1403/08/30
ریاضی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
مفهوم کم کردن و مِنها با روش داستانگویی و ابزار کمکآموزشی تدریس شد.
مفهوم صفر آموزش داده شد.
سپس صفحات 62 و 63 در کتاب درسی انجام شد.
کتابها بررسی و امضا شدند و به پسرانم تحویل داده شد، اولیای گرامی حتما کتابها را بررسی بفرمایید؛ در صورت خالی ماندن صفحهای به دلیل غیبت، تکالیف انجام شود.
روز شنبه کتاب ریاضی درسی همراه پسرم باشد.
تکلیف:
صفحهی 66 و 67 و 68 در کتابکار ریاضی انجام شود
علوم اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
تمرین شمارهی یک تا پنج در کتابکار انجام شد.
نگارش اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
املا گفته شد.
دفترها بعد از بررسی به پسرانم تحویل داده شد.
کاربرگ نشانهی جدید در دفتر مشق چسبانده شد.
تکلیف:
صفحهی 79 و 80 در کتابکار فارسی انجام شود.
در دفتر مشق، یک جدول ترکیب مطابقِ صفحهی 80 کتابکار در قسمتِ پایینیِ کاربرگِ "ای" بکشید تا پسرم آن را کامل کند.
ارمغان شمارهی هفتم انجام شود.
نکته: در هنگام نوشتن تکالیف به ویژه در سرمشقنویسی به گلپسرم یادآوری کنید تا حتما صداکشی کند، به عبارتی بخواند و بنویسد.
سواد مالی
مدرس:
ربیعی، پریسا
فعالیت:
درس7(خدمات بانک ها) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم وام،بررسی انواع خدمات بانک ها،شناخت مزایای دریافت وام از بانک و لزوم بازپرداخت آن. فعالیت کلاسی صفحه 59 با مشورت دادنش آموزان انجام شد. تکالیف بررسی شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.
رایانه
مدرس:
فخاریان، یاسمن
فعالیت:
در این جلسه مفهوم پاک کن و نحوه استفاده از آن در نرم افزار نقاشی آموزش داده شد و دانش آموزان با انواع قلمو و نحوه کار با آن ها آشنا شدند و در کلاس به صورت گروهی با قلمو ها نقاشی های زیبا کشیدند.
1403/08/29
ریاضی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
شمارش از یک تا پنج و معکوس تمرین و پرسش شد.
تکلیف:
تکلیف ریاضی ندارید.
علوم اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
توسط کاردستیهای پسرانم بخشهای مختلف گیاه در کلاس معرفی شد و دربارهی انواع گیاهان توضیحات ارائه شد.
فارسی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
درس ایران در کلاس روانخوانی شد.
پسرها دور نشانه ی جدید در متن درس خط کشیدند.
تکلیف:
روانخوانی درس ایران در کتاب فارسی خوانداری تمرین شود.
فردا کتاب روانخوانی (کلمههای کوچولو، داستانهای بزرگ) همراه پسرانم باشد.
از صفحهی 12 کتاب روانخوانی املا گفته خواهد شد.
فرم تکمیل اطلاعات سامانهی سیدا به پسرانم تحویل داده شد، این فرم را تا فردا تکمیل کنید و فردا به دبستان ارسال کنید.
نگارش اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
نشانهی چهارشکلی ای تدریس شد.
جایگاه هرکدام از نشانهها به صورت جداگانه آموزش داده شد.
جدول دوستی نشانه آموزش داده شد. (نشانهی ای صدابلند و بالاجدولی است)
یک صفحه از تمرینهای کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
مدیریت محترم دبستان برای ایجاد انگیزهی نشانهی جدید به پسرانمان سرمدادیِ کرهی زمین تقدیم کردند، از لطف ایشان سپاسگزاریم.
تکلیف:
سرمشقهای جدید در دفتر نوشته شده است، کامل شود.(بعضی از پسرها تمرین دفتری خود را در کلاس نوشتند)
فردا از صفحهی 12 کتاب روانخوانی املا گفته میشود، حتما تمرین شود و یک دیکته از متن نوشته شود.
دفترهای املا حتما و حتما همراه پسرانم باشد.
امروز تکلیف کتابکار فارسی نداریم.
1403/08/28
ریاضی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
صفحهی 60 و 61 در کتاب ریاضی درسی انجام شد.
محوریت این صفحه تقارن و جمع کردن میباشد.
تمرین عددنویسی در دفتر مشق انجام شد.
شمارش معکوس آموزش داده شد.
شمارش معکوس از پنج تمرین شد.
تکلیف:
شمارش معکوس پنج تا یک تمرین شود.
فارسی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
ترکیبات، کلمات و جملههای نشانهی ن در کتاب روانخوانی در کلاس تمرین شد.
تکلیف:
تمرین کلاسیِ روانخوانی مجددا در منزل تمرین شود سپس صفحهی 18 انجام شود.
فردا نشانهی جدید تدریس خواهد شد.
نگارش اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
مرتب کردن جملههای بههم ریخته تمرین شد.
جملهها در دفتر مشق نوشته شد.
تکلیف:
با کلمههای دندان، باران، دامن، بندر و مَن جمله بسازید.
جملهها به صورت منظم و مرتب در دفتر مشق نوشته شود.
هنر اول
مدرس:
طبیعت شناس، الهام
فعالیت:
کار با گل سفال(با موضوع دلخواه) انجام شد.
هوش و ریاضی
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
صفحهی 12 و 13 کتاب چهارهوش در کلاس انجام شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
دهقانی، نفیسه
فعالیت:
دانش آموزان عزیز امروز اتیکت میز غذا خوری و تزیین میز و دستمال سفره را به وسیله کارگروهی و بازی آموختند.
1403/08/27
ریاضی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
تم نهم ریاضی با گفتگو دربارهی صفحهی آغازین شروع شد.
نوشتار عدد پنج آموزش داده شد.
صفحهی 58 و 59 در کلاس انجام شد.
تکلیف:
صفحهی 64 و 65 کتابکار ریاضی انجام شود.
علوم اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
توضیحاتی دربارهی گیاهان داده شد.
فصل جدید روز سهشنبه به طور کامل تدریس خواهد شد.
تکلیف:
برای روز سهشنبه پسرانم یک شکل خلاقانه با انواع مختلف برگها درست کند و به کلاس بیاورد.
فارسی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
کلمات صفحهی 16 در کتاب روانخوانی تمرین شد.
تکلیف:
صفحهی 16 مجددا تمرین شود.
نگارش اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
املا گفته شد.
ترکیبهایی که تا به حال خواندیم در کلاس تمرین شد و در دفتر مشق نوشته شد.
تکلیف:
سرمشقها در دفتر مشق انجام شود.
ترکیبها فردا پرسش میشود.
صفحهی 77 در کتابکار فارسی انجام شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
جوکار، محدثه
فعالیت:
وارم آپ انجام شد
بازی گروهی ریتمیک (با هدف جا به جایی ،تقویت مهارت حرکتی،تقویت کار تیمی)صورت گرفت
1403/08/26
ریاضی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
سنجش ریاضی برگزار شد.
تکلیف:
تم هفتم در کتابکار تکمیل شود.
فارسی اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
درس نان در کتاب فارسی خوانداری (آزاده و امین) روانخوانی شد.
پسرها دور نشانهی جدید خط بسته کشیدند.
تکلیف:
کلمات صفحهی 16 در کتاب روانخوانی تمرین شود.
برای فردا حتما و حتما کتاب روانخوانی همراه پسرم باشد.
فردا(روز یکشنبه) املا گفته میشود.
متن دیکته کلاسی فردا یکشنبه :
جملات:
_او با اَسب آمد.
_اَسما با سَبَد بادام داد.
-سام مَسموم بود.
_بَم آباد بود.
کلمات:
-اَسباب ، بامداد ، آمَدَم ، اَساس ، مَبادا ، بودَم
لطفا تمرین و تکرار شود.
دفتر املا فردا حتما همراه پسرانم باشد.
نگارش اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
نشانهی دو شکلی ن تدریس شد.
جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد.
جدولِ دوستیِ نشانه آموزش داده شد.
تمرینهای مربوط به نشانه در کتاب درختی تکمیل شد.
آقای امیرمهدی ذاکری برای ایجاد انگیزهی نشانهی جدید به دوستان خود ماشین، آبنبات و نارنگی هدیه دادند، از ایشان و خانوادهی محترم کمال تشکر را داریم.
گلپسرها بعد از دریافت هدیه همراه آموزگار به حیاط رفتند و باهم ماشین بازی کردند.
تکلیف:
سرمشقهای نشانهی جدید در دفتر مشق نوشته شده است، کامل گردد.
کاربرگ نشانه فردا چسبانده میشود.
صفحهی 75 و 76 در کتابکار فارسی انجام شود.
قرآن اول
مدرس:
نصیری نیا، سودا
فعالیت:
شعر حفظی پرسش شد.
سورهی کوثر تمرین و تکرار شد.
مهارت زندگی
مدرس:
دهقانی، نفیسه
فعالیت:
دانش آموزان عزیز امروز مهارت مسئولیت پذیری انجام تکالیف و ساعت خواب را به وسیله بازی و سرگرمی آموختند.