فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم یک کتاب ریاضی را کامل.الگو ابتدا به صورت ریتمیک و سپس با استفاده از رنگ ها تمرین شد.
تکلیف: لطفا در منزل با اسباب بازی ها،الگوهای مختلف بسازید و الگو یابی را تمرین کنید. خواندن الگو اهمیت زیادی دارد.لطفا چک کنید اگر کتاب ریاضی تا صفحه ی 7 کامل نشده حتما در منزل کامل شود. زمان انجام این تکلیف 15دقیقه است.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: با سلام و احترام نگاره ی سوم تدریس شد. کلمات آزاده،آب،مدرسه،مسجد تکرار و تمرین شد. شعر چراغ راهنمایی را باهم خواندیم (قرمز میگه ایست،راه مالِ تو نیست،زرد میگه حزر کن،با احتیاط گذر کن،سبز میگه برو جلو،راه شده مال تو) درباره ی مسجد و کارهایی که در آن جا انجام می شود صحبت کردیم.با بازی پانتومیم کلمات هم آغاز با تصویرک های پایین صفحه را تمرین کردیم.
تکلیف: هم آغاز و هم پایان کلمات نگاره ی سوم را تمرین کنید.شعر چراغ راهنمایی در صورت تمایل حفظ شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه ی صفحات 9و10 تدریس شد. حتما در نوشتن لوحه ها دقت کنید که حالت خمیده حفظ شود و از شکسته نویسی جلوگیری کنید. شعر لوحه ی صفحه ی 9:بالای خط نشستم مثل دهان ماهی،با کمری خمیده وای که چقدر تو ماهی،داره دعا می کنه پاک کنه با نگاهی،کاش بنویسی زیبا،پاک کن میگه الهی. شعر لوحه ی صفحه ی 10 مثال موج دریا پایین و بالا می رم،دندونه های کوتاه آخرشم دم دارم،واسه کشیدن من دستتو هی برندار،سه خط بکش متصل آخرسر دم بزار.
تکلیف: صفحات 9و10 کتاب ریاضی کامل شود.در هر خط 5بار کافی ست. برای نوشتن لوحه ی صفحه ی 10دقت داشته باشید که دست از روی کاغذ برداشته نشود.طبق صحبتی که داشتیم ابتدا در دفتر تمرین نوشته شود سپس کتاب را شروع کنید. برای نوشتن هر صفحه 15 دقیقه زمان کافی ست.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: آشنایی با انواع کامپیوتر و اجزای آنها، معرفی موس و دکمه های آن و نحوه در دست گرفتن آن.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: با سلام و احترام کلمات هم آغاز با صداهای آ،اَ،ب،م و ک تمرین شد.هردانش آموز باید یک کلمه برای هر صدا بیان می کرد.
تکلیف: در منزل روی صدای اول و کلمات هم آغاز تمرین کنید. تصویرک های پایین نگاره ی یک و دو را بپرسید و از دانش آموزان بخواهید برای هرکلمه یک جمله ی زیبا بگوید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه ی "ر" تدریس شد.هر دانش آموز سه خط ازین لوحه را در دفتر نوشت. توجه داشته باشید که برای نوشتن این لوحه مداد را به فاصله ی کم از بالای خط زمینه قرار می دهیم و یک سرسره به سمت پایین و زیر خط زمینه می کشیم.حتما به انحنا دار بودن لوحه موقع نوشتن دقت بفرمایید.
تکلیف: صفحه ی 8 از کتاب نگارش را کامل کنید. در دفتر تمرین از هرلوحه یک خط (روی هر خط 5بار،از اولین لوحه تا درس امروز) برای تسلط بیشتر بنویسید.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس اول با موضوع شناخت پول و تفاوت انواع سکه با پاورپوینت و فیلم تدریس شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: معارفه دانش آموزان از طریق بازی و آشنایی با کلاس ریتموگیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم یک کتاب ریاضی را آغاز کردیم و تا صفحه ی 3کتاب تدریس و تکمیل شد. الگوها مرور شد.
تکلیف: دانش آموزانی که کتاب همراه نداشتند در منزل صفحه ی 3 کتاب را کامل کنند. هر روز کتاب و دفترها طبق برنامه همراه دانش آموزان باشد. شمارش اعداد تا عدد 5 به صورت شفاهی با انگشتان دست تمرین شود( حتما دانش آموزان اعداد را با انگشتان دست نشان دهند.)

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نگاره ی دوم تدریس شد و دانش آموزان کلمات هم آغاز درس(آزاده و آبی،کیف و کفش و کتاب)را پیدا کردند و برای صداهای آ و ک کلمات هم آغاز بیان کردند. در بخش ببین و بگو دانش آموزان ارتباط بین وسایل و بخش های مختلف بدن را پیدا کردند(شانه به مو).
تکلیف: برای صداهای آ و اَ و ک کلمات هم آغاز پیدا کنید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: لوحه های صفحات 5و6و7 کتاب نگارش تدریس شد.
تکلیف: صفحات 5و6و7 از کتاب نگارش کامل شود.روی هر خط 5بار بنویسند که دستشان خسته نشود.حتما دقت کنید که مرتب و درست بنویسند. عزیزانی که به هر دلیل کتاب نگارش را کامل انجام نداده بودند لطفا تا صفحه ی 7کامل کنند. نکته:لوحه های صفحه ی 5و7 گوشه های لوحه گرد باشد و شکسته نشود.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کلمات امین،آزاده،مادر و بابا در قصه ی امین و آزاده بیان شد و کلمات هم آغاز و هم پایان با این چهار کلمه بیان شد.
تکلیف: کلمات هم آغاز و هم پایان با کلمات بالا را تمرین کنید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: برای تمرین دست ورزی نماد کلاسمان (انگور) را در کلاس درست کردیم که همراه دانش آموزان است. لوحه ی خطوط بالا به پایین روی خط زمینه و زیر خط زمینه، خط نقطه تمرین شد و دانش آموزان از هر لوحه 6 بار در دفتر نوشتند.
تکلیف: لطفا صفحات 2و3و4 از کتاب نگارش را بنویسید در هر خط فقط 5 بار نوشته شود لازم نیست تا انتهای خط بنویسند چون دستشان خسته می شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: