرود ای مدرسه سلام

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: ارزیابی تشخیصی آبان ماه با موضوع (( ترسیم خانواده)) انجام شد . در این ترسیم نشانگان قدرت تخیل، هوش فضایی، قدرت تصمیم گیری، سطح اضطراب و مدیریت هیجانات مورد ارزیابی قرار گرفت.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم هشتم با مرور اعداد 1تا3 و الگویابی تدریس شد. کتاب ریاضی تا صفحه ی 53 کامل شد.
تکلیف: در دفتر تمرین یک خط عدد 3 بنویس.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: درباره ی موجودات زنده و غیر زنده،چگونگی حرکت کردن و غذا خوردن موجودات مختلف صحبت کردیم.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی در کلاس حل شد. خواندن کلمات و ترکیبات تمرین شد.
تکلیف: کتاب کار علوی دو تمرین باقی مانده ی صفحه ی 58 را کامل کنید. خواندن کلمات تمرین شود فردا مسابقه ی خواندن داریم.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نوشتن کلمات و ترکیبات تمرین شد.
تکلیف: صفحه ی 41 کتاب نگارشت را کامل کن.از کلمات نشانه ی "س" سه خط دیکته بنویس.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش . بازی ترکیبی با مانع (جهش_پرش_تعادل_عمل و عکس العمل_چابکی و سرعت). بازی تعادل: تقویت هوش ورزشی ؛ تعادل وتقویت عصب و عضله

آزمایشگاه

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: به آزمایشگاه رفتیم و دانش آموزان موجودات زنده را زیر میکروسکوپ تماشا کردند.
تکلیف: راجع به چیزهایی که در آزمایشگاه انجام دادی با بزرگ ترهایت صحبت کن.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: عدد 3 تدریس شد. مروری بر تم های گذشته انجام شد.
تکلیف: نوشتن و شمارش اعداد 1و2و3 تمرین شود.شمارش معکوس از 3به 1هم تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: ابتدا جدول ترکیب نشانه ی قبل را تمرین کردیم.سپس با قصه و نمایش نشانه ی "س " تدریس شد. روانخوانی صفحه ی 35کتاب انجام شد. جدول ترکیب نشانه ی "س" و لغات و ترکیبات جدید خوانده شدند.
تکلیف: لغات و جملات فایل ارسالی را تمرین کنید.کتاب خودم می خوانم،نشانه ی"س"را تمرین کنید. جدول ترکیب نشانه را کار کنید‌. تمرین روانخوانی هرشب باید صورت پذیرد.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: رسم الخط نشانه ی "س"به هر دو صورت تحریری و ساده آموزش داده شد. دانش آموزان در دفتر تمرین از این نشانه یک خط نوشتند.(س غیرآخرو آخر).دیکته ی پای تخته ای نوشتیم.
تکلیف: صفحه ی 40کتاب نگارش را کامل کنید. لغات (اَسب،داس،سَبَد،سام،ساس،آس،بَس) را در دفتر تمرین سرمشق دهید از هرلغت 5 بار بنویسند.

قرآن اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: سوره ی توحید و کوثر به صورت داوطلبانه پرسیده شد‌. قصه ی شکرگذاری و پیام قرآنی"واشکروانعمه الله" تدریس و تمرین شد. کتاب تا پایان صفحه ی 31 کامل شد.
تکلیف: دانش آموزانی که فعالیت ها را تا صفحه ی 31 کامل نکرده اند،تا هفته ی بعد کامل کنند.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: کپی کردن و انتقال دادن (copy/cut) فایل دلخواه و چسباندن (paste) در پوشه ها آموزش داده شد و چندین نمونه تمرین شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، دانش آموزان ایجاد پوشه و تغییر نام دادن آن را انجام دهند و عملکرد کپی کردن و انتقال دادن (copy/cut) چند عکس و چسباندن (paste) در پوشه ها را تمرین کنند.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: با چینه و چوب خط اضافه کردن و کم کردن را تمرین کردیم.
تکلیف: تم 6 کتاب ریاضی را در منزل حل کنید.شنبه کتاب کار همراه دانش آموزان باشد. کتاب کار فارسی و ریاضی و علوم علوی،هوش و ریاضی،ریاضی آموزش و پرورش در مدرسه نگهداری می شود.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: پرسش کلاسی روانخوانی از تک تک دانش آموزان انجام شد. جدول ترکیب تمرین شد. نشانه ی م مجدد تدریس شد و قصه ی آن گفته شد. خواندن جملات فایل ارسالی تنرین شد و در انتها دانش آموزان مجدد جملات را خواندند.
تکلیف: روانخوانی کلمات و جملات حتما تمرین شود. دانش آموزانی که در تشخیص نشانه ای مشکل دارند یا ترکیبی را نمیشناسند با خمیربازی آن را درست کنند تا در ذهنشان بماند. جدول ترکیبی که روز جلسه آموزش داده شد را هر روز چند مرتبه تمرین کنید و بخوانید. با توجه به اینکه رز شنبه تدریس نشانه ی "س" و روز سه شنبه تدریس نشانه ی "او و" را داریم قبل از زیاد شدن حروف تثبیت دروس گذشته انجام گیرد.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: پیک بیدپا را در کلاس خواندیم و به سوالاتش پاسخ دادیم. کلمات جدید در دفتر تمرین نوشته شد.
تکلیف: نوشتن کلمات و جملات فایل ارسالی را مجدد تمرین کنید. یک دیکته به مامان بگویید و آن را صحیح کنید و شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید‌.(اولیای گرامی لطفا سعی کنید کلمات،ترکیب ها و نشانه هایی که دانش آموز در آن مشکل دارد را غلط بنویسید.این شیوه باعث افزایش دقت دیداری و تثبیت طرز صحیح نوشتن نشانه ها خواهد شد.)

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: کتاب سواد مالی و هوش تجاری مبتدی1 به پسران عزیزم تحویل داده شد. درس6(بانک) تدریس شد. موضوعات مطرح شده:افتتاح حساب-مدیریت پول-آشنای با لوگوی انواع بانک ها-خدمات بانک ها فعالیت کلاسی صفحه 51 انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 52 انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 17و18 کتاب هوش و ریاضی در کلاس حل شد. کتاب هوش و ریاضی در مدرسه نگهداری می شود.اگر کتاب دانش آموزی در منزل است تا صفحه ی 18 کامل کنید و روز چهارشنبه ی آینده به مدرسه بفرستید.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: در دفترشطرنجی الگوهای خطی تمرین شد. و عداد 1و2 را نیز نوشتیم.
تکلیف: ندارند.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کارهای دانش آموزان در مورد موجدات زنده و غیر زنده را دیدیم و درباره ی آن ها صحبت کردیم.ویژگی های موجودات زنده و غیر زنده را مجدد مرور کردیم.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: خواندن کلمات جدید(براساس متنی که دیروز ارسال شد)را از دانش آموزان یک به یک پرسیده شد. جدول ترکیب تمرین شد.
تکلیف: فردا مجدد پرسش تک به تک از تمام دانش آموزان داریم اگر دانش آموزی تمام لغات را درست بخواند برنده می شود و کارت امتیاز می گیرد. (لطفا ابتدا ترکیبات دوتایی و سپس بیشتر را تمرین کنید.هرشب نیاز به تمرین خواندن هست.هرشب ترکیبات را با استفاده از راهکارهایی که در جلسه به اشتراک گذاشتم تمربن کنید.)

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نوشتن ترکیبات "ما،مَ،بام،دام،بادام،آدَم،بَم،دَم" در کلاس تمرین شد.
تکلیف: صفحه ی 39 کتاب نگارش را کامل کنید. پیک آدینه همراه دانش آموزان است آن را حل کنید. یک دیکته از ترکیباتی که در قسمت فعالیت نوشته شده و تمام ترکیبات نشانه های گذشته در یک برگه بنویسید و به کلاس بیاورید.(هیچ گونه کمکی در دیکته نکنید لطفا)

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: کاردستی از چوب بستنی قاب عکس درست کرده و داخل آن نقاشی کشیدن

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد. در دوره ی دروس دانش آموزان آموختند صاف نشست میتواند به سلامت آنها کمک کند.اتیکت صحیح نشستن پشت رایانه و نحوه استاندارد کردن میز و صندلی خود با وسایل در دسترس خانه را آموختند. آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و چنگال و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد. تک تک دانش آموزان استفاده صحیح از قاشق را تمرین کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: