فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: جدول شگفت انگیز سه در سه با بازی در کلاس تمرین شد. تمرین شمردن اعداد و نشان دادن با اتگشت انجام شد.
تکلیف: در دفتر شطرنجی چهار جدول شگفت انگیز چسبانده شده لطفا فقط اولین جدول را حل کنید.(جدولی که کنارش تیک خورده) مدت زمان اتجام 15 دقیقه می باشد.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تمرین مشاهده ی دقیق وسایل اطراف انجام شد.بچه ها با دقت به وسایل خود نگاه کردند ودرباره ی آن ها با دوستانشان صحبت کردند.
تکلیف: برای جلسه ی بعد،نتیجه ی آزمایش سایه که در منزل انجام دادید را دانش آموزان در کلاس بیان خواهند کرد. لطفا یک عدد گوجه و یک عدد سیب زمیتی(سایز کوچک) برای روز سه شنبه همراه دانش آموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: مسابقه ی حدس کلمات و بخش کردن انجام دادیم.
تکلیف: لطفا بخش کردن کلمات،صدای اول و آخر حتما تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه های صفحات 18و19 تدریس و در دفتر،تمرین شد.
تکلیف: صفحات 18و19کتاب نگارش کامل شود. زمان انجام تکلیف 20 دقیقه است.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم 3 را آغاز کردیم. مفهوم اضافه کردن با شکل و تصویر کار شد.الگو یابی مجدد تمرین شد.
تکلیف: الگوی دفتر شطرنجی را کامل کنید. اضافه کردن دوتا به اعداد 1 تا 4 را مانند صفحه ی 16 کتاب تمرین کنید. مدت زمان انجام کار 15 دقیقه است‌.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نگاره ی 6 و کلید واژه ها تدریس شد. مسابقه ی ببین و بگو (حدس زدن کلمات روی کارت ها) انجام شد. بخش کردن و صدای اول و آخر تمرین شد.
تکلیف: لطفا کلید واژه ها با استفاده از کارت کلمات تمرین شوند. بخش کردن و صدای اول و آخر تمرین شود. بعد از بخش کردن از دانش آموزان بپرسید که بخش اول چه بود؟بخش دوم چه بود؟باید بتوانند هربخش را بازگو کنند.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه های جدید همراه با شعر تدریس شد. در دفتر کلاسی از هر لوحه سه خط نوشته شد.
تکلیف: صفحات 16 و 17 کتاب نگارش در منزل کامل شود. عزیزانی ک برگه ی سلامتشان را نیاورده اند حتما فردا همراه داشته باشند.

قرآن اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: جشن روز کودک در کلاس برگزار شد و دانش آموزان جوایزی دریافت کردند.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: دانش آموزان با میز کار، آیکون، نوار وظیفه، دکمه شروع آشنا شدند. روشن کردن کامپیوتر با دکمه پاور و خاموش کردن کامپیوتر آموزش داده شد و با تفاوت عملکرد shut down, restart, sleep آشنا شدند.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تا آخر تم 2 کتاب ریاضی کار کردم. الگویابی در دفتر شطرنجی تمرین شد.
تکلیف: کتاب ریاضی تا آخر صفحه ی 14 (به جز قسمت مورچه در صفحه ی 13)در کلاس انجام شد،اگر دانش آموزی کتاب را کامل نکرده لطفا در منزل انجام دهد. قسمت مورچه(قیمت بالایی)صفحه ی 13 کتاب ریاضی را کامل کنید. کاربرگ تم 2 را حل کنید.(زمان لازم 15 دقیقه) از عزیزانی که کاردستی جدول شگفت انگیز را ساخته بودند کمال تشکر را دارم. الگو و جدول شگفت انگیز در منزل تمرین شود. لطفا کتاب را قبل از تدریس، در منزل کامل نکنید.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: درباره ی سایه ها و جهت قرار گرفتن آن ها نسبت به منبع نور صحبت کردیم.
تکلیف: آزمایشی که قبلا گفته شده بود حتما انجام شود.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نگاره ی 5 تدریس شد. کلمات هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کلمات تمرین شد. قصه ی آقای گیج در کلاس خوانده شد.
تکلیف: 1.صدای اول و آخر کلمات مختلف و مخصوصا تصویرک های کلمات تا لوحه ی 5 تمرین شود. 2. از دانش آموزان بخواهید قصه ی آقای گیج را برایتان تعریف کنند. 3. روی کارت های کوچک،کلمات هر نگاره را (مثلا نگاره ی یک امین،آزاده،مادر،بابا)بنویسید و تصویر را به دانش آموزان نشان دهید تا آن ها تصویر کلمات را حفظ کنند.سپس مثل فلش کارت،کلمات را از آن ها بپرسید. اگر کامل کلمات را حفظ نشدند هم ایرادی ندارد.اما هرچه کلمات بیشتری حفظ کنند به تقویت بیشتر حافظه ی دیداریشان کمک خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه ی صفحات 14 و 15 تدریس شد و باهم شعر آن ها را خواندیم. لطفا توجه داشته باشید که لوحه ی صفحه ی 15 باید گردی توپر داشته باشد.
تکلیف: صفحات 14 و 15 کتاب را کامل کنید. دانش آموزانی که در صفحات قبل تکلیف انجام نشده دارند،حتما تا روز شنبه کامل کنند.مدت زمان انجام هر دو لوحه 20 دقیقه است.

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: آموزش نقاشی کشتی و دریا
تکلیف: تکمیل نقاشی ناتمام

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحه ی 9 کتاب ریاضی کامل شد. جدول شگفت انگیر مجددا تکرار و تمرین شد.
تکلیف: لطفا یک جدول شگفت انگیز سه در سه با وسایلی که در منزل دارید درست کنید(مثلا لوبیا قرمز،نخود و لپه یا دکمه در اشکال مختلف یا پولک در طرح و رنگ متفاوت). فردا همراه دانش آموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نگاره ی چهارم تدریس شد. کلمات هم آغاز و هم پایان تکرار و تمرین شدند. امروز برای اولین بار دانش آموزان با بخش کردن آشنا شدند و کلمات متعددی را همراه با بازی و نمایش بخش کردند.
تکلیف: از امروز علاوه بر صدای اول و آخر کلمات،از دانش آموزان بخواهید کلمات مختلف(تک بخشی،دو بخشی و...)را برایتان مثل پاندای چینی(شخصیت اصلی قصه)بیان کنند.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه ی صفحات 12 و 13 تدریس شد. ددانش آموزان در کلاس چند خط از هر لوحه در دفتر تمرین نوشتند.لوحه ی صفحه ی 13 باید توپر نوشته شود.( لوحه ی ف)
تکلیف: صفحات 12و13 از کتاب نگارش طبق روال قبل کامل شود‌. شعر:با اون مدادت بکش یه قاچ هندوانه،یا مثل نصفه ی سیب که پایینش کمانه،نه خیلی گرد نه کوچک مثل یه کاسه ی آش،بالای خط نباشه مواظب کارت باش شعرلوحه ی صفحه ی 13: یه گردی کوچولو با یک سوراخ کوچک،دنباله اش روی خط مثل ته سنجاقک،از روی خط شروع کن به سمت راست بچرخون،حالا یک دم کوچک بکش براش عزیزجون. لطفا دانش آموزانی که دفتر شطرنجی در مدرسه ندارند حتما فردا همراه داشته باشند. مدت زمان انجام هردو صفحه 20دقیقه می باشد.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: روی آموزش ردیف و ستون و همچنین صفحه ی اول تم 2 کار کردیم. دانش آموزان با استفاده از چوب خط ردیف ها و ستون های مختلف ساختند. شمارش اعداد یک تا 5 را تمرین کردیم و اعداد مختلف را با انگشتان دست نشان دادیم.
تکلیف: کاربرگ مرور تم 1 که همراه دانش آموزان است را کامل کنید.مدت زبان انجام کاربرک 15دقیقه است.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: فیلم فندق فصل اول را باهم تماشا کردیم. سایه بازی کردیم و دانش آموزان با سایه ها و جهت تشکیل آن ها و اندازه ی آن ها با توجه به دوری یا نزدیکی به نور آشنا شدند.
تکلیف: در یک روز تعطیل، پیش از ظهر همراه گل پسرم به حیاط یا پشت بام بروید و یک جسم را انتخاب کنید و آن را در محل مشخصی قرار دهید و سایه ی آن را علامت بزنید.سپس 2ساعت بعد مجددد به سراغ آن جسم و سایه اش بروید و باهم تغییرات در اندازه و جهت سایه را مشاهده کنید.دانش آموزان جلسه ی بعد تجربه ی خود را ازین فعالیت با همکلاسان خود به اشتراک خواهند گذاشت.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نگاره ی اول و دوم و سوم تکرار شد. روی تشخیص صدای اول و آخر کار شد.
تکلیف: در منزل ابتدا روی تشخیص صدای اول و آخر کار کنید وقتی کامل متوجه شدند از آن ها بخواهید کلماتی بگویند که هم آغاز یا هم پایان باشند. ابتدا روی کلمات کتاب و کلماتی که صدای اول و یا آخر آن ها واضح و راحت قابل تشخیص است کار کنید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه ی صفحه ی ده کتاب تدریس شد و لوحه های قبل مجدد کار شد. شعر لوحه ی صفحه ی 10:من یه عصای چوبی تو دست یه پیرزن،پاک کن میگه آفرین برای خودت دست بزن،بالای عصا خمیده پایین عصا رو زمین،از بالا پایین بیا ای کودک نازنین
تکلیف: صفحه ی 10 کتاب نگارش کامل شود. به خمیده نوشتن لوحه دقت کنید. ابتدا در دفتر تمرین سپس در کتاب نوشته شود. اگر دانش آموزی در نوشتن مشکل دارد،در یک سینی کمی نمک بریزیر تا ابتدا با انگشت و سپس با انتهای مداد روی نمک لوحه را بکشد سپس در دفتر تمرین نقطه چین بگذارید تا روی نقطه چین ها را کامل کند و در نهایت در کتاب نوشته شود. 30دقیقه برای نوشت،تمرین کردن،نوشتن روی نمک و... زمان کافی ست.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: