1401/07/17
ریاضی اول
ملکی، مریم
جدول شگفت انگیز سه در سه با بازی در کلاس تمرین شد. تمرین شمردن اعداد و نشان دادن با اتگشت انجام شد.
در دفتر شطرنجی چهار جدول شگفت انگیز چسبانده شده لطفا فقط اولین جدول را حل کنید.(جدولی که کنارش تیک خورده)
مدت زمان اتجام 15 دقیقه می باشد.
علوم اول
ملکی، مریم
تمرین مشاهده ی دقیق وسایل اطراف انجام شد.بچه ها با دقت به وسایل خود نگاه کردند ودرباره ی آن ها با دوستانشان صحبت کردند.
برای جلسه ی بعد،نتیجه ی آزمایش سایه که در منزل انجام دادید را دانش آموزان در کلاس بیان خواهند کرد.
لطفا یک عدد گوجه و یک عدد سیب زمیتی(سایز کوچک) برای روز سه شنبه همراه دانش آموزان باشد.
فارسی اول
ملکی، مریم
مسابقه ی حدس کلمات و بخش کردن انجام دادیم.
لطفا بخش کردن کلمات،صدای اول و آخر حتما تمرین شود.
نگارش اول
ملکی، مریم
لوحه های صفحات 18و19 تدریس و در دفتر،تمرین شد.
صفحات 18و19کتاب نگارش کامل شود.
زمان انجام تکلیف 20 دقیقه است.
1401/07/16
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 3 را آغاز کردیم. مفهوم اضافه کردن با شکل و تصویر کار شد.الگو یابی مجدد تمرین شد.
الگوی دفتر شطرنجی را کامل کنید.
اضافه کردن دوتا به اعداد 1 تا 4 را مانند صفحه ی 16 کتاب تمرین کنید.
مدت زمان انجام کار 15 دقیقه است.
فارسی اول
ملکی، مریم
نگاره ی 6 و کلید واژه ها تدریس شد. مسابقه ی ببین و بگو (حدس زدن کلمات روی کارت ها) انجام شد. بخش کردن و صدای اول و آخر تمرین شد.
لطفا کلید واژه ها با استفاده از کارت کلمات تمرین شوند. بخش کردن و صدای اول و آخر تمرین شود. بعد از بخش کردن از دانش آموزان بپرسید که بخش اول چه بود؟بخش دوم چه بود؟باید بتوانند هربخش را بازگو کنند.
نگارش اول
ملکی، مریم
لوحه های جدید همراه با شعر تدریس شد. در دفتر کلاسی از هر لوحه سه خط نوشته شد.
صفحات 16 و 17 کتاب نگارش در منزل کامل شود.
عزیزانی ک برگه ی سلامتشان را نیاورده اند حتما فردا همراه داشته باشند.
قرآن اول
ملکی، مریم
جشن روز کودک در کلاس برگزار شد و دانش آموزان جوایزی دریافت کردند.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
دانش آموزان با میز کار، آیکون، نوار وظیفه، دکمه شروع آشنا شدند. روشن کردن کامپیوتر با دکمه پاور و خاموش کردن کامپیوتر آموزش داده شد و با تفاوت عملکرد shut down, restart, sleep آشنا شدند.
1401/07/12
ریاضی اول
ملکی، مریم
تا آخر تم 2 کتاب ریاضی کار کردم. الگویابی در دفتر شطرنجی تمرین شد.
کتاب ریاضی تا آخر صفحه ی 14 (به جز قسمت مورچه در صفحه ی 13)در کلاس انجام شد،اگر دانش آموزی کتاب را کامل نکرده لطفا در منزل انجام دهد.
قسمت مورچه(قیمت بالایی)صفحه ی 13 کتاب ریاضی را کامل کنید.
کاربرگ تم 2 را حل کنید.(زمان لازم 15 دقیقه)
از عزیزانی که کاردستی جدول شگفت انگیز را ساخته بودند کمال تشکر را دارم.
الگو و جدول شگفت انگیز در منزل تمرین شود.
لطفا کتاب را قبل از تدریس، در منزل کامل نکنید.
علوم اول
ملکی، مریم
درباره ی سایه ها و جهت قرار گرفتن آن ها نسبت به منبع نور صحبت کردیم.
آزمایشی که قبلا گفته شده بود حتما انجام شود.
فارسی اول
ملکی، مریم
نگاره ی 5 تدریس شد. کلمات هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کلمات تمرین شد.
قصه ی آقای گیج در کلاس خوانده شد.
1.صدای اول و آخر کلمات مختلف و مخصوصا تصویرک های کلمات تا لوحه ی 5 تمرین شود.
2. از دانش آموزان بخواهید قصه ی آقای گیج را برایتان تعریف کنند.
3. روی کارت های کوچک،کلمات هر نگاره را (مثلا نگاره ی یک امین،آزاده،مادر،بابا)بنویسید و تصویر را به دانش آموزان نشان دهید تا آن ها تصویر کلمات را حفظ کنند.سپس مثل فلش کارت،کلمات را از آن ها بپرسید.
اگر کامل کلمات را حفظ نشدند هم ایرادی ندارد.اما هرچه کلمات بیشتری حفظ کنند به تقویت بیشتر حافظه ی دیداریشان کمک خواهد شد.
نگارش اول
ملکی، مریم
لوحه ی صفحات 14 و 15 تدریس شد و باهم شعر آن ها را خواندیم.
لطفا توجه داشته باشید که لوحه ی صفحه ی 15 باید گردی توپر داشته باشد.
صفحات 14 و 15 کتاب را کامل کنید.
دانش آموزانی که در صفحات قبل تکلیف انجام نشده دارند،حتما تا روز شنبه کامل کنند.مدت زمان انجام هر دو لوحه 20 دقیقه است.
هنر اول
اقبالیان، زهرا
آموزش نقاشی کشتی و دریا
تکمیل نقاشی ناتمام
1401/07/11
ریاضی اول
ملکی، مریم
صفحه ی 9 کتاب ریاضی کامل شد. جدول شگفت انگیر مجددا تکرار و تمرین شد.
لطفا یک جدول شگفت انگیز سه در سه با وسایلی که در منزل دارید درست کنید(مثلا لوبیا قرمز،نخود و لپه یا دکمه در اشکال مختلف یا پولک در طرح و رنگ متفاوت). فردا همراه دانش آموزان باشد.
فارسی اول
ملکی، مریم
نگاره ی چهارم تدریس شد. کلمات هم آغاز و هم پایان تکرار و تمرین شدند.
امروز برای اولین بار دانش آموزان با بخش کردن آشنا شدند و کلمات متعددی را همراه با بازی و نمایش بخش کردند.
از امروز علاوه بر صدای اول و آخر کلمات،از دانش آموزان بخواهید کلمات مختلف(تک بخشی،دو بخشی و...)را برایتان مثل پاندای چینی(شخصیت اصلی قصه)بیان کنند.
نگارش اول
ملکی، مریم
لوحه ی صفحات 12 و 13 تدریس شد. ددانش آموزان در کلاس چند خط از هر لوحه در دفتر تمرین نوشتند.لوحه ی صفحه ی 13 باید توپر نوشته شود.( لوحه ی ف)
صفحات 12و13 از کتاب نگارش طبق روال قبل کامل شود.
شعر:با اون مدادت بکش یه قاچ هندوانه،یا مثل نصفه ی سیب که پایینش کمانه،نه خیلی گرد نه کوچک مثل یه کاسه ی آش،بالای خط نباشه مواظب کارت باش
شعرلوحه ی صفحه ی 13:
یه گردی کوچولو با یک سوراخ کوچک،دنباله اش روی خط مثل ته سنجاقک،از روی خط شروع کن به سمت راست بچرخون،حالا یک دم کوچک بکش براش عزیزجون.
لطفا دانش آموزانی که دفتر شطرنجی در مدرسه ندارند حتما فردا همراه داشته باشند. مدت زمان انجام هردو صفحه 20دقیقه می باشد.
1401/07/10
ریاضی اول
ملکی، مریم
روی آموزش ردیف و ستون و همچنین صفحه ی اول تم 2 کار کردیم.
دانش آموزان با استفاده از چوب خط ردیف ها و ستون های مختلف ساختند.
شمارش اعداد یک تا 5 را تمرین کردیم و اعداد مختلف را با انگشتان دست نشان دادیم.
کاربرگ مرور تم 1 که همراه دانش آموزان است را کامل کنید.مدت زبان انجام کاربرک 15دقیقه است.
علوم اول
ملکی، مریم
فیلم فندق فصل اول را باهم تماشا کردیم. سایه بازی کردیم و دانش آموزان با سایه ها و جهت تشکیل آن ها و اندازه ی آن ها با توجه به دوری یا نزدیکی به نور آشنا شدند.
در یک روز تعطیل، پیش از ظهر همراه گل پسرم به حیاط یا پشت بام بروید و یک جسم را انتخاب کنید و آن را در محل مشخصی قرار دهید و سایه ی آن را علامت بزنید.سپس 2ساعت بعد مجددد به سراغ آن جسم و سایه اش بروید و باهم تغییرات در اندازه و جهت سایه را مشاهده کنید.دانش آموزان جلسه ی بعد تجربه ی خود را ازین فعالیت با همکلاسان خود به اشتراک خواهند گذاشت.
فارسی اول
ملکی، مریم
نگاره ی اول و دوم و سوم تکرار شد. روی تشخیص صدای اول و آخر کار شد.
در منزل ابتدا روی تشخیص صدای اول و آخر کار کنید وقتی کامل متوجه شدند از آن ها بخواهید کلماتی بگویند که هم آغاز یا هم پایان باشند. ابتدا روی کلمات کتاب و کلماتی که صدای اول و یا آخر آن ها واضح و راحت قابل تشخیص است کار کنید.
نگارش اول
ملکی، مریم
لوحه ی صفحه ی ده کتاب تدریس شد و لوحه های قبل مجدد کار شد.
شعر لوحه ی صفحه ی 10:من یه عصای چوبی تو دست یه پیرزن،پاک کن میگه آفرین برای خودت دست بزن،بالای عصا خمیده پایین عصا رو زمین،از بالا پایین بیا ای کودک نازنین
صفحه ی 10 کتاب نگارش کامل شود. به خمیده نوشتن لوحه دقت کنید. ابتدا در دفتر تمرین سپس در کتاب نوشته شود.
اگر دانش آموزی در نوشتن مشکل دارد،در یک سینی کمی نمک بریزیر تا ابتدا با انگشت و سپس با انتهای مداد روی نمک لوحه را بکشد سپس در دفتر تمرین نقطه چین بگذارید تا روی نقطه چین ها را کامل کند و در نهایت در کتاب نوشته شود.
30دقیقه برای نوشت،تمرین کردن،نوشتن روی نمک و... زمان کافی ست.