فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: دریانوردان

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل سوم، اشکال هندسی صفحه 63، 65 و روابط بین شکل ها صفحه 69 کتاب کار علوی در کلاس حل گردید.
تکلیف: پسر ریاضیدانم تمرین صفحه 64 و فعالیت عملکردی صفحه 66 را انجام بده. ( مدت انجام 25 دقیقه روز چهارشنبه)نمونه سوال اختیاری برای تمرین بیشتر در پرتال قرار داده شد. پسرم روز شنبه فصل اول (عدد و رقم) و فصل دوم (جمع و تفریق اعداد دو رقمی): تا ابتدای جمع و تفریق دو عدد دو رقمی) پرسش خواهد شد برای تمرین حتما کتاب درسی، کتاب کار و نمونه سوال موجود در پرتال را بخوان.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم سوال 2 و 3 صفحه 37 و 38 و سوال 1 و 2 صفحه 41 در کلاس انجام گردید.
تکلیف: پسرم سوال 1 و 4 صفحه 39 را با دقت و خط زیبا انجام بده.(مدت انجام 20 دقیقه روز چهارشنبه)

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس 18 به صورت تلفیقی با درس 5 فارسی تدریس شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: پسر خوبم ارمغان شماره 8 را با خط زیبا انجام بده.( مدت انجام 1 ساعت روز پنجشنبه) تکالیف ریاضی و فارسی در کلاس مهلت داده شد تا انجام دهند.
تکلیف: بعضی از پسرهای گلم هنوز از کلمات مهم درس 5 هنوز سه بار ننوشته اند حتما آخر این هفته بنویسند و شنبه تحویل دهند. ساعت شروع و پایان را حتما بنویس.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس5(پس انداز) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم پس انداز و ضرورت آن،افتتاح حساب بانکی پس انداز ویژه کودکان،اولویت بندی و پرهیز از خریدهای غیرضروری،انتخاب آگاهانه و بررسی کالاها و خدمات موجود،آینده نگری و مراقبت از پول. تکالیف دانش آموزان بررسی شد. فعالیت کلاسی صفحه 42 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 43 انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: هفته هفتم صفحه 20 و 21 در کلاس حل گردید.
صدای مشاور

صدای مشاور

رده: پرورشی
توضیح: سبک زندگی شما و فرزندانتان کاملاً متفاوت است. قدیم کودکان با یکدیگر تعامل داشتند، بازی می‌کردند و برای دیدن تلویزیون تحت یک ضوابط خاص اجازه‌هایی از سوی والدین دریافت می‌کردند. مابقی زمان مربوط به بازی و صحبت با هم سن و سالان بود. اما این روزها فرزندان ما از همان روزهای ابتدایی که خودشان را کشف می‌کنند و دست و پاهای خودشان را می‌شناسند، با یک صفحه رنگارنگ نورانی آشنا می‌شوند که سرگرمی‌های مختلفی برای آن‌ها دارد. حتی زمان خوردن غذا و خوابیدن نیز، برخی پدر و مادرها از همین روش استفاده می‌کنند تا کودک را سرگرم کنند. با نگاهی عمیق‌تر متوجه فاجعه‌ای که در کمین نسل امروزی است، خواهید شد. طبق توصیه‌های آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در سن مدرسه نباید هر روز بیش از یک یا دو ساعت از گوشی و تبلت استفاده کنند. تأثیرات این لوازم الکتریکی و تکنولوژیکی بر روی روان کودکان و نوجوانان جدی است، به همین دلیل امروز با این موضوع بسیار مهم در خدمت شما عزیزان هستیم.
انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه و اولین جلسه شورا

انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه و اولین جلسه شورا

رده: پرورشی
توضیح: به اطلاع دانش‌آموزان گرامی می‌رساند که انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه با حضور پرشور و فعال دانش‌آموزان برگزار گردید. در این برنامه، ضمن اعلام رسمی آغاز فرایند انتخابات، شرح وظایف اعضای شورا و انتظارات مدرسه از منتخبین توسط مدیر محترم مدرسه برای دانش‌آموزان تشریح گردید. همچنین مدیر گرامی با تأکید بر اهمیت نقش شورا در تصمیم‌سازی‌های آموزشی و فرهنگی مدرسه، منتخبین را به همکاری صمیمانه، احساس مسئولیت و مشارکت فعال در امور مدرسه دعوت نمودند. در ادامه، اعضای منتخب شورای دانش‌آموزی در حضور مدیر، معاونین و دانش‌آموزان، سوگندنامه شورای دانش‌آموزی را قرائت نموده و تعهد خود را نسبت به انجام وظایف محوله و رعایت اخلاق و انضباط مدرسه اعلام کردند. در پایان، از تمامی دانش‌آموزان کاندیدای شورا که با انگیزه، نظم و روحیه‌ی مشارکت در این برنامه حضور داشتند، تقدیر و تشکر به‌عمل آمد. با امید به اینکه منتخبین عزیز با همکاری سایر دانش‌آموزان، در مسیر پیشرفت، نظم و نشاط مدرسه گام‌های مؤثری بردارند.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: مسابقه آقای ریاضی برگزار شد.فصل سه،حل مسئله صفحه 45 کتاب درسی قسمت دوم الگو هندسی و عددی (الگوی دو مرحله ای) تدریس شد. جهت ایجاد انگیزه به صورت کلاس بدون دیوار، بازی الگو انجام شد.
تکلیف: پسرم فیلمی که امروز در سایت قرار داده می شود را برای تمرین و تکرار نگاه کن و خوب یاد بگیر و 3 سوال از الگوهای دو مرحله ای تمرین کن و در دفترت بنویس.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس چهارم پرسش گردید.
تکلیف: پسرم حتما درس چهارم را خوب تمرین کن روز یکشنبه پرسش خواهد شد.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: روانخوانی درس پنجم پرسش گردید. استعداد فضایی سنجش گردید.
تکلیف: پسرم حتما در خانه روانخوانی تمام دروس را تمرین کن.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: سوال 2 و 3 صفحه 39 و 40 در کلاس حل گردید.
تکلیف: پسرم با خط زیبا سوال 1 و 4 صفحه 37 و 38 را بنویس.( مدت انجام 45 دقیقه می باشد.)

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: املای تقریری از درس چهارم گفته شد.
تکلیف: پسرم یادت نره زنگ املا، دفترت املایت را بیاوری.

قرآن دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: سوره حمد و درس 1، 2، 3 و 5 پرسش گردید و یادآوری ها ملاحظه شد. درس چهارم به طور کامل تدریس شد.
تکلیف: پسرم حتما قرآن را نیز در خانه تمرین کن.

استعداد فضایی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: سنجش استعداد فضایی برگزار شد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مهارت کنترل خشم و توجه به تنفس را به وسیله ی تمرین کلاسی تکنیک تنفس دیافراگم آموختند. تمارین کتاب تا پایان صفحه ی 32 در کلاس انجام شد.
تکلیف: نحوه ی انجام تمرین تنفس را در منزل تمرین کن و به والدین خود یاد بده و موقع عصبانیت این تمرین را به آنها یادآوری کن.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل سه، روابط شکل ها، داستان تانگرام توضیح داده شد و فعالیت های صفحه 41 و 42 انجام گردید، حل مسئله صفحه 44 کتاب درسی قسمت اول الگو هندسی و عددی یادآوری گردید و اعداد دیجیتال توضیح داده شد.
تکلیف: پسر ریاضیدانم تمرین صفحه43 کتاب درسی را به مدت 10 دقیقه انجام بده.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس چهارم در کلاس پرسش و تمرین گردید.
تکلیف: پسر خوبم تا شنبه به صورت اختیاری می توانی بادنما و یا بادسنج بسازی و بیاوری (20 امتیاز دارد.)

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم، شعر حفظی به صورت نمایشی تدریس شد.سنجش فارسی انجام گردید.
تکلیف: پسرم درس پنجم، شعر حفظی را تا روز شنبه حفظ کن پرسش خواهد شد.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: سنجش فارسی انجام گردید.
تکلیف: فردا املای تقریری از درس چهارم خواهیم داشت. کاربرگ های داده شده را انجام بده یادت نره مثل همیشه نقطه ها را با مداد قرمز بنویس. (مدت انجام 40 دقیقه می باشد.)

بازی استراتژیک

مدرس: جهانگیری، بهاره
فعالیت: اهداف بازی اول: اهداف مهارت های حرکتی: تقویت تعادل و هماهنگی دو نیم‌کره بدن (استفاده از پای مخالف) تقویت هماهنگی چشم، دست و پا تقویت توان کنترل عضلات درشت و ظریف افزایش تمرکز در انجام حرکات هماهنگ با ریتم اهداف شناختی: درک و تشخیص تغییر ریتم و واکنش به آن پیروی از دستورالعمل‌ها و هماهنگی با علائم شنیداری (سوت، ریتم) افزایش توجه و تمرکز شنیداری اهداف اجتماعی و عاطفی: تقویت همکاری و تعامل گروهی افزایش احساس اعتماد و مسئولیت متقابل تقویت مهارت حل مسئله مشترک (هماهنگی برای بلند کردن لیوان) ایجاد احساس شادی، انگیزه و نشاط گروهی اهداف بازی دوم: اهداف مهارت های حرکتی: تقویت چابکی، سرعت واکنش و هماهنگی حرکتی تمرین حرکت در ریتم مشخص تقویت قدرت کنترل و دقت در حرکت و توقف اهداف شناختی: تقویت حافظه دیداری و الگو‌سازی (تکمیل الگو با رنگ‌ها) تمرین دقت، تمرکز و پیروی از دستورالعمل‌ها تشخیص توالی و نظم رنگی اهداف اجتماعی و عاطفی: تقویت روحیه همکاری و رقابت سالم ایجاد حس تعلق گروهی و کار تیمی

شطرنج

مدرس: کشه فراهانی، سعیده
فعالیت: امروز بچه ها به صورت دو به دو بازی شطرنج را انجام دادند و صفحه 9و10 کتاب حل شد .
تکلیف: دانش آموزانی که کتاب همراه نداشتند تا آخر صفحه 10 حل کنند.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل سوم، اشکال هندسی، یادآوری شکل های هندسه، گوشه و ضلع، تفاوت و شباهت های صفحه 37، 38 و 39 صفحه تدریس شد.پسرم قسمت اخر صفحه 39 یادت نره فاصله و اندازه را از خط تقارن رعایت کنی.
تکلیف: پسر ریاضیدانم تمرین صفحه 40 کتاب درسی را انجام بده یادت نره تفاوت و شباهت را با توجه به تعداد گوشه و اندازه و تعداد ضلع بنویس و اگر دو شکل عین هم بودند اول شماره گذاری کن. پسرم برای فردا از آخر کتاب درسی قبل از برش شکل مربع (تانگرام) پشت آن مقوا بچسبان تا محکم شود و برش بزن و پشت هر شکل اسمت را بنویس، 10 تا مثلث، 10تا مربع، 10 تا شش ضلعی در اندازه کوچک جهت انجام فعالیت صفحه 42 کتاب درسی ببر و فردا بیاور.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس چهارم صفحات 34، 35، 36 و 37 کتاب کار پرسش و جواب داد شد.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم روانخوانی گردید، جعبه کلمات تمرین شد و ضرب المثل ها پرسش گردید، برای پرسش فردا چند جمله نامرتب در دفتر نوشته شد تا مرتب شود.
تکلیف: پسرم با کلمات به هم ریخته در دفتر جمله بساز. پسرم برای پرسش فردا از درس 1 و 2 را اول کتاب درسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی و در آخر نمونه سوال های موجود در پرتال و حتی ارمغان را تمرین کن. کسانی که کلمات مهم درس سه بار ننوشته اند تا روز سه شنبه بنویسند و بیاورند.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: جملات نوشته در دفتر را مرتب کنید. برای اینکه در این نوع سوالات موفق شوید حتما متن درس را همیشه روانخوانی کنید.

هنر دوم

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: کاردستی ربات با اشکال هندسی انجام شد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه ترازبندی متن، حاشیه گذاری صفحه و تغییر رنگ صفحه در نرم افزار ورد آموزش داده شد و پسرهای عزیزم تمرین صفحه 42 کتاب را به صورت گروهی در کلاس انجام دادند.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: علوم سنجش گردید.فصل دوم کتاب کار علوی صفحه 49 و 55 در کلاس حل گردید. صفحات 51، 57 و58 برای مرور می باشد نوشته نشود.
تکلیف: پسر ریاضیدانم فعالیت عملکردی صفحه 52، تمرین صفحه 56 و فعالیت عملکردی صفحه 59 را انجام بده.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: سنجش مداد قرمز 1 انجام شد.
تکلیف: پسرم فردا کتاب کار علوم را بیاور.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم چوپان درست کار روانخوانی و واژه سازی تدریس شد. جعبه کلمات درس پنجم صفحه 40 کتاب کار فارسی تدریس شد.
تکلیف: پسرم امروز یک ضرب المثل مثل کتاب یاد بگیر و مفهوم آن را فردا در کلاس بگو. می توانی در صورت دلخواه در یک برگه بنویسی و برایش نقاشی بکشی و بیاوری. کتاب کار و نگارش تحویل داده شد تا درس 1 و 2 را بخوانی روز دوشنبه پرسش خواهد شد.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: سوال آخر نگارش صفحه 35 برای دانش آموزانی که ننوشته بودند در کلاس مهلت پاسخ داده شد.

ورزش دوم

مدرس: خلیلی امین، سید مجید
فعالیت: درود و احترام گزارش برنامه - حرکات و تمرینات گرم کردن - حرکات مارپیچ ساده(پیش دبستانی)و متوسط - حرکت قورباغه هدف: تقویت عضلات دست،پا و شکم.انعطاف پذیری - تقسیم دانش آموزان در قالب دو و سه تیم و انجام بازی فوتبال هدف: شادابی و جذب دانش آموزان

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکان های عمومی پارت سوم آسانسور ( احترام به حریم دیگران ، زل نزدن به دیگران ، بلند صحبت نکردن با تلفن و با غریبه تنها سوار نشدن ، بالاو پایین نپریدن و...)را به وسیله ی کار‌گروهی و محتوای آموزشی آموختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: