فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 48و49 کتاب ریاضی کامل شد. دانش آموزان با خط کش جادویی رو تخته تمرین صفحه ی 49 را تمرین کردند.
تکلیف: نوشتن اعداد 1و 2 تمرین شود.یک کاردستی درست کن و در آن چوب خط های اعداد 5تا 10 را نشان بده و فردا به مدرسه بیاور.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نشانه ی "م" تدریس شد. دانش آموزان با شکل نشانه و محل قرار گرفتن آن در کلمات مختلف آشنا شدند. درس "مدرسه" در صفحه ی 34 کتاب فارسی روانخوانی شد. ترکیب "م" با نشانه های صدا دار تدریس و تمرین شد.
تکلیف: لیست کلمات و جملاتی که نشانه ی "م" دارند ارسال می شود. خواندن تمام کلمات تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کاربرگ نشانه ی "م" در کلاس رنگ آمیزی شد و نوشتن هر دو شکل نشانه ی م (غیرآخر و آخر)در کلاس تمرین شد.
تکلیف: صفحات 37و38 از کتاب نگارش را کامل کن. نوشتن کلمات را تمرین کنید.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین شعر اتل متل مدرسه و پرسش انفرادی از دانش آموزان تمرین شعر مدرسه سلام قسمت دوم و تمرین تک به تک با دانش آموزان و پرسش انفرادی برای حفظ شعرها انجام شد.
تکلیف: حفظ شعر اتل متل مدرسه حفظ شعر ای مدرسه سلام

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 26 و 27 با موضوع :« تلاش کنیم.» تدریس شد.. گفتگو در مورد : « اگر بخواهیم در کارها موفق باشیم، باید تلاش و کوشش داشته باشیم. رمز موفقیت برای هر کاری مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. همچنین موفقیت در اثر تلاش باعث شادی و آرامش می شود.» صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 26 و 27 در کلاس صورت پذیرفت..همچنین با تلاش پسران عزیزم، اریگامی کتاب(سگ), درست شد.. اولیای گرامی لطف بفرمایید مسئولیت های کوچک روزانه و هفتگی برای پسران گلمان مشخص کرده و در مورد میزان تلاش هر کدام از مسئولیت ها گفتگو کنید.. در برگه ای فعالیت ها را نوشته و هر کدام که صورت پذیرفت را با تیک سبز مشخص فرمایید. در آخر هفته تعداد مسئولیت های محول شده و تلاشی که پسرم انجام دادند را ارزیابی کنید. با سپاس

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 46و47 کتاب ریاضی،تم هفتم انجام شد. طرز صحیح نوشتن عدد دو تدریس شد و دانش آموزان یک خط عدد 2 را نوشتند.
تکلیف: نوشتن اعداد یک و دو را در منزل تنرین کنید‌.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: در مورد موجودات زنده و غیر زنده و ویژگی های آن ها،حیوانات مفید و غیر مفید،حرکت و رشد حیوانات صحبت کردیم.
تکلیف: در یک برگه سه موجود زنده و سه موجود غیر زنده نقاشی کن و یا کاردستی آن ها را درست کن و برای روز سه شنبه به کلاس بیاور.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 32و33 کتاب فارسی را کار کردیم‌. شعر مهربانتر از مادر را چند بار گوش دادیم. برای تقویت دقت شنیداری قصه ی د خوانده شد و دانش آموزان هرگاه به نشانه ی د می رسیدند باید دست می زدند.
تکلیف: فردا نشانه ی جدید تدریس می شود‌. لطفا امروز ترکیبات درس های قبلی و بخش و صداکشی را مجدد تمرین کنید. کاربرگ نشانه ی د انجام شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: دویدن و نرمش کردن. حرکات ترکیبی با مانع برای تقویت : تعادل - انعطاف پذیری _چابکی _استقامت قلبی و تنفسی. بالابردن تمرکز برای انجام حرکات پیچیده حرکتی ورزشی

آزمایشگاه

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: فیلم فندق فصل جدید را تماشا کردیم و درباره ی مطالبی که در آن گفته شد با دانش آموزان صحبت کردیم.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم 7 کتاب ریاضی را شروع کردیم. پرسش و پایخ های شروع تم انجام شد. سپس انتقال و کم کردن و جدول شگفت انگیز مرور شد. امروز دانش آموزان نوشتن عدد 1 را یاد گرفتند.صفحات 44و45 کتاب ریاضی آموزش و پرورش کامل شد.
تکلیف: تم 5 کتاب ریاضی علوی را کامل کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: مسابقه ی خواندن و صداکشی برگزار شد و دانش آموزان برنده کارت امتیاز دریافت کردند. با کمک کتاب "خودم میخوانم "نشانه ها مجدد تمرین شدند‌.
تکلیف: بخش و صدا کشی و خواندن کلمات هرشب تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: سرمشق های داخل دفتر تمرین ابتدا خوانده و سپس از هر کلمه یک خط نوشته شد.
تکلیف: تکلیف ندارند. (دفتر تمرین دانش آموزانی که نتوانستند در کلاس کامل کنند در کیفشان است،لطفا در منزل کامل شود.)

قرآن اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: قصه ی سوره ی کوثر را تعریف کردیم و سوره را باهم،هم خوانی کردیم. پیام قرآنی صفحه ی 26 تدریس شد. داستان نان را تعریف کردیم. سوره توحید از داوطلبین پرسیده شد.
تکلیف: صفحه ی 26 کتاب قران کامل شود. قصه ی سوره ی کوثر را بپرسید و در یک برگه یادداشت کنید.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تمرینات تم 4 کتاب کار علوی را در کلاس حل کردیم.
تکلیف: صفحات باقی مانده از تم 4 کتاب کار علوی در منزل کامل شود. مباحث اضافه کردن و کم کردن و کشیدن چوب خط حتما در منزل تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کلمات و ترکیبات در کلاس بخش و صداکشی شدند. روانخوانی کلمات پرسیده شد.
تکلیف: در یک برگه کاغذ،برای ترکیبات "بابا،اَدَب،آداب،آباد،داد،باد" جدول بخش و صداکشی بکشید(همانطور که در جلسه توضیح داده شد) خواندن تمامی ترکیبات و صداکشی آن ها حتما تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: اولین املای کلاسی نوشته شد. کتاب کار علوی درس "د" در کلاس کامل شد. صداکشی تعدادی از کلمات تمرین شد.
تکلیف: از کلمات "اَدَب، با اَدَب،آداب،باد،بَد،اَبَد"هرکدام 5بار در دفتر تمرین منزلت بنویس. یک دیکته از تمامی ترکیبات در دفتر تمرین بنویسید. دفتر دیکته همراه دانش آموزان است،لطفا پس از امضای دفتر،روز شنبه آن را به کلاس تحویل دهید.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد. تمرین و مرور 5 درس انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: برگزاری جشن 13 آبان

هوش و ریاضی

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 13و14و15و16 کتاب ریاضی و هوش در کلاس کامل شد.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم 6 کتاب ریاضی به پایان رسید . دانش آموزان در کلاس با استفاده از خط کش جادویی روی تخته اشکال هندسی کشیدند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوم علوی در کلاس حل شد. وسایل بهداشت شخصی،بازیافت،تلفن های ضروری(125،110،115)مجدد تکرار شد. درباره ی غذای مفید و غیر مفید صحبت کردیم.
تکلیف: کتاب کار علوی در کیف دانش آموزان است لطفا چک کنید تا صفحه ی 38 کتاب کامل شود‌. از دانش آموزان بخواهید درباره ی بازیافت و زباله ی تر و بازیافتی برایتان توضیح دهند.یک نقاشی بکشید و در آن غذای مفید و غیرمفید را نشان دهید. (برای انجام این تکالیف تا روز یکشنبه فرصت دارید)

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: درس باد را در کلاس روانخوانی کردیم. درباره ی نوشتن کلمات ،جمله ، فاصله ی مناسب بین نشانه های یک کلمه و فاصله ی مناسب بین کلمات یک جمله توضیح داده شد. سپس ترکیبات"اَبَد،بَد،دَد،داد،باد،آباد،اَدَب،با اَدَب، آداب"به نوبت توسط دانش آموزان خوانده شد. در آخر دانش آموزان با ساختار جمله آشنا شدند و اولین جمله ای که می توانند بخوانند و بنویسند (بابا آب داد.) را روانخوانی کردند.
تکلیف: ترکیبات "اَبَد،بَد،دَد،باد،داد،آباد،بابا،آب،اَدَب،با آداب" را روی کاغذ یا تخته بنویسید سپس مسابقه ی سریع خوانی برگزار کنید.هرکس زودتر کلمه ای را خواند برنده است. حتما تمام ترکیبات صداکشی هم بشوند.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نوشتن ترکیبات "باد،آباد،بَد،دَد،اَبَد،اَدَب،آداب"در دفتر تمرین شد.
تکلیف: صفحه ی 36 کتاب نگارش را کامل کنید. پیک ارمغان شماره ی 3 همراه دانش آموزان است،لطفا حل کنید و فردا به مدرسه بیاورید. کسانی که دفتر دیکته را به مدرسه تحویل نداده اند حتما فردا همراهشان باشد.فردا اولین دیکته در کلاس نوشته خواهد شد.

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی از دایناسور کشیده شد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر درس هفته های گذشته معذرت خواهی و کلمات جادویی توسط خود دانش آموزان یاداوری شد. اتیکت درست نشستن و صاف نشستن در کلاس تدریس شد و کلیپ آموزشی نشستن پشت میز و لپ تاپ برای دانش آموزان پخش شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: