فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: مفهوم اعداد و توالی شمارش اعداد ( از صفرتا عدد 10) در کلاس تدریس و تمرین شد. تدریس ابتدا به صورت عینی انجام شد سپس شعر شمارش اعداد در کلاس خوانده شد. پسرانم با هر دو دست شکل همه‌ی عددها را درست کردند، این کار باعث می‌شود دانش‌آموزان بر دست‌های خود تسلط بیشتری داشته باشند. برای تثبیتِ آموزش، بازی مربوطه به عددها را انجام دادند.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پسران عزیزم امروز تشکیل سایه را یاد گرفتند، به این صورت که در هنگام تابش نور خورشید اگر نور از جسمی رد نشود، پشت سر آن شی سایه تشکیل می‌شود. هم‌چنین جهت تابش خورشید (یعنی تابش مستقیم، از پشت‌سر و طرفین) و کجاییِ ایجاد سایه در کلاس با روش اجرای نمایش در کلاس تدریس شد. سپس برای درک کامل موضوع بازی سایه‌ها به وسیله‌ی یک چراغ مطالعه و عروسک‌های دستی انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: به وسیله‌ی ابزار کمک‌آموزشی، مبحث کلمات هم‌آغاز تدریس شد. منظور از کلمات هم‌آغاز کلمه‌هایی هستند که نشانه‌ی اولشان مانند یکدیگر باشد؛ مانند سبد و سوت که در اینجا نشانه‌ی مشترکی که در ابتدای این دو کلمه آمده است، نشانه‌ی س می‌باشد. این موضوع باعث تقویت مهارت‌های شفاهی زبان فارسی مانند گوش دادن، سخن گفتن و خواندن می‌شود. پسران توانمندم بازی کلمات هم‌آغاز را در کلاس انجام دادند. همچنین بازی "اسم همکلاسی" در کلاس انجام شد. پسرانم اول اسم خود را گفتند سپس به دوستان خود نگاه کردند تا با توجه به اسم خودشان، یک اسم هم‌آغاز پیدا کنند.
تکلیف: والدین گرامی توجه بفرمایید که رضایت‌نامه‌ی اردوی روز چهارشنبه به پسرانم تحویل داده شد، لطفا به صورت امضا شده و اثر انگشت زده، همراه پسرانم باشد.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: ساخت کاردستی ربات انجام شد.ابتدا ربات دلخواه کشیده شد سپس با کاغذ رنگی اجزای مختلف آن ساخته شد.
تکلیف: برای هفته ی آینده زنگ هنر گل سفال همراه پسران عزیزم باشد.

پرتال هوش

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: در ابتدا، جای وسیله‌هایی که در کلاس وجود دارد را از پسران پرسیده شد، مانند: تخته پاک‌کن کجاست؟ و به صورت عملی و با بازی ، تقویت مشاهده ی دقیق انجام شد. سپس یک کاربرگ در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد تا اشیای گم‌شده در تصویر را پیدا کنند و رنگ‌آمیزی کنند. این فعالیت با هدف بهبود تشخیصِ جستجوی دیداری و حافظه فضایی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت تلفیقی فارسی و ریاضی ( آشنایی با بخش کردن کلمات و اشکال هندسی) انجام شد. امروز یک ربات زیبا مهمان کلاس ما شده بود و برای پسرانم دو پیام به همراه داشت. ابتدا ربات به پسرانم نشان داده شد، ربات ما از اشکال هندسی مانند: دایره، مثلث، مربع و مستطیل ساخته شده بود؛ بعد از یادگیری این اشکال، پسرهای تلاشگر پرتقالی، انواع شکل ها را به وسیله‌ی چوب‌خط درست کردند. بعد از تثبیت کامل، به سراغ تلفیق درس ریاضی با فارسی رفتیم حالا باید پسرانم مانند ربات حرف زده و حرکت می‌کردند. زمانی‌که پسرها مانند ربات صحبت می‌کردند آموزگار از آن‌ها خواست که خودشان را با زبان رباتی معرفی کنند، بار دوم آموزگار از پرتقالی خواست که یکی یکی نام خود را مانند ربات بگویند، در این قسمت بخش کردن کلمات با بازی به دانش آموزان آموزش داده شد و بازی به صورت دو به دو ادامه پیدا کرد به این صورت که دانش آموزانی که دو به دو روبه‌روی هم نشسته بودند با لحن و زبان رباتی اسم یکدیگر را صدا می‌زدند و می‌گفتند اسم دوستشان چند بخش می‌باشد.
تکلیف: به اطلاع اولیای عزیز می رساند روز چهارشنبه مدرسه طبق روال دایر بوده و فعالیت های آموزشی طبق برنامه ی روز سه شنبه، انجام خواهد شد.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پسرانم با قسمت‌های مختلف گیاه آشنا شدند، مانند: ریشه، ساقه، برگ و گل. در ادامه‌ی یادگیری، پسرانم کاربرگ اجزای مختلف گیاه را برش دادند و به ترتیب بر روی مقوا چسباندند، سپس گل زیبای خود را به همراه دوستانشان درست کردند. برای آشنایی با مفهوم ریشه، به‌همراه پسران، یک عدد پیاز را داخل آب گذاشتیم و در کنار پنجره گذاشتیم تا دانش‌آموزان روند رشد ریشه را در طول روزهای آینده به صورت عینی مشاهده کنند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: آشنایی با بخش کردن کلمات با بازی انجام شد.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: ساخت آدمک به سبک کلاژ انجام شد. ابتدا روی پس زمینه مشکی تصویر آدمک مورد نظر کشیده شد سپس با کاغذ رنگی اجزای صورت آدمک به صورت کلاژ ساخته شد.در انتها قسمت های باقیمانده آدمک با مداد رنگی رنگ شد.

پرتال هوش

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: امروز پسرانم ابتدا بر روی یک مقوایی که شبیه به فرم صورت بود، اعضای صورت مانند چشم، بینی، لب و گوش‌ها را ترسیم کردند سپس با دوستان خود به صورت دو به دو به مسابقه‌ی مهارتیِ "دقت و سرعت" پرداختند. شرح مسابقه به این صورت است که آموزگار با تعدادی کارتِ الگو و چوب کبریت وارد کلاس می‌شود و مراحل انجام کار را به دانش‌آموزان توضیح می‌دهد. سپس پسران شروع به طراحی چهره‌ی دلخواه خود می‌کنند تا با آن صورتک ها الگوی خواسته شده را درست کنند. ابتدا به پسران توانمندم یاد داده شد که الگو ها را خوب نگاه کنند تا نقشه‌ی ذهنی الگو ها شکل بگیرد، سپس آموختند که در انجام کار، به هیچ عنوان عجله نکنند ولی در صورت بروز خطا و اشتباه، مجددا کار را از اول آغاز کنند و اشتباهات خود را تصحیح کنند. این بازی و مسابقه‌ی هیجان‌انگیز، منجر به رشد سرعت پردازش، افزایش سرعت واکنش، هماهنگی عصب و عضله می‌شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: