فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی با کارت کلمات انجام شد.
تکلیف: ارمغان انجام شود. کتاب‌کار علوی نشانه‌ی اُ کامل شود. متن کتاب روان‌خوانی انجام شود و به سوالات درک مطلب آن در صفحه‌ی بعدی پاسخ داده شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: بازی گروهی

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس8(دستگاه کارتخوان) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با دستگاه کارتخوان،انجام عملیات پرداخت با آن،بررسی مزایای جایگزین شدن دستگاه های کارتخوان به جای استفاده از وجه نقد،جلوگیزی از انتشار آلودگی و امنیت بیشتر هنگام خرید. فعالیت کلاسی صفحه 65 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: علامت به اضافه معرفی شد. صفحه‌ی 86 در کتاب درسی انجام شد.
تکلیف: تکلیف ریاضی ندارید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: متنِ درسِ اُردَک روان‌خوانی شد.
تکلیف: نازنینم فایل‌های ارسالی در بخش فارسی و نگارش را با دقت تمرین کن. از کلمات ارسال شده در همین بخش، کارت کلمه درست شود. ترکیب‌های نشانه‌ی اُ در دفتر مشق نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی اُ تدریس شد. جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد. جدولِ دوستیِ نشانه آموزش داده شد. تمرینات کتاب نگارش یا درختی در کلاس کامل شد.
تکلیف: صفحه‌ی 99 در کتاب‌کار فارسی (کتاب گرگی) انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات تم دوازدهم در کتاب ریاضی و کتاب‌کار در کلاس مجازی انجام شد.
تکلیف: تکلیف ریاضی ندارید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: در ابتدای کلاس، روان‌خوانی با کارتِ کلمات انجام شد. در ادامه ای پنهان یا ای مخفی آموزش داده شد. قانونِ مربوط به این آموزش به پسرانم گفته شد؛ قانون کلمات ای مخفی: صدای هر دو نشانه را در کلمه می‌گوییم و می‌شنویم ولی فقط یکی از نشانه‌های مانند هم را می‌نویسیم. در فایل ارسالی دو ستون داریم، در کلماتِ ستونِ سمتِ راست نحوه‌ی خواندنِ کلمات و در ستون سمت چپ نحوه‌ی نوشتارِ این کلمات نوشته شده است.
تکلیف: در دفتر مشق، هریک از کلماتِ ستونِ سمتِ چپ را در یک سطر بنویسید. با کلماتِ سمتِ چپ کارت کلمات درست شود، روان‌خوانیِ این کلمات، فردا پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: گل‌پسرهایی که ارمغان شماره‌ی 9 و 10 را انجام نداده‌اند، تا پایان هفته انجام دهند.

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 14 کتاب هوش و ریاضی در کلاس انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز در کلاس آنلاین آداب مهمانی رفتن و آداب و رسوم شب یلدا را به وسیله ی بارش فکری و محتوای آموزشی آموختند.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: عدد 9 آموزش داده شد. صفحه‌ی 82 و 83 در کتاب درسی و صفحه‌ی 86 در کتاب‌کار ریاضی انجام شد.
تکلیف: تکلیف ریاضی ندارید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی با کارت کلمات انجام شد. تمرین‌های کتاب‌کار انجام شد.
تکلیف: متن صفحه‌ی 33 در کتاب روان‌خوانی تمرین شود، پرسش می‌شود. صفحه‌ی 98 در کتاب‌کار فارسی کامل شود. صفحه‌ی 34 در کتاب روان‌خوانی انجام شود. متن روان‌خوانی ضمیمه شد، تمرین شود. یک دیکته در شش سطر از صفحه‌ی 34 کتاب روان‌خوانی نوشته شود. در متن دیکته‌ی شب از کلمات ای مخفی استفاده نشود.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: تقلید حرکات با عروسک دستی با هدف (خوشامد گویی اول کلاس،انرژی دادن به دانش آموز) بازی کد گذاری با توپ رنگی باهدف(تقویت تمرکز و توجه و پردازش مغز و مهارت جابه جایی)انجام شد. اجرای ریتمیک گروهی (بادی پرکاشن)انجام شد. بازی برعکس با هدف (تقویت مهارت پایداری،تقویت دو نیمکره مغز)

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم دوازدهم کتاب ریاضی با گفتگو درباره‌ی صفحه‌ی آغازین شروع شد. بعد از تمرین شمارش و بازیِ کدام دسته کمتر است و کدام دسته بیشتر است، در صفحه‌ی 79 تمرین مربوطه به این مبحث را در کتاب درسی انجام دادیم سپس مبحث کمتر و بیشتر به همراه داستان‌گویی تدریس شد. داستان امروز ما در شهرک ریاضی، درباره‌ی دایناسورِ دهان‌بزرگ و شکمویی بود که همیشه دهان خود را به سمت اشیایی که تعداد بالاتر داشت، باز می‌کرد. به این ترتیب پسرانم با علامتِ کمتر و بیشتر و همچنین عبارت‌خوانیِ مربوط به این علامت را یاد گرفتند. صفحه‌ی 80 نیز در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 85 کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: متنِ درسِ دریا در کلاس روان‌خوانی شد. پسرانم دور نشانه‌ی جدید در متن درس خط بسته کشیدند.
تکلیف: متن درس تمرین شود. کلمه‌های صفحه‌ی 31 در کتاب روان‌خوانی تمرین شود. رضایت‌نامه‌ی جشن شب یلدا به پسرانم تحویل داده شد، فردا به صورت امضا شده همراه پسرانم باشد. درج اثر انگشت در برگه‌ی رضایت‌نامه الزامی‌ست. فایل تندخوانی کلمات نشانه‌ی "ی" ضمیمه شد، ابتدا فایل را تمرین کنید سپس از کلمات داخل فایل کارت کلمه درست کنید. فردا کارت کلماتِ ش و ی همراه پسرم باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی "ی" تدریس شد. ی میانجی معرفی شد. فیلم آموزشی این بحث در پرتال قرار داده می‌شود. فردا به طور کامل تدریس می‌شود. جدول دوستیِ نشانه‌ی جدید آموزش داده شد. جایگاهِ نشانه در کلمه آموزش داده شد. کاربرگ نشانه در دفتر مشق چسبانده شد. تمرین‌های کتاب نگارش در کلاس به طور کامل انجام شد. کتاب‌های نگارش به پسرانم تحویل داده شد. فردا به آوردن کتاب نگارش نیازی نیست.
تکلیف: صفحه‌ی 95 و 96 در کتاب‌کار فارسی انجام شود. سرمشق‌ها در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود. کتاب‌کار فارسی (گرگی) فردا همراه پسرانم باشد.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درباره‌ی پیام قرآنی جلسه‌ی امروز با پسرها گفتگو کردیم.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان امروز مهارت مراقبت از خود در خیابان را به وسیله بارش فکری آموختند و اوریگامی تلاش کردن را انجام دادند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: