1401/08/09
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 6 کتاب ریاضی تا صفحه ی 39 کامل شد. مباحث شمارش و انتقال انگشتان دست تمرین شد.
تکلیف ندارند.
فارسی اول
ملکی، مریم
در ابتدا صداکشی ترکیبات گذشته انجام شد. سپس داستان نشانه ی "د" تعریف شد.دانش آموزان با جایگاه نشانه در کلمات آشنا شدند. کاربرگ نشانه ی "د" در کلاس رنگ آمیزی شد.دانش آموزان با ترکیبات "دَ" و "دا" و کلمات آباد،باد،داد آشنا شدند.
روانخوانی صفحه ی 31 کتاب فارسی را تمرین کنید.
صداکشی ترکیبات جدید و دروس گذشته تمرین شود.
نگارش اول
ملکی، مریم
طرز صحیح نوشتن نشانه ی "د" تدریس شد. دانش آموزان نوشتن آن را در دفتر، تمرین کردند.
صفحات 34و35 کتاب نگارشت را به زیبایی انجام بده.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
درود... صفحات 22 و 23 با موضوع «تکالیف خود را به موقع انجام دهیم.» و صفحات 24 و 25 با موضوع «به موقع بخوابیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد ساعات استراحت، برنامه ریزی ساعات تکالیف ، ساعات خواب و اثرات مفید به موقع خوابیدن صورت پذیرفت.
تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد.. در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد. کتاب های پسران عزیزی که کامل نبود تحویل داده شده است، لطفاً بررسی شده و همراه با پسر گلمان تا جلسه بعد کامل شود. با سپاس..
1401/08/08
ریاضی اول
ملکی، مریم
رسم چوب خط پنج تا ده مجدد تمرین شد. انتقال از یک دست به دست دیگر کار شد.
نداریم
علوم اول
ملکی، مریم
فصل دوم کتاب کار علوی"سلام به من نگاه کن" در کلاس حل شد. حواس پنجگانه مجدد مرور شد.
نداریم.
فارسی اول
ملکی، مریم
روانخوانی درس یک و دو انجام شد. تمرین صداکشی در دفتر انجام شد. ابتدا بدون کشیدن جدول فقط صداکشی انجام دادیم.در روزهای بعد نوشتن در جدول را انجام خواهی داد.
روانخوانی درس یک و دو را از کتاب فارسی انجام دهید. تمرین شفاهی بخش و صداکشی ترکیبات "آب،بابا،آبا،باب،با،اَب،بَ" را انجام دهید.
نگارش اول
ملکی، مریم
تمرین شناسایی،نوشتن و ترکیب نشانه ی اَ انجام شد.
صفحات 32 و 33 کتاب نگارشت را کامل کن. دفتر دیکته تحویل دانش آموزان شد،لطفا روی جلد اسم بزنیدو سپس به مدرسه تحویل دهید.
1401/08/07
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 6 را آغاز کردیم. اضافه کردن و کم کردن با بازی با چینه تدریس شد. چوب خط 5 تا 10 را آموزش دادیم.
کاربرگ تم 5 همراه دانش آموزان است، آن را کامل کنید.
فارسی اول
ملکی، مریم
نشانه های آا، ب و اَ مجدد تدریس و مرور شد. ترکیبات آب،بابا،آبا،باب،آباب،بَ بخش و صداکشی شدند. کتاب کار علوی صفحات 47و48و49 در کلاس کامل شدند.
بخش و صداکشی و خواندن ترکیبات حتما هرشب با دانش آموزان تمرین شود. صفحه ی 50 کتاب کار علوی را در منزل کامل کنید. فردا کتاب همراه دانش آموزان باشد.
نگارش اول
ملکی، مریم
آب،بابا،آبا،باب،آ اول و غیر اول،ب غیرآخر و آخر و اَ اول و غیر اول در کلاس در دفتر تمرین نوشته شد.
از بچه ها بخواهید این ترکیبات را یک بار در دفتر تمرین مثل دیکته برایتان بنویسند.
لطفا فعلا از لفظ دیکته استفاده نکنید.
قرآن اول
ملکی، مریم
کتاب قرآن تا صفحه ی 21 تدریس شد.سوره ی توحید و پیام های قرآنی رو خوانی شد.قرار بر این است که دانش آموزان هرجا وارد می شوند بلند سلام کنند.
صفحه ی 17و19 را کامل کنید.
در صورت تمایل سوره ی توحید را حفظ کنید. لطفا به سلام کردن دانش آموزان توجه کنید و حتما تذکر در مورد سلام دادن را بدهید.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
عملکرد محافظ صفحه نمایش(screen saver) توضیح داده شد و تنظیمات آن آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.
1401/08/04
ریاضی اول
ملکی، مریم
صفحه ی 34 کتاب ریاضی،مبحث الگویابی،تشخیص الگوی تکرار شونده و حل جدول شگفت انگیز چهار در چهار در کلاس حل شد.
تمرین صفحه ی 35 کتاب را در منزل انجام دهید.
(گوشه یعنی زاویه و لبه یعنی ضلع)
فارسی اول
ملکی، مریم
قصه و نمایش نشانه ی اَ اجرا شد و دانش آموزان با نشانه ی اَ آشنا شدند.برای تثبیت نشانه در کلاس انار و انگور که صدای اولشان اَ است را میل کردند .درس 2 صفحه ی 30 روانخوانی شد.
روانخوانی کتاب درس یک و درس دو صفحه ی 30 را انجام دهید. کلمات "برگ،بستنی،بَبر،اَبر،اَنگور،اَنار"را نقاشی کنید(برچسب بچسبانید،پرینت بگیرید و... هر روشی که راحت تر هستید) در زیر تصویر اسم آن را بنویسید سپس دور ترکیب بَ و نشانه ی اَ اول خط بکشید.
دقت داشته باشید که فقط از لفظ اَ اول و َ غیر اول استفاده کنید.
نگارش اول
ملکی، مریم
طرز صحیح نوشتن نشانه ی اَ در کلاس تمرین شد. ترکیب بَ را تمرین کردیم. دانش آموزان در کلاس املای پای تخته ای نوشتند.
صفحه ی 31 از کتاب نگارش را کامل کنید. در دفتر تمرین ترکیبات"آب،بابا،آبا،باب،آباب،بَ،اَب" را به صورت املا بنویسید سپس صداکشی کنید.صداهای ترکیب را جلوی آن بنویسید.
ارمغان هفته ی شماره ی 2 همراه دانش آموزان است لطفا کامل کنید و به مدرسه بیاورید.
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 4(نیاز مشترک) با کمک ارائه پاورپوینت،داستان صوتی و فیلم آموزشی تدریس شد.
فعالیت کلاسی و منزل انجام شد.
بازی استراتژیک
کرمی، هما
نرمش موزیکال و بادی پرکاشن ریتمیک انجام شد.
هوش و ریاضی
ملکی، مریم
صفحه ی 12 کتاب هوش و ریاضی با تکیه بر شناسایی بخش تکرار شونده ی الگوها و کشیدن اشکال مختلف همینطور مفهوم بیشتر و کمتر در کلاس حل شد.
تکلیف نداریم.
1401/08/03
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم سوم کتاب ریاضی علوی را حل کردیم و مطالب تم سوم مجدد مرور شد.
کتاب ریاضی علوی همراه دانش آموزان است،صفحات باقی مانده از تم سوم را در منزل کامل کنید.
علوم اول
ملکی، مریم
کتاب کار علوم فصل اول را در کلاس حل کردیم و مبحث سایه ها را مجدد برای دانش آموزان توضیح دادیم.
فارسی اول
ملکی، مریم
خواندن کلمات"آب،بابا،با،آبا،آباب،باب"تمرین شد. همه ی این کلمات را صداکشی کردیم.
کتاب داستان "روح دماغی" را در کلاس خواندیم و درباره ی نتیجه ی اخلاقی آن صحبت کردیم.
ترکیبات"آب،بابا،با،آبا،آباب،باب" را روی یک برگه ی آچهار یا مقوا با خط زیبا و رنگی بنویسید.سپس همراه دانش آموزان این کلمات را صداکشی کنید. در کنار هر ترکیب به تعداد صداهای آن گل بکشید و روی هرگل صدا را بنویسید.
مثلا آب: و روی گل اول آ و روی گل دوم ب بنویسید. لطفا ابتدا فقط به تعداد صداها گل بکشید بعد صداها را بنویسید.
(با سلیقه ی خودتان می توانید تغییراتی در ظاهر کار داشته باشید،کاملا سلیقه ای ست)
نگارش اول
ملکی، مریم
کتاب فارسی علوی صفحات 44و45و46 در کلاس حل شد.
صفحه ی 30 کتاب نگارش را کامل کنید.
اگر کتاب فارسی علوی دانش آموزی در کلاس نبوده لطفا در منزل این صفحات را انجام دهید.
کتاب فارسی و ریاضی علوی برای جلوگیری از سنگین شدن کیف دانش آموزان در مدرسه میماند لطفا اگر در منزل است حتما به مدرسه تحویل دهید.)
هنر اول
اقبالیان، زهرا
با حرف ب آموزش پسر و بستنی تدریس شد
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
توسط میس اتیکت و نمایش مرور درس های هفته های گذشته انجام شد.
به صورت رول پلی بچها با کلمات معذرت میخواهم ،ببخشید، عذر میخواهم آشنا شدند.
مراحل معذرت خواهی به صورت نمایش برای بچها اجرا شد و آموختند برای معذرت خواهی چه روندی را باید طی کنند.
مراحل شامل:
1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند
2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند
3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند
4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند.
لطفا مراحل معذرت خواهی را به صورت زیر برای شما اجرا کنند و برای خودشان یاداوری کنند.
به عنوان مثال؛
1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند (دفتر دوستم را پاره کردم)
2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند(دوستم الان ناراحت شده)
3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند.
(دوستم معذرت میخوام که دفترتو پاره کردم)
4)برای جبران چه کنم؟
دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند. (دیگه ایناشتباه را نمیکنم و برای او یک دفتر جدید میخرم )